De hogy én se nagyon maradjak adós, pár tippet a később kezdők kedvéért megírok az eddigi Arantir és Quroq tapasztalataimról.
1. A szeráf-stratégia ellenséges szeráfok ellen: mivel a divine vengeance spelljük csak akkor hat, ha már öltél meg az ellenfélből, lehet velük szórakozni, pl. egy szem íjásszal lősz , a többi vár, hogy közelebb jöjjenek, stb. Ha mondjuk élőholt sereggel mész ellenük, a lich master és a mummy feltámasztása hasznosabb lesz, és akkor nem érdemes szórakozni velük, egyéb esetben viszont lehet trükközni azzal, hogy eleinte keveset vagy pont senkit nem ölsz meg az ellenből (előbbi esetben talán még el is használják a spelljüket), majd amikor már közel vannak a szeráfok pl. az íjászokhoz, lehet őket aprítani.
Az Arantir-kampányokban a Memory mentor (vagy mi a frász, ahol el lehet „felejteni” skilleket) cuccokat érdemes jól kihasználni, pl. a 2. pályán (The Grim Crusade) van egy light magic-et adó witch hut, amely skillre nem lesz ugyan (szerintem) szükséged, ám ha felveszed, s elfelejted, tanulhatsz utána egy másikat. Azaz nyertél egy (a listából) szabadon választott skillt, és csak 2000 aranyba került (level 16-nál). Jól jöhetnek az ilyenek, mivel gyakran lóf..sz skilleket kínál fel ez az idióta level-up rendszer. (Én még ilyen hülye rendszert nem láttam, wazze. Gyakran csak 2 alap skill közül lehet választani, pedig a másodlagos skillek előfeltételei is megvannak. A H4-ben klasszisokkal jobb volt a system.). Ezek miatt érdemes kihagyni egy skillnek való slotot, hogy meglegyen az a fránya ultimate skill. Így aztán felveszel vmi vackot, amit elfelejtesz, helyette meg megtanulsz vmi jót. Pl. tök fölösleges az idéző mágiát expertre fejleszteni, mert ígyis-úgyis egy rakás kaka, míg a dark magic nagyon baró. (egyedül a phantom forces egy király spell, meg persze a nekróknak a raise dead ill pár TotE-es új spell). Amúgy Arantir kampányában nagyon ajánlatos összeszedni a Sar-Issus szettet és a Sárkányosat is (a Halál Ölelése azaz a Death’s Embrace set mellé), az Urgash Akarata (Urgash’s Will) sem árthat, bár nem sok vizet zavar – ill. ezen szettekből amennyit csak látsz, elérsz. Nagyon hasznosak tudnak lenni, és egyedül ezeket viszed át akár „darabonként” is a kampányban, szóval végre valahára van egy nem agyonbugozott SoD á la H3. A 4. pályán sokat segít, hogy teljes a Halál Ölelése szett, az 5.-en meg ez is meg a többi szett is jól fog jönni (a Sárkányosból a 4. darabot mindjárt az 5. map elején meg lehet szerezni, így egyik hős kaphatja a Halál Ölelését, a másik a Sárkányosat – Power of the Dragons vagy mi a neve). A teljes Halál-szettel az Urgash-szett párosítható egy hősre rakva, a Sar-Issus pedig a Sárkányossal, amikor még utóbbiak nem komplettek (de nem is lesznek, haha). Persze a különféle artifact merchantokból „ki vannak tiltva” ezen szettek egyes darabjai – minden egyes pályáról a kampányban. Piszok kevés elementál volt ezeken a pályákon, pedig velük meg az élőholtakkal, unikornisokkal, angyalokkal szeretem tápolni a hősöket, mert mindig fáj a szívem, hogy ott kell hagyjam azt a sok derék harcost feltámasztásnál a túl kevés DEP miatt. Gyakran már a hét első napján elhasználtam a DEP-et, pedig a zombie-kat meg a csontikat csakis akkor támasztottam fel, ha már másra nincs elég DEP. Prioritás a lich meg a vámpír, meg lehetőleg alap lényeket támasztok fel, ha van választási lehetőség ill. hely a hősnél – ezel jelentősen kevesebb DEP-et fogyasztanak, pénz meg bőven van upgradelni. Apropos, az aranybányákkal a 4. pálya szívat: ha a kék haven várat (ork védőkkel) elfoglalod (egyik fő küldetés ezzel teljesül csak), akko már hiába foglalod el utána az összes aranybányát, nem pipálja ki – ezért mindenképp meg kell cserélni a sorrendet, azaz ha már megvan az összes aranybánya a mapon, akkor érdemes csak bevenni a kék várat. Amúgy a sárga várát is érdemes lehet bevenni jó kis puppet masterrel és/vagy frenzyvel, mivel rengeteg XP-t ad (nem próbáltam ki, de ki fogom). Komoly sereg van bent, de majd a saját küklopszai elintézik

