Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 2672 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 134  Következő
Szerző Üzenet
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 20 pén., 14:27 

Csatlakozott: 2005 aug. 25 csüt., 16:35
Hozzászólások: 11
The open beta will be multiplayer only, with most game modes and all factions. However, this will NOT be polished : this is a beta and not a demo. The idea is to gather more opinions after the closed beta, which is just not possible to do with a demo, as a demo is basically the final game with no more possible changes.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 20 pén., 15:13 
Avatar

Csatlakozott: 2004 máj. 12 szer., 14:03
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Balkány
Sziasztok!

Folyamatosan olvasom a fórum h5-re vonatkozó részét, de nekem sok újdonságot írtál Beorn. Csodálkozom is a népeken, hogy starforce-os nyavalyákkal bíbelődnek ahelyett, hogy azon vitatkoznának, milyen is lehet az a szellemlovagos megoldás (első hallásra szerintem zseniális és nagyon-nagyon eredeti). Nem lesz szükség időkorlátra multiban? :twisted:

A csatázással kapcsolatos dolgokat (már ha ez is igaz, amit írnak) elég nehéz lesz megszokni egy h3-on nevelkedett fan-nak, de én szeretek új dolgokat tanulni... :lol: Csak már látnám...

Egyébként az AI javulásában én sem bízom.

További jó várakozást és lehet nyomni az infókat!

üdv:
ubul

_________________
"Nincs káros anyag, csak káros mennyiség"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 20 pén., 15:43 
Avatar

Csatlakozott: 2004 okt. 11 hétf., 11:12
Hozzászólások: 771
Tartózkodási hely: Pellérd City
Freemy írta:
jitay írta:
felho írta:
mi az a Starforce?

Az egy speciális levédése a játékoknak, amit még nem bírtak feltörni a "szakavatott" emberkék.

Ez így ebben a formában nem igaz! :lol:
Ismerek én olyan játékot, ami Starforce3-al volt levédve, mégis feltörték (Xpand Rally), valamint úgy hallottam, hogy az NFS Most Wanted-et is ugyanez védte és már terjed feketén fehéren játszhatóan...


A Most Wantedet Securom 4 védte (asszem, de az biztos, hogy nem a SF), azt elég könnyen ki lehetett játszani, viszont úgytudom, hogy a Battlefront 2-t viszont SF védte, mégis készült hozzá crack...

Beorn cikkleírásához annyit, hogy ha ez a helyzet, akkor csalódtam a GS-ben, mostanában egyre kevesebb új infót írnak a játékokról. :cry:

A szellem mód nagyon jól hangzik, alig várom, hogy kipróbálhassam, és örülök, hogy harcban fix, nagy terepet kapunk, mert így kevesebb lénnyel is többet taktikázhatunk majd.

Üdv,

_________________
Kép
Balee / Zsibi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 20 pén., 15:49 
Avatar

Csatlakozott: 2005 júl. 27 szer., 9:07
Hozzászólások: 38
RQX írta:
The open beta will be multiplayer only, with most game modes and all factions. However, this will NOT be polished : this is a beta and not a demo. The idea is to gather more opinions after the closed beta, which is just not possible to do with a demo, as a demo is basically the final game with no more possible changes.


gratula eme értelmes és mélyértelmű hozzászóláshoz :) gondolom ezért regisztrált csak

_________________
jogállamban a pénz a fegyver
"Kép"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 20 pén., 16:04 

Csatlakozott: 2005 aug. 25 csüt., 16:35
Hozzászólások: 11
ICE: Öreg ha nem vetted volna észre még augusztusba regeltem, gondolod azért, hogy majd 2006. januárba hozzászóljak pffffffff. Mellesleg az infó sok infót tartalmaz csak nem fordítottam le, gondoltam a lényeget kiveszitek belőle. Ja és ha neked is ilyen jellegű a többi tizen egynéhány hozzászólásod, akkor neked azt végképp megérte regelni. Én legalább Heroes V-ről írtam valamit. További szép napot !!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 20 pén., 16:11 
Heroes Team

Csatlakozott: 2003 márc. 25 kedd, 20:57
Hozzászólások: 2058
Tartózkodási hely: Gyömrő
Ice írta:
gratula eme értelmes és mélyértelmű hozzászóláshoz :) gondolom ezért regisztrált csak


Ice, inkább neked kellene el gondolkodnod... Amit RQX írt az a mai hivatalos álláspont az open betával kapcsolatban, és ami ezidáig nem szerepelt a mi fórumunkon. Ráadásul itt is többen kérdezgették már azt amire választ kaphattunk általa...

