Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 1671 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 84  Következő
Szerző Üzenet
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 19 vas., 19:13 
Heroes Team

Csatlakozott: 2003 márc. 25 kedd, 20:57
Hozzászólások: 2058
Tartózkodási hely: Gyömrő
T-Rex írta:
A multi játékoknál meglehetne oldani ezt a problémát. Pl. a heroes 3-ban van egy olyan lehetőség, hogy egy kört be lehet állítani 5 percre. Ezzel fel gyorsítva a játékot. Ezt bele építve a Heroes VI-ba egy elég mozgékony játékot kapunk.


Ez meg van a H5-ben is, de nem oldja meg a problémát, miszerint túlzottan sok opció között az idő elvész.

T-Rex írta:
Meg nem erősített források szerint a H6 fejlesztői kitalálták azt az ötletet, hogy az elfoglalt várat átépíthessük a saját fő várunk szerintire.


Szeretném azt hinni, hogy ez tényleg az ő ötletük, de nem... max annyit mutat, hogy a fejlesztő srácok sem ma kezdtek el pc-s játékokkal foglalkozni. :)

_________________
*HAVE FUN!*

Nimbus


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 19 vas., 20:11 
Avatar

Csatlakozott: 2008 márc. 26 szer., 12:30
Hozzászólások: 4456
Tartózkodási hely: Felső Jura
Tudom, csak nem azt akartam leírni, hogy más játékból vették át 8) , mellesleg kitalálták, hogy legyen egy ilyen lehetőség is a játékban :P

_________________
T-Rex, Felső Jura egyik bajnoka, az istenük egyik helytartója, a Felső Jurai rendőrség tagja és a Jurai Kerekasztal Lovagrend vezére...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 19 vas., 20:34 
Avatar

Csatlakozott: 2003 márc. 26 szer., 7:31
Hozzászólások: 1552
Tartózkodási hely: Szolnok
A videó alapján baromi lassúnak tűnik a csata. Multiban ilyen sebességgel egy főcsata kb 2-3 óra lenne :D

_________________
FEEL THE SUNSHINE!
Music is my life!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 19 vas., 21:04 
Avatar

Csatlakozott: 2008 márc. 26 szer., 12:30
Hozzászólások: 4456
Tartózkodási hely: Felső Jura
Akkor nem árt, ha lesz mentési lehetőség a csatában, engem nem zavarna :D

Egy kis ízelítő a játékból:
http://www.youtube.com/watch?v=RqqD1kXk ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=y4Q7kxGU ... re=related

_________________
T-Rex, Felső Jura egyik bajnoka, az istenük egyik helytartója, a Felső Jurai rendőrség tagja és a Jurai Kerekasztal Lovagrend vezére...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 20 hétf., 9:28 
Avatar

Csatlakozott: 2006 szept. 06 szer., 12:52
Hozzászólások: 85
Tartózkodási hely: St. Gotthard
Teki1986 írta:
A videó alapján baromi lassúnak tűnik a csata. Multiban ilyen sebességgel egy főcsata kb 2-3 óra lenne :D



Gondolom ebben is majd lehet gyorsítani az animáció sebességen mint az eddigi részekben.

_________________
A fájdalom elkeseredettséget szül,az elkeseredettség gyűlöletet,minden iránt,a gyűlölet összetartó erő,összetart minket,embereket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21 kedd, 13:45 
Avatar

Csatlakozott: 2004 ápr. 12 hétf., 12:26
Hozzászólások: 2152
ha olvassák a fiuk, ha nem Teki majd átadja, tehát

a multiban ugy kell megoldani az egészet, hogy egy h3 M mintájú pályán, az 1vs1 meccs lejátszahtó legyen 4-5 óra alatt, ha ez nem lesz kivitelezhető, akkor már most felejtős a multiplayer rész.
S akkor még nem beszéltünk a 2vs2 ről, ugye.

Egy csatatérnek inkább kell áttekinthetőnek lenni és gyorsnak, mint teleb....ni csilli villi és egyéb marhaságokkal, ezekre az 50. multi meccs után a kóborló véreb sem kiváncsi.

