Javított Haven háttér leírás és egységek, lovagok ismertetése. Nekropolis háttérleírás és egységeik leírása.
Emberek/Haven/Kastély:
„Elrath megszentelt fényében születtünk megesküdtünk, hogy igéjét elterjesszük Ashan egész területén.”
„A becsületért a rendért és a kötelesség teljesítéséért.”
A Haven/ Kastély egy feudális Szent Birodalom középkori lovagokkal és szerzetesekkel.
Elrathot a Fény Sárkányistenét imádják, aki nekik adományozta varázserejüket a fény elementális uralmán alapulva.
Fő céljuk, hogy életüket úgy vezessék, hogy az méltó legyen Elrath eszményeihez, a Tisztaság s Igazság értékeihez, s így formálják a világot az Ő képére és, hogy szétterjesszék a szent fényét. A Szent Birodalom Papi uralom alatt áll. A teória/elmélet szerint a Császárnak abszolút hatalma van, viszont a valóságban e földet 6 részre bontották, 6 hercegségre és számtalan báróságra és grófságra. Ezek okán legalább egy ezek közül a régiók közül mindig valamiféle lázadás alatt áll.
Építészetük: A Birodalmi általános építészeti stílus ékes, díszes és kemény anyagokból álló leginkább a késő gót stílushoz hasonlítható. Minden hüvelyknyi terület szobrászattal, szobrokkal és párkányokkal van tele.
Az átlagos Haven/ Kastély város egy magas vastag várfallal van körülvéve, őrtornyokkal, ágyúállásokkal és egyéb védművekkel kiegészítve.
Mágiájuk: A Kastély kizárólagosan a Fény mágiát részesíti előnyben azaz Elrath Szent mágiáját és eszményképeit az Igazság, Tisztaság, Méltányosság erényét.
Inspirációjuk: A középkori Nyugat-Európa (az általános atmoszféra és dizájn eléréséhez)
Róma birodalma (A katonai szervezkedés és a Pax Romana elgondolása miatt)
A Templomos lovagok hatása (a vallási misszió elérésének okán)
A Viktoriánus Anglia (A tiszta természetesség elérése és a szigorú osztályok-beli rétegződés miatt)
Hozzájuk tartozó színek: Azúrkék, fehér és arany.
Szimbólumaik: A nap keresztje, maga a Nap, a Sólyom, a Kard.
Imádatuk: Elrath, a Fény sárkánya és elsődleges szolgálói az Angyalok.
Fő filozófiájuk: Törvényesség és Rend mindenekfelett semmint Jóság és kegyelem.
Országuk, királyságuk: A Szent Birodalom
Fővárosuk: Sólyomfészek. (Falcon’s Reach)
Az emberi nemzeteket, egyszer tucatnyi szép királyságokra bontották és a barbár klánok, az Angyalok, Elrath gyermekeinek szövetségeseivé váltak és ebből a paktumból/megállapodásból született meg a Szent Birodalom.
A Birodalom Nemessége nagyon izgatott volt, mikor meghallotta, hogy démoninvázió eljövetelét jövendölték. Először láttak ebben egy esélyt a történelemben ahhoz, hogy demonstrálni tudják felsőbbrendűségüket a többi frakcióval szemben, azzal, hogy ragyogóan és bátran, fényesen helyt állnak majd az előttük álló érdekfeszítő harcokban. Birodalmuk készen áll arra, hogy elfoglalja megérdemelt s törvényes helyét Ashan védelmezői közt.
A Haven/ Kastély hadviselése: “Álljátok a sarat”
A Haven/ Kastély egységei különféle emberi bajnokokból, (mint pl lovagok és papok) és mitikus lényekből, (mint pl a griffmadarak és az angyalok,) állnak. Kiváló defenzív értékekkel és magas életerővel bíró harcosok ők, akik arról legendásak, hogy ellenségeiket a csatatéren maguk választják ki, felhívva magukra a figyelmet és a harc végéig állják a sarat, általában diadalmaskodva. Gyakran elnyújtott, hosszabb csatákban jeleskednek, úgy hogy erős védekezésükkel kivédik ellenfeleik rohamait és mindeközben csapataik ’frissességét’ tartósan biztosítják magas életerejükkel és erős védelmi értékeikkel, támogató, gyógyító varázslataikkal.
Katonai erősségeik:
Erősítő és gyógyító varázslatok használata, nagyon rugalmas, erős védelmű egységek, nagyon magas morállal.
Katonai gyengeségek, hiányosságok:
Csakis a közelharcra fókuszálnak, agresszivitás hiánya mellett.
Alap egységek:
1, Őrszem/Pretoriánus:
Az erőteljes Őrszemek képezik a Szent Birodalom védvonalának fő részét. Az, hogy önként jelentkeztek bizonyítja hűségüket a Császárukhoz és odaadásukat Elrathoz. Megesküdtek. hogy megvédik bajtársaikat, ebben segítségükre van nagy nehéz pajzsuk és ha kell életüket is adják értük. Saját személyes védelmük érdekében teljesen megbíznak hitük erejében.
Páncélozott (Őrszemnek és Pretoriánusnak is van): A Szent Birodalom őrszemei híresek fegyelmezettségükről és katonai koordinációjukról. A távolsági támadások első jelére felemelik hatalmas pajzsaikat egy valóságos falat alakítva ki ezzel fejeik fölé védelmükként.
Bármelyik Őrszem kiált is az ég felé a többiek azonnal reagálnak rá, meglapulnak és felemelik pajzsaikat.
(Ellenállóbb távolsági támadásokkal szemben.)
Pajzsvédelem (Őrszemnek és Pretoriánusnak is van): A Szent Birodalom őrszemei nagy tiszteletet vívtak ki maguknak bátor cselekedeteikkel és bizonyították bátorságukat.
A harctéren gyorsan cselekednek/reagálnak, hogy megvédjék azokat, akik veszélyben forognak, oly összhangban vonulnak, mint ahogy az első napsugarak jönnek elő egyszerre a hideg téli reggeleken.
(Védelmezi a körülötte (mögötte) állókat is.)
Pajzsütés (Csak Pretoriánusnak van): A Szent Birodalom pretoriánusait előléptették őrszemi tisztségükből elit védelmezőkké, önzetlenül felesküdtek kiváló közelharci képességeik szolgálatba állítása iránt. Ha egy ellenfél megtámadja azt, akit ők védelmük alá jelöltek ki, azonnal lecsapnak a támadóra dühös kiáltásaikkal kisérve. Így biztosítják azt, hogy nem marad egyetlen balga, rossz cselekedet se büntetlenül.
(A számára védendőnek kijelölt egységet érő támadókra azonnal visszatámad.)
2, Számszeríjász/Mesterlövész
Sok történet szól, arról ahogy Ronan Sólyma sok bátorsággal és becsülettel felvértezve győzedelmeskedett az emberek klánjainak urai felett és egyesítette őket megalakítva a Birodalmat, ami majd viselheti az ő nevét. De közelebb van az igazsághoz, ha azt mondjuk a nyílpuska az igazi ok, arra, hogy miért is volt ő annyira diadalmas. Egészen a mai napig is, a Birodalom számszeríjászai még mindig félelmet keltenek az ellenfeleik szemében, Ashan minden szegletében.
Páncél átütés (Számszeríjásznak és Mesterlövésznek is van):
A Birodalom számszeríjászaitól nem hiába tartanak az egyszerű zsoldos katonák, úgy ahogy a lovagok is.
Célzott nyílzáporaik hírhedtek, de a halállal kecsegtető hírnevüket főleg a félelmetes erővel feltekert fegyverük adja. A nyílvesszőik, amelyeket kilőnek nyílpuskáikból, úgy tartják még a törpék márvány páncélját is képesek átütni.
(Páncélokat átütő lövések)
Áthatoló/Éles nyílvesszők (Csak Mesterlövésznek van): A mesterlövészek a nyílpuskák mestereivé váltak és megtanulták a halálos technikákat, amelyek minden egyes erőteljes nyílvessző kilövésekor annak maximális kihasználását segítik elő. Nem csak az ellenség hadvonalának első sorában állók félik áthatoló, éles és pontos lövéseiket, hanem azok is, akik mögöttük állnak is rendkívül óvatosak maradnak velük szemben.
