Emberek/Haven:
A Haven hadviselése: “Álljátok a sarat”
A Haven egységei különféle emberi bajnokokból, (mint pl lovagok és papok) és mitikus lényekből, (mint pl a griffmadarak és az angyalok,) állnak. Kiváló defenzív értékekkel és magas életerővel bíró harcosok ők, akik arról legendásak, hogy ellenségeiket a csatatéren maguk választják ki, fel hívva magukra a figyelmet és a harc végéig állják a sarat, általában diadalmaskodva. Gyakran elnyújtott, hosszabb csatákban jeleskednek, úgy hogy erős védekezésükkel kivédik ellenfeleik rohamait és mindeközben csapataik ’frissességét’ tartósan biztosítják magas életerejükkel és erős védelmi értékeikkel, támogató, gyógyító varázslatokkal.
http://might-and-magic.ubi.com/heroes-6 ... index.aspx
Katonai erősségeik:
Erősítő és gyógyító varázslatok használata, nagyon rugalmas, erős védelmű egységek, nagyon magas morállal.
Katonai gyengeségek, hiányosságok:
Csakis a közelharcra fókuszálnak, agresszivitás hiánya mellett.
Alap egységek:
Egység képek:
http://might-and-magic.ubi.com/heroes-6 ... -Maintab-1
1. Őrszem-Praetorianus testőr:
Páncélozott - ellenállóbb távolsági támadásokkal szemben.
Védőpajzs - védelmezi a körülötte (mögötte) állókat is.
Pajzsütés (csak Praetoriánus testőr képesség) - a számukra védendőnek kijelölt egységeket érő támadókra azonnal visszatámad.
2. Számszeríjas-Mesterlövész
Páncélátütés - páncélokat átütő lövések.
Éles, átütő nyílvesszők (csak Mesterlövész képesség) - több egymás mögött álló célpontot is képes egyetlen lövéssel sebezni.
3. Nővér-Szűz:
- Gyógyítás: Gyógyítani tudják a baráti egységeket és a monda szerint fel is tudják éleszteni őket.
- Rendteremtés (Csak Szűz képesség): A Szűz támadása igaz ereje, szépsége és tisztasága által a megtámadott ellenség lépéseit pár körig szünetelteti.
Elit egyégek:
4. Sugárzó dicsőség-Lángoló dicsőség):
- A fény sebessége: Támadási gyorsaságuk miatt elkerülhetetlen e lények ütése. (Lesz parry, azaz elkerülés? Azaz nem találja el az adott egység a másikat?)
- Tisztító fény: Ha egy csata kimenetelét erősen megváltozatni tudó mágiát használnak a fény elementál képes visszafordítani, megakadályozni azt.
- Perzselő fény (csak lángoló dicsőség képesség): Ha beletekintenek a csata során vakítóan fénylő szemébe megvakulhatnak, az ellenségek ezzel együtt sebződhetnek is, főleg gondolom a halottak és a démonok.
5. Griffmadár- Birodalmi griffmadár
Alábukó támadás- Levegőből támadás.
Korlátlan Megtorlás - Minden őt támadó egységre visszatámad.
Zuhanó ostromlás (csak birodalmi griffmadár képesség) - Levegőből támadás. Játéktechnikailag még nem tisztázott a különbség az Alábukó támadáshoz képest talán irányított, míg a sima változat pedig véletlenszerű.
6. Nap lovas-Keresztes nap lovas:
- Töltet: Ez a 3 és 5. részből is ismerős képesség picit a fénnyel átvariálva minél messzebbről támad a lovas, annál több fény energiát vesz fel az ütésével a támadáshoz.
- Megtöltő vakítás (csak Keresztes nap lovas): A lovas páncélja és pajzsa visszaveri, a napfényt ezáltal vakíthatja a kijelölt ellenfelet.
- A Nap hátaslova (csak Keresztes nap lovas): Semmilyen akadály sem háríthatja el a Nap lovast a kijelölt célpontjától. Szóval bármerre mehet a kijelölt lépésében. Nem akadály tehát neki talán egy fatörzs se stb.
Bajnok egység:
7. Szeráf-Mennyei szeráf: (kisebb-angyal)
- Könyörület pengéje (csak Szeráf képesség): Feltámasztás lehetősége gyengébb formában.
A Haven többi egységei sokkal, nagyobb bátorsággal harcolnak (+ morál?) és kevésbé kaphatnak negatív félelem hatást, ha egy szeráf harcol velük, mivel tudják így a halál nem biztos, hogy végleges.
