Hagyjuk ezt a warez dolgot! Mindenki maga dönti el, mi éri meg neki, mi nem, a fórumra viszont ilyesmi ne kerüljön!
Megvettem a májusi PC WORLD újságot, és tényleg benne volt a demo. Nem bírtam ki, hogy ki ne próbáljam!
Szóval jönnenek a tapasztalataim a H5 demoról:
(Biztos lesz olyan, ami kimaradt. Arról majd legközelebb!)
A sima pályát nyomtam le 3/4-ig, még nem értem a végére. Ez alapján jönnenek a dolgok:
Nekem nagyon tetszik a demo alapján a játék! Sajnos a bétát meg az alfát nem láttam, így viszonyítani csak a korábbi játékokhoz tudom.
Grafikailag mindenki tudta, hogy gyönyörű lesz. Nem csalódtam.
A zene is nagyon jó. Legalábbis eddig nem untam meg! Most, hogy kiléptem, már hiányzik is a fülembe csengő dallam!
Az infernot tudtam eddig kipróbálni. Bár lehet, hogy mást nem is lehet, ezzel még nem kísérleteztem. Tökéletes választásnak tűnt elsőre.
Ez a faj szerintem valami fenomenálisra sikeredett. Ahogy nevetnek egy laza, győztes csata után, az nagyon ott van a szeren! A lények mozgása is bejön, a Succubus Mistress lövése, hogy több áldozatot is sebezhet, tényleg jó ötlet! A Nightmare-t használhatóbbnak találtam, mint gondoltam, bár azért picit gyenge a termetéhez képest... A Pit Lord azért, mert varázsolhat nagyszerű, meg a kinézete és az életereje se semmi! Az ördög meg szinte alig sebezhető ezen a szinten! Persze csak kósza lényekkel szemben. Komoly csatában kell a létszám is belőle!
A hős is nagyon jó. Lehet, hogy véletlen, lehet, hogy mindenki ezzel kezdheti, de az jó, hogy mégis féligmeddig részt vesz a csatában! Ugyanis ha nem tud (vagy akar) varázsolni, akkor lő! Ha magasabb szintre jut, szinte már felesleges támadóvarázslatot varázsolni vele, mert maga a két kezével többet sebez, mint varázserővel! Legalábbis majdnem!
A skills-abilities dolgokat még szokni kell. A Specialisation and Racial mi? Ott jelenleg nekem két dolog van, a Temptress és a Consume Corpse. Ezek lennének az egyedi képességek?
A vár viszont nem tetszik. Jó az, hogy körbemutatja, mikor belépünk, jó, hogy az animáció egy kattintásra abbamarad, de ha valamit felépítek, borzasztó nehéz megtalálni. A Sacrificial Pit-et vagy egy fél óráig kerestem... Szerintem túl közel van a kamera a várhoz. Ha jobban távolítani lehetne, minden sokkal jobban látszana. A várban nagyon jó az, hogy látszik, mi minek a feltétele, bár mivel angolul van, nem nagyon értem...
Majd kitapasztalom, ahogy az ismeretlen lények erejét is... Volt, hogy valami ismeretlen nevű valamivel futottam össze, valami Spectral Dragon vagy mi volt. Pici feketének nézett ki a térképen, mondom, nekimegyek, hadd jöjjön az az XP... Aztán úgy levert, hogy csak néztem... Később normális csapattal visszamentem, és adtam nekik!
Tetszik a térkép. Mivel nem ez az első olyan játék, ahol a terepen kell menni hasonlóan, így nem volt nehéz kiigazodni a terepen, mindig megtaláltam a helyes irányt és kameraszöget. Az is tetszik, hogy ami fontos, de kitakarja valami a képből, az mégis látszik, hiszen a tereptárgyak a föld alatt átlátszóak. A föld felett is, de valahogy a föld alatt ez jobban előjön. Föld felett csak akkor, ha rámész az egérrel.
Egyéb észrevételek:
Harc közben tetszik, ahogy mozognak a lények, miután ütést kapnak. Pl. az Archmage leporolja a ruháját, mintha mi sem történt volna! A gólem hátralép egyet, stb...
Tetszenek az animált bányák, hiszen ugye ahogy elfoglalod őket, jön az animáció.
Tetszik, hogy a szellemeket nem mindig fogja az ütés, hiszen így realisztikusabb. Teljesen kiszámíthatatlan egy csata, amiben szellemek vannak.
Az, hogy a lassú lények szaladnak a csatamezőn, szerintem nem baj, így nem tart olyan soká a csata.
Egyébként én egy minimumnak ítélt konfigurációval (na jó, egy fokkal jobb, de messze van az ideálistól) játszom, így sem túl lassú az egész! Szóval szerintem méltó utódja lesz a Heroes 3-nak!
Még valami, amit majdnem elfelejtettem! Ahogy viaskodnak a kakasok a parasztoknál, az eszméletlen!!!
Egy kérdés: Hogy lehet új hőst venni? Mert Tavernát építeni nem sikerült. Akkor sehogy?