(Több egymás mögött álló célpontot is képes egyetlen lövéssel sebezni.)
3, Nővér/Apáca
Elrath nővérei s apácái teljesen hűek a Fény Sárkányának imádatához. Miután kiválasztották őket spirituális tehetségük miatt, ezek a hölgyek egész életüket a fény hirdetésére s melegség érzésének odaadására szentelték minden segítségre szoruló ember számára. Elrath nővéreit, s apácáit nagy tisztelet s szeretet övezi a Birodalom összes városlakója által és háborús időkben a hadvonal mögött pedig ők gondoskodnak a sérültekről.
Gyógyítás (Nővérnek és Apácának is van):
A Szent Birodalom nővérei és apácái felbátorítva Elrath iránti hűségük által mesterei a Fény sárkányistene által ismert gyógyító erőknek.
Sok katona meséli el azt a történetet, amiben egy szélsőséges s véres csata hevében mentették meg őket az apácák gyógyító melegséget sugárzó kezei. Néhányan azt is tényként kezelik, hogy már halottak voltak, s mégis e papnők által visszatértek az életbe.
(Gyógyítani tudják a baráti egységeket és a monda szerint fel is tudják éleszteni őket.)
Megtisztítás/Rendteremtés (Csak Apácának van): A Szent Birodalom apácái a Tisztaság és az Igazság aurájával rendelkeznek természetszerűen, amik spirituálisan megszakítják az ellenfél támadását. Sokan úgy vélik, hogy eltökéltségük és szépségük az ellenséget szótlanul éri. Egy jól ismert tünde ballada elmesél egy az apácákkal folytatott harcot, amelyben tényként kezelik azt, hogy minden egyes csapást, amit sikeresen bevittek az ellenfélnek, az ellenség számára úgy érződött mintha az édesanyátok adna egy anyai pofont.
(Az apáca támadása igaz ereje, szépsége és tisztasága által a megtámadott ellenség lépéseit pár körig szünetelteti.)
4, Fényszellem/Lángszellem
Elrath Szellemvilága számtalan fényszellemmel van tele.
Néhányuk egy magasabb, még dicsőségesebb szintre emelkedett a Fény Sárkányistenének köszönhetően. Elrath akaratának hajóiként, követként, tanácsadóként munkálkodnak, mint Elrath leghűségesebb követői. A fényszellemek ragyogó lények, fényességük szinte vakító erejű épp ezért képesek megvakítani ellenfeleiket.
A Szent Birodalom tábornokaiként hamar jó hasznát vették égető fényességüknek.
A Fény sebessége (Fényszellemnek és lángszellemnek is van): E fényszellemek tudvalevően a tiszta fényesség lényei és vakító gyorsasággal képesek támadni. Ahogy egy megfelelő régi mondás tartja: „Elkerülni a fényszellemek támadását olyan, mint a saját árnyékodat a falhoz szegezni.” Csak próbáljátok ki. Nem könnyű dolog.
(Támadási gyorsaságuk miatt elkerülhetetlen e lények ütése.)
Tisztító fény (Fényszellemnek és lángszellemnek is van):
„E dicső lények olyanok az Igazsághoz, amilyen a kalapács kapcsolata az üllővel.”
Amikor egy mágiát használnak a csatamezőn, azért, hogy megváltoztathassák a csata kimenetelét egy fényszellem ítélkezik felette, s a harag által tiszta fényességé válik s kisugározz magából egy megtisztító robbanást. Elrath akaratával minden csatát megnyer bátorsága, s hite által és sosem trükkökkel.
(Ha egy csata kimenetelét erősen megváltozatni képes mágiát használnak a fényszellemek képesek visszafordítani, megakadályozni azt.)
Perzselő fény (Csak lángszellemnek van):
A lángszellem úgy tartják a tiszta igazság tükre, mely képes az igaz lelket megmutatni.
Az, aki vonakodik megbánni bűneit a szemükbe nézve megvakul. A csata hevében a lángszellem gyakran készteti az ellenfelét, hogy az teljes tisztaságába figyelmezzen, ezzel együtt fájdalmat és vakságot okozva neki. Azok, akik túlélték e perzselő fényességet, már sosem lesznek a régiek.
(Ha beletekintenek a csata során vakítóan fénylő szemébe megvakulhatnak, az ellenségek ezzel együtt sebződhetnek is, főleg a halottak és a démonok.)
5, Griffmadár/Birodalmi griffmadár
A griffmaradak a Mitikus Korban jöttek létre az oroszlánok és sasok váratlan mágikus egyesüléséből.
Ezen időkben Ashan felszínét sárkányerek s sárkányvér vér öntözték a Sárkányistenségek háborúja maradékaként és a felszínen oly állatok éltek akik, vad sárkányvérrel, s mágiával telített folyókból ittak s ezért folyamatosan átalakultak. Úgy tartják a könyörület cselekedeteként egy sas megmentett egy oroszlánt a sárkányér s sárkányvér folyó áramlatától, s így bukkantak elő később új félelmetes fajok.
Alábukó támadás (Griffmadárnak és Birodalmi griffmadárnak is van):
Amikor a griffmadarak szárnyra kapnak egy csata hevében egyáltalán nem az esetlegesen alacsony moráljuk jele. Erős a vonzalmuk ellenfeleik letámadásában, karmaikkal, csőrükkel való megtorlásukban, mely a földdel tehet egyenlővé ellenségek egész hadvonulatait is.
Ashanon sokan azt mondanák a pokol a föld alatt mélyen Sheoghban található
Bárki, aki csak találkozott egy griffmadárral már csatában tudja, hogy egy égből jövő csapástól még jobban kell tartania..
(Levegőből támadás. Hasonlóan az 5. részhez)
Korlátlan megtorlás (Griffmadárnak és Birodalmi griffmadárnak is van):
A griffmadarak úgy tartják a Sárkányistenségek mágiájának és a nagyra becsült Szent Birodalom szövetségeseinek köszönhetően elevenedtek meg.
A csatában, tombolásuk, vad eltökéltségük s hihetetlen gyorsaságuk lehetővé teszi, hogy megtoroljanak minden támadót, aki körülvenné őket. Ahogy a Birodalomban mondják.
„Túljárni egy griffmadaron olyan könnyű, mint ellopni egy csókot a hajadon lánytól miközben az apja fogja kezét.”
(Minden őt támadó egységre visszatámad.)
Zuhanó lecsapás (Csak Birodalmi griffmadárnak van):
A Birodalmi griffmadarak sok időt töltöttek már emberi szövetségeseikkel, és megtanulták a taktikai fontosságát annak, hogyan is gyengítsék meg ellenfeleik sorait a csatában.
Amikor felrepülnek az égbe azonnal visszatérnek és lesújtanak ellenfeleikre még azelőtt mielőtt ellenfeleik azt hinnék, hogy a legnagyobb veszély elmúlt.
Ahogy a nagynevű Connor császár mondta egyszer:
„Mi sosem állunk létszámfölénnyel szemben egészen addig, amíg van egy repülésre kész griffünk, mellvédben.”
(Az Alábukó támadáshoz képest talán irányított, míg a sima változat pedig véletlenszerű.)
6, Naplovas/Napkeresztes
Sok lovag él a Szent Birodalomban, de csak azok csatlakozhatnak a Szent Nap Rendjéhez, akiket maga Elrath talált érdemesnek. Közkeleti nevükön ők a Naplovasok. Ők a Fény bajnokaiként Elrath birodalmából megidézett, elbővült paripákon lovagolnak. Ezek a varázslatos hátaslovak a leghalványabb fénysugáron át is képesek lovagolni.
Töltet: (Naplovasnak és Napkeresztesnek is van): A legendás Naplovasok rohamának látványa oly szép, mint amilyen halálos is. Sok első kézből szerzett értesülés alapján a lovasok, támadási erejüket a minél nagyobb megtett úttal erősítik fel, mielőtt lecsapnak ellenfeleikre. Egyrészt a hátaslovuk megnövekedett sebességének köszönhetően, de ha messzebbről figyelik meg néhányan megesküdnének, hogy mágikus fény halmozódik fel testük körül, miközben egyre csak nő ez az aura, ha nagy távolságot tesznek meg ellenségeik elérésekor.