őket meg majd apránként a lichek meg a phantom force-vámpírok

Ha valaki megtette már, írja már le lszi a sereget, amivel ostromolt. Ahogy elnézem, az alap játék Izabellás kampányában komolyabban vették az „áthatolhatatlan véderő” fogalmát (utolsó pálya inferno garrisonja – azzal próbálkoztam, de elég volt 1x, hogy belássam: nem fog menni). Ez viszont a sok apró, számomra kedvező részlet miatt nem lesz nehéz, mégis lesz benne némi kihívás.
Quroq kampányában nálam a kriptát „védő” kb. 700 skeleton csatlakozott (1. kampány 1. pálya), és valszeg ez így van beállítva, mert egyből a csatlakozás elfogadásakor megjelent egy dialóguspanel arról, hogy elvihetem őket feláldozni az oltárhoz. Persze inkább a csatákban „áldoztam” fel őket – íjászok meg 2x2-es lények ellen jól jönnek golyófogónak. Amúgy az oltárnál álló parasztok is csatlakoztak, bár lehet ők a nagy túlerő hatására – mindenesetre őket sem áldoztam fel, az elején jól jött az a napi 441 arany, ami bevételem volt miattuk, és csak egy helyet foglaltak. Amúgy a zsével nem lesz gond, ajánlom az XP-gyűjtést a ládákból a zseton helyett. (Lehet, egy szintet fog jelenteni, mivel valszeg nincs szintkorlát, így minél több XP-t gyűjtesz be, annál jobb – de azt nem tudom, viszontlátjuk-e még Quroq-ot, vagy ez csak amuilyan ízelítő az orkokból… mindenesetre én vagy 10k XP ponttól elestem, mert inkább az aranyat választottam, aztán meg nem tudtam elkölteni azt a sok aranyat. Sajna a cyclopsok nem építenek dwellinget, mint ahogy arra számítottam…) Amúgy nem rossz trükk, hogy nem veszed fel a goblinokat, csak a többit, és elfoglalod a pályán található egyetlen várat, mert akkor utoljára tudod hagyni a sok XP-t adó cuccok közül a Tree of Knowledge-ot (vagy Sylanna’s Ancient vagy mi a rák most a neve)- a vár elfoglalásánál úgyis csak hátráltatnának a goblinok (nehéz elérni, hogy ne gyakjanak le annyit, hogy át ne álljanak, mivel az impeknél is gyengébbek). Én ugyan nem ezt tettem, mert nem tudtam, mi az ábra (vártam a szintkorlátot, de az nem jött el) és az aranybánya megtetszett nekem, ami előtt a goblint őrzők is vannak, szóval veni vidi cumi volt a javából

ez a kampány kellemetlen meglepik szempontjából. Próbálkoztam azzal is, hogy a cyclops-ok felvétele helyett a vár elfoglalásával toborzok sereget, de megsemmisíti a várat elfoglalás után ElQuró

, így az sem jött be… Mindent összevetve az ultimate blood rage elérése nagyon esélytelen – talán ha csak a legszükségesebb lényeket ölöd meg, ideje korán beszerzed az expert enlightenmentet, stb. és utána lenyomsz mindenkit, akkor van rá esély. Nálam amúgy a piros játékos kóborló főhőse seregestül elmenekült, így lehet, az is jelentett volna vagy 20k XP-t. Sajna nem volt shackles of war a pályán, így ez ügyben max. annyit lehet tenni, hogy mondjuk csakis a skeletonokat állítod ki ellene, hátha így nem ijeszted el. Amúgy is nagyobb kihívás legyőzni kis sereggel