Tehát a feladat adott, remélem még nem késő a jó irányba elindulni.

_________________
Despite what your mamma told you, violence does solve problems.
Annak ellenére, amit anyád mondott neked, az erőszak igenis megold problémákat


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21 kedd, 13:53 
Avatar

Csatlakozott: 2003 márc. 26 szer., 7:31
Hozzászólások: 1552
Tartózkodási hely: Szolnok
En ugy kepzelnem el hogy lehessen beallitani hogy gyors csatakat szeretnel vagy lassabb csili vilit. Auto combat is gyorsithat es ha nem tetszik a csata kimenetele akkor lejatszod. Ez a h3 WC vagy milyen kiegeszitesben benne van, th meselte.

_________________
FEEL THE SUNSHINE!
Music is my life!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21 kedd, 13:59 
Avatar
ISTEN

Csatlakozott: 2005 aug. 08 hétf., 9:30
Hozzászólások: 1096
Tartózkodási hely: Pécs
Hoppá, a bal oldali menüben már megjelent a Heroes 6!
Ami késik, nem múlik...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21 kedd, 14:49 
Heroes Team

Csatlakozott: 2003 márc. 25 kedd, 20:57
Hozzászólások: 2058
Tartózkodási hely: Gyömrő
Egyszer szeretnék majd olyan AI-t látni HOMM-ban is mint pl a King's Arthurban. Persze ott teljesen más a harcrendszer, meg realtime, meg minden de a lényeg, hogy nem fejetlenül rohan előre, és idiótán használja a varázslatokat, hanem okosan taktikusan.

Pl. Régóta szeretnék látni egy olyat, hogy terepakadályt kihasználva, egy erős, de lassú egységgel szépen levédi az íjászokat, és nem rohangál el összevissza, hanem ha kell defendel. Nem lehetetlen, van már rá példa és pont magyar fejlesztőktől. :wink: 8)

_________________
*HAVE FUN!*

Nimbus


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21 kedd, 14:56 
Avatar

Csatlakozott: 2008 márc. 26 szer., 12:30
Hozzászólások: 4456
Tartózkodási hely: Felső Jura
Mostmár kezdek kíváncsi lenni a Heroes 6-ra és már alig várom, hogy játszhassak vele. Mindenesetre a fejlesztők próbálják NEM elkapkodni a dolgot.

_________________
T-Rex, Felső Jura egyik bajnoka, az istenük egyik helytartója, a Felső Jurai rendőrség tagja és a Jurai Kerekasztal Lovagrend vezére...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21 kedd, 15:25 
Avatar

Csatlakozott: 2004 ápr. 12 hétf., 12:26
Hozzászólások: 2152
Nimbus írta:
Egyszer szeretnék majd olyan AI-t látni HOMM-ban is mint pl a King's Arthurban. Persze ott teljesen más a harcrendszer, meg realtime, meg minden de a lényeg, hogy nem fejetlenül rohan előre, és idiótán használja a varázslatokat, hanem okosan taktikusan.

Pl. Régóta szeretnék látni egy olyat, hogy terepakadályt kihasználva, egy erős, de lassú egységgel szépen levédi az íjászokat, és nem rohangál el összevissza, hanem ha kell defendel. Nem lehetetlen, van már rá példa és pont magyar fejlesztőktől. :wink: 8)


hogy bebukd Gundullát az első napon?

bár ahhoz elég volt az 1999 ai is:)

_________________
Despite what your mamma told you, violence does solve problems.
Annak ellenére, amit anyád mondott neked, az erőszak igenis megold problémákat


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21 kedd, 16:13 
Heroes Team

Csatlakozott: 2003 márc. 25 kedd, 20:57
Hozzászólások: 2058
Tartózkodási hely: Gyömrő
Te meg copy paste... :lol: :lol: :lol: 8) de legalább kemények voltunk 'azzze! :P :lol:

_________________
*HAVE FUN!*

Nimbus


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 22 szer., 15:08 
Avatar

Csatlakozott: 2004 márc. 24 szer., 11:05
Hozzászólások: 116
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
kiki írta:
Hoppá, a bal oldali menüben már megjelent a Heroes 6!
Ami késik, nem múlik...


