No, Ámberek!
Kezemben a PC Guru, és ömlesztem rátok az újdonságokat (azét olyan sokat nem

), illetve kevésbé újdonságokat! Kicsit hosszú lesz, úgyhogy egy kis türelmet pls...
Hancu mester cikke hozta az elvárásokat, szerintem korrekt, van benne egy csomó új dolog, amieket most megosztok véletek. Lehet, hogy az alábbi pár közül már ismert néhány (vagy sok) momentum, akkor elnézést, de úgy gondoltam, végre - hivatalos közlemény lévén - jöhetnek a pletykák, félinformációk cáfolatai / megerősítései...
A cikk felsorolja mind a
hat várost, nagy képpel, pár soros magyarázó szöveggel. Mondjuk ez csak általánosságokat regél el, de hátha van közöttük olyan, amit nem tudtatok még (ismét sorry, ha ismétlek egy korábbi hírt):
Haven: a pap, aki a szerzetes helyett jön a képbe, gyógyítani, áldani és átkozni tud. Ez szerintem poén.
Academy: semmi új, a rakshasa-nak nem ütnek vissza, de ezt már talán hallottam valahol.
Sylvan: druida mérgez, a zöld sárkány tűzimmunis, és az aurája minden ellenséget sebez. (?)
Dungeon: semmi új, az árnysárkányt fejleszthetjük fekete sárkánnyá.
Necropolis: vámpír teleportálni képes.
Inferno: a Succubus képes a távolsági támadások után is visszatámadni.
Jól van, ez nem volt túl nagy újdonság eddig.
Grafika: ezt is láttuk már, a cikkírónak nagyon bejött mozgás közben a cuccos, a leírása szerint a feelingben keveredik az Exigó égig érő fái a Warcraft kissé szögletes, de borzasztóan látványos, brutális, képregényre emlékeztető stílusával. A game egyébként még nincs optimalizálva semennyire, és így is elkerregett a bemutatógépen, úgyhogy szerintem a végső futtatáshoz nem kell majd egy akkora erőmű...
Starforce: lesz. Megerősítve. Én mondjuk ezidáig (e fórumon kívül) még nem olvastam róla rosszat, de ki tudja...
Játékmenet: ezt is tudjuk már, hogy a H3 alapjait folytatja, azaz nem lesznek magányosan bóklászó lények, csatamezőn vitézkedő hősök, a várakban mindent fel lehet építeni, nem kell választani. A hősök 4 tulija megmaradt.
Csata: Jópofa, taktikus újdonságnak tűnik, hogy a csata során a lényeknek nem az lesz a jellemzője, hogy milyen gyorsan jönnek, hanem az, hogy egy adott időn belül hányszor. Azaz: amíg a lomha egység lassabban csap (de akkor jókorát

), a gyorsabb 2-3-szor is jöhet. (Adler, figyelsz?) A cikkíró szerint a lényekkel alkalmazható taktikák megsokszorozódnak ennek kapcsán, és a csaták sokkalta izgalmasabbak lesznek. Az már csak hab a tortán, hogy MINDEN hős alapból megkapja a tactics képességet.
Állítólag elvetették a változó nagyságú csatatér ötletét (én nem is tudtam, hogy szó volt róla

), minden csata 8×10-es mezőn fog zajlani.
Gyorsításként be lehet kapcsolni (opcionális!) a dinamikus csata módot, ekkor minden lénynek adott idő áll rendelkezésére a lépésre, ha nem lép, kifut az időből, és kimarad. Majd a gyakorlatban kiderül, mit is jelent ez valójában...
A játék gyorsasága érdekében kihagyták a városok kedvünkre való cicomázását, és a hősök tulajdonságait növelő mini-játékokat.
A küldetések - a cikkíró szerint - (gondolom itt az egyjátékos pályát érti) változatosak, van ahol mindenkit le kell gyakni, van, ahol a hőssel kell kerülgetni az ellenséges hősöket: azaz amolyan lopakodó üzemmód.
A legjobb poén (Adler most figyelj!!!) a szellem mód. Ez CSAK multiban kapcsolható be opcionálisan. Ekkor, amíg a társak lépnek, mi a szellemsíkon kalandozhatunk. A szellemsíkon felfogadhatunk szellemlovagot, akit irányíthatunk, aki harcol, fejlődik úgy, mint az igazi. A szellemlovag megszállhat szörnycsoportokat, ami nem lesz a mienk, de ha az ellenfél megtámadja a szörnyet, mi irányíthatjuk őket. A bányákból szellemjárta bányát csinálhat, megátkozhatja az ellenséges valódi hősöket (lelassulnak, -morál, -varázspont, stb...), infót gyűjthetnek, ilyesmi. Így, ha sokáig pepecsel az ellenfél, mi annál többet tudunk lépkedni a szellemsíkon, annál erősebb lesz a szellemlovagunk, és annál többet szívathatjuk az ellenfelet... Aranyosnak tűnik, majd a gyakorlat igazolja.
Állítólag, ha nagon bejön a játékosoknak, a kiegészítőben beépítik ezt is az egyjátékos módba is...
Van egy új muli-móka is, amit Dual Mode-nak neveznek, és ami nem más, mint két játékos rövid (10-15 perc) összecsapása egy nagy csatában, kiegyensúlyozott, és előre bekalibrált seregekkel, amolyan mortal combat szerű körítéssel... Hmmmm...
Egyebek: állítólag rengeteg programozó dolgozik az AI-n, hogy minnél jobb legyen. Mondjuk ezt már számtalan játéknál hallottuk ígéretként...
A játék producere szerint nem csak egy nagy sereggel lehet multi meccset nyerni, hanem számtalan taktika vezethet győzelemre. Majd meglássuk...
Ami a lényeg: a sárkányok, amiket a várban (Dungeon) lehet felfogadni, csak pici, kezdők az igazi, félisteni, NPC sárkányokhoz képest!!! Úgyhogy aki temette őket, most fellélegezhet: lesznek sárkányok, nagyok, erősek, gonoszok, és milyen jó lesz, ha csatlakoznak hozzánk...
No, ennyi lett volna. A producer szerint már most van annyi ötletük, ami már nem fér bele a játékba, hogy abból egy kiegészítő lemezre fussa...

Valahogy éreztem én ezt...
Állítólag március elején jön ki a játszható demó, szűk egy hónappal a game megjelenése előtt, úgyhogy az március végén, ápriolis elején fog megjelenni. Látom már, hogy miért nem lesz sikeres a MO-i választás első fordulója...
No, ennyi volt a cikk mondandója (mondjuk a cikkíró említi, hogy csak az új infókkal szolgál, akit érdekel, az ólvasson utána a régebbi PC Gurukban. A képek továbbra is szépek, a legelső oldalon mosolyog a kis sylvan fatündérke designer-portréja (kis kedvenc lesz, én már látom

), a kócos unikornis szerintem aranyos, a grafika meg továbbra is nagyon ütős...
Egy vevőjük már biztos lesz....
