Üdv!
N kolléga! Benned kit tisztelhetek, hogy ilye klasszikusokat idézel, mint Kávéfőző és Varshi mester?
Az eddigi értekezésekkel kapcsolatban annyit, hogy voltak jó ötletek, de szvsz nagyon a részletekbe mentetek bele és senki nem szedte össze a lényegi, stratégiai elemeket.
Ezek nálam a következők.
- várak, vártípusok ok. Bár szvsz a 3-ban elég jól eltalálták a lények helyét, a hajamat téptem, amikor kedvenc lényeim átmentek más hősökhöz.
Amin lehetne fejleszteni: a hős várakon kívül lehetnének olyan várak is, amelyekkel nem lehet játszani, de el lehetne foglalni. Pl. egy ősi város, amiben spec. varázstárgyak vannak. Esetleg spec. egységek. Esetleg spec. képességek tanulhatók. Lehetne (csak itt) több varázstorony, egyedi varázslatokkal. Lehetne kitalálni olyat, hogy a vár nem szisztematikusan x összeget ad, hanem a különlegesek mást is (egyéb nyersanyagot, jobb harcértékeket, varázserőt).
- vannak lények. Ok. A 3 utána legnagyobb gondom az volt a fejlesztésekkel, hogy az új lények elég gyengék lettek. Francnak sem kell a sok töltelék (kivétel az Azure Dragon, mert az nagyon király

). Meg kellene határozni, hogy minden lénynek legyen valami előnye. Vagy legyen olcsó, vagy gyors... stb, vagy legyen különleges képessége - DE NE LEGYEN TÖK FELESLEGES TÖLTELÉK!!!
A lények szintlépése jó ötlet volt, csak az volt vele a gond, hogy a gyengébb szart sem ért az erősebb mellett, plusz joggal felmerülő kérdés volt, hogy nem lehetett őket vegyíteni. Szvsz nem is kell, ez kiváltható, ha nem csak 8 hely lenne.
A 3 szint jó ötlet - talán kiváltaná, hogy ne legyenek felesleges egységek. Egyvalami viszont totál gáz, ezt pedig a wog-sok követték el - az ottani 8. szintű lények annyira elszálltak, hogy hihetetlen. Volt olyan pálya, ahol a harmadik hét végén hetven szellem behemóttal nyomultam. :langol: Csak viszonyításképp írom, hogy egy ilyen dögnek tizenötezer hp-ja volt... szóval lehessen fejleszteni, de nem kellene a félisteni szint fölé menni.
Az Azure Dragon, mint 10. szintű lény teljesen jó viszonyítás (jajj, de durva, amikor az ellenfél félelmében kimarad a körből!!!).
Ja, lények, még egy - egyes dögöknek meg kellene találni a normális, fantasy hagyományokhoz méltó helyét!
- hősök. Leírtátok, ok. Hősökből sok kell. Egyéniségek legyenek, ne sablonok. A 4-ben a fejlődés része már jó. Szvsz itt is bevezetném, hogy legyenek faji jellemzők, plusz a 3 jól megszokott kis speckói (+2 speed übertápoktól kímélve!)
- varázslatok. No igen. A legnagyobb gondom mindig az volt, hogy a varázslatok jó részének nem volt értelme. Ki a franc használt tűzmágiát a villám helyett? Meg fagyot? (na jó, ha nem volt elég mana, én is). Volt egy vagy két lény, amit csak bizonyos varázslatokkal lehetett kinyírni (gólem felezte a villámot), de ez így mindig is igénytelen gagyi maradt.
Ami kellene:
- átgondolt mágiarendszer. A mostani ágazat felosztás első lépésnek elmegy.
- Szvsz kellene varázslóknak egy olyan képesség, hogy hányat tudnak varázsolni. Hogy ne legyen übertáp, természetesen lekorlátozva. Pl. minden képesség szinten lehetne egyet varázsolni. Ez azt jelenti, hogy grandmesteren elsülhetne öt varázslat, de úgy, hogy egy db 1. szintű, egy db 2. szintű... és ha a támadó és védővarázslatok, a sima és mass változatok között meg lenne találva az egyensúly, nem táp lenne, hanem hangulatos dolog. Pl egy körben lenne értelme a remove obstacle meg a stoneskin dolognak az implosion helyett.

Plusz amúgy is a hideg kirázott már, amikor expert waterral prayer, oszt hent, és veszteség nélkül kapitulált az egész pálya.
- amit nagyon hiányoltam mindig is, az a rendszer a varázslatok között. Felépíted a tornyot oszt megvárod, mi lesz benne. Marha nagy taktikai repertoár.

Szvsz az kellene, hogy meghatározott összegekért lehetne kifejleszteni varázslatokat. Pl nekem kell egy lighting, oké, de ezért kell fejleszteni ezt meg ezt. Végül is, ha meggondoljátok, sok varázslat a lényeket helyettesíti, miért ne lehetne használni rájuk is ezt a rendszert???
- ami mégjobb lenne, ha lehetne KERESNI varázslatokat a terepen. Lennének infok, hogy ez meg ez az ősi varázslat itt meg itt van. Oszt lehetne taktikázni, hogy megéri e megszerezni. A véletlen ki lenne kapcsolva a rendszerből!!!
- varázstárgyak. Hát igen. A plusz száz mindenre dolgokat sürgősen ki kellene venni a rendszerből!!! Így egy idő után semmi értelme nincs a fejlődésnek. A kevesebb néha több elvet itt alkalmaznám a leginkább. Plusz vannak jó elképzelések a sodban a kombó artifactokra, csak ez így kevés. A nekromanták istenek lettek, a semlegesek kaptak egy szutyok angyali szövetséget, ami nem sokat ér, a jók meg semmit. Ha már elv, akkor minden oldalnak meg kell teremteni a megfelelő körülményeket.
- térkép. Szvsz itt kellenének a legnagyobb változások. Az első gond, hogy semmit nem lehet védeni. A kapu megoldás nem rossz, a wog őrtornyot is csinált belőle, de szart sem ér, mert nem lehet akkora sereggel ellátni, ami komoly veszteséget tudna okozni az ellenfélnek. Illetve lehet, csak nem érdemes, mert az ilyen sereg úgy is a hősnél lesz.
Szvsz a megoldás az lenne, ha lehetne a terepre KIHELYEZNI dolgokat. Pl kaput építeni, hogy ott védhessük meg a birodalmunkat, ahol mi akarjuk! Mert így csak az volt, hogy a bányák és a várak cserélgettek gazdát. Terület és egyéb dolgok védelme nem volt megoldott.
- várostrom. Na ez valami olyan gagyi lett a 4-ben, hogy remélem azóta is csuklik, aki kitalálta. A 3-ban megkezdett utat kellene folytatni. Lehetne több torony. Több katapult. Az, hogy ne csak egy irányból lehessen támadni, szintén jó ötlet. A lényeg, hogy a VÁR az egész játék lelke, basszus, ne lehessen könnyen adni/megszerezni!!!
- ehhez kapcsolódó dolog, hogy én nem helyeznék el ennyi várat egy térképen. Lehetnének városok, kisebbek, nagyobbak és csak kevés vár. Tudom, egy jó pályaszerkesztőben itt is le lehet tiltani dolgokat, de az igazi az lenne, ha volna némi különbség a városok között.
No, hirtelen ennyi jutott eszembe, de még jövök.
A'frad, harcosok!
Raon