(Ez a 3 és 5. részből is ismerős képesség picit a fénnyel variálva, minél messzebbről támad a lovas, annál több fény energiát vesz fel az ütésével a támadáshoz.)
Megtöltő vakítás (Csak Napkeresztesnek van):
„Elrath fénye vezessen sebesen a következő életedhez. Készülj fel a Sárkányisteneddel való találkozásra.”
A Naplovas Bernard báró harci kiáltása generációról generációra szállt s a legjobban hitelesíti azt a borzasztó sok időt ameddig csak csapkodhatta ellenfeleit miközben közéjük rohant.
Azt mondják a páncélja és a pajzsa visszaverte a nap fényét egy jelzőtüzet formálva mely kiválasztotta dühének célpontját vakká téve ellenfeleit. Sokak kegyelmes erőnek tartották ezt a hatalmas erőt, mivel legalább egy kis pillanatig volt esélye ellenfeleinek felkészíteni lelküket az életből a halálba való átmeneti állapot számára.
(A lovas páncélja és pajzsa visszaveri, a napfényt, ezáltal vakíthatja a kijelölt ellenfelet.)
Nap hátaslova (Csak Napkeresztesnek van):
A Napkeresztes lovagok már elérték az Elrath iránti hit oly szintjét, hogy elhatározottságuk kapcsolódik magával a Fény sárkányistenével is.
Semmilyen akadály sem gátolhatja meg célpontjainak megtámadásától tiszta szívéből eldöntötte már, hogy minden áron le kell győzni ellenfeleit.
Hátaslova hirtelen fénnyé alakul s, mint valamilyen szent alakmás, a lovast képessé teszi a teljesen szabad mozgáshoz, bármin képes átmenni egy rövid, de gyilkos s ellenállhatatlan pillanatig. Ez a fajta erő már önmaga is megváltoztatta Ashan háborúinak művészetét az elmúlt századok során, mivel a Napkeresztes akár egyszerűen képes úgy is megkerülni ellenfele sorait, hogy szembe rohamozza őket.
7, Szeráf/Égi angyal
Fizikailag is tiszteletet parancsolóak és tökéletességükben feltűnőek Elrath küldöttei, s rohamegységei, a Fényesség Angyalai Ashan világában.
Magasabbak, mint egy normál magasságú ember s sokkal szebbek, nagy eltökéltség és nagy erő veszi őket körül.
A Szeráfok másrészről viszont kisebbek, mint az angyalok és sokkal inkább emberi alakjuk van. A Sólyom Birodalom létrejötte után kezdtek megjelenni. Az igazi eredetük misztikus ködbe burkolózik, de teljes az áhítatságuk Elrathal szemben. A harcokban az Ítélet és Könyörület ikerpengéit forgatják.
Könyörület pengéje (Csak szeráfnak van):
„A Szeráf pengéje képes a vitéz lelket visszatéríteni az életbe a csatamezőn”
„Ez a mágia nem misztikus mágiaágból való s nem is egy rituális módból fakad.
E lények ösztönösen előhívják a Fény hatalmát Elrathban való erős hitüket felhasználva felerősítő erőként.” Ez a feljegyzés a Varázslók Hét városából az egyik tanító leírásaiból való s bámulatosan pontosan leírja a tényeket. A Szent Birodalom katonái nagyobb bátorsággal és sokkal kevesebb félelemmel rendelkeznek ha egy Szeráf is velük harcolhat a csatamezőn, mivel ekkor a halál sem szükségképpen végleges számukra.
Ítélet pengéje (Szeráfnak és Égi angyalnak is van):
„Ha egy csapás éri Elrath szövetségeseit a Szeráf tudni fogja, mivel kardjában az acél ekkor megremeg.” Tuihdana királynő gyászmiséjéről való ez a strófa. A Szeráf Ítélkező pengéje azt mondják hozzáhangolódik a bajtársai által érzett fájdalomhoz. A bűnöket s vétkeket eltárolja erősítve a kard erejét s amikor a szövetségese támadója újra támadásra lendül, az addig általa okozott fájdalmak is hozzáadódnak célpontja visszatámadáskor vagy ha őt támadják meg, az ellenfél legnagyobb bánatára.
(A Szeráf pengéje hozzáhangolódik a többi vele harcoló Kastély egység bekapott sebzéséhez. Ezt a bűnt energiává alakítja, és amikor az adott Kastély egységet megtámadó ellenséget megtámadja a szeráf, az ellenség által előzőleg okozott sebzés is hozzáadódik ütésünkhöz.)
Feltámasztás pengéje (Csak Égi angyalnak van):
„Halott voltam én mondom nektek, de Mihály arkangyal visszahozott az életbe. Erősebb és sokkal fürgébb emberként tértem vissza. Újra élőként, hogy teljesítsem Elrath kérését s parancsát.”
Ez is egy jellegzetes bizonyíték egy felélesztett katonától még Mihály arkangyal a Gyűlölet hercege elleni kampányából.
Ha nem lett volna ez az óriási erejű feltámasztó erő az Égi angyalok kezében, a démonok biztosan elpusztították volna a Szent Birodalmat.
(Baráti egység feltámasztásának lehetősége, a könyörület pengéjének erősebb változata.)
Abszolút tisztaság (Csak Égi angyalnak van):
Az Égi angyalok Elrath iránti elhatározottságuk és hitük által immunisak minden olyan mágia ellen amely akadályozni, elfordítani vagy befolyásolni akarná őket hithű szolgálatuktól.
Ez a hatalmas erejű képesség létrehozott egy széles körben ismert kifejezést Irrolan erdeiben:
’”Megátkozni egy Égi angyalt? Megpróbálhatnád magát a Napot is megátkozni!”
(A befolyásoló, akadályozó mágiák ellen védve van a Szeráf fejlesztett változata. (pl átkok ellen is)
Lovag (Alap ERŐ hős)
“Lovagnak lenni annyit jelent, mint a Szent Sólyom birodalom Szíveként és Kardjaként élni”
Hűek ünnepélyes esküjükhöz amit Elrathot, a Fény sárkányistenségét támogató alapelvek mentén fogadtak meg és minden áron megvédik a birodalmat bármilyen ellenféltől s épp ezért a Lovagokat becsüli s tiszteli a Birodalom összes polgára. Akár dárdával vagy karddal harcolnak a Lovagok lobogói a legféltettebb fegyverük, mivel hadseregként a leghűségesebb s legkomolyabb követőiket, képesek maguk köré gyűjteni akik egészen Sheogh tűzének mélyére is követnék őket.
Egyedi alapképesség:
Buzgalom: Az összes baráti lénynek megnövekedik az ERŐ sebzése és a morálja.
Védelmező (A Vér útja esetén):
“A Császár maga a Jog és az Igazság, a védelmező pedig az ő végrehajtója.”
A lelkes buzgalommal és a látványos képességekkel rendelkező néhány kiválasztott lovag oly hatalmasok hogy a Császár és az Fő Inkvizítorok közt is nagy figyelmet kaptak cserébe nagyobb felelősségeket is. A Védelmezők felesküdtek a Szent Birodalom tanainak s törvényeinek megvédésért s betartásáért és megkapták a jogot arra is, hogy a csatamezőn egyszerre lehessenek ítélkezők és végrehajtók is.
Egyedi alapképesség:
Buzgalom: Az összes baráti lénynek megnövekedik az ERŐ sebzése és a morálja.
Fejlett képesség:
Kiátkozás: Az ellenség összes egységének sebzése, védelme, morálja, szerencséje csökken. S ezt nem lehet eloszlatni Dispel varázslattal majd.
Végső nagy erejű képesség:
A végítélet órája: A kiválasztott egységünk sebzése megnövekszik a Kiátkozás (vagy az Eretnek jele) hatása alatt lévő ellenséges egységek esetén. Sikeres támadás esetén a Kiátkozás vagy az Eretnek jele hatás lekerül az ellenséges lényekről.