_________________
*HAVE FUN!*

Nimbus


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 20 pén., 16:30 
Avatar

Csatlakozott: 2005 okt. 09 vas., 19:49
Hozzászólások: 509
Tartózkodási hely: Behemoth's Lair
Beorn the Shapeshifter írta:
...Az már csak hab a tortán, hogy MINDEN hős alapból megkapja a tactics képességet.

Gratula, Beorn. Szép összegzés :) , bár ezt az egy dolgot nem értem. Minden hősnek tactics? Mi a fenének? Felgyorsít minden lényt? Ezzel az erővel a lények alapsebességén kellett volna állítani, nem tactics-et nyomni minden hős markába. Ez szvsz egy nagy m@rhaság. Javítsatok ki, ha tévednék :wink:

_________________
Mindannyian őrültnek születünk. Néhányan azok is maradunk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 20 pén., 16:34 
Heroes Team

Csatlakozott: 2003 márc. 25 kedd, 20:57
Hozzászólások: 2058
Tartózkodási hely: Gyömrő
Zolirobi: Ne aggódj kijavítunk! :wink:

A Tactics a H5 esetében azt fogja jelenteni, hogy a hősöknél levő seregek a csata előtt átrendezhetők, esetleg bizonyos seregek kihagyhatók a csatából. Tehát megtehetjük azt pl., hogy gyors seregek ellen használhatatlan íjjászokat partvonalra tesszük a csata idejére. Ezt ugye eddig is csináltuk, csak kellett hozzá egy másik hős. 8)

_________________
*HAVE FUN!*

Nimbus


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 20 pén., 16:46 
Avatar

Csatlakozott: 2005 okt. 09 vas., 19:49
Hozzászólások: 509
Tartózkodási hely: Behemoth's Lair
Köszi, Nimbi cimbi :lol:

_________________
Mindannyian őrültnek születünk. Néhányan azok is maradunk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 20 pén., 17:39 
Avatar

Csatlakozott: 2005 okt. 25 kedd, 16:15
Hozzászólások: 423
Szerintem a legjobb hackerek simán feltörik 1 hónapon belül, ugyanis szeretik a kihívást! Az emberek mindig azt hiszik, hogy valami nagyon jó dolgot csináltak, csinálnak!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 20 pén., 18:16 
Avatar

Csatlakozott: 2005 okt. 09 vas., 19:49
Hozzászólások: 509
Tartózkodási hely: Behemoth's Lair
Imperator01 írta:
Szerintem a legjobb hackerek simán feltörik 1 hónapon belül, ugyanis szeretik a kihívást! Az emberek mindig azt hiszik, hogy valami nagyon jó dolgot csináltak, csinálnak!

És igazuk is van :) :wink: :)

_________________
Mindannyian őrültnek születünk. Néhányan azok is maradunk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 20 pén., 18:19 

Csatlakozott: 2005 ápr. 03 vas., 10:33
Hozzászólások: 62
megjegjegyzés: keveritek a hacker és a cracker fogalmakat. Ezzel a crackerek fognak foglalkozni.
Másrészt pedig szerinrem az IDE portok kikapcsolásával és DT4el való emulálással ez is elfog futni mint minden starforce-os dolog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 20 pén., 19:10 
Avatar

Csatlakozott: 2005 okt. 09 vas., 19:49
Hozzászólások: 509
Tartózkodási hely: Behemoth's Lair
Djuphának teljesen igaza van. El is feledkeztem a hacker és a cracker közti különbségről. A hackerek rendszereket, a crackerek pedig programokat törnek fel :wink:

_________________
Mindannyian őrültnek születünk. Néhányan azok is maradunk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 20 pén., 19:28 
Avatar

Csatlakozott: 2005 jan. 01 szomb., 15:12
Hozzászólások: 353
Tartózkodási hely: Bp. XVIII. ker.
The open beta will start this Monday at 6PM UK time.
Szal hétfő este hétkor kezdődik a buli...elvileg. Nekem ez a lehető legsz@rabb időpont... :? :(

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 21 szomb., 2:17 
Avatar

Csatlakozott: 2003 okt. 08 szer., 18:17
Hozzászólások: 3376
Tartózkodási hely: New-Erathia
Ice írta:
RQX írta:
The open beta will be multiplayer only, with most game modes and all factions. However, this will NOT be polished : this is a beta and not a demo. The idea is to gather more opinions after the closed beta, which is just not possible to do with a demo, as a demo is basically the final game with no more possible changes.


gratula eme értelmes és mélyértelmű hozzászóláshoz :) gondolom ezért regisztrált csak

Még mielőtt láttam RQX válaszát, egyből azt akartam írni, hogy nézd meg mikor regisztrált! Ez már válasz is, azaz látszik, hogy nem ezért regisztrált, csak olvasott eddig. Az pedig szíve joga! De ne offoljunk!
Ez a szellemes dolog egész jól hangzik. Kíváncsi leszek, hogy valósítják meg. A bétához pár kérdés:
1. Tudja már valaki pontosan, hogy mekkora lesz a mérete?
2. Jól értem, hogy csak multiban jön ki? Mert akkor nekem mindegy. Az jelenleg nem érint. :(

_________________
Kép

Freemy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 21 szomb., 8:18 
Avatar

Csatlakozott: 2005 aug. 11 csüt., 13:15
Hozzászólások: 190
Üdv!

