Sogroon írta:
MÁGIA:
Fontos apróság, hogy szerintem az eredeti H3 mágia rendszere elléggé
képtelenség egy szerepjátékban.
ezért jó lenne, ha inkább egy a M* / DnD világokbanbevált
rendszerféleséget használnánk (itt a rendszer alatt a metamágikus
törvényeket értem, s nem azt, hogy mi hány manapont és mennyit
sebez).
Alapvetően 2 részre osztható a mágia: szakrális és profán mágiára.
Szakrális mágia: a varázshasználó alapvetően nem a saját
rejeéből hozza létre varázslatait, hanem egy nagyobb hatalmú lényhez
fohászkodik a siker érdekében. Ezt az utat járják a papok( egy isten
szolgálatában), a druidák (a természet őreiként) és a sámánok (a
szellemhitben). Ők nem tanulnak varázslatokat, hanem patrónusuk
hatalma szabja meg, hogy miféle "csodatételre" képesek. Sikerüket
pedig annak jóindulata (és az iránta tanusított engedelmesség, tisztelet)
szabja meg.
Profán mágia: eme varásztudók a környezetükből gyűjtenek
manát az elméjükbe, amit aztán az általuk ismert módszerek szerint
alakítva varázslattá gyúrnak. Sikerüket a tudásuk, csillag együttállások,
mágikus védművek, más varázslatok és még sokféle egyébb hatás
befolyásolhatja, de alapvetően tetszésük szerint jönnek létre
varázslataik. Ide tartoznak a varázslók, boszorkánymesterek,
nekromanták, (lelküket eladó) démonolúgusok és még sok más mágikus
hagyomány követői.
Jellemző még, hogy a különböző varázshasználó kasztok mágiaformái is
különböznek, noha vannak átfedések.
Sóval egy pap ne használjon már death ripple-t, élőholt idézést, s
nekromanta se gyógyítást, áldást vagy imádságot (prayer).
Az emlegetett varázslatok:
Heal: a minotaur eme varázslatát úgy tudom elképzelni (mivel kétlem,
hogy pap lenne a boci
), hogy valójában nem egy szakrális varázslat,
hanem egy kifinomult nekromancia. Profán mágiával nem lehet életerőt
teremteni, csak elszívni. ezzel a varázslattal is így van. Amikor
használják, a környezetéből szív el életerőt. A felhasznált mennyiségtől
függően érezteti hatását. kisebb sebek gyógyításakor csak a virágok
száradnak el lassan, kicsit nagyobbaknál már fejfásra, kimerültségre
panaszkodnak a közelben tartózkodók, míg igen nagy mennyiségnél a
használó környezete hirtelen megöregszik, esetleg el is sorvad.
(Na persze nem akarom rád erőltetni Beorn, csak akkor legyen így, ha tetszik neked is.)
Summon boat: a bracadai mágusok találmánya. A közhiedelemmel
ellentétben "teremt" hajót, csak egy mágikus rúnával előre megjelöltet
teleportál oda. Sajnos a hajón tartózkodó személyzetre a hatás nem
terjeszthető ki, ezért a rúnát ellátták egy érzékelő mechanizmussal is,
ami jelzi, ha érteémes lények vannak a hajón, és ellenáll a hívásnak.
(Sajnos az érzékelő nem tud különbséget tenni az egyedek faji vagy
etnikai hovatartozását illetően.)
Nekem ez
SEHOGYAN sem tetszik. Amint olvasom, e D&D-s mágiaredszer használatát, mindig úgy érzem, hogy egy űrhajóval emgyek, és egyre messzebb kerülök a H3-as Világtól, és egyszer csak láthatatlan lesz.
És mivel ez Heroes of
Might and Magic 3 ezért logikus lenne, hogy a Might and Magic-s mágiaredszert használjuk ahol van
MANNA.
Lehet, hogy nem mindenki szemében rPG az MM, de azért ez mégiscsak Heroes of
Might and Magic 3 és
NEM Heroes of Dungeons and Dragons 3... szóval én ajánlom az MM6-s vagy 7-s mágiarendszert:
Mana, Lélek/Test/Elme/Sötét/Fény/Tűz/Levegő/Föld/Víz Mágia... és semmi Életszívás...
az érvem a következő:
Ez Heroes of
Might and Magic 3 és
NEM Heroes of Dungeons and Dragons 3...