Csatlakozott: 2005 aug. 16 kedd, 17:06 Hozzászólások: 2137 Tartózkodási hely: Dungeon
|
Hello, page 100!
Lidérchajó (Freemy felkérésére):
Ez Éjkarom lidérchajó mágia segítségével csontokból készült, és természetesen feketére festett vízi jármű. Deyja köztudottan fában szegény, sivatagos vidék, így az ottani hajóépítő-nekromanta mesterek kénytelenek abból az alapanyagból dolgozni, amiből viszont bőséges készlet áll rendelkezésükre: a csont. Egyes pletykák szerint, az igazán tartós vízi járművek készítéséhez számtalan amúgy működőképes csontvázat is felhasználnak, így nagynéha előfordulhatnak olyan esetek, mikor a hajó egyik-másik darabkája megmozdul, vagy síri hangon hörög. Ez azért elég hangulatos... Mindenesetre szegény ropiknak így is jobb soruk vagyon, mintha el kellene hullaniuk valamely szomszédos országgal vívott, végtelen, hódító hadjárat során.
Az Éjkarom pompás kinézetű (már aki bírja a barokkos, darkos, temetői feelinget), karcsú, sebességre tervezett közepes fregatt, gyorsfelderítésre, könnyű rajtaütésekre legalkalmasabb tulajdonságokkal. Orra hosszan előre nyúlik, és ívelt, a törzs a legszélesebb pontjánál is alig 6 alaknyira (12 m) szélesedik ki, a tat pedig felfele kunkorodó, szintén enyhe ívben kialakított. A hajó gerincét egy ki tudja milyen, gigantikus méretű lény, simára csiszolt gerincoszlopa alkotja, vasnál is merevebben összefogva a hajó fő alkotóelemeit. A készítőktől nem állt távol a fekete humor sem, így ott, ahol más vizijárgányoknál az orrszobor szokott lenni, ők egy ogre még mozgó csontvázát szögezték fel. Az Ogrét egyébként Brom-nak hívták (amíg még élt), a jelenlegi helyzetével nem túl elégedett, mert az egyik csontszegecs nagyon nyomja a jobb kettes bordáját, de igazából a kutya sem törődik nyomorával.
A hajó fedélzetei koponyákból, bordacsontokból és lapockacsontokból kerültek összeállításra (fajra, nemre, korra való tekintet nélkül összeválogatva), a korlát lábszár és karcsontokból áll, az árbocokat pedig minden féle csontdarabkákból „hegesztették” össze. Az Éjkarom első pillantásra úgy néz ki, mintha bármelyik pillanatban széthullhatna, de ez csak a látszat: a véglegesen belékötött mágia megfelelő biztonsággal tartja egyben az alkotóelemeit, sőt, a csontok újrasarjasztásának képességével még bizonyos fokú regenerációra is szert tett a hajó.
Tulajdonképpeni vitorla nem található az árbocokon, annyira azért nem erősek a csontokból álló karcsú rudak, hogy egy esőben ázó, több tonna súlyú vitorlát megbírjanak, helyette rőtes varázsvitorla (amolyan erőtér-féle) fogja be a szelet. Igen impozáns látványt nyújt egyébként az itt ott eredeti csontszínre kopott, amúgy mattfekete hajó, vörhenyes varázsvitorláival, csontlegénységével, úgyhogy nem csoda, ha háromszor is meggondolják a vele találkozók, hogy harcoljanak-e ellene, vagy inkább a biztonságosabb, és minél gyorsabb elmenekülés mellett döntsenek-e. Ez utóbbi egyébként a hajó meglepően nagy végsebessége miatt mindenesetre eléggé kétséges feladat.
A lidérchajó négy karcsú árboccal rendelkezik: ebből egy-egy található az elő- és tatfedélzeten, és kettő a hosszú középfedélzeten. A hajó teljes hossza 65 m körüli lehet.
Az Éjkarom nem rendelkezik nehéz fegyverzettel, mert a tervező-nekromanták nem bíztak meg az élőholtakból álló legénységben annyira, hogy egy rövidíjnál bonyolultabb szerkezetet a gondjaikra bízzanak. Még sem védtelen egészen. A vízvonal alatt, egy óriásnarvál szarvából készült döfőorral bír, mely végzetes lehet a felnyársalt, ellenséges hajókra nézve, a legénységhez tartozó csontíjászok számára pedig az előfedélzeten és a tatfedélzeten egy-egy lőállást építettek ki.
A hajó felépítése egyszerű: a főfedélzete szinte üres (sem mentőcsónak, sem vizeshordók, sem kormánykerék nem foglalja a helyet), csatafedélzet feladatot lát el csupán, az elő- és tatfedélzet tulajdonképpen csak a főfedélzet megemelt része, melyet oldalról védőpalánkokkal egészítettek ki (kifele néző, sűrűn rakott koponyákból). A középső főfedélzet mindkét oldalán két-két, egyszerűen leengedhető csapóhíd található, amely egyrészt a kikötés során kap szerepet, másrészt az utolért hajók mellé állva, átdobva azt, segít az ellenség elpusztításában, elözönlésében.
A főfedélzet alatt találhatók a kabinok: mind egyszerű, puritán berendezéssel. Egyedül a kapitány, és a segédparancsnok kabinja bír számottevő felszerelési tárggyal, hiszen a csontváz legénységnek nincs szüksége alvásra, vagy szórakozásra: amikor nincs rájuk szükség, egy nagy méretű, hombár-szerű tárolóba slichtolják be magukat (szépen egymás tetején fekszenek vagy hat ropi magasságban). Értelem szerűen sem étkező, sem konyha nem képezi a hajó berendezését, ellenben a második szinti fedélzeten kínzókamrák, börtöncellák, és raktárhelységek találhatók (főleg tartalék fegyverek részére) szép számban. A legalsó szint, a tulajdonképpeni hajófenék jelenleg üres, az egy szem zombit, néhány csontpókot, pártucat döglegyet, és némi langyos lityót leszámítva. Ez tulajdonképpen egy egybefüggő, nyitott tér, amit szinte járhatatlanná tesz a számtalan csont támgerenda, és az ellensúlyként szolgáló kőtömböket tartó rekeszek.
A hajófenék tat felöli végébe, megközelíthetetlenül, mindenki által elzárva, elfalazva építették be a hajó irányítását végző kormányost, egy halálon túli, medúza-szerű, nem evilági lényt. A kormányos testét rúnákkal gazdagon vésett csontszegek rögzítik a lidérchajó csont támgerendáihoz, és mágia biztosítja, hogy irányítani tudja, és akarja a járművet.
A hajó alap legénységének elég egyszerű a felépítése: A hajó kapitánya a már jól ismert halállovag, helyettese egy vámpír. Ez utóbbi a halállovaghoz van kötve lélekkötés segítségével, így a hűsége megingathatatlan. A hajó biztonságáról huszonnégy csontíjász, és hatvannégy csontváz harcos gondoskodik. A kínzókamrák őrzését, és megfelelő szintű kihasználását három ghoul biztosítja. Természetesen az Éjkarmon jelenleg mások is tartózkodnak, ők azonban a speciális feladat miatt szálltak fel (mint a vérfarkas, a szellem, a pit lord és társaik).
Hát ennyi lenne. Szép lett, ugye? 
|
|