Ehun e német leírás, sok újdonság nincs benne. Linkelek még képet spellbookról, érdemes a füleket megnézni a könyv jobb szélén. Mintha egy-egy fül hozzárendelhető lenne szín ill. motívum alapján egy-egy vártípushoz… + van egy 7. kard jelzéssel, nyilván a toggle combat/adventure spells buttom (felül)

Die Welt von Might & Magic gehört zu den Klassikern der PC-Spielewelt. Ursprünglich 1987 für das gleichnamige Rollenspiel (von dem insgesamt neun Teile erschienen) erdacht, wurde sie 1995 auch Heimstatt eines Rundenstrategiespiels, das bis heute Kultstatus geniesst. Insgesamt viermal (hinzu kamen diverse AddOns) zogen die Heroes of Might & Magic durch die Lande, aber auch wenn sie erfolgreich waren, konnte das ihre Schöpfer, New World Computing, nicht vor der Pleite bewahren. Ubisoft sicherte sich die Lizenz und nach vier Jahren Pause, sollen nun die Russen von Nival Interactive der Serie neues Leben einhauchen. Erfahrung im Genre haben sie allemal, denn mit Etherlords zeichnen sie für eine zwar nicht annähernd so erfolgreiche, aber doch recht gelungene Konkurrenzserie verantwortlich.
Alles auf Anfang?
Die Aufgabe einen fünften Teil zu produzieren, der einerseits die zahlreichen Fans zufrieden stellt, aber eben auch eine von optisch opulenten Echtzeitstrategiespielen begeisterte Kundenschar anspricht, war sicherlich keine einfache. Als Zugeständnis an letztere Gruppe, hat man eine moderne 3D-Grafikengine verwendet, die den Vergleich mit aktuellen RTS-Titeln nicht zu scheuen braucht. Das Taktikspiel Silent Storm aus gleichem Hause, hatte sie bereits unter der Haube.
Doch am eigentlichen Spielprinzip hat sich kaum etwas geändert. Nach wie vor streicht der Spieler mit (zunächst) einem Helden über die Landkarte (die altbekannten grünen Pfeile zeigen den Weg), nimmt Ressourcen fördernde Gebäude wie Mühlen oder Sägewerke ein, sammelt Schätze und schnetzelt Monster. Neu ist, dass ein Held Spuren hinterlässt, die umso deutlicher werden, je größer seine Armee ist. Es gibt zwar einen Fog of War, allerdings bleiben einmal aufgedeckte Bereiche der Karte immer sichtbar. Ausserdem ist man diesmal nicht nur auf der Landkarte, sondern auch im Untergrund unterwegs.
Mit den erwirtschafteten Ressourcen (es sind übrigens dieselben wie in den Vorgängern) kann er seine (zunächst) einzige Stadt ausbauen und neue Armeen ausheben, die dann mit dem Helden durch die Welt streifen. Der Held selbst sammelt Erfahrung und wird so RPG-typisch immer mächtiger. Dies alles geschieht rundenbasiert, jeder Spieler hat eine feste Anzahl an Aktionspunkten, hat er diese verbraucht, ist der nächste an der Reihe.
Treffen zwei Armeen aufeinander, werden Monster angegriffen oder gar eine Stadt belagert, wird in den Schlachtmodus gewechselt, dessen Karte sich der Größe der Armee anpasst. Doch auch der Kampf findet rundenbasiert statt, es gilt seine Truppen taktisch geschickt einzusetzen und die des Gegners niederzuringen. Anders als im vierten Teil wird der Held aber nicht mehr an vorderster Front kämpfen, sondern wie früher aus den hinteren Reihen des Schlachtfeldes Zauber wirken, die man aus einem Zauberbuch auswählt, entweder aggressive gegen den Gegner (Feuerball usw) oder defensive, die den eigenen Einheiten Boni verschaffen. Sie haben aber auch die Möglichkeit als „Spruch“ selbst einen Angriff auf dem Schlachtfeld zu führen. Auf Wunsch kann man sich einen Zeitdruck auferlegen, überlegt man dann zu lange, gewinnt der Gegner Aktionspunkte hinzu.

