Kissé megkésve bár (legalábbis nem az első szösszenet), de törve nem, közkívánatra én is elkészítettem egy rövid beharangozót.
Adler: Adler bátyó a Strongholdból kihozható legdurvább hordázós sereggel készült erre a megmérettetésre. Felvett egy kis kupac gyors lényt, hogy ő kezdjen és fel tudja pörgetni a behemótokat, mellé egy remek taktikus hőst, amivel az első körre bármilyen ellenség orra elé tudja tolni a macikat. Csak vakítás ellen védekezett, de egy ilyen csapatnál nem is nagyon kell másra játszani – mire az ellen hozná a varázslatot, el is hullott legalább a fél serege.
Ati: A H3ban szokatlan taktikával áll fell, csapatát iszonyatosat ütő láncvillámra felépítve, jól megtámogatva mindenféle ereklyével, manával, sebző varázslatokra specializálódott hősökkel és mágiaálló gólemekkel. Lassan jár – tovább ér? Ha nem csinálnak zúzalékot a bádogemberekből, akkor jó lehet.
Dragon: Uhh, még jó, hogy recanter nincsen sok embernél. Dragon csapata alaposan kifundált, a tűzmágia legalattomosabb varázslataira épít. Az ellenfél meg döntse el, hogy most rászáll a sanyikra, vagy elkezdi az ormótlan HP-jű és védelmű törpöket fűrészelni. Már ha nem kényszerül saját seregét megenni. Harci ereklyéi ugyan nincsenek, de a jókor elsütött áldozás (főleg, ha kijön az expert tűzmágia) nagy eredményt hozhat.
Dreegar: Védelem, az van rendesen. A teheneket nem aranyos dolog fűrészelni, még akkor sem, ha a szívárványszínű változat jött is csak el a meccsre, és ha hozzávesszük a gyengítő harapást, valamint a Frenzyvel elérhető tarolást, akkor tudhatjuk, hogy Dreegar ellen hosszú harcokra kell készülni. Ám a fősereg nem gyors, sokan készültek vakság ellen és Fafner megfelelő fejlődése sokat nyomhat a latba.
Jou: Tapasztalt versenyzőnk csapata annyiban emlékeztet Dragonéra, hogy szinte egyetlen, ámde csatafordító jelentőségű 4. szintű varázslattal próbálja meg őrületbe kergetni ellenfeleit. A feltámadó vörös sanyi egyetlen ellenfélnek sem kellemes látvány, hát ha még jól fel is van tápolva artikkal, egyedül a mana lehet kérdéses. Szokás szerint átgondolt elképzelés.
Kaylamoy: Nem túl bonyolult, ám könnyen hatásos lehet, ha Tamika szeretett fekete lovasai csatába indulnak. Mágia csak védekezésre van, de egyrészt az élőholtak miatt, másrészt a lidércek manaszívása maitt talán nem is kell sok. Morál kikapcs, csak a biztonság kedvéért, indulhat a zúzás.
LordShaba: Az elképzelés felettébb érdekes, mágiáról el lehet feledkezni, Lorelei fejlődésétől függően bármi lehet ebből a piszkosul gyors, nyers erőre építő seregből. Legközelebb egy ilyen csapatnál be lehet írni az expert csipkelődést, bár ilyen számban nem valószínű, hogy a hárpiák karcolásokat ejtve pattannának csak le az ellenfelekről. Furcsának tartom viszont a harci ereklyék hiányát.
Magix: Az egyik versenyző, aki kockáztatva bevállalta az elementálokat, amihez persze egy überintelligens hős is dukál. Egész komolyan felépített fal, amit bontogathat az ellen, a nem épp mesterlövész és nem túl kitartó orkok bírják, ameddig bírják, minden megölt ellenség grátisz, a nagy feladat a földelementálok lebontása lesz.
NG: Nem először látott taktika. Ark miatt kezd, meghájsztolja a bajnokokat és innentől kezdve csak a szerencsétlen tereptárgyak szabahatnak gátát a pusztításnak. (vagy inkább a taktika miatt azok sem) Viszont ellenséges mágiára semmilyen válasszal nem készült, és ez lehetséges, hogy visszaüt majd.