- Ítélet pengéje: A Szeráf pengéje hozzáhangolódik a többi vele harcoló Haven egység bekapott sebzéséhez. Ezt a bűnt energiává alakítja (mana?) és amikor az adott Haven egységet megtámadó ellenséget megtámadja a szeráf, az ellenség által előzőleg okozott sebzés is hozzáadódik ütésünkhöz.
- Feltámasztás pengéje (csak Mennyei szeráf képesség): Egyértelmű. Baráti egység feltámasztásának lehetősége, a könyörület pengéjének erősebb változata.
- Abszolút tisztaság (Csak Mennyei szeráf képesség): A befolyásoló, akadályozó mágiák ellen védve van a Szeráf fejlesztett változata. (pl átkok ellen is)
Halottak/Necropolis:
A Necropolis hadviselése:”A halott ellenség jó szövetséges”
A Nekropolis csapatai bábszerű, a halottidéző varázslók irányításával létrejövő halott egységekből (pl. Csontvázak, Hullarablók,) és különböző náluk is sokkal erősebb entitásokból (Vámpírok, Lichek, Lamasu) állnak. Lassú egységek, de szó szerint megállíthatatlanok, mivel nem könnyű újra megölni azt, aki már úgyis halott, főleg ha még sok időt is vesz mindez igénybe. S ezt az időmennyiséget a nekrók lelkiismeretesen ki is használják saját halottaik felélesztésére és az ellenséges egységek maradványainak szétrágására így nyerve újabb erőket és ezzel együtt az ellenségeik lelkét is uralmuk alá hajtják.
http://might-and-magic.ubi.com/heroes-6 ... index.aspx
Katonai erősségeik:
Ellenségeiket gyengítő és kétségbeejtő varázslatok használata, egységeiknek fogalmuk sincs mi is az a fáradság és a alacsony morál.
Katonai gyengeségeik:
Korlátozott mozgékonyság, lassú egységek, kevés öntámogató képesség.
Egység képek:
http://might-and-magic.ubi.com/heroes-6 ... index.aspx
Alap egységek:
1. Csontváz-Lándzsás csontváz
-Homorú csontok: Ellenállóbb távolsági támadásokkal szemben.
-Hálós lándzsák (csak Lándzsás csontváz képesség): A lándzsáival a csontváz képes mozgatni a körülötte lévő holtestek csontjait így lassítva az arrafelé haladó ellenséget és csökkentve harci figyelmüket.
2. Hullarabló-Kiéheztetett hullarabló
-Holt hús: Az izomzatuk és a bőrük is nagyon erősen kitartó és edzett, így alkotva egy természetes páncélzatot számukra. Ezért szerfelett ellenállóak a fizikai támadások bármely formája ellen.
- Élők elleni düh (Csak kiéheztetett hullarabló képesség) Ha megérzi egy élőlény szagát, akkor gyorsabbá és erősebbé válik.
3. Hazajáró lélek-Szellem
- Testetlenség (Csak hazajáró lélek képesség): Keresztül tud menni a tereptárgyakon és a fizikai sebzések kevesebb kárt okoznak benne.
- Az éteri világ sikolya Gyógyítja az élőholt csapattársát, illetve újra is "éleszthet" plusz példányokat. Ha a gyógyítandó élőholt közelében élőlények álnak azok sebződnek és a rajtuk okozott sebzés is gyógyítani fog.
- Halál hívása (Csak Szellem képesség): Az általa megsebzett lényeket nehezebb feltámasztani.
- Anyagtalanság: A Testetlenséghez hasonló képesség, a fizikai sebzések még hatástalanabbá válnak.
Elit egységek:
4. Vámpír-Vámpír úr:
- Szipolyozó ölelés (Csak Vámpír képesség): Ha nem jut vérhez a vámpír elpusztul.
- Időn kívüliség: A Szellemvilágba képes menekülni egyes támadások elől.
- Vérszívás (Csak Vámpír úr képesség) Az ellenség megsebzésével gyógyul.
5. Lich-Őslich:
-Asha ölelése: A Lichet egy maradandó Sötétség aura veszi, körül mely segíti, s erősíti az átkainak használatát.
-Életerő elszívás: (Csak Őslich képesség) Az ellenséges egységtől elszívott életerőt át tudja irányítani élőholt társába.
6, Lamasu-Rothadt Lamasu:
- Üszkösödés aurája : A kikísérletezésük után kialakuló természetes betegségük oly erősen hat, hogy aki túl közel áll a harcban hozzájuk több körön át azt a halál várja.
