Sziasztok!
Mostanában vettem csak észre, hogy a legutóbbi patch nyomán radikálisan megváltoztak a nekromancia szabályai - legalábbis a kiegészítő játékban, de gondolom, az alapban is.
Valaki elmagyarázná, hogy ez most mire volt jó?

Lehet, hogy csak én vagyok ilyen nehéz természetű, de amihez ez a Nival csapat hozzányúl, abból még csak használhatatlan és következetlen dolgok sültek ki. Ez a legutóbbi húzásuk megkoronázása a Heroes sorozat tönkretételének.
Először is heti szinten egy új attribútumhoz, a "sötét enegria" mennyiségéhez kötik a feltámasztható lények számát. Az energia mennyisége változik a hős szintjével és különféle egyéb segítségekkel (pl. csontoszlop a várban). Csata után megkérdezi, akarom-e a felajánlott holtakat feltámasztani X pontért cserébe? Ha igen, a holtak beállnak a seregbe, a pontokat pedig elveszi, amik azon a héten már nem tölthetők vissza.
Mindennek mi az eredménye? A nekromanta a hét első két napján 1-2 csatát lefolytathat, ám ezután vége, a pontok elfogynak, és nincs többé nekromancia. Ha egy ellenséges hős szerencsétletségedre az ötödik napon tűnik föl egy combosabb sereggel, garantáltan nem profitálsz belőle, mint nekromanta semmit, mert addigra elfogytak a pontjaid.
Ott állsz és azon tűnődsz: hagyd-e futni az ellenséget inkább, vagy vállald be, hogy a nekromanták egyetlen olyan tulajdonsága, ami egy szintre emeli a többi fajjal, egyáltalán nem segít téged? Minden komolyabb csatát a hét elejére kell tartalékolni, néha napokig várni kell, mert nem érdemes harcolni. 20-as szinten kb. 300-400 sötét energia pontom volt, ami kb. 100 csontváz feltámasztására elég. Ez 2 csata alatt megvan, onnantól vége a bulinak.
További nagy újítás, hogy ezentúl - kötelezően! - olyan szintű nekromanta lények akarnak csatlakozni, amilyen szintűeket megöltél, ráadásul ha upgrade-elt lényeket öltél meg, akkor upgrade-elt holtak akarnak beállni hozzád. Ennek a rendkívül átgondolatlan, idióta megoldásnak az az eredménye, hogy ha még lenne is sötét energiád, akkor is otthon kell hagynod a sereged felét, mert nem lesz elég üres slot ahhoz, hogy hol normál, hol upgrade-elt lények álljanak a seregedbe. A nekromantából egy kétségbeesett és túlterhelt logisztikai alkalmazottat csináltak, aki arra van kárhoztatva, hogy folyvást a vára és a csaták helyszíne közt rohangáljon - mert Town Portal persze nincs a játékban -, és upgrade-eljen, ki-be rakosgasson. Ha mindezt egy mellékhőssel csinálod, akkor ráadásként ott van a lassúság - annak nem lesz expert logisztikája, mint a főhősnek -, és a főhős ott marad a placcon sereg nélkül, tehetetlenül.
Külön kicseszés, hogy ha ellenséges hős seregét verted le, és fullra voltál sötét energiával, akkor ugye felajánl annyiféle holt lényt csatlakozásra, amennyifélét megöltél, mondjuk megöltél 5 ezüst unikornt meg 12 Treant-et, akkor 5 Arch Lich 12 Wight akar beállni. Csakhogy milyen áron? Kb. 1000 energiapontért, amennyi a büdös életben nem lesz neked, hacsak nincs 8 várad - és ugye tudjuk, hány olyan pálya van a H5-ben, ahol több egytípusú várad is lehet. A 12 Wight persze nem osztható meg, nem mondhatod, hogy 5-re van energiám, ennyit kérek - vagy viszed a 12-őt, vagy hagyod őket elveszni!

Jézusom!
Mindez azt eredményezi, hogy szerencsétlen nekromanta igyekszik leadership-et és diplomacy-t szerezni - ami igen könnyű ám nekromantaként, ugye -, és inkább minél több lényt csatlakoztatni és transzformálni holtakká. Ez pedig azzal jár, hogy a nekromanta egy, őrá egyébként teljesen hatástalan skill-re pazarol el egy slotot a hatból, s mivel kevesebbet csatázik, a fejlődése is lelassul majd.
A fentiekből világossá kell válnia mindenki számára, hogy a Nivalnak fogalma sincs arról, mi az a stratégiai játék. Ötletszerűen, átgondolatlanul fejlesztik a heroes-t, tönkretéve azokat a dolgokat is, amik - mivel eredetileg nem ők találták ki őket - jól működtek.
