Csatlakozott: 2005 aug. 16 kedd, 17:06 Hozzászólások: 2137 Tartózkodási hely: Dungeon
|
Rutinos, öreg róka!
No: Dakk az első szavadra a nyomodba ered, és kezében tartott csatabárddal készen áll, hogy lecsapjon minden budimanót, aki csak elő merne ugrani az ajtó mögül... Selmo atya is megkerül, mivel végzett a sebesültek gyógyításával, és hajlott kora nem engedi meg neki, hogy segítkezzen a ládák hajóra pakolászásában, szívesen segít neked. (Johnatan a matrózokat vezényli a berakodásban, ő nem ér rá, sorry...)
Közösen vizsgálgatjátok, végtelen óvatossággal a megjegyzett jeleket, és megállapítjátok, hogy csapda nincs egyiken sem, nem rúnák, csupán a faragott, nonfiguratív motívumokkal díszített ajtó elrejtett nyitómechanizmusai minden bizonnyal, amiket megfelelő sorrendben kell lenyomogatni, pontosabban megérinteni. Az enyhe mágia magát az érintést észleli, a bigyókat nem lehet benyomogatni, így szinte észlelhetetlenek egy nem mágiaértő számára. Ittlakó törzs, ősi mondák között semmiféle összefüggés nem jut az eszedbe.
Végül is (mi történhet?) megérintgeted a szimbólumokat, és a halk kattanás után, végtelen óvatossággal kinyitod az ajtót. Kábé olyan lehet a feeling, mikor Tutanhamon sírját fedezték fel: többezer éve állott levegő csapja meg az orrotokat (budimano nincs ), viszont találtok egy lefelé vezető, igen meredek, valahogy nem egészen emberi lábakra méretezett (hobbitoknak széltébe pont kényelmes, de túl magas fokok) lépcsőt, és tök sötétet.
Rutinos öreg rókaként, és az atya egy fényvarázslata után, szép sorba leereszkedtek a lépcsőn. Elől mész te, minden egyes fokot külön-külön megvizsgálsz, csapdától tartva, mögötted a minotaurusz, ugrásra készen, és végül az atya, aki egészen fellelkesült a felfedezéstől. Elég sokáig tart a 25 fokon leérni így, de nem hiábavaló előrelátásod: néhány lépcsőfok gyanusnak bizonyul. Amint jobban megvizsgálod őket, kiderül, hogy egyszerű nyomólapos csapdák... lehettek valamikor, de a mechanizmusuk már az ezredévek alatt szétmállott, tönkrement, szerencsétekre.
Vagy egy negyed órás, óvatos ereszkedés után (mondom, nem a lépcső hosszúsága, csak az alpos vizsgálat miatt) egy egyszerű, huszonöt lap által határolt helységbe értek (olyan mint a D20, csak ennek 25 oldala van , hogy hogyan, ne kérdezd ). A helység falait elnagyoltan dolgozták ki, csak nagyjából vannak lecsiszolva. Az egyébként tök üres, és nem is túl nagy szobácska közepén egy ötszög alaprajzú, rövid oszlop tetején egy egyszerű, feketésbarna, fának tűnő, öt darabból összeállított (a darabok egyenként öt-öt bőrszíj-szerűséggel vannak összefűzve) karkötő hever. Se nem túl nagy, se nem túl kicsi...
Rutinosan, időt és fáradtságot nem kímélve, megvizsgálod az oszlopot, a helységet, a karkötőt, anélkül, hogy elmozdítanád: - csapdát nem találsz - mágiát nem észlel az újabb varázslatod (Dakk baltája, az öreg botja, a szent szimbóluma viszont világít rendesen), persze lehet, hogy elleplezték, vagy túlontúl más, hogy észlelhesd - az atya szerint nem látszik gonosznak az aurája, de ez azért nem 100%, csupán humanoidok esetén tud nagyjából biztosra menni - az atyának sem, neked sincs lövésed sem, mi lehet ez az egész, nem emlékeztek vissza olyan kultuszra, vallásra, aminél az 5 lett volna a mágikus/misztikus szám, de ami biztos: többezer éve heverhet itt háborítatlanul (a kalózok, és az eddig errejárók nem tudtak bejutni)
Nos?
_________________ Vigyázz, minotaurusszal vagyok, és nem félek használni!
Heroes3 map editor Codex v3.0
|
|