A Haven Sentinelrol és az Inferno Juggernaut-ról (és azok upgrade-jeirol) már raktak fel képeket a facebook-ra. Lassan el lehet kezdeni feltölteni egy megjelenés elotti képgalériát.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 22 szer., 15:22 
Avatar
Heroes Team

Csatlakozott: 2003 ápr. 10 csüt., 7:33
Hozzászólások: 9411
Tartózkodási hely: Budapest
light írta:
kiki írta:
Hoppá, a bal oldali menüben már megjelent a Heroes 6!
Ami késik, nem múlik...


A Haven Sentinelrol és az Inferno Juggernaut-ról (és azok upgrade-jeirol) már raktak fel képeket a facebook-ra. Lassan el lehet kezdeni feltölteni egy megjelenés elotti képgalériát.


Üdv Bátor Harcosok!

Azon vagyunk... Csak mindegyikünk dolgozik vagy tanul, én éppen lakást felújítok, Gepy suliban, így lassabban megy a dolog, mintha egész nap csak ezzel foglalkoznánk... Szóval türelem... :wink: Baráti üdv!

_________________
Vologya Mester - A Heroes Team vezetője


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 23 csüt., 10:34 
Avatar

Csatlakozott: 2010 aug. 18 szer., 20:54
Hozzászólások: 1037
Érdekes interjú és nagyrészt igazuk is lehet a fejlesztőknek. Érdekes hogy 5 nép ellenében 7 Varázsló/mágia iskola van. Szóval szinte biztos hogy lesz még 2 új nép kiegekben. :)
Érthető hogy miért csökkentették le az erőforrásokat így sokkal taktikusabb lesz mint eddig ahol is mindig volt 1-2 fő elem, erőforrás ami kellett igazán egy népnek most mindenki egy fajtáért harcol majd.
Könnyebbé teszi a térkép készítést is stb.
Gyakorlatilag tuti hogy lesznek kiegészítők ugyan nem válaszolnak a kérdésre de láthatóan a sikertől függ.

An interview from a Polish website (tawerna.biz):

[Tawerna].If there is one thing that really shook our community, it is resources cut. We are from 7 down to 4 and there are serious concerns about degrading the complexity of town build-up plan and quickening the whole process. Why you decided to do that?

[Ubisoft]There are three main reasons that convinced us to change the way Heroes handles resources:

- It brings more strategy to the game. This might not seem obvious at first glance, but in old Heroes games each faction had a specific resource to take care of and actually did not care much about the other players' mines. Now that every faction is looking for the same resource, possessing mines will be much more strategic as you'll be preventing opponents from taking a crucial resource.

- Games with a lot of resources are more management games than strategy games. If you look at Starcraft 2 they have 2 resources. Games such as Settlers VII (7 resources) or Civilization V (32 resources!!) have many as they focus more on management.

- It's much easier for map makers! You don't need to put in different resources (or all of them) according to which factions other players might choose.

This new resource from mines is Dragon Blood Crystal. There is a good explanation for the existence of those mines: During the Elder Wars, wounded Dragon gods spilled their blood on Ashan. Where the blood fell it would crystallize in the form of power nexus called a "Dragon vein". The inhabitants of Ashan learned how to extract the crystals from those veins, thus creating the mines.

[Tawerna].From the content you have released about the factions specifications, we have figured out that you did some restructuring in magic aspects as well, but we are not sure in exactly what direction and to what extension. We are aware that you cannot tell too much about it but could you just tell us is the certain arcana of magic closely involved to the each faction and is the only one available or is it possible to create Haven hero with brilliance in destructive and black magic?