- Férges lehelet (csak Rothadt Lamasu képesség) : Kisebb férgek lakoznak a testükben és olajos bőrükön is. Ezeket rajba szedve, rá lehet küldeni egy ellenségre. (Egy Naga verset emlegetnek ehhez )
- Fertőzés (csak Rothadt Lamasu képesség): A fertőző, ragályos betegségük halálos hatása elől egyedül az alvással lehet elmenekülni az egységeknek, egy csatán belül mondanom se kell, hogy nem ez a legjobb lehetőség
Bajnok egység:
7. Sorsfonó-Sorsszövő:
- Kettős forma : 2 féle formát tudnak felvenni, mindkettő extrém halálos. Emberi és pók része egyek s azonosak, nem lehet külön választani. Ezért tudnak átváltozni.
- Dühős érintés (alap és fejlesztett): A kisebb pókok ezen egység kedvencei hosszabb csaták során. Ha használja is őket a csatában, akkor kell az ellenségnek taktikát váltania. (egy Naga tábornok szerint)
- Fagyasztó háló (csak Sorsszövő képesség) : Maga köré hálót alkot amellyel pl az orkok ellen is nagyon jó védelemmel bír. Elhárítja az erős rohamaikat, és vágós–kaszabolós taktikáikat.
- Baljóslatú nézés (alap és fejlesztett): Megsejti, az ellenség erőszakos szándékait mielőtt még megcselekednék azt. Picit előre lát a jövőbe. Ha erősen a másik szemébe bámulnak.
- Rothasztó tánc (csak Sorsszövő képesség): Ha elkezd táncolni az idő is táncol vele, és ha elég közel áll egy egység hozzá meg öregíti az ellenfelet, a halál markának közelébe húzva őt.
Démonok-Inferno
Inferno hadviselése:”Oszd meg, idézzél és uralkodj”
A Démonok egész nemzete egy egységes hadsereg. Minden tagja csakis a pusztításért és a marcangolásért él és így saját maga is képes szabadjára engedni hatalmas pusztításokat. Egy fegyelmezett hadsereggé kovácsolva szinte megállíthatatlanok lennének. Az ellenfeleik szerencséje az, (akiknek ez a fülére jutott), hogy a démoni fegyelmet megalkotni nehezebb, mint gondolnák, ugyanis a kisebb hatalmú démonokat kordában kell tartania a nagy démonhordának. Szóval azért még sebezhetőek a démonok is.
http://might-and-magic.ubi.com/heroes-6 ... index.aspx
Katonai erősségeik:
Halálos pusztító mágia, példátlan állóképesség, szívósság jellemzi őket. A szerencse pedig mindig az ő oldalukon áll.
Katonai gyengeségeik:
Fegyelmezetlenség, változó morál, nagyon kevés öntámogató képesség megléte.
Egység képek
http://might-and-magic.ubi.com/heroes-6 ... index.aspx
Alap egységek:
1. Örjöngő-Tébolyult
- Eltorzult elme: Mindenféle morálbefolyásoló és elmebefolyásoló képességekre immunis.
- Mániákus nevetés (Csak Tébolyult képesség): Védekezni a Tébolyult ellen eléggé nyugtalanító. Ugyanis néha picit előbb, néha picit később támad egy normál lény támadásához képest A kiszámíthatatlanság jellemzi e lényt. Oda esnek, ahova nem várná őket az ember ily cselekedetűk után. Ez a határozatlanság, ami jellemzi a lényt sokak szerint még gyógyításra is képessé tette, erőt merítve ellenségeik kiszámíthatatlan szerencsétlenségén.
2. Succubus-Lilim
- A fájdalom gyönyöre (Csak Succubus képesség): A Succubus mindig sebez, amikor valaki megtámadja egy természetes és ösztönös feromon-vezérelt ellenhatás következik be. A támadó így sebződhet egy kicsit a saját támadásából is.
- Csábítás (Csak Lilim képesség): a Lilimnek van egy hipnotizáló hatalma támadója felett és kénes hatású illata elégedettséget, gyönyört sugároz az ellenfélbe, s így harcképtelenné teheti az ellenséges egységet.
-Az Elragadtatás kínja (Csak Lilim képesség): A Lilim elleni minden egyes sikeresen bevitt ütés/sebzés egy nagy adag finom fájdalommal ér fel támadója számára.
3. Pokolkutya-Cerberus
- Korlátlan megtorlás: Minden őt támadó egységre visszatámad.
- Torkos tekintet: Az őt megsebző ellenséges egység ellen bónuszokat kap annak haláláig (vagy a harc végéig)
- Telhetetlenség (Csak Cerberus képesség): Több előtte álló egységet is képes egyszerre támadni.
