kivagyoq írta:
Üdv, emberek!
Nem létezett valamikor egy "bugos" topik? Úgy értem, a játék(ok)ban előforduló vélt vagy valós bugokkal foglalkozó. Mert (ha volt ilyen) eltűnt szőrénszál. Kétszer néztem végig az egész fórumot, de nincs. A tématemetőben sem. Vagy lehet, hogy fantáziáltam az egészet? Na mindegy, lényegtelen, jobb híján ide írom az írandómat.
A játék H3 (mi más?)
Most tűnt fel (jobb későn, mint soha...), hogy bizonyos a mágiát befolyásoló ereklyék "furcsán viselkednek", ha együtt vannak a csatatéren. Konkrétan a "Karmos fekete golyóbisról" (Orb of Vulnerability, továbbiakban: OV) van szó. Ami ugyebár a leírása szerint megszüntet minden természetes mágiaellenállást. Nos úgy tűnik, nem olyan egyszerű:
- élőholtak ellen használva azok remekül berserkelhetők, viszont vakítani/átkozni továbbra sem lehet őket és, bár nem próbáltam, de sztem a morálra ható varázslatok sem fognak rájuk hatni...
- ha az ellennél ott van a "Sárkánytata Hatalma", akkor az 1.-4. szintű varázslatok ugyanúgy nem hatnak rájuk, mintha nem lenne nálam az OV.
- OV és a "piros golyó" (Orb of Inhibition -> OI): Én, a magam egyszerű eszével egész eddig úgy képzeltem, hogy a mágiára ható tárgyak közül az OI a "legerősebb", azaz ha jelen van a csatatéren, minden más mágikus hatást kiolt. Azaz, hiába van az egyik félnél bármilyen mágiaerősítő artifact, az OI azzal, hogy teljes egészében letiltja a varázslást mindkét félnek, értelmetlenné teszi a létüket, felülírja a hatásukat. (A tagadás mindig erősebb az állításnál. Ld. a Spirit of Oppression és a moráljavító cuccok esetét.)
Ehhez képest azt tapasztaltam, hogy egy várostrom alkalmával szépen kaszálja az impló az ellenfél fekete sárkányait, ahogy azt illik is, mert nálam lapul az OV, majd csata végeztével megkapom az OI-t. Biztosan viselte az ellen hőse, mert ezen kívül csak egy másik ereklyéje volt, már a fene sem emlékszik, hogy mi, de valami "egyszerű".
Ez nekem megint az "erre varrjál gombot" kategória... A Sárkánytatát még lehetne azzal magyarázni, hogy amikor kijött a SOD (AB?) kiegészítő, akkor "elfelejtették" összehangolni a hatásokat. De ez a többi esetre nem áll. Másnak is feltűntek már hasonló furcsaságok? Vagy csupa köztudott dologról beszélek, ami csak nekem új?
Kivagyoq
NAh akkor némi érdekfeszítő írás!
1, A nekrók egy külön téma ezért, saját létükből fakadó Tudatlan és Élettelen létükből alapjáraton nincs mit vakítani (ész és élő szervi szem sem) és mivel az Undead alapból átkozott faj, nem lehet átkozni sem! Ugyanígy a Bless sem hat rájuk gömböccel!
2. A mágiaimmunitásos cuccok mindig is erősebbek voltak az OV -nél, lévén bennevan a leírásban
A Természetes Mágiaellenállást Nullázza! Az artik nem természetes immunitást adnak, szóval ezért nem is üti őket! Lásd nyakékek és PoDF (Power of the Dragon ... )! Ezalól kivétel a Bagde Of Counrage!
3. attól hogy a OI ottvan az ellennél, ha alapból a Backpackba van berakva neki, akkor az életbe nem veszi fel a hero!
És ha már Bugokról van szó, 1 ellenpélda az OI-re!
Semmi Spell nem lehet a csata alatt, Arkangyal nem resuzhat, mert az OI fenntvan az ellennél! A BuG, poénből a Faery Dragonnnal megnyomtam az F-t (a Cast billentyű a lénynél spell pozicionálásra), és a Csodák-Csodájára Jött a Lighting Bolt, meg bármi, ami jött éppen spellnek, hiába az OI! Na ez már igazi valós BuG, a Faery Dragon pirosgömböcön át varázsol, habár nem lehetne! Pl. a gép nem is tud olyankor ez 100%!
