silver
Így megy süllyesztőbe a kultúra...
Azért aki egy HoMMból akar kultúrát magába szívni az meg is érdemli, hogy téves információja legyen a Cerberus fejeinek számáról.
Megmondták, a mitológia hatással van a szériára, de nem céljuk egy mitológiai kislexikon elkészítése (ajánlom amúgy a Szabó György-félét, minden könyvespolcon ott a helye). Szerintem ilyesmi miatt elmarasztalni a játékot kábé az a szint, mint amikor egyesek azért szidták a 300-at, mert történelmileg nem hiteles. Ja és persze bármelyik részben lehet találni fantasy konvencióktól/mitológiától való eltérést nem is egyet (lila sárkány, röfifejű ork, satöbbi...).
"Miért nem lehet azt mondani, h figyu, kevesebb faction/lény van, de több/jobban átgondolt speckók/jobb balansz.. etc... "
Én több interjúban is hallottam kábé pont azt, amit Te is írsz, hogy tudják, hogy kevesebb frakció lesz a megszokottnál, de most nagyon nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy az összes frakció gyökeresen térjen el egymástól (már amennyire ez egy ilyen jellegű játékban lehetséges) és hogy meglegyen a balansz. Persze nem azt állítom, hogy ez meg is valósul majd, de én ezt olvastam/hallottam több helyen is, viszont a lények számával kapcsolatos fejtegetéseket, amikre utalsz nem nagyon. Persze lehet, hogy csak elkerülte a figyelmemet.

Az egészen biztos, hogy a frakciók több egyediséget kaptak, mint eddig a lények közül pedig gyakorlatilag mindegyik képességekkel rendelkezik, szóval ilyen szempontból nincs gáz, szerintem is inkább legyen bent mondjuk 40 változatos, egyedi képességekkel bíró lény, mint 100, amelyek nagy része hasonló és csak külsőben térnek el egymástól. Persze a legjobb a 100 változatos, egyedi lény lenne, de azért azt látni kell, hogy sajnos manapság nem éppen virágzik a körökre osztott stratégiák piaca, nyilván nincs végtelen mennyiségű anyagi forrása a fejlesztőknek.
Az official fórumon pedig nyilván van értelme hangot adni az észrevételeknek, de ne gondold azt, hogy azért, mert Téged valami kiakaszt, akkor azt mindenki más is úgy gondolja, ez egyáltalán nem biztos, sőt, könnyen lehet, hogy a játékosok jelentős többsége nem ért egyet/nem tartja fontos dolognak az adott dolgot. A játék sok embert érdekel, megfelelni úgyse lehet mindenkinek. A fejlesztők célja az, hogy megpróbáljanak a legtöbb embernek megfelelni, de úgyis lesz olyan, aki csapnivalónak fogja tartani a végeredményt.
Én például nem gondolom úgy, hogy az Architect képesség megerőszakolná a szériát, nem értek egyet azzal, hogy a Cerberus 2 feje gondot jelentene (ahogy Te is írtad a széria címe Heroes of Might & Magic és nem Heroes of Greek Mythology). Azzal egyet tudok érteni, hogy jó lett volna több megszokott HoMM lényt látni és ha már csak 5 frakció került a játékba, akkor indulásnál illett volna tradicionális HoMM frakciókat választani és a kiegre tartogatni a nagákat, emögött érezhető az üzleti döntés szerintem is, a nagákkal szeretnének nyitni az ázsiai piac felé a kiegeknél pedig sokkal nagyobb csáberő lesz egy-egy az általad is emlegetett várak közül. De ezek egyikét se érzem komoly problémának, ez új frakció is szerethető, ötletes, ha pedig sikeres lesz a játék biztos vagyok benne, hogy jönni fog a többi vár is a kiegekben. Ja és az átnevezősdi se különösebben érdekel, úgyis úgy beszélek mindenkivel a játékról, hogy "híróz hat".
