Nos, mindegyik frakcióval megcsináltam a kampányt; a következő észrevételeim lennének - főleg kezdő játékosoknak.
A paraméterek:
- Normál fokozaton, mindig harcos kaszttal, mindig a Vér útján játszottam
- Törekedtem, hogy ne veszítsek egységet (a csaták 99%-ban sikerült is)
- Az összes pályán eltüntettem minden semleges sereget, ládát, varázstárgyat
A "klasszikus" Heroes technikával, a tápos meg a gyűjtögető-szállító hőssel haladtam. Induláskor a gyors építkezés a siker titka. Ez a korábbi részeknél sokkal könnyebben megvalósítható, köszönhető 1; a Dinasztia fegyvereknek, 2; a Kívánságok oltárán vásárolható kiegészítéseknek és 3; a kampány-fejezetek között átvihető varázsholmiknak.
1; A Dinasztia-fegyverek igencsak megkönnyítik a kezdeti harcokat. Nem tom', hogy bug-os vagy szándékos, de... S most SPOILER! Magas szinten az Arachne kardnak köszönhetően minden egység a támadásával gyógyítja magát, a Griffek pengéje végtelen visszatámadást ad, még a Kirin spádé teleportálást. S még a számokkal is kifejezhető pluszokat (Kezdemény, Támadás, stb.) értelem szerűen csak attól a fegyvertől kapod, amelyik a kezedben van, az aktív csataképességét mindegyiknek használhatod, ha a játék elején egyszer a kezedbe veszed! Mivel az utolsó kampány elejére 4 kardot is csúcsra húztam, az egységeim már az első csatában regenerálódtak, fagyasztottak, tudtam teleportálni és az ellent lassítani... úgyhogy nagyon igyekeznem kellett, hogy egységet veszítsek. De nagyon.
2; A vásárolható kiegészítések is megkönnyítik az életet: van, amelyik nyersanyagot vagy aranyat, van, amelyik a kezdő városban erődöt vagy plusz lényt ad. Akad választék bőséggel, és a hozzávaló pontok - legalább is eleinte - könnyen jönnek, mert a legtöbb "öcsit" akaratlanul megszerezed.
3; Fejezetek között átvihető fegyvercsalád-darabok is tápolják a hőst, de az ultra-táp egyértelműen a Főnix megidézésének lehetősége: a harmadik pálya első hónapjában nem kell költened egységek vásárlására, mert az a madár keményebb, mint Chuck Norris.
Tehát, normál fokozaton nagyon könnyű gyorsan építkezni és veszteség nélkül harcolni: ha használod a frakcióképességedet és az Erősítést, elolvasod az ellenfelek leírását (pl.: a mozdulatlan szellem sokkal kisebb sebzést szenved el, stb.) és kihagyod a tömegsebző (pl.: légelemtál) ellenfeleket, folyamatosan haladhatsz. Ha a fenti lehetőségeken túl, követed az "egyszeri hírózos" módszerét - az első egy hétben két hőssel csak végigfutja a környéket, megnézi, hol vannak a bányák és a nyersanyagok, majd újra kezdi a térképet és tudatosan halad - a pálya első felében nem lehet problémád. Ha pedig lendületben maradsz - folyamatosan foglalsz és fejlesztesz -, az utolsó nagy csatákat is könnyedén megcsinálhatod.
Tippek-trükkök:
- A kicsit faramuci képzettségfa miatt, a pontok elosztása elég könnyű. Sajnos a legtöbb fejlesztésre egyáltalán nincs szükség - a 20 éves fantasy/RPG "karrierem" alatt ez az első játék, ahol nincs értelme felvenni a tapasztalatpont/xp fejlesztést

Mivel a valóban használható bónuszokat 15. szinten lehet elsajátítani, a 11. után nem osztottam el a pontokat, így 15-re lépve azonnal megtanultam a legütősebbeket - Erősítés III, Ellencsapás III, Hasítás, Íjászat III... Innentől fogva esélye sem volt senkinek.
- A Taktika képzettség fontos (elég az első), mert sokat számít, hogy melyik egységed hol áll - bővebben lásd. alább. Csata előtt javasolt a leghatalmasabb ősmágia, a Gyorsmentés használata, majd miután kiderült, hogy hol állnak az ellenfél lényei, betölteni és a seregedet megfelelő módon elrendezni.
- A frakciónként használható hét lényből legalább kettő - hogy melyik kettő, az a stílusodtól függ - használhatatlan. Kapufa. Felesleges őket fejleszteni. Van, ami a pálya elején fontos, de később már csak a kispadról nézi a meccset (pl.: a Szentély várban a Cápaőr), ám akad olyan is, mi az elején gyengus, de később kaszál, mit a Halál ( pl.: ugyan itt a Kappa). Azonban van mindenhol egy jolly-joker, ami a megfelelő képzettségekkel és okosan használva legyőzhetetlen: az Erőd Mesteríjássza vagy a Szentély Kardmestere olyan brutális, hogy egyszer-kétszer még én is megijedtem tőlük. Az íjászt - a hősömnek kiválasztottam azt a képességet, hogy a tömegsebzésével a saját lényeket ne üsse - megfelelő taktikával használva nem egyszer elértem, hogy egymaga már az első körben leszedte az ellenfél hat egységét! A Kardmester meg detto: az Erősítés-Ellencsapás-Hasítás kombóval az első körben előre tolod, majd utána hátradőlsz és nézed, ahogy mindenkit levág anélkül, hogy megkarcolnák...
- Harcosként felesleges mágiát tanulni. Eleinte megtanultam a Hatástalanítás, de igazából nem volt rá szükség, mert a nyers erő mindig átvágta a zűrzavaros mágia teremtette Gordiuszi-csomót
- A kisebb erődöket úgy is átalakíthatod, ha nem mész oda. Tudom, banális jótanács, de én kb. a játék felénél vettem észre, hogy a várakhoz és a nagy erődökhöz tartozó barakkok messziről is konvertálhatók
- Nem mindig kell görcsösen megakadályozni, hogy az ellenfél elfoglalja az erődöket és barakkokat: mivel mindig hagy benne sereget, van, amikor kifejezettten hasznos, ha hagyod, hogy vigye. Nem egyszer megesett, hogy mire a Halálos hős elért hozzám, az elfoglalt épületek miatt Szerénnyé zsugorodott. Így már simán lezúztam, majd még simábban visszafoglaltam a helyőrségeimet
