Mugger_ írta:
Sziasztok!
Mivel a sakkos megjegyzést én tettem, reagálnék is a válaszokra. Én maximálisan megértem, ha valakinek a sakk a kedvenc játéka esetleg pejoratívnek érzi a megnyilatkozásomat, nem állt szándékomban sértegetni a híveit. Mégis úgy érzem, hogy a Heroes 3 NEM az a játék, aminek a sakkra kellene hasonlítani, arra ott van a sakk!

Itt szvsz. NINCS szükség arra, hogy egyenlő feltételek legyenek!!! Arra se, hogy hőshegyeket, horribilis mennyiségű artifaktokat tiltsunk, sőt nemsokára a gonosz-gonosz Elementál idézéseket is!!! Erre próbáltam elmondani, nem biztos, hogy jó az, ha sakká hypózzuk a számomra SOKKAL színesebb, változatosabb, épp ezért sokkal szerethetőbb Heroes 3 -at! Arra próbáltam volna finom költői metafórával utalni - merthogy érzkeny lelkű jövőbelátó is vagyok, mérhetelen szerénységem mellett

-, hogy a 10. Táborban Ssth és Boti egy kockás papír mellett köröket és ikszeket fog huzigálni (istenem mit kapok majd az amőba olimpikonoktól!

), s amelyik gyorsabban karcol a papírra az fogja megnyerni a Heroes Bajnokságot!!!
A sakkban se teljesen egyenlőek az esélyek, de ez elfogadható hasonlítási alap. Viszont amit itt sokan nem tudnak (és ezért nem hibáztatatóak) a sakk is egyrészt a computerek bruátlis megerősödése miatt, másrészt meg épp a több száz éves állandóság miatt napjainkban sokat veszt a népszerűségéből!
Ott is vannak reform törekvések, épp azért h visszahozzák a játék népszerűségét. Az egyik ilyen legismertebb a Fischer-féle randomsakk,
ahol nem a szabályokat módosítják, hanem az alapállásban különbözőképpen rakhatod fel a figurákat. Ezzel a variációs lehetőségek száma ugrásszerűen megnő másrészt a betanult, unalomig ismert megnyitások (amik ugye itt a fix mappel hozhatók párhuzamba) azok értéke lenullázódik és tényleg az dönt, hogy egy ismeretlen állásban ki lát jobban a pályán. Így a profik megnyitásbeli felkészültsége nem érvényesül ugyan, de mégis csak a jobbik nyer. (Cat: ez nem politika, mert kisbetűvel van írva, nehogy megint felháborodj!) Már világbajnokságot is rendeztek ebben a játékbán, és mit ad isten az lett az egyik legjobb, aki a hagyományosban is most lett világbajnok!
A lényeg az, hogy itt a sok tiltást NEM SSTH vezette be, ezért nem értem miért MOST jön mindenki azzal, hogy ő maga úgy szeretné játszani a heroest, ahogy az kijött a gyárból. Akkor ezt most Vologyának írjátok vagy kinek? Ez nem volt nekem világos egyik hozzászólásból se... Egyébként se tartom ezt észérvnek. Azt meg hogy a többség mit szeret, nehéz "előírni", mert ahogy a hozzászólásokat olvasom, egy ilyen, egy olyan van. Mások is írnak amellett, hogy legyen 1-2 változás és nem mindenki a saját jól felfogott érdekében teszi ezt!
Még egy gondolat az elementálokról: azért nem jut eszébe az ún. "májereknek", mert online-ban, ahol nem kötött az idő, ezzel a taktikáva simán vesztene és körberöhögnék. De mivel a kötött játékidő miatt nem lehet visszavonulni (ugye ez a szabály NEM a heroes kézikönyvben van benne), ezért ez a játékelem önmagában nyerő lehet, felértékelődik. Ezt páran felismerték, hát gratulálok hozzá. Nincs ezzel semmi gond, csak néhányan meg szerették volna erre felhívni a figyelmet, hogy ez a játékelem felértékelődött és lehetne vele vmit csinálni (nem tiltani, csak súlyozni). Mivel a játékidőt nem lehet növelni, gondolom ez volt az irány ami felé el lehet indulni. Ha még lenne egy-két óra a játékra, akkor az elementálozás kifejezettten vesztő stratégia is lehet, úgy ahogy ez a sokat emlegetett és szeretett EREDETI heroesban meg van írva!
Adler: neked igazából nem is kellene reagálnom, fifi után te vagy itt a legszórakoztatóbb figura, ha érted mire gondolok... de legalább fifi "kovetkezetes", nem mondja egyik héten, hogy így jók a mapok és nem érti mit ágáll itt bogpista meg mások, két hét múlva meg ugyanazt a hozzászólást (legyenek erősebbek a guardok!) olvasom a te neverd alatt

Ugyanez volt az eredeti TOH-pályákkal is, mikor más vetette fel egy másik topicban, akkor nem értetted minek itt variálni mindig. Jó politikus lenne belőled!
