Jó volna azt írni, hogy hibák, de lehet, hogy az, amit én hibának tapasztalok, szándékosan ollyan ratyi - ki tudhassa
Szóval a pontozás - csak a H5-ig mennék vissza. Ott világos volt, hogy ha az AI 91 napos teljesítésre Tután fokozatot adott, és Te megcsináltad 78 nap alatt, akkor Te voltál a király. Hogy néz ez ki H6-nál? Siralomház a gigadikon. megcsinálsz egy pályát csatavesztés nélkül, minimális lényvesztéssel annyi idő alatt, ami ahhoz kell, hogy a +8-as csizmával egyáltalán végig lehessen menni a pályán. Mi a végeredmény? Az online ranglista szerint mondjuk az erődkampány 2. pályáját 21.114.202 (azaz 21 millió akármennyi) ponttal vezeti valaki. Ugyanerre a pályára (Felhasznált időről van szó) nekem 152412 pontot adott a gép. Teljesen hihető. Általában 3-4 hónap alatt csinálok meg egy kampánypályát, nyilván van, akinek ez egy nap alatt sikerül. Innentől mi értelme a pontozásnak?? Ugyancsak az erőd 3. pályán Mukao nekem 3/3. héten jött, de van aki azt írta, hogy neki 5/4-en. Szóval vagy kéne hagyni a csába ezt a pontozást, vagy legyen korrekt. Az összes kampányt végigtoltam 1.8 alatt, úgy, hogy minden olyan AI csatát, ami nem nulla veszteséges volt, kézzel csináltam meg nullára vagy közelire. A lovagképességeket céltudatosan fejlesztem előre, a pályák alapján - ezek után van, aki 50-szer annyi pontot kap a teljesítésre? Ne röhögtessenek már...
2. A megmaradt hibák közül csak néhányat emelnék ki. A dinasztia eredményeknél a sorozattámadást és a licsis kiegészítőt kivéve mind megvan. Éppen ezért zavar, hogy a Megállíthatatlan/Lenyűgöző tábornok teljesítmény minden kampányjáték után újra kezdődik mintha nem csináltam volna meg őket már vagy 30-szor. A többi nem, csak ezek.
3. A teleportálás komolytalanná teszi a játékot. Lehet hogy kell, de legyen sokkal drágább, akár aranyban vagy mannában. Most is létezik ilyen technológia, de drága. Nehogy már 20 mannáért tudjon utazni egy két fős meg egy ötezer fős hadsereg is!? Hol itt a logika?
4. Jó pár képesség van, amelyek nem mindig működnek. Maradva a barbárnál, a dupla támadás, (valamelyik dinasztia fegyver tudja) a kentaurnál nem megy. Lép eget az első lövés után, azt annyi. Hasonló a helyzet a dupla visszatámadásnál, van hogy egyszer sem támad vissza, nemhogy kétszer. Ki lehet próbálni, már a tanító kampányban is így van, ahol nincsenek bonyolult ellenhatások/varázslatok.
5. Teljesen életszerűtlen (oké, az egész játék az, de akkor is) hogy néhány egység (mondjuk álomjáró) ugyanúgy eredményes lassító varázslatot tudjon csinálni, mint mondjuk 200 ugyanebből a katonából. Nem kellene arányosítani a varázslat erejét a varázsló egység létszámával?? Vagy ha így van, akkor ez a faeture nem működik.
6. Jó volna valami hasonlót bevezetni, mint a Shogunba, hogy legyen az épületeknek/egységeknek fenntartási-karbantartási költsége. Egy autót sem megvenni nagy cucc, hanem fenntartani és üzemeltetni. Ugyanez igaz az állam apparátusra és a hadseregre - nem létrehozni nagy cucc, hanem fenntartani.
7. A bug-ok száma lényegesen lecsökkent, naponta maxi kétszer száll el a program. A conflux terheltsége érezhető, 20-án és 21-én volt, hogy félóránként kidobott. (nem net probléma, a NAS ketyegett ezerrel). Érezhető, hogy egyes kapmpányok javultak. Ami korábban ipari szinten fagyott (pl. az erőd II.) ott most csak 30-80 mp-es homokórázások vannak. Ha kivárja az ember, rájön, hogy nem fagyi van, csak lassú a kampány motorja.
8. Óriási különbségek vannak a pályák nehézségi fokozatai szerint. Én csak hard-on játszok, arról tudok nyilatkozni. Nyilván attól is függ, hogy valaki 5-ös dinasztia fegyverrel áll neki a pályának, vagy jól táposított lovaggal, de iszonyú nagyok az eltérések. Egyes pályákat végig lehet tolni autobattle-ban, másokat (pl. Kastély II. az első vár elfoglalása) szinte nem lehet megcsinálni, vagy csak ötödjére. Nyilván nehéz belőni a szinteket,. de a nehezebb jobb, mintha az egérkattogtatásba fáradok bele. A kiegyensúlyozottsáot minden játékban nehéz eltalálni, ehelyett inkább nehéz mérföldköveket tennék bele. Jó példa erre az Anasztázia lampány, szerintem aki azt végigtolja hard-on, jót fog aludni.
9. A korábbi heroes kistesókhoz képest a most fellelhető információk csak a töredékei a szükségesnek. Nem várható el, hogy ha valaki beruházott 10 ropit a játékra, még órákat bugássza a fórumot, hogy mi merre mennyi. Sokszor ki kell lépni a játékból, hogy alapvető információkhoz hozzájusson a szegény ember. A H5-ben pl. a lovagok alapképességei meg a képességfejlesztések jól áttekinthetők voltak egy kattintásra, a H6-ban ez egy nagy lópimpula.
Összességében a grafikára meg a gyökeresen új képességfára nagy energiákat toltak be a fejlesztők, de ettől nem lett élvezetesebb a játék. A licsis kiegészítőt már meg sem vettem, Ennyi. Remélem a H7 jobb lesz.