[Ubisoft] What we can tell you so far is that there'll be 7 magic schools: The 6 elementary schools (Air, Water, Fire, Earth, Light, Darkness) plus the seventh one, Primordial. You'll hear more about the details later.

[Tawerna] We have heard that there will be expansions to the Might & Magic: Heroes VI. We are curious weather it will have standard DVD form or will it be released as a DLC? Or maybe both? This is actually very important question because bigger DLC's have annoying tendencies of not working with localizations different that original, for instance: Polish.

[Ubisoft] First we have to get the game out! This is something that we'll let you know about it later on.

[Tawerna] We have seen the Gamescom materials and we understand that you put great effort into detailed, complex and entertaining animations with big visual effects which will give us the feeling of how epic the game is. But will all this effects force us to buy new top shelf hardware to enjoy your newest game or do older PCs still have a chance to withstand the requirements of Might & Magic: Heroes VI?

[Ubisoft] Don't worry, like all Heroes games you'll be able to play with a current PC. The demo was (of course) in the best possible resolution so it would look impressive. Also, you'll have all the standard options to adapt the graphics quality to your computer's performance.

[Tawerna] We know that the development of the game was consulted with Heroes fans from almost ground up and we are wondering are you going to extend this experience in open/closed beta tests in close/far future?

[Ubisoft] We're very happy with how things have been going, but we're not yet in a position to decide what we'll do over the next few months/years.

[Tawerna] With so much controversy we have to ask that question- is Might & Magic: Heroes VI going to be protected with DRM system?

[Ubisoft This question is for the Ubisoft management team, not the game developers! Right now we don't know what the final decision will be, so we're keeping our options open.

[Tawerna] And for the end- are you planning to release a Collectors Edition of Might & Magic: Heroes VI?

[Ubisoft] We'll tell you about that later...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 23 csüt., 10:59 
Avatar

Csatlakozott: 2008 dec. 17 szer., 10:27
Hozzászólások: 292
Tartózkodási hely: Kispest
Köszi az infókat, hahakocka.
Hmm, a varázslatok miatt is egyre inkább zavarban vagyok. Jó ötletnek tűnik, hogy vissztérnek a H3ban használt iskolákhoz részben, de a H3ban is erőltetett volt (szerintem, H5ből visszanézve) a H5 Dark és Light spelljeinek a bepaszírozása más elemekhez, viszont ha azok megmaradnak szimplán darknak és lightnak, akkor nagyon nehéz lesz egyensúlyozni velük, tekintve, hogy így is erősebbek a H5 másik két iskolájánál végjátékban.
A Primordial meg szerintem a Warcries új megfelelője lehet, legalábbis a névből arra tudok gondolni.
A nyersanyagok megdarálásával meg akárhogy is nézem, nem tudok megbékélni, bárki bármit mond. Az más kérdés, hogy ez is a városok közti balanszot megzavarta erősen, de nálam többek közt az teszi a Heroes sorozatot egyedivé és különösen élvezetessé, hogy erre is figyelni kell.

_________________
General Tarhás
We want our quicksand back! :D
Lesz még a Putrid Lamasu-tanya!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 23 csüt., 13:35 
Avatar

Csatlakozott: 2008 márc. 26 szer., 12:30
Hozzászólások: 4456
Tartózkodási hely: Felső Jura
Ha, jól értem akkor a primordial, talán az elsődleges síkot jelenti. :roll:

Mindenesetre elég nagy baj az, hogy csak négy nyersi kell, mi van akkor, ha kell a nyersi építeni és nincs pénzem :? Remélem a kiegészítőkkel vissza kerül a hét nyersire. Mellesleg lényegtelen az, hogy a Starcraft a gázt és a kristályt használja, míg a Civ 32 félét. Ne ezen az úton menjenek tovább, inkább kerüljön a lény pénz mellett nyersibe is.
Mellesleg az, hogy a bányák számát lecsökkentik nem érnek el vele semmit a térkép készítés terén, egyrészt idő kell a kiváló térkép elkészítéséhez, másrészt le kellene egyszerűsíteni a térkép készítőt, a random map generátort lehet bonyolítani minden téren.

