DonJanvari írta:
Idézet:
Néhány ötlet tőlem is, figyelembe véve, hogy a játék eredeti filozófiája is az volt, hogy igyekezzen életszerű logikák szerint működni:
- A hősök tanulhassanak egymástól, oly módon, hogy minél több időt töltenek együtt (egy csapatban) annál több ragad egyikről a másikra.
- Kicsit merészebb: új vár és lény kategória lehetne a vízi világ, ahol is a vár tényleg a vízben lenne, (tehát alapból tulajdonsága a nehéz megközelíthetőség), sőt meg lehetne valósítani a víz alattit is. Ehhez hasonlóan lehetne égi vár is (talán az űrbe inkább már ne menyjünk ki).
- Egy másik életbeli fordulat, ami egyáltalán nincs a játékban a betegség. Ami ugye tud terjedni (új lehetőség a lények differenciálására - mert erre is lehet valamelyik érzékeny, ellenálló, ideértve a hősöket is). Nyilvánvalóan adódik a hősöknek a gyógyítás lehetősége is, illetve a betegség direkt fertőzése az ellenfélre.
- Időjárás. Miért ne lehetnének szelek, viharok, melyek megnehezítik a látást, mozgást - és ezzel szemben könnyíthetik a rejtőzködést. Lehetne olyan épület, mely képes vihart kavarni a vár körül. Lehetne időjós, aki megmondja, hol lesz vihar - segítve a stratégia kigondolását.
Egyelőre ezek jutottak az eszembe, de szerintem sok mindent lehetne még meríteni az életünkből... ja és jut eszembe, miért nem lehet megkínozni a bebörtönzött hősöket információkért, vagy megölni őket. (Utóbbi azért valami feltételhez kötve
DiLaen
Nem gondoljátok, hogy ezekkel az ötletekkel kevésbé lehetne majd élvezni a játékot, mert egy kör kb. 5-10 percig tartana és nem győznénk mindenre odafigyelni.
Tény, hogy az újdonságok általában bonyolítják a játékot, de nem érzem, hogy ez miért lenne probléma. Miért gond, hogy nem bírsz mindenre odafigyelni?! (Egyébként a HOMMIV-ben azzal áltatod magad, hogy mindenre figyeltél, és mindig jó döntéseket hoztál?)
Másrészt pedig a játék rendszerében minden tényezőnek sajátos súlyozása van. Pl. szerintem igen meghatározóak a hősök jellemzői, míg ezzel szemben (főleg magasabb szinteken) nem igazán értékesek a várvédő falak a csaták szempontjából.
Az, hogy mondjuk az időjárás milyen súllyal működne, egy kérdés, amit majd valaki jól eldönt ott, ahol ehhez értenek.
Akármilyen új ötletek érvényesülnek is majd a HOMMV készítésekor, az biztos, hogy komplikáltabb, összetettebb gondolkodást igényel majd a játék, épp úgy, mint ahogy a diákoknak is azonos évfolyamon az idő folyásával egyre nehezebb dolguk van. Új generáció, új szellem...
DiLaen