Lejavított random térkép, meg közkincsé tett random térkép...
Ilyenek nincsenek. A random map az generált map. Ott ha az van, hogy az egyik kezdővár Fortress a másik meg Tower, akkor abba nem lehet később belejavítgatni, hogy randomizáljam és teszem azt Dungeonnal akarok játszani rajta. A random mapokon vannak olyan objektumok, amelyek általában a fix mapon nincsenek. Ilyenek elsősorban a dwellingek. A dwellingek pedig várspecifikusak, a generálásnál eldőlnek. Vagyis ha fortress vagyok akkor van mondjuk a térfelemen 2 gnoll meg egy gorgon dwelling és az egész kezdőterület mocsár, vagyis a várnak a saját terepe. A másik ami még van a randomokon az a griffin conservatories és a dragon fly hives. Ezekből ritkán van fix térképeken. randomokon előfordul, hogy több van belőlük (Jebuson pl. sok szokott lenni belőle) Ami még a randomok sajátja a pandora boxok. Itt sosem tudod mi van benne. Leggyakrabban XP, de arany, lény és varázslatok is szoktak benne lenni. Scholar is gyakran feltűnik és sokszor ad secondary skillt ezért veszélyes a főhőssel megnézni az elején, mert könnyen kaphatunk egy eagle eye-t vagy egy scoutingot a nyakunkba, de volt már hogy a barbárom necromancyt kapott

Vannak még obeliskek, amelyek ugye a Grail helyét mutatják meg, valamint az összes többi object ami fix mapokon is van. Valamint vannak még börtönök, amelyekbe ugye hősök vannak. Ezek lehetne 1. 5. 10. 20. 30. szintűek is

Ezekél a gáz, hogy egy 30. szintűnek a sec skilljei katasztrófálisak. Estates ballistic scouting és hasonló baromságokkal van tele. Ezért nem is nagyon használhatók, de a játék elején ha kiszabadítunk egy lvl5-öst mondjuk az jó szolgálatot tehet. A börtönök is védettek természetesen. Vannak még tekercsek, amiből mindenféle van, a lvl1 az nem védett, a többi az igen. A dwellingeknél is így van, a lvl1 nem védett csak a többi.
A randomokról azt érdemes elsősorban tudni, hogy Zónákból állnak. Ezeknek a zónáknak a meghatározása a tempaltétól függ. Az is hogy mennyi zóna van és az is, hogy mivel határosak. Meg van határozva, hogy egy adott zónában mennyi vár van (általában egy), de van hogy több. A bányák száma is fix, vagyis ha az van beállítva, hogy 2 fa és 2 kőbánya van abban a zónában, akkor az mindig annyi, sosem 3 vagy 1. Van amelyik zónában nincs bánya, vagy csak bizonyos bányák vannak stb. A terep általában a vártól függ, annak a várnak a talaja, amelyik uralja a zónát, de ez is állítható. A kincses zóna általában Sand vagy Snow talajú vártól függetlenül.
Egy Jebuson 5 zóna van. 4 kezdőzóna 2-4 játékos részére és egy úgynevezett treasury (kincses)zóna, ahol is át lehet a többi játékoshoz jutni. Vagyis mind a 4 zóna határos ezzel az ötödikkel, de egymással nem. Ezért is hívják Jebus Crossnak, mert általában a 4 sarokban van a 4 zóna és középen a kincses zóna. Elég gazdag template, a kezdőterületen a kezdőváron kívül 2 másik random town van (fort nélkül) ezekhez általában út vezet. Van 4 kő és 4 fabánya, 1-1 kén, kristály, gem és higany valamint két aranybánya. A fa és kőbányákon kívül mindegyik bánya előtt védőmonster van. Általában sok rajta a dwelling, sokszor több lvl6 - lvl7-es is van. A már említett cons és hives is elég gyakori, előfordulnak pandorák, artifaktok, utópiák (van hogy több is) a kezdő zónában, de ez mind random. Azért szép, mert nem tudod mi vár rád, csak ha feltérképezted a területed. Az utópiákban sokszor fordul elő olyan relic, amit mi ki szoktunk tiltani a mapokról: Angyal szárny, pénzeszsák, tengerészkapitánysisak, mágiakönyvek stb. A treasury zónában vannak elsősorban a jól őrzött relicek, de ott is vannak aranybányák, pandorák, utópiák dwellingek stb. Ezen a területen a pandorában előszeretettel van lény. (random vár van itt is és annak a várnak a lényei vannak benne a pandorákba) de ugyanúgy van benne XP (általában 5000 , 10000 , 20000 XP ami van a dobozokba) Jebusnál ritka a blokkolt útvonal, de itt is szokott azért előfordulni. A blokkolt útvonal az az, amikor az utat elzárja valami. Ez a valami egy monster szokott lenni, aki vagy artifaktot őriz, vagy obelisket stb. Ilyenkor kerülni kell, de ez 1 Jebuson ritkán jelent gondot. A kincses zónát védő lény nagy %-ban horde lvl6, vagy lots lvl7. Vagyis nem a fix mapokon megszokott mondjuk 10 bone dragon, hanem mondjuk 40 red dragon, 80 naga queen, 30 arkangyal és hasonlók. Vagyis jól fel kell készülni ellenük. De ritkán okoznak gondot, ahogy Ssth megfogalmazta úgy kell alakítani a hőst hogy el tudjon velük bánni.
A többi templatéról én most nem írok, esetleg átadom a lehetőséget másnak
Amit javítani kell esetleg egy random mapon az elején (elsősorban balance és panic templatékon) az a blokkolások megszüntetése, hogy balancén ne legyen blokkolva a sec vár és hasonlók. Azon kívül más módosítást nem igényelnek. Ezt el lehet végezni generálás után, nem igényel hosszadalmas folyamatot.
Szerintem teljesen felesleges előre generálni, a helyszínen max. 5 perc alatt megvan az esetleges módosítás A célunk nem az, hogy generált random mapból fix mapot hozzunk létre. Igaz ez a 2vs2-re is. Ott 1 kicsit nagyobb átnézés is lehet, de az se több mint 10 perc szvsz. Egyszóval no para, a világ elitje nem véletlenül játszik csak randomon...