Bekukkantottam ide kicsit, mert már évek óta nem szerkesztettem normális(nak mondható) pályát...
Tobi, a legegyszerűbb módja a háttértörténet kitalálásának, ha körülnézel a környezetedben(remélem nem valami sivatagos helyen laksz, de még az sem gond

) és kitalálsz valamit, ami eszedbe jut az adott helyről, emberekről meg ilyesmi IZÉk.

Ízlésesen teleszúrkálod a - tegyük fel(ha már nagyon muszáj így titulálni, bár nem feltétlen), tényleg-nem-annyira-eredeti-de-attól-még-élvezetes - pályádat fordulatokkal , tényleg váratlan fordulatokkal, stb. Elég nagyot dob a pálya megítélésén, ha vannak benne ilyenek...
...vegyünk egy mára már sablonossá vált alapsztorit:
Orkok(Stronghold) fosztogatnak a birodalom(Castle) határmenti falujaiban. Az emberek az elfek(Rampart) segítségét kérik. Eddig azt hiszem ismerős.
Ám azok nemet mondanak, noha a szövetség kötelezné őket, de nekik hirtelen más dolguk akad... Ekkor a birodalom felbérli a föld alatti lényeket(Dungeon), hogy segítsenek nekik, s busásan megjutalmazzák őket - megkapják az ork területeket, meg egy kicsit a birodalom határmenti sztyeppéiből is, ha hathatós segítséget nyújtanak a védekezésben. Amazok rábólintanak, majd mikor átvonulnak a birodalmon, látszólag kevés egységükkel, azt veszik észre, hogy az orkok és egyéb fajzatok elsöprő túlerőben vannak. Annyi baj legye. A harc folytatódik(játéktechnikailag ez különféleerősítés-gyengítés, ill. valós harcokban valósítható meg, alighanem a WoG itt határozottan jól jön, bár én nem értek hozzá) és egyszercsak hoppá, mert a kicsiny Dungeon-béli csapatnak felbukkan a másik része, egész pontosan a birodalmi főváros mellett. Júj!(na itt kezd kicsit egyáltalán nem eredetibe átmenni a szál

)
Az elfek ráeszmélnek, hogy itt tényleg komolyság van, csak ők közben a 'Flux-szal harcolnak(aminek titokban kell maradnia, mert senki nem tudhatja meg, hogy ezek a népek - akik régen együtt éltek[H1 és H2-es gyökerek] most egymást ölik)Szóval mennek segíteni, de eközben Av'Lee haldoklik, és akkor egyszercsak jönnek(nem, nem a nekromanták..van sokkal eredetibb...

- bár a tálalás a lényeg) a démonok és szépen felégetik a barlanglakók seregének nagy hányadát, mivel egy régi egyezséget szegtek meg: sosem szövetkeznek az emberekkel(ez például visszanyúlik a RoE küldetéseire, kusza szálak, visszaemlékezés; néha jól esik két kör között

).
Persze Dungeon-ék a barbárokkal szövetkeztek(pontosabban ki akarták használni őket(és az embereket is)

sok-sok mellékszál, amit még elbír egy stratégiai játék, mert ezt sem szabad elfelejteni - ez nem RPG) és akkor aztán egy gyönyörű Free for All bontakozik ki. Egyébként ezt Campaignben lehet a legjobban megvalósítnai, hiszen jobban tagolódik ez a massza, amit most levéstem. Valahonnan még kiderülhet, hogy a Tower önmaguktól elszállt mágusai ugrasztották össze erdőlakó-tünde-elementál haverjainkat. Av'Lee legyengült, viszont elementálék kitalálják, hogy a gonosz, áruló varázslóknak pusztulniuk kell, így a mi hathatós segítségünkkel legyőzik a varázslókat - miközben takarítjuk elfelé az útból a démonokat és a másik frontot orkokat hentelünk.
Tower elbukik, 'Flux is legyengült. Mi sem vagyunk túl fényes helyzetben. Következő eseményszál(esetleg pálya a kampányban, mert ezt így már nehéz egy pályába belerakni még WoG-gal is

), mocsárlakó felebarátaink terjeszkedni akarnak, mivel látják, hogy az arra alkalmas erdőségek (Rampart+Conflux) lakói nagyon elfáradtak a harcokban. Mocsarasítani pedig pont jó az a terület. Ellenben mi hűek akarunk lenni az eskühöz, hisz' ki tudja mit tartogat a jövő. Végül lenyomjuk a Fortress-t is, és jöhet a második felvonás, amibe talán Nekrót is lehet rakni, csak hát a vízcsapból is ők folynak már.
Ezt az egészet most találtam ki, miközben írtam, és nem 'a jöttek a nekromanták' alapanyagra épül, mint oly sok minden manapság - sőt, a démonoknak is csak mellékes szerepük van. Ez a lényeg. Ne mindig a Jó-Gonosz kontrasztra építs pályát(Sőt, a történet közepe felé a gagyi orkos szál is eléggé másodlagos szeperet kap csak). Ha két napig töröd a fejed egy jó kerettörténeten(és sikerül is valamit összehozni), és a pályaszerkesztés sem okoz problémát, nyert ügyed van, még akkor is, ha nem hiper XL-esekkel villogsz.
Sok sikert, expert luck, morale és estate!