_________________
T-Rex, Felső Jura egyik bajnoka, az istenük egyik helytartója, a Felső Jurai rendőrség tagja és a Jurai Kerekasztal Lovagrend vezére...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 23 csüt., 14:15 
Avatar

Csatlakozott: 2008 dec. 17 szer., 10:27
Hozzászólások: 292
Tartózkodási hely: Kispest
T-Rex írta:
Ha, jól értem akkor a primordial, talán az elsődleges síkot jelenti. :roll:

Mindenesetre elég nagy baj az, hogy csak négy nyersi kell, mi van akkor, ha kell a nyersi építeni és nincs pénzem :? Remélem a kiegészítőkkel vissza kerül a hét nyersire. Mellesleg lényegtelen az, hogy a Starcraft a gázt és a kristályt használja, míg a Civ 32 félét. Ne ezen az úton menjenek tovább, inkább kerüljön a lény pénz mellett nyersibe is.
Mellesleg az, hogy a bányák számát lecsökkentik nem érnek el vele semmit a térkép készítés terén, egyrészt idő kell a kiváló térkép elkészítéséhez, másrészt le kellene egyszerűsíteni a térkép készítőt, a random map generátort lehet bonyolítani minden téren.


Lehet, hogy agyamra ment az a kevés szociológia is, amihez szerencsém volt, ott használták a primordiálist kb. az ősközösségi szinonímájaként. Ha jól emlékszem persze. :D

Map generátor: jaja, piszok sok idő kell a jó térképhez. Az RMG-t lehetne bonyolítani bőven, csak valahogy a marhaságokat kéne kiszűrni belőle (nem tudok kimenni, mert pont előttem van egy aranybánya lots of T-birddel és társai) - sajnos ezt jó ideje nem tudták megoldani :? A másik nagy kérdés az RMG-vel meg a balansz, ezt még nehezebb megoldani.
Másrészt, ha kevesebb beverhető bánya lesz, akkor honnan lesz TP-nk? :P :twisted: :mrgreen:

_________________
General Tarhás
We want our quicksand back! :D
Lesz még a Putrid Lamasu-tanya!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 24 pén., 12:08 
Avatar

Csatlakozott: 2008 dec. 17 szer., 10:27
Hozzászólások: 292
Tartózkodási hely: Kispest
MAP EDITOR :

Will it be possible to customize the radius of the Control Areas of forts and cities ?
Yes

Will it be possible to convert H5 maps for H6 ?
No. The game engine is different. The game code is different and with the new features from H6 any conversion will be impossible.

Is it possible to place a boss on a map through the map editor ?
Yes. It will be possible to use a boss like any creature to keep a treasure.

How will the map editor look like ? will there be "modules" like for the Warcraft 3 editor ? etc...
The map editor will use triggers like in WC3. It will be possible to create a map without ever writing a single line of code.


MODS

Will mod creation be easy for H6 ?
It's our objective ^^

How did you plan the mod creation ? Will it be easier than H5 (better file structure, ability to modifiy/import 3D models, etc...) ?
First, we want the game to have a simplified UI in order to activate/deactivate mods. Also, H6 is a lot "cleaner" than H5 when it comes to file structure.


GAME OPTIONS

Will it be possible to deactivate the dynamic camera (that zoom on creatures dealing a critical hit for example) ?
Yes.

You talked about a travelling showing points of interests at the start of a map. Will it be possible to deactivate it ? Will we be able to see it again after we started playing the map ?
Yes, it will be possible to deactivate it. So far, it's not possible to see it again, but it's an interesting idea

Will it be possible to change the shortcut keys ?
Yes.


GAMEPLAY - MISC.

How will you explain that soem creatures in H6 will not appear in H5 (which is in the future) - for example the Juggernauts ?
Sheogh is THE Chaos and it has 1000 faces that we're slowly discovering. A creature can then be in H5 but not in H6 and vice and versa, but the creature is still existing in the world of Ashan. Over time, some creatures can also evolve.

