Kezdeményezés (Levin Malmának válaszul):
A lények kezdeményezése csak tájékoztató adat. Ha egy csatát többször újra kezdesz, általában más és más lesz a kezdeményezési sorrend, mert elég sok minden számít bele: varázstárgyak, hős morálja, leadership, speciális képességek, és ezen túl van egy véletlen szám is a dologban.
Szerintem pont EZ a zseniális benne, hogy ugyan úgy, mint egy valódi háborúban itt sem mehetsz biztosra! Persze single játékban ott van a legyőzhetetlen load game, de legalább a páros összecsapásokba hoz egy nagy adag "anyázási", hajtépési faktort, ami azért nem akkora hátrány! Szerintem meg épp az lett volna a gáz, hogy ha egy csatát 4× újrakezdek, akkor 4× ugyan az a sorrendet dobja a gép. Hát NEM!!! Így tényleg megéri egy-egy összecsapásnak még egyszer (kétszer, háromszor...) nekiugrani!!! És így lehet azután sebészeti pontosságú, veszteség nélküli csatákat nyomni!
Egyébként azt megfigyeltétek, hogy a sorrend ugyan változik, de az egyes lények akciója (pl. megdobja-e a szerencséjét, vagy a spec. képességét), az változatlan a csatát újból lejátszva???!!!
Elhiszem, hogy van akinek ez nem tetszik, de ezt hibának tartani nem kellene. Ez nem hiba, hanem: MÁS, mint az eddig megszokott! És szerintem nagyon király!!!
Más. Aki a varázslatokat gyalázza, annak a haste és slow gyalázásában igaza van. Ezek tényleg nem érnek sokat. De ez számomra öröm, mert így legalább gondolkodni kell egy kicsit, nem lehet egy tactics + mass haste kombóval agyatlanul, és unalomba fulladóan legyakni bárkit.
De ott a többi!!! A páncélzúzással, amit néhány lény is tud lőni, nagyon frappánsan le lehet nyomni az ellenfél védelmét, hogy azután ki lehessen csipkézni a fülét az íjászokkal. És ez csak egy egyszerű kis 1. szintű mágia!
A Destruction Magic speckókkal hihetetlen előnyöket lehet elérni, amikor egy egyszerű lighting boltal, vagy egy fagyasztással meg lehet "kérni" mondjuk 40 arkördögöt, hogy ugyan már, egy kicsit később jöjjenek, és ne gyakják már agyon az egységeimet. Ugyan ez a fagyasztó köröcskére is működik! Amit pedig a warlock hősöm művel a kampányban a fejlesztett meteorzivatarával... hát az nem semmi! Amortizálódik tőle az ellenfél rendesen!!! Sokkal jobb, mint bármi, amit a H3-ban láttam! És akkor még a rettentő phantom forces-ről még nem is beszéltem! Az mekkora állat! Amikor 20 csontsárkányt készít vele az ember pl...
Egyetlen hibául a játékban azt látom, hogy logistics nélkül a hős halott. De hát legalább lehet izgulni, hogy megkapja-e a szintlépések során...
Egyébként "kedvenc" miniszterelnökünk szavait idézve: akinek nem tetszik, az elmehet...

azaz nem kötelező játszódni vele

:gonoszmegjegyzésvoltkéremnemfigyelembevenni:

_________________
Vigyázz, minotaurusszal vagyok, és nem félek használni!
Heroes3 map editor Codex v3.0