Hős fejlődésekor előjövő reputációs lehetőségek s képességek. Javított változat.
HAVEN:
Alap ERŐ hős:
Lovag:
Semleges s egyedi alap képesség: Buzgalom
Az összes baráti lénynek megnövekedik az ERŐ sebzése és a morálja.
1. fejlődési lehetőség
Paladin: (Könny útja)
Fejlett képesség: Mártír
Minden harci kör végén az ERŐ elleni védelem és életerő az épp legtöbbet sebződött lénynek megerősödik a következő kör erejéig.
Végső nagy erejű képesség: Isteni igazság
A megjelölt ellenfélhez tartozó egység részben sebződik az addig a harc kezdete óta megszerzett összes sebződéséből is.
2. fejlődési lehetőség
Védelmező: (Vér útja)
Fejlett képesség: Kiátkozás
Az ellenség összes egységének sebzése, védelme, morálja, szerencséje csökken. S ezt nem lehet eloszlatni Dispel varázslattal majd.
Végső nagy erejű képesség: A végítélet órája
A kiválasztott egységünk sebzése megnövekszik a Kiátkozás (vagy az Eretnek jele) hatása alatt lévő ellenséges egységek esetén. Sikeres támadás esetén a Kiátkozás vagy az Eretnek jele hatás lekerül az ellenséges lényekről.
Alap MÁGIA hős
Pap:
Semleges s egyedi alap képesség: Áldás
Az összes baráti egység Varázs ereje és Varázslat elleni védelme erősödik.
1. fejlődési lehetőség
Gyóntató: (Könny útja)
Fejlett képesség: Felélesztés
Az ellenség által megölt egységünk egy részét feléleszthetjük. A felélesztett egység nem támadhat és nem is támadható abban a körben, amelyben felélesztették.
Végső nagy erejű képesség: Isteni beavatkozás
A kijelölt egységünk meggyógyul és megtisztul minden őt ártó negatív varázslat hatása alól és plusz Kezdeményezési bónuszt kap a következő körig..
2. fejlődési lehetőség
Inkvizítor: (Vér útja)
Fejlett képesség: Megszentelt pengék.
Minden baráti egység plusz Fénysebzést kap az ellenfelei ellen.
Végső nagy erejű képesség: A Fény szava
Minden ellenséges egység Fénysebzést szenved el. Az összes Élő egység (tehát nem nekromanta élőhalott egység pl) pedig visszanyeri életerejét.
INFERNO:
Alap ERŐ hős
Eretnek:
Semleges s egyedi alap képesség: Pokoli tűzaura
Minden baráti egységnek esélye van további tűz sebzést okozni ellenfeleinek támadásaikkor és visszatámadásaik esetén.
1. fejlődési lehetőség
Pokolhívó: (Könny útja)
Fejlett képesség: Ellenállhatatlan hívás
A Kapunyítási/Megidézés faji képesség során megidézett lények száma nő.
Végső nagy erejű képesség: A Hatalom pecsétje
A Kapunyitáskor megidézett utánpótló egységek egy része megmarad a hős seregében pluszként a csata lefolyása után is, de csak a seregben a csata előtt is meglévő, utánpótlásra jelölt egységnek a számáig.
2. fejlődési lehetőség
Káosz úr: (Vér útja)
Fejlett képesség: Démoni szerencse
A kritikus ütések számának esélye növekszik minden baráti egység esetén.
Végső nagy erejű képesség: A Káosz kézjegye (angolul

Mark of Chaos no ez honnét is van?

ja előző játékuk )
A következő támadások a kiválasztott ellenfelen automatikusan kritikus ütések lesznek.
Alap MÁGIA hős
Boszorkányúr:
Semleges s egyedi alap képesség: Káosz Mágia
A Hős által varázsolt összes varázslat esélyes hogy kevesebb manát emészt fel.
1. fejlődési lehetőség
Démonszakértő (Könny útja)
Fejlett képesség: Összekapcsolt Kapunyitás
Összekötést alkot egy normál egység és a Kapuból előjött utánpótlása közt. A normál egység elleni sebzés egy része inkább az utánpótló egységet éri semmint a normál egységet.
Végső nagy erejű képesség: Végtelen Kapu
A megjelölt egységünk visszatér Sheogh pokoli birodalmába egy körig , s mikor visszatér megerősödve utánpótlással tér vissza. A Kapu megmarad a csatában, ami 3 Keménység varázslat hatása alatt van, de elpusztítható. Ha elpusztul a Kapu az utánpótló szövetségesek csak a csata után térnek vissza mivel eltűnnek.