Paladin (A Könny útja esetén)
“Egy Paladin magányosan álmodik, de mindenkiért harcol!“
A lehetetlen küldetések bajnokai a Paladinok hitük pedig a vezérlő csillaguk, ők lovagok, akik válaszoltak a Sárkány hívására. Ünnepélyesen mágikus kötésű esküt tettek, amely megáldotta őket óriási erővel. A Paladinok esküje egy vezérlő céllá vált a szövetségeseik számára s ezért ők tisztelik a Paladinokat míg riválisaik pedig félnek tőlük.
Egyedi alapképesség:
Buzgalom: Az összes baráti lénynek megnövekedik az ERŐ sebzése és a morálja.
Fejlett képesség:
Mártír: Minden harci kör végén az ERŐ elleni védelem és életerő az épp legtöbbet sebződött lénynek megerősödik a következő kör erejéig.
Végső nagy erejű képesség:
Isteni igazság: A megjelölt ellenfélhez tartozó egység részben sebződik az addig a harc kezdete óta megszerzett összes sebződéséből is.
Pap (Alap MÁGIA hős)
“Hiszek Elrathban, de a Papok erejében még több a bizadalmam.”
A Papok esküt tettek Elrath a Fény sárkányistenének szolgálatára, hatalmas erejű küldöttei ők a csatamezőn. Buzgalmuk okán megáldották őket s Elrath támogatását adományozhatják a parancsuk alatt álló egységekre. A Szent Sólyom Birodalma sok háborúról ismert 500 évnyi uralma alatt és sok háborúnak a papok voltak az eldöntő tényezői
Egyedi alap képesség:
Áldás: Az összes baráti egység Varázs ereje és Varázslat elleni védelme erősödik
Gyóntató: (A Könny útja esetén)
“Amikor Elrathnak szüksége van rád még a Halálnak is félre kell állnia.”
A Gyóntatok papok, akik szinte szinkronba kerültek A fény sárkányistenségével s így képesek átadni Elrath akaratát Asha élőlényeinek védelmében.
A leghatalmasabb gyógyítók a Szent Sólyom Birodalmában kapják meg a Gyóntatói címet és úgy tartják, csak a legtöbb angyal rendelkezik egyenértékűen az ő mágikus erejükkel Sárkányistenségük szárnyainak oltalmában.
Egyedi alap képesség:
Áldás: Az összes baráti egység Varázs ereje és Varázslat elleni védelme erősödik.
Fejlett képesség:
Felélesztés: Az ellenség által megölt egységünk egy részét feléleszthetjük. A felélesztett egység nem támadhat és nem is támadható abban a körben, amelyben felélesztették.
Végső nagy erejű képesség:
Isteni beavatkozás: A kijelölt egységünk meggyógyul és megtisztul minden őt ártó negatív varázslat hatása alól és plusz Kezdeményezési bónuszt kap a következő körig..
Inkvizítor: (A Vér útja esetén)
“Az ítéleteket Elrath hozza meg, míg az Inkvizítorok Elrath lesújtó haragját testesítik meg”
Az Inkvizítorok olyan papok akik teljes kötelességgel Elarth szolgálatában állnak s előléptették őket a Szent sólyom Birodalmában s annak Egyházában. A Császár bennük bízik meg a leginkább mivel ők tisztítják meg a birodalmat a söpredéktől vakítóan fénylő igazságukkal. Elrath adományozta nekik ezt a hatalmas erőt, amit a leges-leg harcképzettebb angyalok is alázattal tisztelnek.
Egyedi alap képesség:
Áldás: Az összes baráti egység Varázs ereje és Varázslat elleni védelme erősödik
Fejlett képesség:
Megszentelt pengék: Minden baráti egység plusz Fénysebzést kap az ellenfelei ellen.
Végső nagy erejű képesség
A Fény szava: Minden ellenséges egység Fénysebzést szenved el. Az összes Élő egység (tehát nem nekromanta élőhalott egység pl) pedig visszanyeri életerejét.
Halottak/Necropolis/Holtváros:
„Az élet folyton változó káoszt, züllöttséget s szenvedést takar.
A halál viszont békés, rendezett és örökké gyönyörűséges létet.”
A nemrégiben történtekről:
A Holtváros népe hatalma felemelkedésének küszöbén áll.
Hittársaiktól a Hét város varázslóitól való felszabadulásukért és elfogadottságukért harcolnak épp.
Nem keresik hogyan is téríthetnék meg Ashan összes népét az ő oldaluk számára és morbid hitükre s nem is megölni és feléleszteni akarnák őket, sokkal inkább egy domináns/uralkodói helyet akarnak szerezni a világon, mint az Élet és Halál világa közti kellemes egyensúly védelmezői.
Látják előre az elkövetkező Démoni Invázió eljöttét, de ők egy lehetőségként fogják fel.
Azzal hogy igazolhatják és megtisztíthatják hitük valóját, rendet és igazságot teremthetnek általa a többi Ashani frakció számára.
Dióhéjban: A Nekromanták varázslók szilánként kinövő kis szektájaként alakultak ki és
hatalmas erejű néppé formálódtak a későbbiekben. Asha halotti mivoltát/képét imádják.
Az ő értelmezésükben Asha istennő legsötétebb nézőpontjai fontosak, a fanatikusság, a Halált magát egyedül kihangsúlyozva, egy emelkedett, magas rangú élettelen állapot elérése, ez minden nekromanta legfontosabb vágya, erre törekszik.
A Halál mágiát tanulmányozzák, hogy elérjék az örökkévalóság állapotát, de ezenkívül az élettelenséggel megtanulták hogyan irányítsák az elhunytak lelkeit vagy hogyan is élesszék fel a holtakat.
Inspirációjuk: Az Ősi Egyiptom (Holtak könyve), Buddhizmus (aszkétizmus, elutasítják a húsba vágó valóságot, a hús csak illúzió és átmeneti a test a lélekkel szemben). Mindenféle szekta. (fanatizmus, Kultista vezetők, a rendhez és tisztasághoz vonzódnak)
Hozzájuk tartozó színek: Fekete, fehér, fluoreszkáló zöld,
Szimbólumok: Halál pókja, Függőleges/vízszintes 8-as szám (Asha az Idő mestere – a homokóra vagy Asha a terjeszkedés mestereként – a végtelenség)
Fő filozófiájuk: "Öleld át az ürességet. A felvilágosodás csak a hús szenvedélyes letépése után érződik. Az idő a mi szövetségesünk, hisz egy nap minden élőnek meg kell halnia.”
Országuk, királyságuk: Az Ezüst Városok
Fővárosuk: A Heroes VI idején nincsen.
Imádatuk
Asha-ára a Rend ősi sárkányára eltorzult, elferdített, haláli/halott verziójaként tekintenek, őt imádják.
Szociális berendezkedésük
A Holtváros a nekromanták frakciója.
A Nekromanta élete az aszkéta végletesség elvének van alá vetve.
A testi gyönyöröket elvetik, úgy ahogy a vidámságot, jókedvet és ünneplést is.
A városiak suttogva halkan beszélgetnek és senki se siet semerre, az utcákon kevés változás vagy esemény látható, hallható nappaltól éjjelig. Akiknek feladatuk van épp, halkan végzik el aztán pedig hazatérnek az általában gyermektelen otthonaikba, s családjaikba melyek kisebb szociális csoportokat alkotnak, mégis családoknak nevezi őket a megfelelő kifejezés hiánya végett.
A nekromanták szülinapjaikat elvonultan, magányosan és vezekléssel töltik. A teremtés, nemzés is elítéltetik, mivel szerintük elvonja a figyelmet a sokkal fontosabb fő céloktól s munkától.
Építészetük: A Holtváros építészete rémisztően egységes.
A rend iránti odaadásuk által a szimetrikus és éles, merev szögletes ívek megszállottjai építészetükben. A piramisok és obeliszkek az ősi díszítetlen épületeik. (kivéve az örök létezést reprezentáló Pók Istennő szimbólumai díszítik őket.).
Kedvenc építőanyaguk a repedezett fekete kő a déli sivatagokból ettől úgy néznek ki a városaik mintha beszívnák a nappali fényt és elemésztenék azt.
Mágiájuk: A Halál Urai a mágia pusztító útjait fürkészik. Leginkább előszeretettel az ősi Rend mágiát használják és az elementális területeit a Sötétség és Föld mágiának.