Will there be achievements ?
Yes, but more infos will be given later.

Will there be a beta-test ? open or closed ?
We can't give you any info right now ^^

What is the favourite "plus" you've brought to H6 ?
Something we haven't unveiled yet


TECHNICAL INFOS :

Let's say, iIf my opponent captures my city and starts to convert it, but I recature it. What will happen ?
The conversion will be automatically stopped.

Will it be possible to load/save a game during a battle ?
Loading yes. Saving no (though this might still change)

How will H6's multiplayer happen ? Will it still go through ubi.com ? or a simple interface like in H3 ?
We'll talk about the multiplayer later ^^

Will there be combat logs ?
Yes


CITIES

Will it be possible to delay a building over 2 turns in order to lower costs (as in Heroes Kingdoms) ?
No.

Will it be possible to destroy one of the unique building in our cities in order to build another one ?
No, unique buildings will only be destroyed when your city is being converted.

Will creature growth boosts from external dwelling only affect the base creature or also the upgraded creature ?
The boost will affect all. The player can choose the creature he wants to buy.

Will cities still have specializations ?
Yes.

Will there be a Graal ?
Yes, the Tears of Asha.


ADVENTURE MAP

Will creatures affect the deplacement of a hero on thr adventure map (like in H4) ?
No, the hero will have his deplacement value and it won't be affected by his army.

You said you wanted to keep the Heroes essence, though one of your first changes was to reduce the resources (which makes long-time fans screaming ). Why such a change ? How will the new system impact our games ?
Resources are not fundamental, they're a feature. It is important to make a distinction between the soul of the game on one hand(turn by turn, RPG component, realm and city management) and on features on the other (resources for example). We'll explain more about this very soon.

In one of the Gamescon interview, Erwan talked about spying and scouting your opponent. Does this mean will get a real fog of war ? If there's one, will it be possible to affect the opponent's line of sight (like the Veil of Shroud in H3) ?
The fog of war is static. Once shown it will disappear. Abilities, artifacts and buildings can help you reveaingl it.

What about Dragonblood "mines" ? Is there a real explanation about them ?
YES. During the War of Ancients, the Dragon Gods spilled blood on the world of Ashan creating nexus of powers called Dragon Veins. The inhabitants of Ashan have learnt how to extract the blood, hence the creation of mines.

Will external creature dwellings be linked to a creature or to a category (core, elite, champion) ?
They'll be linked to categories.


HEROES

How can we customize heroes ?
You'll be able to select your hero's name, sex and might or magic orientation. The advanced classes will depend on abilities.

How will you balance Might vs Magic heroes ? In H5, a might-oriented hero could kill 1-2 level 7 per strike or at best a dozen level 1 while a more Magic-oriented hero could kill hundreds with a single spell).
The balance between heroes will be reviewed in-depths.

Can we have more infos about the magic ?
There will be 7 schools. The 7 elementals : Air, Fire, Earth, Water, Light and Darkness and the Primordial Magic (linked to Asha and Urgash)

Will the skill system look like King's Bounty (for example a might tree, a magic tree and a jack-of-trade treee) ?
There will be a tree system like in KB, but there will be A LOT more trees. We'll speak more about this later

Seeing that we get a total control on our hero's development, how will you avoid all heroes being carbon-copies of each other ? Will there be "intermediate" skills to avoid the "ideal template" ?
Each hero will have a class with a unique skill and each faction won't have the same access to magic or to skills. Also each faction has a unique ability.


FIGHTS

If an arena is bigger than its H5 counterpart, will it be possible to have more than 7 stacks on the battlefield ?
No.

How will morale and luck work ?
Morale wil grant you an additional action (or none if bad morale) and chance will give you max damage (or minimal if bad luck).

We'll be able to place shooters in towers, but what happens if a tower is destroyed ?
If a tower is destroyed, any stack inside will die.