Nimbus: A mágikus arzenál nincs túlbonyolítva, de azért hasznos lehet. Gyorsítás (erősebb, mint szinte bárkié), áldás, kőkemény közelharci ereklyék, és már száguldozhatnak is a pályán fel-alá a strapabíró lándzsások. Támadó varázslatokkal a magas HP miatt szinte bonthatatlan, vakítani nem lehet, úgyhogy esélyes, hogy ellenfeleinek le kell állnia vele boxolni, ami nem sok jót ígér. Ha úgy harcol, mint ahogy flémel, akkor nem lehet gond.
rt: Újabb bonthatatlan csapat, masszív közelharci ereklyékkel, és egy védelemcsökkentő varázslattal. Mágia ellen védekezni lehetne, de minek, adott alkalommal ennyi gólem akárkit meghentelhet... ha képesek sokat, vagy elsőként ütni, ami több, mint kétséges ez esetben. Akár íjászcsemege lehetne a sereg, mert a gargók nem túl tartósak blokknak, és a gólemek hiperlassúak, szerencsére kevés az ilyen csapat.
Sorceress: Expert rohangászás indul, majdnem dupla annyian vannak a Lorelei vezette hárpiák, mint Shaba seregében. Ez kell is, lévén nekik visszaütnek, ami még a Sentinel kőkemény védelme mellett is gyors elfogyást okozhat, még akkor is, ha minden lehetséges sebességnövelő megvan. Az első ütés itt kritikus, de ezt nyilván Sorcy is pontosan tudja, és készül rá valami elmés megoldással.
ssth: Bár a lidérc szintjéhez képest az egyik legzsengébb lény az egész játékban, azért th gondoskodott róla, hogy a lehető legkevesebb gond legyen a közelharci vagdalkozással. Aki nem védekezett vakítás ellen, az sok jót nem várhat th ellen. Aki pedig rohanva akar rájuk rontani, az könnyen forró talajra léphet.
Süni: SünDog pajtás nem sokat foglalkozott a mágiával, inkább elővette a rettegett piros gömböt, és csatába küldött egy rakat éhes csahost. Támadás a köbön, és ember legyen a talpán, aki a háromfelé böfögő ebekkel fel tudja venni a versenyt bármiféle varázslat nélkül, még ha nincsenek is elsöprő tömegben. A Nimbusnál leírtak rá hatványozottan állnak.
Syoke: Igen, azt hiszem, nem véletlen, hogy a második ember, aki a sok HP-s Ramp sereg mellett a feláldozásra építi taktikáját, bár 400 kenta nekem picit kevésnek tűnik sárkányeledelnek. Fűszerezheti viszont a tűzpajzs a párharcait, hiszen alapvetően is ki szeretne egy zöld sanyinak nekimenni, pláne akkor, ha visszaütés nélkül is szép naftát kap az arcába a támadó. További kérdés a might tulajdonságok terén valószínűleg felmerülő hátrány.
Teki: Über. A legendás fekete sanyi ismét csatába vonul, a hőse taktikus, szóval bárkit képes a legelső pillanatban lefújni a föld színéről, főleg egy titánkardot lobogtató lovag vezérletével. Mágiára nem készült, de a sárkánnyal nem is nagyon kell. Kőkemény attackra számíthat minden ellenfél.
Titi: Ismét gyorsítunk, és ismét lovagokat, bár ő igyekezett a megfelelő védelemre is ügyelni az ereklyékkel, cserébe lemondott a lovas speckós hősről. Ártani többé-kevésbé lehet neki, de ennyi bajnokot még implóval is nehéz lenne megdarálni, gyengyítő varázslatokra pedig könnyen adhatja a kúrát.
Vologya: Újabb max-IQ hős, a csövesek királya, aki könyörtelen mennyiségű lötyögő elementált vezetve vonul hadba, és erre minden létező mágiaerősítő ereklyéje meg is van. Az entek jó masszív lények, akik bár támadásra használhatatlanok, arra tökéletesek, hogy magukra húzzák az ellent, amíg Vogyi úgy nem érzi, hogy megfelelő számú elementálja van a csatához.
Warheart: Úgy látszik, nem maradhatnak ki a programból a kis mitugrászok, persze, ahogy szokott lenni, másfélszeresre növelt életerővel. Az ördög szépen csökkenti a szerencsét, ami még fontosabb viszont, hogy gyors kezdést biztosít, be lehet gyorsítani, majd meg lehet áldani a famulusokat, és kezdetét veheti a mészárlás, hiszen ennyien azért méreteset tudnak húzni.
Zsombi: Hasonló az előzőhöz, csak ütésállóbb (viszont lassabb) gnollokkal, viszont ők csak kétharmad annyian vannak. Ami nem feltétlenül baj, mert így maradt elég hely a nyomadék sárkánylegyeknek, akik megfelelő szintre fogják gyengíteni az ellenfél támadóit. A speckós hős és a tetszetős ereklye felhozatal nem keveset érhet fiatal versenyzőnknek.
_________________ General Tarhás
We want our quicksand back!
Lesz még a Putrid Lamasu-tanya!
|