Felfedezték a saját mágiaágukat is melyet nekromanciának neveztek el. Varázslataik többsége a testek erodálásából és a lélek feletti uralomból áll.
Jelképes, szimbolikus Holtváros hősük: A Nekromanta (Mágia Hős)
A legtöbb magasabb rangú Halál úr a nekromanták útját követi, a sötét átkok mesterei ők, a Föld mágia alapú varázslatoké és az ősi időmanipuláló mágiáé.
A Necropolis hadviselése:”A halott ellenség jó szövetséges”
A Nekropolis csapatai bábszerű, a halottidéző varázslók irányításával létrejövő halott egységekből (pl. Csontvázak, Hullarablók,) és különböző náluk is sokkal erősebb entitásokból (Vámpírok, Lichek, Lamasu) állnak. Lassú egységek, de szó szerint megállíthatatlanok, mivel nem könnyű újra megölni azt, aki már úgyis halott, főleg ha még sok időt is vesz mindez igénybe. S ezt az időmennyiséget a nekrók lelkiismeretesen ki is használják saját halottaik felélesztésére és az ellenséges egységek maradványainak szétrágására így nyerve újabb erőket és ezzel együtt az ellenségeik lelkét is uralmuk alá hajtják.
Katonai erősségeik:
Ellenségeiket gyengítő és kétségbeejtő varázslatok használata, egységeiknek fogalmuk sincs mi is az a fáradság és a alacsony morál.
Katonai gyengeségeik:
Korlátozott mozgékonyság, lassú egységek, kevés öntámogató képesség.
Alap egységek:
1. Csontváz-Csontváz Dárdás
A csontvázok nem mások, mint halott foszló testek melyeket a nekromanták akarata által élesztettek fel. A vak hűség és közönyösség, az éhség és erős szomj egyesül bennük, hiányzik belőlük a félelemérzet vagy bármely kétely érzete s így a csontváz egy kiváló szolga lett.
Homorú csontok: (Csontváz és Csontváz Dárdás képesség): "Bolondok! Ne a szívükre célozzatok! Az nincsen nekik.” Ez volt Gregor kapitány utolsó legendás parancsa mesterlövészeinek. Egyetlen menekült ma is élő számszeríjász örökíthette meg ezt a néhány mondatot egy a halottak sokaságát magába foglaló síremlék melletti összecsapásnál. A túlélő elmondta azt is, hogy az örült Laegaire császár volt okozója az egésznek, aki a jelentések szerint annyira kiborult attól, hogy nem sikerült megszerezni a feneketlenség boros üvegét, hogy egy kecskét nevezett ki seregeinek vezetőjévé ugyan ezen a napon. Az érvelése az volt, hogy egy kecske is jobban felszerelkezett a csontok töréséhez, mint egy csapatnyi nyílpuskás. Ellenállóbb a távolsági támadásokkal szemben a csontváz mindezek szerint.
Hálós lándzsák (csak Csontváz Dárdás képesség):
A nekromanta nagy hatalma képes feleleveníteni a Csontváz dárdásokat emellett egy igazán különleges mellékes hatást is ad nekik.
A lándzsáival a csontváz képes mozgatni a körülötte lévő holtestek csontjait így lassítva az arrafelé haladó ellenséget és csökkentve harci figyelmüket legyen az kicsi vagy nagy teremtmény.
2. Dögevő - Vérszomjas Dögevő
A Dögevők falánk lelkei a halottaknak s mágia által vannak élettelen hullákhoz kötve.
A Dögevők megkínzott lények teli vannak nagy utálattal az élők iránt.
A hatalmas erejű nekromanták irányítani tudják őket, egyébként pusztító vadak lennének.
A Dögevővé válás hatalmas végső büntetésként is szolgál Hereshben, a lelkeket folyamatosan leszívják a halál körforgásakor és halál átváltoztatásakor.
A Dögevők hullákat, és gyakran hordoznak a vérükben, s nyálukban betegségeket
Holt hús: (Dögevő - Vérszomjas Dögevő képesség is) „Ez a hús oly rágós s kemény, mint a Dögevő bőre.” Egy híres Naga színjátékból került elő e szöveg mely elbeszéli a leleményes kardkészítő mester feleségének történetét. Aki egy éhínséggel teli időszakban férjét vacsorára bőrpáncéllal etette, ez az elv is leírja, hogy milyen is egy Dögevő ismertetőjele.
Az izomzatuk és a bőrük is nagyon erősen kitartó és edzett, így alkotva egy természetes páncélzatot számukra. Ezért szerfelett ellenállóak a fizikai támadások bármely formája ellen.
Élők elleni düh (csak Vérszomjas Dögevő képesség): „Engedjétek szabadjára a Vérszomjas Dögevőt, s az éhsége elvezet a Tolvajhoz.”
A Nar Hereshi Kincstárnoki védelmező Baron Deathlock tartott Vérszomjas Dögevőket a szekta legnagyobb kincseinek védelmére, házőrző kutyákként. Élénk érzékeik kielégíthetetlen éhséggel az élők húsa iránt elbátortalanítja nemcsak a tolvajokat, hanem a patkányokat és a komoly terveket szövő varjúkat is. Ha megérzik egy élőlény szagát, akkor gyorsabbá és erősebbé válnak.
3. Szellem-Kísértet
Haláluk előtt a Sárkányistenségek gyermekei a Hold szellemeiként élednek fel az örökkévalóságig Asha vezérlő kezei alatt.
Habár a nyomasztó emlékű események is előhozhatnak Szellemeket, egy olyan lelket, ami kötve van a földi anyagi léthez egy hatalmas erejű negatív érzet által.
Egy speciális rítus során a Nekromanták a Szellemeket hűséges követőikké tudják alakítani, akik abszolút a hatalmuk alatt állnak.
Testetlenség (Csak Szellem képesség):
A Szellemek egyszerre léteznek a Spirituális lelki világban és Ashan földjén, de az egyik világon sem teljességükkel vannak jelen. Ez megadja a számukra a lehetőséget, hogy a fákon és falakon átmehessenek akadályozás nélkül, és ha megtámadják őket a sebzés egy része csak a vékony levegőt éri. „A kardom azonnal átment ő rajta és aztán már rajtam is átment”.
Keresztül tud menni a tereptárgyakon és a fizikai sebzések kevesebb kárt okoznak benne.
Az éteri világ sikolya (Szellem és Kísértet képesség is): Gyógyítja az élőholt csapattársát, illetve újra is "éleszthet" plusz példányokat. Ha a gyógyítandó élőholt közelében élőlények álnak azok sebződnek és a rajtuk okozott sebzés is gyógyítani fog.
Halál hívása (Csak Kísértet képesség): „Úgy tűnt mintha a Kísértet megjelölte a lelkét annak leszívása végett”
Jane papnő, naplójában elmagyarázta azt, milyen nehéz is volt a Kísértetek által megsebzett katonatársait feléleszteni. Úgy tartotta a Kísérteteknek megvan a hatalmuk arra, hogy lezárják áldozatuk találkozóját a Halállal s épp ezért rendkívül nehéz volt visszahozni a katonákat az élők sorába a csata hevében. Az általa megsebzett lényeket nehezebb feltámasztani.
Anyagtalanság (Csak Kísértet képesség): A Testetlenséghez hasonló képesség, a fizikai sebzések még hatástalanabbá válnak. Ashan összes gyermekei közül a halottakat utálom a legjobban. 7-szer zúztam porrá a Kísértetet mikor is végre teljesen elpusztultak.”
A Fő Démon Zol-Morant tartják az első olyan lénynek, aki találkozhatott Kísértetek egész seregével a csatamezőn. A Fő Démon Eltipróinak légióit tizedelték meg, ekkor megesküdött Zol-Moran ha legközelebb kiszökik Sheogh birodalmából varázshasználó egységeket is hoz magával.
Elit egységek:
4. Lich-Őslich:
Magasabb rangú Nekromanták (A Pók Istennő papjai) az életüket meghosszabbító varázsitalokat kapnak amiknek a levét a Pók istennő saját szent pókjainak mérgéből fejtek le és ezzel kell keverjék össze az ételeiket.
A kezelés Asakkussá vagyis Liché tette őket s ettől testük kiszáradt, de így már szabad lett a hús kínjaitól.
