általános szabályok:
1. A versenyt a Heroes of Might and Magic III. - Restoration of Erathia 1.4-re patchelt változatával játszuk. Illetve az ezzel kompatibilis H3 Shadow of Death (3.2), valamint a H3 Complete (4.0) változatokkal.
2. A verseny „Online” zajlik, a mérkőző felek önállóan keresik a kapcsolatot egymással és egy lebeszélt időben lejátszák a partyt. Ajánlott a Gameranger nevű kliens alkalmazása, amelyen keresztül a kapcsolat létrehozható.
3. csoportbeosztás az idény előtt történik, 7-9 fős csoportokba.
4. egy idény alatt az egy csoportban lévő emberek egymás ellen játszanak, ezzel az idény végére eldöntik a csoporton belüli sorrendet. mindenki játszik az összes csoporttársa ellen.
5. a sorsolást közzétesszük, a fordulókra a pályák szezon elejétől adottak. a szezon menetrendjének kialakulása után (pályák, sorsolás, ellenfelek), minden játékos elküldi, hogy melyik várral lesz adott pályán, és azon variálni nem lehet. a várválasztás beküldésének határideje minden esetben az 1. forduló kezdetét megelőző nap éjfél.
6. mindenki mindegyik vártípust egyszer használhatja egy szezonban. (Castle, Necropolis, Inferno, Stronghold, Rampart, Fortress, Dungeon, Tower)
7. minden körben 1 adott térképen kell játszani az előre aktuális ellenféllel. A győzelem 3 pont, vereség 0, elementálos győzelem 2-1
8. 1 kör játékideje 2 hét. Ha 2 hét alatt nem sikerül lejátszani, akkor +1 hét játékidő adható, amely során kihirdetésre kerül egy un. deadline időpont, amikor is mindkét félnek meg kell jelenni. Aki nem jelenik meg időre, az elveszíti a partyt! Ha mindkét fél távolmarad, akkor mindketten veszítenek és -1 pontot kapnak „jutalmul”
9. a sorsolásnál az elől lévő játékos kell, hogy a piros legyen. (vagy az elől lévő szín) a várak választását a teljes idényre előre meg kell adni, a mapok és ellenfelek ismeretében és azon később változtatni már nem lehet!
. a meccsek eredményei, mivel balance mapok automatikusan az online toplistába is beszámítanak.
10. A meccs lejátszásáról reportot kell küldeni. A reportot mindig a vesztes fél küldi! A report tartalma: forduló, pálya, versenyzők, vártípusok, eredmény
- a reportokat erre a címre küld:
bogpista@freemail.hu
11. Előre lejátszásra van lehetőség, ha mindkét fél úgy érzi, hogy hamarabb lejátszák a meccsüket. Azonban ez a meccs nem befolyásolja az aktuális partyt, azt ugyanúgy le kell játszani!
In-game játékszabályok:
1. no hit and run : azt jelenti, hogy az ellenfél hősével találkozva meg kell adni az esélyt az ellenfélnek is a reagálásra. tehát ha már 1 hp veszteséget okozunk az ellenfélnek az adott körben, akkor már nem menekülhetünk el a csatából addig, amíg az ellenfél szóhoz nem jut legalább egyszer abban a körben. ha nem okozunk hp veszteséget természetesen elmenekülhetünk minden további nélkül.
2. no red rush,: a hét első napján a kezdő (általában a piros)nem vásárolhatja ki a lényeket, hogy ezzel a lénytöbblettel megtámadva az ellenfelet, jogosulatlan előnyhöz jusson (plusz lény felvétele nélkül természetesen támadhat az 1. napon)
3. no diplo, azt jelenti, hogy nem alkalmazható a diplomácia skill. vagyis ennek segítségével nem csatlakoztathatunk magunkhoz lényeket. alapból, ha egy lény a skill nélkül csatlakozik hozzánk, akkor minden további nélkül felhasználható.
4. no log, lvl.4 magic hero. azt jelenti, hogy a főhősöd nem lehet logistic specialista,vagy 4.szintű varázslatot alapból ismerő hős és Thant.
5. pálya lejátszása 130% nehézségi szinten, köridő 4 perc
6. kezdő hős és kezdő bonus random kerül kiválasztásra. főhős nem kötelező adott várból.
7. a pályák tábori ,toh vagy randomból korrigált, közzétett mapok, melyeken alapból nincs dimdoor, fly, armageddon varázslat.
8. a sorsolásnál az elől lévő játékos kell, hogy a piros legyen. (vagy az elől lévő szín) a várak választását a teljes idényre előre meg kell adni, a mapok és ellenfelek ismeretében és azon később változtatni már nem lehet!
. a meccsek eredményei, mivel balance mapok automatikusan az online toplistába is beszámítanak.
9. Tiltott mindennemű bug kihasználása a játék folyamán! akiről bebizonyosodik, hogy bugot használt, az adott meccset elveszíti, továbbá szélsőséges esetben az ob-ről való végleges kizárást vonhat maga után!
10. természetesen tilos az általunk kiadott mapon bármilyen változtatást végrehajtani (editálni) aki ezt a szabályt megszegi azonnal kizárásra kerül az ob-ről, minden addig elért eredménye törlődik!
11. a mérkőzések lezárása érdekében, a végtelen játékok megelőzése céljából a két fél megbeszélheti, hogy az adott összeütközésük főcsata lesz! ez azt jelenti, hogy mindkét fél elismeri, hogy ezen csata eredménye eldönti a játékuk végkimenetelét! (ha az egyik fél menekül, azzal elismeri vereségét!)