2. fejlődési lehetőség
Gyújtogató (Vér útja)
Fejlett képesség: Pokol-Inferno
5 égető tűzoszlop tűnik elő a kívánt helyen, megsebezve az összes ott lévő ellenséges egységet. Minden kör elején ezek a tűzoszlopok elkezdenek mozogni tetszőlegesen bármerre a csatatéren és sebzik az útjukba tévedő ellenfeleket. 4 kör erejéig léteznek ezek az tűzoszlopok.
Végső nagy erejű képesség: Armageddon
Minden NEM Inferno egység a csatatéren tűzsebzést szenved el. Minden esetleges akadályt és falat, építményt is szerkezeti kár ér.
NECROPOLIS
Alap ERŐ hős.
Fekete lovag (Ebon Knight):
Semleges egyedi alap képesség: A Halál arca.
Amikor egy ellenséges egység meghal (teljesen 0-ra ér a száma), társainak az összes értéke, statisztikai adata néhány kör erejéig lecsökken.
Csont Védelmező (Bone Guard): (Könny útja)
Fejlett képesség: Halálhoz kötés
Amikor egy baráti élőhalott egység egy hulla mellé ér, elszívja az eltávozó életenergiáját belőle és így életerő regeneráció hatása alá kerül. Ha ellép a hulla mellől ez a hatás eltűnik..
Végső nagy erejű képesség: A Halál nem a végzetes.
Amikor egy baráti egység elpusztul, elszívja egyenként az összes ellenséges egységéleterejét és feléled az elszívott életerő mennyiségével.
Halál lovagja (Death knight): (Vér útja)
Fejlett képesség: Vámpír ölelés
Az összes baráti egység általi sebződés egy része visszatölti életerejüket.
Végső nagy erejű képesség: Akikért a harang szól.
A kijelölt Alap vagy Elit egység elpusztul néhány kör alatt, kivéve, ha addig megnyeri a csatát az ellenfél serege.
Alap Mágia hős.
Nekromata (Necromanter):
Semleges egyedi alap képesség: Asha mindent felhasznál. (Ez a mondás sokszor volt az .5 részben, de nem emlékszem már, hogy fordították)
A hős mana pontokat kap a csata során minden ellenséges vagy baráti egység elpusztulásakor.
Balzsamozó (Embalmer): (Könny útja)
Fejlett képesség: A Gonosz nyugalmatlansága..
A harc után a Nekromancia faji képességgel felélesztett, a seregben maradó lények száma megnövekedik.
Végső nagy erejű képesség: Feláldozás
Minden sebződés, amely egy baráti egységünket érné, inkább egy általunk kijelölt másik, a csatában részt vevő egységünket érheti. Minden sebződés mértéke pedig lecsökkenve éri őt. Néhány körig tart ez a képesség.
Kaszás: (Reaper) (Vér útja)
Fejlett képesség: A Nekromaták jele. (vagy nekromanták?)
A vér mágia hatékonysága megnő az ellenséges lényeken.
Végső nagy erejű képesség: Az Alvilág átka.
Minden ÉLŐ lényt a csatamezőn Sötétség mágiabeli sebződés is éri. Egy része ennek a mágikus sebződésnek még az Élőhalott egységek életerejéhez is hozzáadódik.
STRONGHOLD
Alap ERŐ hős.
Barbár (Barbarian):
Semleges egyedi alap képesség: Első Vérig.
Az első alkalommal, amikor egy baráti Stronghold egység megsérül, minden többi Stronghold egységnek megnő az Erő-beli sebzése és lépéspontjainak száma néhány körig.
Törzsfőnök (Chieftain): (Könny útja esetén)
Fejlett képesség: Szabadjára engedés.
Minden esetleges negatív hatású lépésszám csökkentő, kezdeményezés csökkentő, Morál vagy Erő-beli sebzés csökkentő hatás eltűnik az összes egységről.
Végső nagy erejű képesség: ERŐ a Mágia felett.
A mágikus sebzések mértéke a baráti egységeken csökken a hős megszerzett Erő pontszámának arányában. Néhány körig tart a hatás.
Háború terjesztője (Warmonger): (Vér útja esetén)
Fejlett képesség: Vérőrjöngés.
A kiválasztott egység Düh (Rage) szintje megnövekedik s egy körrel tovább tart.
Végső nagy erejű képesség: A Horda hatalma
A hős támadása többet sebez, ennek mértéke teljes seregének létszámbeli számától függ..
Alap MÁGIA hős
Sámán (Shaman):
Semleges egyedi alap képesség: Ég és Föld
A csata első körében a Kezdeményezési értéke és a lépésszáma minden baráti egységnek megnövekszik. S közben az összes ellenséges egységé lecsökken. A repülésre képes ellenséges lényekre nem hat ez a képesség.