Öregednek ugyan, addig, amíg kis mászkáló múmiáknak nem tűnnek. A méregkeverék a szemük színét is teljesen zölddé tette.
Asha ölelése (Lich-Őslich képesség is):
"Amikor egy Lich van a harctéren figyeljétek az árnyékokat, nagyobbak és hosszabbak lesznek.”
A Lich kisugároz magából egy maradandó Sötétség aurát amely könnyebbé teszi számukra a mágikus átkozást könnyebbé mint ha valakinek a nevét elkáromkodnák.
Habár a Lichek ritkán használnak saját maguk vulgáris csúnya nyelvezetet sok bocsánatkérő megesküdött ellenfél lett megátalkodott miközben a megerősített varázslataiktól szenvedtek.
Életerő elszívás: (Csak Őslich képesség)
Az Őslichek mesteri szintet értek el az Élet és a Halál körforgását illetően és tudnak játszadozni annak energiájával. Az ellenséges egységtől elszívott életerőt át tudja irányítani élőholt éhező társába. Ez a hatalmas erő sokakat tett haszontalanná és sokak szerint önzetlen cselekedet ez a nekromantáktól, mivel magukat nem tudják e képességgel gyógyítani.
5. Vámpír- Vámpírlord
Ahogy nőtt a hatalmuk a Lichek elérhették azt is, hogy a Pók Istennő ölelése által halálukkal Akhkharusként azaz Vámpírokként éledjenek újjá.
Keresztülmentek egy gyötrelmes rituálén, de egy megfiatalodott testet kaptak
megtisztítva, minden hiányosságtól, fogyatékosságtól.
A vámpíroknak nem szükséges enniük, inniuk, aludniuk vagy lélegezniük többé mivel szerveik megdermedtek és nem vér folyik ereikben, hanem a Szent Pók mérge.
Habár szükségük van rendszeresen emberi vérre, hogy leszűkítsék ezt a méreg hatását
és, hogy megelőzzék, hogy testük belülről nehogy szertefoszolhasson.
Szipolyozó ölelés (Csak Vámpír képesség):
„Nemcsak azért isznak vért hogy gyógyíthassák magukat, hanem hogy csillapítsák a méreg hatását ereikben”.
Amikor a Szent Birodalom seregei először figyelték meg a vámpírokat a 2. VérHold fogyatkozáskor eljövő 2. Démonháborúbeli harcok közben, nem tudhatták még melyik oldal is a nagyobb gonosz.
A Nagy Inkvizítornő Amanda volt az aki először írt a vámpírok hatalmáról, állítólag elfogtak egyet és kérdőre vonták.
„Ha a Vámpír nem tud enni, a saját vére, valamiféle méreg belülről emészti fel őt”.
Ha nem jut vérhez a vámpír elpusztul.
Az Időn túl (Vámpír képesség és Vámpírlord képesség is):
„Zúzd szét kétszer egymás után. Csak így biztosítható a biztos vámpír halál”
Ezek a tanáccsal teli szavak egy hadviselt Küklopsztól hangoztak el, aki különösen emlékezett egy vámpírral való harcra. Amikor csakis a védekezésre összpontosít a vámpír képes belépni a Spirituális Szellemvilágba épp elég ideig ahhoz, hogy elkerüljön egy támadást. Ha egy valaki biztos akar lenni abban, hogy megsebezte, egy másik katonának azonnal támadnia kell újra még mielőtt visszanyeri a vámpír az időt a lelki nyugalomba téréshez.
A Szellemvilágba képes menekülni egyes támadások elől
Vérszívás (Csak Vámpír lord képesség)
"Hason szúrta és ő erre megharapta a hátán, az angyalok mindenhol gyógyítgatták őt és a Császár maga ivott a sikerre”.
A kocsmai dal mely elbeszéli az epikus csatát Amanda és a Vámpírlord Miroul között amikor a Szent Birodalom Nagy Inkvizítornőjét a testén több helyen is megharapták versszakonként. Ő többször is hason szúrja a vámpírt még akkor is ha látja, hogy mindez haszontalan. A végén végül győzedelmeskedett, de kevesen érik meg a 4. versszakot a dalban mielőtt a rituálén a homokóra le nem pereg a Császárral egyetemben.
Az ellenség megsebzésével gyógyul a vámpír.
6, Lamasu- Rothasztó Lamasu:
A Lamasuk a varázslók félresikerült kísérletének egyedei. Egy kiváló új fajta vadember fajt akartak létrehozni, de egy természetellenes egyesülés az emberi lénnyel (általában egy szolga vagy bűnöző volt) és egy mágikus lénnyel (ez esetben egy Mantikórral) újabb lényt alkotott.
A végső formájú lény túl instabil volt és igazán rövid életű, de még így is nagyon hasznosnak bizonyultak a nekromanták számára.
A nekromanták megnövelték halott testük méretét és befecskendezték őket dögvésszel (pestissel). A Lamasu rothasztó funkciója, azaz a Pestis hordozó hatása párosult e lény erős fizikai erejével és a mozgékonyságuk is igazi kiváló frontvonalbeli harci egységgé tette őket az Élőholtak seregében.
Üszkösödés aurája (Lamasu és Rothasztó Lamasu képesség is):
Amikor a Mantikór és az ember vére összekeveredik, életet ad egy olyan iszonyatnak, betegségnek, amely megöli a kikísérletezőjét és mindent, ami körülötte található”.
A Hét Ezüst város varázslói a Lamasut egy félresikerült vademberbeli kísérlet termékének tartották egészen addig, amíg egy alázatos Balzsamozó megtalálta a Lamnasuk igazi lehetőségeit. A Nekromanták seregeinek egyik legrémisztőbb lényévé alakultak, mint mozgó holtak. A kikísérletezésük után kialakuló természetes betegségük oly erősen hat, hogy aki túl közel áll a harcban hozzájuk több körön át azt a halál várja.
Férges lehelet (csak Rothasztó Lamasu képesség) :
Bármerre is oson a Rothasztó Lamasu, azok, akik túlélik a holtak közelségét is vele osonnak tovább.” Férgek sokasága szokott együtt élni a vadállatok testében és olajos bundájukon
Ezek a paraziták rajokba rendeződhetnek és fegyverként használhatóak fel az ellenség ellen. Hatásai pusztítóak ahogy egy Naga költő mondja: „ Úgy özönlenek ahogy egy ocsmány csatornabéli macska sózza és borsozza az ételt.”
Kisebb férgek lakoznak a testükben és olajos bőrükön is. Ezeket rajba szedve, rá lehet küldeni egy ellenségre.
Fertőzés (csak Rothasztó Lamasu képesség):
A Rothasztó Lamasu ’származása’ okán magával hordoz természetese fertőző s ragályos betegségeket. A fertőző, ragályos betegségük halálos hatása elől egyedül az alvással lehet elmenekülni az egységeknek ami a csata hevében a legnehezebb megoldás. A gyógymódot e kórra a Naplovas Lord Kilburn találta meg az Őslich Mironor feletti legendás győzelme után, ami hallhatatlanán tette nevét. „Dicsérjük Elrathot győztünk… és most mindannyiótok érdekében találjatok egy biztonságos helyet egy kis szunyókáláshoz”.
Bajnok egység:
7. Sorsfonó-Sorsszövő:
A Sorsfonó A Pók Istennő avatarja, egy igazi isteni tükörképe a földön Asha Halál-béli nézőpontjainak. Elhagyták az Istennő oldalán lévő őrhelyüket, hogy Ashan földjén testesülhessenek meg. Egy Holtváros alapításánál mindig is jelen lesznek, megerősítve az alapokat és bátorítani a népesedés növekedését. Mint egy királynő a Kaptárában gondozza s táplálja a Holtvárosok növekedését az ő védelme alatt az élőholtak lépjei egy régiót alkotnak, az elveszett lelek számára amelyekkel felduzzaszthatják társadalmukat. A Sorsfonó fel tudja venni egy Pók-embernő hibrid alakját is vagy egy Emberi nő alakját 2 lábbal és 6 karral.