Will the weather affect an arena battle like slowing units, affecting spells or shooters (rain, fog, blizzard) ?
Yes, it can happen, but it will be random (it may or may not happen at all)

How will the terrain change affect a battle ? Will floodings stop a creature or only slow it ?
Flooded squares can't be crossed at all. There will be plenty of different effect based on the kind of arena.


CREATURES

What is the size of the biggest creatures belonging to a faction ?
Still 2x2. Bosses will be bigger (can be 4x4 for example)

Will basic creatures still have a use compared to their upgrade ?
Upgrades are not optionnal. Upgrades are real upgrade in powers compared to a basic creature. Also an upgraded creature will keep the abilities of the basic one.

In comparison to faction creatures, how many neutral will there be ?
We won't give you an exact % but there will be neutral creatures. One of them is on the Gamescon T-shirts ^^

We've seen that 5 of the Necropolis creatures were only using one square. How many "Big creatures" will there be per faction ?
It depends on the faction, but it will be either 2 or 3.


CAMPAIGN

Could we get more infos on Sveltana ? Is she one of Asha's Chosen (like Aranthir) ? Is she a Dragon Knight ? Does she belong to the Blind Brothers ?

"My name is Sveltana, aunt of Slava. I left my home in order to dedicate my life to Asha, the goddess of Death. I used to be beloved and called "Flower of the North, but now people fear me and call me Pariah, Heretic or Necromancer ..."

Daughter of the Griffin Duke who was hoping for a son, Sveltana lived with the burden of being a lone child, unwanted by her parents. At the age of 15, after the birth of her brother Pavel, she was isolated while he was named heir of the throne. She was quite happy with how things turned for her and she left her hom in order to study the world of Spirits, first with the Angels then with the Magicians of the Seven Cities. She was an excellent student and the Necromancer Aguirre became her mentor. Since she had no link with her familly, she decided to join the freshly born Cult of Asha, the spider goddess. She became Aguirre's assistant and his right-hand woman.

She travelled through the Jade Sea islands with her master in order to free Mother Namtaru, a powerfull avatar of the Spider Goddess. Aguirre was killed during the expedition and Sveltana, alone, brought the creature back to the Silver Cities. She became a legend among all the Necromancers. She didn't have much time to enjoy her fame. Shortly after triumphant come-back, she was called to help Pavel to stop a demonic invasion. Sadly, she arrived too late and couldn't save her brother. She became the regent of the Griffin Duchy until her nephew Pavel would be old enough to reign.

Will the Dragon Knights and the Blind Brothers have a role in the campaign ?
Yes.

The Ancients Wars was the war between Angels and Faceless, right ?
Yes, exactly.

Why 400 years before H5 ?
The storyline after Dark Messiah is covered by Heroes Kingdoms. The writers wanted to go to the past and show the events that lead to Heroes 5

Egy újabb kérdés-válasz kör volt, ezúttal az archangelcastle.com szervezésében.
A válaszok részben ugyanazok, mint amiket hahakocka korábban leírt, de azért vannak új infók is.

Edit: Illetve facebookon már találhatók képek az új, meglepően emberi lícsről és a vámpírról itt:
http://www.facebook.com/home.php?#!/album.php?aid=209252&id=161184829587

_________________
General Tarhás
We want our quicksand back! :D
Lesz még a Putrid Lamasu-tanya!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 24 pén., 15:13 
Avatar

Csatlakozott: 2008 márc. 26 szer., 12:30
Hozzászólások: 4456
Tartózkodási hely: Felső Jura
Az remek, hogy megtartják a szintes lényeket, a saját hős is jó, az is jó, hogy visszatér a régi morál rendszer és úgy összeségében jónak ígérkezik :D , de a nyersi számával nem vagyok megbarátkozva :(

Frechaut: ezeket hol találtad?

_________________
T-Rex, Felső Jura egyik bajnoka, az istenük egyik helytartója, a Felső Jurai rendőrség tagja és a Jurai Kerekasztal Lovagrend vezére...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 1671 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 84  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Imperium - Modified by Rey phpbbmodrey
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség