Levin Malma írta:
1. Mint írtam, ezzel az a hatalmas gond, hogy a ranged lények hihetetlenül felértékelődnek, míg a melee egységek haszna erősen megkérdőjeleződik.
2. Ráksaszát pl. nem is sorozok - ugyan felépítettem, de csak azért, hogy legyen védelem a várban -, egy csatában ugyanis teljesen használhatatlan.
3. Gólemet, dzsinnt meg ráksaszát nincs kedvem használni, mert nincs mód arra, hogy megvédjem őket. Mire jó ez, kérdezem én, kinek jó ez?
4. Kipróbáltam azt is, milyen eredménnyel jár egy haste meg egy slow ilyen csapattal, különféle ellenfelek ellen. Nos: SEMMILYENNEL. Figyeltem a queue line-t: mikor rányomtam pl. a mágusra egy haste-et, hogy kerüljön sorra hamarabb, ez nem következett be; helyette a HŐSÖM került előbbre! No úgy mégis mi a bozsoki szűzmáriáért?

Ezt valaki el tudná mesélni világosan, hogy mi okozta? Nem egyedi eset volt, többször is előfordult.
5. A slow hasonlóan teljesen haszontalannak bizonyult. Nyomhatom én az ellenre a slow-t, attól nem fog kimaradni a körből, de még hátrébb se csúszik; ezt master hunterek ellen próbáltam ki, semmiféle látható eredménnyel. Nyilván expert light meg dark magic kellene, mi?

Csak a játék elején ennek aránylag kevés az esélye, és pont ez az időszak, amikor legérzékenyebben érint a veszteség.
Nincs ez jól átgondolva...

1: Egyáltalán nem értékelődik fel, az íjászok szart sem érnek megfelelő védelem nélkül. Multiban ember ellen jáccva, max egyet (vagy annyit sem) tud majd lőni velük az ember, ha nem védi meg őket, és ha egyszer odaér az ellen, akkor kampó. Ráadásul igen kevés Hpjuk miatt a támadó varázslatok kedvenc célpontjai lesznek.
2-3. Hát fiú van még mit elemezned… A Rakshasa az egyik legbrutálisabb lvl6-os egység. Iszonyat tévedésben vagy… nem őt kell megvédeni, a golemmel együtt igazi brutál védőfalat alkothatnak a lövők előtt. Dzsinnt sem árt kicsit jobban megismerned… neki a legmagasabb a kezdeményezőképessége a csapatban, iszonyatosat sebez ráadásul egy ráaggatott speed növelő cuccal ő az egyetlen a játékban aki képes bármit bárhonnan egy lépésben elérni a csatamezőn.
4-5. Az alap slow 25%-ban csökkenti a kezdeményező képességet. Ha elsütsz egy ilyen varázslatot, pl. egy 12-es kezdeményezéssel megáldott lényre, akkor 9-esre csökken az érték, ami csak abban az esetben jár változással, ha az utána következő lénynek pl. 10, vagy 11 a kezdeményezése, ha ez alatti, akkor nem történik semmi. Míg az alap haste csak 10%-al növeli a kezdeményezést, ami azt jelenti, hogy egy 6-os kezdeményezésből lesz 7-es…
Mindkét esetben a morál befolyásoló tényező. Szerintem nagyon is jól átgondolt! A H3-ban mindig is úgy gondoltam, hogy a haste/slow párosnak min. a 2. szinten kéne lennie, mert brutális. Végre a helyére kerültek a dolgok és egy 1. szintű spell nem dönthet el csatákat!
Adler: Igen optimista vagyok… de ismersz nem szoktam jókat mondani arról, ami véleményem szerint rossz (érdekem sem fűződik hozzá). Tudod nagyon jól, hogy nem szoktam kertelni, ami rossz, vagy marhaság azt kíméletlenül támadom… Viszont, ha egy játék olyan hatással van rám, amit kizárólag egyetlen játék esetében éreztem (igen a H3), akkor az elgondolkodtat. Nem tudom ki hogy van vele, én sok év eltelte után először érzem, azt a bizsergető és egyben veszélyes feelinget: „CSAK MÉG EGY KÖRT!” A spelleket meg hidd el használni fogod!