Földformáló (Earth Shaper): (Könny útja esetén)
Fejlett képesség: A Föld bálványa
Egy bálvány tűnik elő a kiválasztott helyen. A baráti egységeket érő bármely sebzés mértéke lecsökken a Bálvány környezetében, ha arra fele áll egy egységünk. A Bálványnak 2 strukturális pontja van és néhány körig van jelen a csatában.
Végső nagy erejű képesség: Földanya áldása
Minden Stronghold egység egységszáma megnövekszik egy kör erejéig. Amikor a hatás véget ér az egységek száma visszatér a hatás előtti mértékébe, s az addigi sebződések először a Földanya áldásával előjött bónusz számú lényeket érik csak.
Viharhívó (Storm Caller): (Vér útja esetén)
Fejlett képesség: Viharok bálványa
Egy bálvány kerül a kiválasztott területre. A baráti lények kezdeményező értéke megnő ezen a területen. Minden kör kezdetekor egy Láncvillám varázslat ér egy véletlenül kiválasztott ellenséges egységet ezen a területen, ha esetleg odatéved. Ez a varázslat ugye több egységet (talán 4-t összesen?) is sebez, minden egységnél fele annyit sebez, mint az épp előző egységet ért sebződés tette. Sok Strukturális ponttal rendelkezik ez a bálvány és néhány körig tart.
Végső nagy erejű képesség: Égatya haragja
Minden ellenséges egység az ellenfél hadrendbe) állítási ((telepítési) zónájánál (talán annó a taktika képességhez hasonló terület?) Levegő-beli mágiasebzést szenved el és emiatt még el is kábul a kör végéig. (ennek a hatása lépésszám és kezdeményezési érték csökkenésben merül ki.)
A kisebb méretű egységek pedig véletlenszerűen szétszóródnak a csatamezőn.
S végül jő a monszun.
SANCTUARY (NAGA)
Alap ERŐ hős
Szamuráj (Samurai):
Semleges egyedi alap képesség: Vihar előtti csend
A kezdeményező értéke és ERŐ sebzése egy Sanctuary baráti lényeknek megnő, de csak akkor ha nem támadnak az adott körben. Támogató dolog ez.
Sógun (Shogun): (Könny útja esetén)
Fejlett képesség: 8 levelű lótusz
A kiválasztott egység mindig visszatámad és immunis lesz a visszatámadást megelőző hatásokra is.
Végső nagy erejű képesség: A Vihar szeme
A kiválasztott egység kitér az őt ért következő támadások elől. (gondolom 3-4 db-tól kb)
Harcmester (War master): (Vér útja esetén)
Fejlett képesség: Csapásra felkészülni.
Minden baráti egység körönként plusz sebzést érhet el, a kör során nem használt lépésszámaikkal.
Végső nagy erejű képesség: Kettős karmok
A kiválasztott egység kétszer csaphat le, amikor támad. Néhány körig tart a hatás.
Alap MÁGIA hős
Szerzetes (Monk):
Semleges egyedi alap képesség: Benső Szem
Amikor a baráti Sanctuary lények nem támadnak egy körben a következő körre Mágia sebzés növelést és Mágia védelem bónuszt kapnak.
Dagály mester (Tide Master): (Könny útja esetén)
Fejlett képesség: Nyugalom
A kijelölt ellenséges egység nem mozdulhat, nem támadhat, nem használhatja képességeit ettől. Mindenféle sebzés felszabadítja ebből a célpontot, aki ezután visszatámadhat. Néhány körig tart a hatás.
Végső nagy erejű képesség: Cunami/Szökőár
Minden ellenfél bőrig ázik néhány körig. Minden egy négyzet méretet elfoglaló ellenséges egység 2 négyzettel hátrébb lökődik és elkábul néhány kör erejéig.
Árvízalkotó (Flood Conjuger): (Vér útja esetén)
Fejlett képesség: Tenger sír
A kiválasztott ellenséges egység Víz mágiasebzést szenved el és átázik. (csökken a Levegőmágia ellenállása). Ez a képesség csak az ÉLŐ egységekre hat.
Végső nagy erejű képesség: Monszun
Egy villámokkal társított viharfelhő tűnik elő a kiválasztott helyen.
Minden lény ezen a területen átázik (csökken a Levegő mágia ellenállása és Levegő mágia sebzés éri. Levegő és Víz mágia sebzés s egyéb bónuszok is kapcsolódnak ehhez a varázslathoz.