Kettős forma (Sorsfonó és Sorsszövő képesség is): „Sorsfonó vagy Sorszövő ember vagy pók egy és ugyanaz. Mind elvágja majd a fonalat, amely e világhoz köt minket.”
Ezt a figyelmeztetést adta Hashima birodalma az Örök Császárnő hadseregi számára mielőtt háborúzni kezdtek volna a 7 Város Nekromantáival. 2 féle formát tudnak felvenni, mindkettő extrém halálos. Emberi és pók része egyek s azonosak, nem lehet külön választani. Ezért tudnak átváltozni.
Dühős érintés (Sorsfonó és Sorsszövő képesség is)
„Öljétek meg a pókokat gyorsan! Az idő a holtak szövetségese”
A dühös érintése a Sorsfonónak előnyben részesíti őket egy elhúzódó konfliktus esetében a csatamezőn.
Maturato Naga tábornok egy egész fejezetet szánt ennek, híres epikus háborús versében.
Bátorítva tanítványait tradicionális harcmodoraik s taktikáik megváltozatására amikor
E félelmetes pókokkal találkoznak a csatában. A kisebb pókok ezen egység kedvencei hosszabb csaták során. Ha használja is őket a csatában, akkor kell az ellenségnek taktikát váltania.
Fagyasztó háló (csak Sorsszövő képesség): „A furfangos Pókocska megszökne. A pengém viszont még mindig kellemetlenül éles”
A Sorsszövő félelmetes ellenfél és nagyon nehéz megölni, ha elég időt hagyunk neki, hogy hálót szőhessen maga köré. Főleg az Orkok utálják ezt a csapdaalkotó képességet mivel ez ellenáll tradicionálisan ismert nagy erős sebzéseiknek, s vágós–kaszabolós taktikáiknak és nagymértékű türelmet kíván tőlük e póknő legyőzéséhez.
.
Baljóslatú nézés (Sorsfonó és Sorsszövő képesség is:
„Mily elképesztő! Már akkor tudja, hogy meg akarod ölni amikor még te magad se tudod biztosan.”
A Fődémon Kha-Beleth állítólag olyannyira elcsodálkozott a Sorsfonó baljóslatú nézése miatt, hogy egy egész évszázadig próbált meggyőzni egyet, hogy legyen a saját Sucubbusa.
A Fődémon úgy tartotta, hogy rövid ideig előre tudnak látni a jövőbe s megjósolják előre az ellenfél erőszakos szándékait. „Egy ilyet akarok” Megsejti, az ellenség erőszakos szándékait mielőtt még megcselekednék azt. Picit előre lát a jövőbe. Ha erősen a másik szemébe bámulnak.
Rothasztó tánc (csak Sorsszövő képesség):
„Az Élet és Halál egy megszentelt Kör. Az öregedés csak azt jelzi, hogy Asha még mindig tudja a nevedet”
Ha elkezd táncolni az idő is táncol vele, és ha elég közel áll egy egység hozzá meg öregíti az ellenfelet, s a halál markának, azaz a Sorsszövőnek a közelébe húzza őt. A Rothasztó tánc felgyorsítja az öregedési folyamatot és úgy tartják ez is egy bizonyíték arra, hogy a Sorsszövők magától Ashától a Rend Sárkányától nyerik energiájukat.
Inferno-Pokol (Köszönet Shiwonak hogy nem kellett lefordítanom ezt.

)
„Hamuvá égetjük a világot, s táncolunk a romjain!”
Országuk / Királyságuk: Sheogh, a tűzbörtön
Fővárosuk: Ur-Hekal, a "Lángoló szív kapuja"
A démonok Urgash, a káosz sárkányának ivadékai, melyek az elementál-sárkányok gyermekeinek elpusztítására hoztak létre. Évszázadokon keresztül raboskodtak a Sheogh-ban, egy misztikus börtönvilágban, Ashan lángoló magjának szívében Sar-Elam próféta önfeláldozásának hála. A démonok maguk a megtestesült káosz. Úgy vélik, az egyetlen érdemi erkölcsi érték az egyén szabadsága, s úgy érzik, hogy cselekedeteikhez szükségtelen az indok. Gyilkolnak, mert megtehetik, s mert ahhoz van kedvük. Ezért tűnnek „gonosznak” vagy veszélyesnek, s ez az oka, amiért Ashan többi népe bezárva szeretné tudni őket börtönvilágukban, Sheogh-ban, melyet Sar Elam készített a számukra. Azonban ezen nemzetek közt akadnak olyanok, kiket meggyőzött a mindenekfelett álló szabad akarat eszméje, s végül a démonok hívőivé váltak.
A nemrégiben történtekről:
A démonokban kialakult egyfajta tisztelet a hővel szemben, de a tényt, hogy nem tudnak megszökni, nem tudták elfogadni. Azonban a rituáléban elkövetett hiba miatt a börtön a Vérhold fogyatkozása idején meggyengül, lehetővé téve, hogy a démonok légiói egy rövid időre újra szabadok lehessenek, s ezen idő alatt előrajzanak és pusztításba kezdenek Ashan földjén.
Kha Beleth, egy új vezér, ki arról prédikál, hogy más szervezettsége is lehetne a démonoknak. Szerinte minden démon egyenlőnek teremtett és joguk van szabadon élni Sheoghon belül és kívül. Követőket gyűjt, s a közelgő újabb Vérhold fogyatkozás során szeretné megvetni lábát Ashan földjén, s megmutatni, vagy épp ráerőltetni egyenlőségüket a sárkányistenek gyermekeire.
Inspirációjuk: A görög mainaszok (a római menádok, Dionüszosz, a görög istenség féktelen követői), a dekadens róma (Nero, Caligula, Heliogabale, stb), Karthágó és az Azték papok.
Hozzájuk tartozó színek: vörös és fekete
Szimbólumaik: Uroborosz (a saját farkába harapó kígyó), Szabálytalan csillaghatszög (hatágú csillag), Káosz spirál
Imádatuk: Az ősük – Urgash, a káosz sárkánya
Fő filozófiájuk: "Az erő jogot formál": a lehetősége, hogy megtegyél valamit elegendő indok arra, hogy megtedd. Hódítás, fosztogatás és erőszak a gyengék kárára – ahogy épp kedved tartja - az önző vágyak kielégítése, a bolondok meggyőzése, kik nem értik a szabadság fogalmát. Az erősnek kell uralkodni a gyengék fölött.
Szervezettségük:
A pokoli hierarchiájuk összetett, de egyszerű elvet követ: a legerősebb uralkodik, ráerőltetve akaratát a gyengébbre, s mindannyian fejet hajtanak a hat legfőbb démonúr szarvas fője előtt. Amit ők mondanak, az történik. A legcsekélyebb ellenvetés vagy engedetlenség is gyors és végzetes büntetést von maga után. Hűbérrendszerük egy durva hierarchikus rendszerbe szervezi őket, mely az erőn alapul, ahol az erős engedelmességre kényszeríti a gyengébbet. Az erőteljesebb démonok urakként tekintenek magukra, s úgy tekintenek a pokolra, mintha az övék volna. A legerősebbek városokat birtokolnak uraik területén, melyeket féltékenyen őriznek.
Építészetül:
A démoni építészet teljes egészében rabszolgák munkája, melyet a káosz mágia alakított át. A megfélemlítést szolgálja, s a legkevésbé a praktikusságot. Gyakran masszív és csavart építményekből áll. A démonok épületeinek nincs egy meghatározó alap formája, de szinte mindegyik alapanyaga közt megtalálható a bazalt, a láva és valamilyen organikus massza. A végeredmény mindenképpen idegennek hat.
Mágia:
A démoni mágia a nyers káoszból meríti erejét és alapvető természete a pusztítás. Felül nem múlható képességük, hogy a legrosszabbat hozzák ki a mágia erejéből. Számos varázslatuk a szokványos elemi mágia megrontott változata.