Elit egységek:
4. Tenyésztő-Tenyész anya
- Mana elszívás: Az őt támadó mágiahasználó egységektől manát lop és átirányíthatja a hőshöz.
-Burjánzás (Csak Tenyész anya képesség): Folyamatosan gyarapszik a létszáma. Nagyon gyorsan tudnak gyarapodni ezzel a képességgel, amikor már azt hinnénk, hogy alig van belőle még akkor is rájövünk, több van belőle, mint ahogy eredetileg számoltuk.
5. Gyötrő-Marcangoló
- Behúzható tüskék (Csak Gyötrő képesség): A Gyötrők a fájdalmat már vallásos szinten imádják. Hatalmukban áll csontjaikat fegyverként használni. Kirobbannak a testükből, mint nagy tüskék és válogatás nélkül fúródnak bele abba, aki oly szerencsétlen hogy mellettük állhasson. Az áldozatokat sokkal erősebben sebesítik, meg mint önmagukat.
- Fájdalom megízlelése: A harc során minden őt érő és minden általa bevitt támadás révén erősebb lesz a Fájdalom legfőbb urának szolgálata következtében.
- Robbanó tüskék (csak Marcangoló képesség): Különleges képességük még hogy testükből robbanó csont darabokat lőhetnek ki, amik savval díszítettek, s minden körülöttük állót sebeznek.
6. Eltiporló-Pusztító
- Kaotikus páncél: Immunis a mágiára köszönhetően hogy Pusztítás Urát szolgálják. Megígérték, hogy Asha minden alkotásás elpusztítják cserébe uruktól megkapták erős organikus mágiahárító páncéljukat.
- Megállíthatatlan roham: A célpontjához vezető út mentén mindenben kárt okoz. Rohamjaik egy hullámban akkora pusztítást okoznak, hogy bármely organikus vagy ásványi anyag/ nem állhatja útjukat a célpontjukig. Azt mondják, hogy az összezúzott kő hangjáért rajonganak, ezért is szeretik ezt a képességüket, Sheoghban a bányákban éltek s erre emlékezteti ez őket.
- Gúnyos jelenlét (Csak Pusztító képesség): Mivel elég impresszív nagy állat a Pusztító, az ellenség úgy gondolja, hogy őt kell először lecsapni erős jelenléte okán s így változtathassanak a csata végkimenetelén. Magára vonja az ellenséges egységek figyelmét, így azok mindenképp őt fogják támadni a többi (potenciálisan akár nagyobb veszélyt jelentő) egység helyett is.
Bajnok egység:
7. Verem ördög-Veremúr
- Gyűlöletes megtorlás: Minden őket támadó egységre visszatámadnak függetlenül attól, hogy az hol helyezkedik el a csatatéren. Sosem feledik el azt, aki rájuk mért egy csapást bárhol s bármikor.
- Dühtől elvakítva: Immunis a mentális támadásokkal szemben. Senki sem kontrollálhatja őt, nem vezetheti indulatait. Csakis a Gyűlölet Ura állíthatja meg támadásukat.
- Utálat pengéje: A fondorlatos Verem ördögök indulata nagy hatalmat biztosít. Aki a csatában találkozik egy ilyen lénnyel a dühe által pillanatnyilag megfertőződhet. Az őt támadó egységek bizonyos eséllyel ezután irányíthatatlanná válnak és akár saját csapattársaikat is megtámadják.
- Határtalan gyűlölet (Csak Verem úr képesség): A Verem úr a tiszta Gyűlölet megtestesülése.
Amikor elszabadítja határtalan gyűlöletét e támadó képessége, minden lényt sebez a csatatéren (még a társakat is).
4. Orkok-Stronghold
Stronghold hadviselése:”Rohand le most, gondolkodni ráérsz később is”
Az orkokat mint sokk-válaszként készült egységeket alkották meg (a Varázslók népe) a démonok elleni harcokra fókuszálva. Taktikáik is ezt tükrözik. Könnyelműen páncélozva, de súlyosan felfegyverkezve egyenest az ellenség soraiba rohamoznak, nagy számban, gyorsasággal felvértezve, vadsággal, s erőszakkal telve törik át az ellenséges vonalakat, anélkül hogy nagyon nagy veszteséget kellene elviselniük. Keletkezésük módjának köszönhetően, az orkok természetüktől fogva ellenállóak a mágiával szemben, s különösen a démoni mágiákkal szemben. (Tűz, Illúzió, Birtokló varázslatok)
http://might-and-magic.ubi.com/heroes-6 ... index.aspx
Katonai erősségeik:
Hatalmas közelharci sebzés, nagyfokú mozgékonyság, Mágia elleni védelem.