A lényeg: a börtönt érdemes minél hamarabb meglátogatnod, mert 77 slayer áll be hozzád, ami 5-ös szintű lényhez képest nagyon gyenge ugyan, de gyorsak, és a cleave ability, aminek révén 2x ütnek, ha min. 1 lényt megöltek az első csapással (ami szinte mindig megtörténik), elég jók. Persze a 20-on akárhány cyclops lesz majd az igazi, egy csatát általában velük és/vagy a kentaurokkal tudsz majd megnyerni – még ha kellemetlen csalódás is a statjuk, pláne hogy nem lőnek.
2. na ez is jó összetett tipp lesz

- a harcok: érdemes minél több csatát minimális (skeleton)veszteséggel megoldani, mivel összesen is csak 4 dwellinged lesz, és ez jelenti majd az egyetlen utánpótlást. Lesz goblin (25/hét) dwellinged, warrior (11/hét), centaur (14/hét) és slayer (5/hét) dwellingek, miután kiszabadítottad őket – egyből felépítik a dwellingeket, így érdemes a centaur után a börtönbe menni amint lehet. Én a 20 feletti centaur veszteséget már nem toleráltam, inkább visszatöltöttem, és másfelé mentem vagy skeletonokat áldoztam fel – amíg nincsenek cyclopsok, addig nagyon rá vagy szorulva a centaur íjászaidra. Mivel bőven van idő, és gyorsan lehet haladni minden szempontból a barbárral, érdemes komolyabb csaták előtt görbe úton eljutni a monstákhoz, és meglátogatni a morál- és/vagy szerencsenövelőket. Jól fog majd jönni egy-egy dupla sebzés, stb. ! Nem épp öröm a köbön viszont, hogy ha felraksz Quroq-ra egy varázstárgyat, pl. elemental waistband, ami elementálok megidézését teszi lehetővé, akkor sem tudsz elementálokat idézni. Q. „varázskönyve” igencsak gagyi lesz végig, bár 8 manáért nem rossz a morált növelő és +20 blood rage-et adó csatakiáltás, mivel minden orkra hatással van mind2, és idővel +1-ről +3-ra nő a morál bónusz is. A powerful blowt-t használd a közvetlen támadás helyett, ezt érdemes a centaurra rakni (mindig egy adott csatában csak egyetlen saját lényen lehet a powerful blow), vagy néha a slayerre. A stunning strike nagyon jól jön majd a hősnek, sokszor sikerül majd pont annyit lassítani vele az ellenfélen, hogy egy saját lény hamarabb jöjjön ez által, és így hamarabb üthetsz. Ja, a skeleton áldozatok a blood rage miatt is jól jönnek. Elég sok kemény csatát nyertem meg 1 vagy 2 kinyírt skeletonnal, csak az íjászok ellen veszítettem elég sokat (pl. a zealotok ellen vagy 40-et). Szerintem érdemes elhalasztani a nagy áldozatokat követelő csatákat – Q. tata nagyon tápos lesz 20-as szinttől kezdve, sok skillnövelővel, stb. A manticore-okat pl. az utolsók között gyaktam le (2 skeleton veszteséggel), és akkor már 2x100 db volt belőlük. Amúgy van egy enlightenment skillt adó witch hut a pályán a börtönhöz vezető úttól délre, a black knightok mellett (de ők nem azt védik). A börtön után érdemes minél előbb megtenni ezt a nem nagy kitérőt…
3. Érdemes a DEP mennyiségét a hősök tápolásával is növelni, bár természetesen a nekró vár sokkal többet hoz pillar of bones-szal (+150 DEP / pillar of bones), amit az elementálok ill. elementálnak számítók (gargoyle) ill. gólemek legyőzésével lehet biztosítani. Pl. az Ornella-féle pályán (1. küldetés a kampányból) egy nekró hős volt a máspdlagos főhősöm expert necromancy-val, a komolyabb csatákat ezzel vívtam, kivéve persze az utolsót – nem is értem el a szintkorlátot. Ennyi tippem van /pillanat. Pár gondolat meg kérdés még:
Mivel a szellemeket nem tartom sokra, a lichekre hajtok a DEP „beváltásakor” is. Amúgy a soldier’s luck (katona szerencséje) képesség NEM hat a szellemek elkerülés képességére, hat viszont a bash-re, ami a skeleton warriornak van. Sztem a vampire prince sokkal gagyibb a vampire lordnál, mivel visszatámadnak neki, a „torpor” képessége meg ritkán ér valamit. A ghost és tsai incorporeal ability-jével se vagyok nagyon megelégedve, mivel a kis ütést elkerülik, a nagyot meg beszedik, míg ha ellenük harcolok, akkor tutira a legkisebb ütéseket szedik be, és a legnagyobbakat (gyakran szerencsés ütést, ami az egész stack-kel végezne) elkerülik. Szóval köcsögebb, mint az imp. Szerencsére 3, egymást követő félreütés után a szellem a 4.-et beszedi, szóval „csak” 4 nagyot ütő stack-et kell vinni, és az egyik biztosan betalál