Hadviselés: „Megoszt, megidéz és meghódít”
Lényegébe a démonok egész nemzettsége egy hadsereg. Minden egyes tagját a mohóság és pusztítási vágy élteti, s rendkívül alkalmasak arra, hogy csak pusztítást hagyjanak maguk után. Egy szervezett seregbe kovácsolva megállíthatatlanok. Ellenfeleik szerencséjére ezt elég nehéz kivitelezni, s a gyengébb démonokat gyakran rabszolgahajcsárok hatják előre ostorcsapásaikkal. S mintha a démonok rémítő látványa nem lenne elég a csatamezőn, minden lehetséges trükköt bevetnek a győzelemért. Pusztító tűzzel okoznak káoszt az ellenfél soraiban, s mikor már eléggé megpuhultak, rohamra indulnak. Ha sikerül megőrizni a fegyelmet, akkor legyűrnek mindent maguk előtt. Ha nem, akkor dühöngő tömeggé válnak.
S van egy nyerő ász a paklijukban: Képesek kaput nyitni a téridő folyamán, s erősítést idézni börtönvilágukból.
Fegyverzetük fogazott, szöges és tüskés, hogy a lehető legnagyobb fájdalmat és roncsolást okozzák, s megnehezítsék a sebek gyógyítását.
Kaotikus természetüknek köszönhetően a harcban vadak és kiszámíthatatlanok. Pontatlan területre ható támadásaiknak gyakran a saját egységeik is áldozatul esnek, így alapvető céljuk, hogy az ellenfél nagyobb veszteséget szenvedjen el, mint a saját soraik.
Katonai erősségeik: Halálos mágia, példátlan állóképesség, a szerencse mindig őket pártolja
Katonai gyengeségeik: Szervezetlenség, váltakozó morál, kevés támogató képesség
Faji képesség: Kapunyitás – Inferno egységek idézése a csatatérre ideiglenes erősítésként
Eretnek (Heretic)
“Amikor Ugrash átkot szór, egy eretnek megszületik!“
A káosz ügye ölelte magához, s oly hatalom tölti el, melytől mindenki retteg Ashan földjén, az eretnek az Ashan elsőszülött jogait dobta félre, hogy a démonok urává váljon. Az eretnekeket Urgash áldotta meg a Sheogh vezérdémonainak tett szolgálatért, és számos mutáción mentek keresztül, ezen adományként a testük a pokol tüzének szolgál csatornaként, és démoni szolgál hordájának parancsolhatnak.
Pokoli tűzaura (Hellfire Aura): Minden baráti egységnek esélye van további tűz sebzést okozni ellenfeleinek támadásaikkor és visszatámadásaik esetén.
Pokolhívó (Hellcaller)
“Egy Démonszakértő megidéz, de egy Pokolhívó felszabadít.“
A Pokolhívó a démonféléket lelkesíti és az örökké börtön világukról való szabadulási vágyukat használja fel pusztító stratégiai fegyverként. A Pokolhívókat karizmájuk és indíték megérző képességük teszi a legfélelmetesebb eretnekekké szerte Ashanon, legfőképp a Vérhold fogyatkozása idején, amikor Sheogh falai meggyengülnek. Követőik sorának állandó utánpótlása becsvágyó, kegyetlen és vakon engedelmes szolgák hada, kik bárhová követik urukat szemük előtt a szabadság ígéretével.
Pokoli tűzaura (Hellfire Aura): Minden baráti egységnek esélye van további tűz sebzést okozni ellenfeleinek támadásaikkor és visszatámadásaik esetén.
Ellenállhatatlan hívás (Irresistible Calling): A Kapunyítási/Megidézés faji képesség során megidézett lények száma nő.
A hatalom pecsétje (Seal of Power): A Kapunyitáskor megidézett után pótló egységek egy része megmarad a hős seregében a csata lefolyása után is, de csak a seregben a csata előtt is meglévő, utánpótlásra jelölt egységnek a számáig.
Káosz Úr (Chaos Lord)
“A káosz úr olyan a démoni légiók számára, mint olaj a tűzre.“
Sheogh-ban a szerencse a hatalom egy formája. Senki nem képes annyira kiaknázni ezen lehetőségeket, mint egy Káosz Úr, kik Urgash kegyeletére bízva magukat vakmerő kockázatot vállalnak, hasznukra fordítva a sors és a végzet szabályait. Az általuk vezetett légiók nemcsak magabiztosak, de hátborzongatóan pontosak a csatában, elsöpörve megdöbbent ellenfeleiket.
Pokoli tűzaura (Hellfire Aura): Minden baráti egységnek esélye van további tűz sebzést okozni ellenfeleinek támadásaikkor és visszatámadásaik esetén.
Démoni szerencse (Demonic Luck): A kritikus ütések számának esélye növekszik minden baráti egység esetén.
A Káosz kézjegye (Mark of Chaos): A következő támadások a kiválasztott ellenfelen automatikusan kritikus ütések lesznek.
Boszorkányúr (Warlock)
“Létezik elemi mágia, és ott van maga a Káosz! “
A káosz mágiája hatalmas erő, mely nem egyszer eltérített óvatlan papokat a sárkányistenüktől, vagy becsvágyó varázslókat Sar-Issus józan elveitől.
Ezeket a Sheogh-fertőzte varázshasználókat hívjuk Boszorkányuraknak, és hírhedtek a csatatéren. Gyakran démonimádó kultisták titkos szervezetét irányítják béke idején, s mikor a démonok kiszöknek Sheogh-ból, örömmel özönlenek segítségükre a Boszorkányurak zászlói alatt.
Káosz mágia (Chaos Magic): A Hős által varázsolt összes varázslat esélyes, hogy kevesebb manát emészt fel.
Démonszakértő (Demonist)
“Vannak szabályai a démoni kapuk nyitásának, és a Démonszakértő mindet megszegi. “
A Boszorkányurak akkor érik el a Démonszakértő címet, amikor a káoszmágiában szerzett jártasságuknak köszönhetően egyszerűen az akaratukkal képesek kaput nyitni Sheogh és Ashan között. A legnagyobbak közülük arra használják ezen képességüket, hogy a csata hevében az állást a saját előnyükre fordítják még akkor is, mikor a pesszimista tábornokok szerint már elvesztették a csatát. A legjobb Démonszakértők úgy ismerik Sheogh-ot, mint a tenyerüket, és Urgasg szolgálói egy szívdobbanásnyi idő alatt reagálnak hívásukra.
Káosz mágia (Chaos Magic): A Hős által varázsolt összes varázslat esélyes, hogy kevesebb manát emészt fel.
Összekapcsolt Kapunyitás (Linked Gating): Összekötést alkot egy normál egység és a Kapuból előjött utánpótlása közt. A normál egység elleni sebzés egy része inkább az után pótló egységet éri, semmint a normál egységet.
A végtelen mélység kapuja (Abyss Gate): A megjelölt egységünk visszatér Sheogh pokoli birodalmába egy körig, s mikor visszatér, megerősödve, utánpótlással tér vissza. A Kapu megmarad a csatában, ami 3 Keménység varázslat hatása alatt van, de elpusztítható. Ha elpusztul a Kapu az után pótló szövetségesek csak a csata után térnek vissza, mivel eltűnnek.
Gyújtogató (Pyromancer)
“Nincs hová bújni, ha egy Gyújtogató kutat utánad.“
Azon Boszorkányurak, kiket meggyőzött Ur-Krag, a pusztítás hadurának ígérete, ráhangolódnak az Ő akaratára, s csatornaként szolgálnak a tűz és káosz pusztító erejének, mellyel elárasztják a csatamezőt. A Gyújtogatók varázslatai legalább olyan pusztítóak, mint az irányításuk alatt szolgáló démonok, melyek a csata sűrűjébe vetik magukat, amint lehet, mintsem gyors véget érjenek uraik hatalma által.
Káosz mágia (Chaos Magic): A Hős által varázsolt összes varázslat esélyes, hogy kevesebb manát emészt fel.
Pokol (Inferno): 5 égető tűzoszlop tűnik elő a kívánt helyen, megsebezve az összes ott lévő ellenséges egységet. Minden kör elején ezek a tűzoszlopok elkezdenek mozogni tetszőlegesen, bármerre a csatatéren és sebzik az útjukba tévedő ellenfeleket. 4 kör erejéig léteznek ezek a tűzoszlopok.
Végítélet (Armageddon): Minden nem az Inferno frakcióba tartozó egység a csatatéren tűzsebzést szenved el, valamint az esetleges akadályokat, falakat és építményeket is szerkezeti kár éri.