Katonai gyengeségeik:
Szegényes öntámogató képességek, taktikailag korlátoltak.
Egység képek:
http://might-and-magic.ubi.com/heroes-6 ... -Maintab-1
Alap egységek:
1. Goblin-Goblinvadász:
- Bénító csapdák: Csapdákat tud elhelyezni a harctéren.
- Trükkös csapás (Csak Goblinvadász képesség): Kritikus sebzése (dupla sebzés) van, ha épp szerencsés. Ami a goblinoknál gyakoribb, mint a normál embereknél.
2. Hárpia-Fúria
- Lecsapás és visszatérés: A Heroes 3-ból ismerős alap hárpia képesség. Támadás után visszatér a kiindulási helyére.
- Nincs megtorlás (Csak Fúria képesség): Az általa támadott egység nem tud visszatámadni rá amikor a Fúria lecsap rá, utána pedig az előző képességhez hasonlóan visszamegy a helyére. (Heroes 3)
3. Buzogányos-Szétzúzó:
- A vér íze: A 7 Ezüst-város varázslói, amikor megalkották őket kapták ezt a képességet. Az őt ért sérülések erősebbé teszik őket.
- Pajzsos: Ellenállóbb távolsági támadásokkal szemben.
- Roham (Csak Szétzúzó képesség): Ha a támadására az ellenséges egység visszatámad, akkor még egyszer lecsap rá. Ha szavakban gyengék is az orkok, a fegyverük beszél helyettük is.
Elit egységek:
4. Kentaur-Kentaur martalóc:
- Éberség: Őket is a 7 ezüst-város varázslói alkották. Nehezen lehet őket meglepni, felzaklatni. Nehéz tehát túljárni az eszükön is. Eredetileg ellátmányos szekeret kellett vontatniuk, de később rájöttek mennyire jól képzett íjászok is ők.
- Manőver: E képesség segítségével el tudja kerülni a közelharcot. Erős távolsági támadása miatt mindig ráküldték az őrszemeket vagy naplovasokat pl a Haven esetében, hogy gyors közelharcban vessenek véget nekik. E képesség elősegíti, hogy ne ez történjék.
- Mozgékony lövész (csak Kentaur martalóc képesség): Mozogni és lőni is tud egy körön belül. A naplovasok ellen hatékony képesség. Halálos nyílveszőik kilövése után elmenekülhetnek a csata hátterébe.
5. Álomjáró-Álomfosztó
- Ég és Föld: (Csak Álomjáró képesség): Csapattársra varázsolva mozgékonyabbá, gyorsabbá teszi azt, ellenségre varázsolva sebződést és közönyt (morálesést?) okoz.
- Tömeges Ég és Föld (Csak Álomfosztó képesség): az előző képesség fejlesztett változata, minden ellenfélre hat és fájdalmat is okozhat.
6. Jaguár harcos-Párduc harcos
- Vad roham: Távolról rávetődik az áldozatára (csak 1 egységre) ellehetetlenítve ezzel a visszatámadást.
- Harci düh (Csak jaguár harcos képesség): Amint harcba kezd ellenállóbb lesz a negatív mágikus hatásokkal szemben. (átkok, legyengítés stb)
- Kör-körös hasítás (csak Párduc harcos képesség): A Vad roham során a támadás maga nem csak a célpontot, hanem a közelében állókat is sebzi.
Bajnok egység:
7. Küklopsz-Felbőszült küklopsz
- Becsapódás: Támadásainak lökéshulláma hátrébb tessékeli az ellenséges egységeket. A küklopsz hatalmas dühe óriási bunkósbotjának csapása által érződik.
- Elválasztás (Csak Küklopsz képesség): Kő- és fastruktúrákat vehet fel a küklopsz, utána pedig akár egy hegyet is prérivé rombolhat le. Tehát rombolásban nagyon hatékony képesség. Természetes tehetsége ez egyébként a lények. (várfalak lerombolása stb?)
- Erős becsapódás (Csak Felbőszült küklopsz képesség): A Becsapódás erősebb változata. Igazán a levegőbe repítő érzés a célpontok számára.
- Áthatolhatatlan fájdalom (Csak Felbőszült küklopsz képesség): Életereje elfogyása után is képes tovább harcolni. Miután meghalt akkor se veszi észre, hogy mi történt.
- Égető Düh (Csak Felbőszült küklopsz képesség): Tűzsugarat képes kilőni a szeméből. Dühét képes egy erős sugárnyalábszerű energiába összpontosítani mely szó szerint lángba képes borítani bármit, amit a látásával elér.
UPDATE mind az eddig bejelentett 4 nép és egységeik leírása látható,