Amúgy a lich master ágat választom mindig a lich upgrade-jénél, mivel 2x is el tud sütni egy-egy raise dead spellt, és több stack-re szedve sok csata megnyerhető veszteségek nélkül. Elég gyakori, hogy 20-20-20-20 lich master + sok csonti íjász a sereg, a többit vagy szétosztogatom, vagy szimplán otthon hagyom. Hamar el lehet érni, hogy két fősereg is legyen hasonló paraméterekkel, és az egyik vámpírokat és/vagy szellemeket kap esetleg kiegészítésként, a másik pedig banshee-t és/vagy élőholt sárkányt… a banshee-t azért preferálom a wraith-szel szemben, mert lényegesen kevesebb DEP kell hozzájuk, és nem rosszabbak (kicsit kisebbet ütnek, de a speckójuk sokkal használhatóbb – én még soha nem használtam a harm touch-ot, persze ez azért is így van, mert amikor még kevés van belőlük, addig még csak az alap wight van, ami nem tudja ezt, aztán már tucatjával vannak wraith-ek, és akkor már többet ütnek, a hasznos spellt meg miért szedjem le róluk, ha úgyis 1-2 ütéstől megmurdel az ellenfél?) Mivel az élőholt sárkányoknak a csonti íjászok meg a lich master-ok nem nagyon hagynak munkát, róluk nem tudok nyilatkozni

Sztem jó lenne módszeresen és rendszerezve górcső alá venni az alternatív upgrade-eket, már csak azért is, mert én sokat nem tudok értelmezni a speckók közül. Ott van mindjárt a magnetic golem. Azt írja az enchanted armor (=”varázslatos” páncél), hogy immúnis lesz a gólem minden mágiára, kivéve, ami fizikai sebzést okoz. Az viszont félig gyógyít. Na most akkor az armageddon középső részre ható „kőzáporáról” meg a fist of wrath (harag ökle) spellről van szó? Azok okoznak fizikai sebzést, a többi mágikus. (Arra sajna nem emléxem, hogy a mass slow hatott-e a magnetic gólemre.) A magic magnet vagy mi ability-jét az előzmények miatt (is) meg már totál nem értem. Ha nyomok 1 ammo cartra, 1 ballistára, 1 kupac gremlinre meg 1 kupac dzsinnre meg 1 kupac magnetic golemre egy meteor showert, akko mi történik?????????????????????
Azért az új battle mage is elég enigmatikus számomra: „completely defends ALL neighboring friendly stacks from DISTANT Mage (?) attacks” – ez a DAMPEN MAGIC ability-je. Magyarul: „teljesen megvédi a szomszédos saját egységeket a távoli mágustámadásoktól”. Az ability nevéből arra következtetek, hogy ez nem arról szól, hogy csak a Mage támadásoktól véd, hanem éppen a sebző mágia használatát akadályozza meg ezekre a szomszédos lényekre. De akkor meg miért van ott a zavaró DISTANT (=távoli) szó???????????? Ha egy battle mage „védi” a fenti meteor showeres példában levőket, akkor mi lesz? (magnetic gólemmel és a nélkül?) A gép mindig mage/archmage közül választ, így nem volt alkalmam ki se próbálni, a magnetic gólem-et viszont nagyon favorizálja a gép a többi gólemmel szemben.