Im Schlachtenmodus hat sich denn auch grafisch am meisten getan. Die Waffengänge werden nun durch Kamerafahrten und diverse Effekte wesentlich besser in Szene gesetzt als in den doch eher spröden Vorgängern, in denen man starr von der Seite auf das Geschehen blickte.
Neue Story
Wenn auch von einer Heerschar von Fans geliebt, war die Story von Might & Magic nicht ganz einfach zu verfolgen. Eine Vielzahl von Fraktionen kämpfte in einer Vielzahl von Ländereien um die Vorherrschaft. Deshalb, aber auch weil den neuen Entwicklern der Einblick in die Ideen der früheren Macher fehlte, wurde dem Might & Magic-Universum eine neue Geschichte zugrunde gelegt, die auch im bereits angekündigten Actionspiel Dark Messiah of Might & Magic fortgeführt werden soll.


In HoMM5 geht es um eine Dämoneninvasion die das Land Ashan zum wiederholten Mal bedroht. Im Greifen-Imperium soll gerade die Hochzeit zwischen König Nicolai und Isabell stattfinden, als die Dämonen zuschlagen. Nicolai zieht mit einer Armee aus, um sie zurückzutreiben und schickt Isabell in den Sommerpalast. Doch schon bald entschliesst sie sich selbst eine Armee aufzustellen und ihrem Geliebten zu helfen.
Sechs Fraktionen
Insgesamt sechs Fraktionen stehen zur Wahl, wobei man wie in allen bisherigen Teilen auch nicht auf eine Fraktion beschränkt ist. Erobert man im Spielverlauf weitere Städte, gehören die weiterhin zu ihrer Fraktion und man kann dort nun die Einheiten dieser Fraktion bauen lassen. Man sollte jedoch gut abwägen wie man seine Armee zusammenstellt, denn die Vermischung von Einheiten unterschiedlicher Fraktionen kann zu einem Abzug bei der Moral führen.
Einheiten werden in den Städten wöchentlich produziert. Wieviele Einheiten ausgehoben werden können, hängt von vielen Faktoren ab. So gibt es nicht nur Gebäude die Einheiten erzeugen, sondern auch andere, die den Einheitenbau beeinflussen. Ausserdem spielt die Astrologie wieder eine Rolle, so gibt es im Kalender „Wochen einer Kreatur“ (so ähnlich wie Jahr des Drachen im chinesischen Kalender) und während dieser Woche werden besonders viele Einheiten dieser Gattung produziert. Es gibt aber genauso Wochen in denen andere Einheiten besonders schlecht gebaut werden können. Die Städte werden hochgelevelt und sehen dann auch auf der Übersichtskarte jeweils anders aus.
Die sechs Fraktionen (oder besser: Stadttypen) sind wieder sehr unterschiedlich gestaltet und lehnen sich an die aus Heroes 3 an. Die Akademie (Hexenmeister) setzen auf Gremlins und die aus vorherigen Teilen bekannten Golems, zum Leben erweckte Skulpturen. Die Dungeon-Fraktion (Dunkelelfen) lebt vorwiegend unter der Erde. Sie rekrutiert ihre Armee aus dem eigenen Volk (Blutschwester, Schattenhexe) und aus Drachen. Haven (Ritter) haben eine „normale“ Armee aus Bauern, Rittern und Paladinen, dazu kommen Greife, Engel und Erzengel. Inferno (Dämonen) rekrutiert seine Einheiten (Höllenhund, Höllenross, Nachtmahr, Teufel) direkt aus der Hölle, während Necropolis sich bei den (Un-)Toten bedient (Skelett, Zombie, Vampir, Knochendrache…). Sylvan (Waldelfen) zu guter letzt haben neben Drachen und Trants (lebende Bäume) noch Druiden und Jäger auf ihrer Seite. Insgesamt gibt es mehr 40 verschiedene Einheitentypen.
Die Helden
Auch wenn die Helden nur noch gelegentlich selbst in die Schlacht eingreifen, selbst keine Hitpoints haben und auch nicht angegriffen werden können, spielen sie doch die entscheidende Rolle im Spiel, allein schon deswegen, weil (im Gegensatz zu Teil 4) keine Armeen mehr ohne Held durch die Landschaft ziehen dürfen. Wer eine neue Armee ausheben will, muss also in der Taverne einer Stadt auch immer einen neune Helden anheuern.
Bei den Helden kommt auch der Rollenspielaspekt des Spiels zum tragen. Sie sollen gleich drei Skillgruppen haben, die Primärskills (Angriff, Verteidigung, Zauberspruch-Kraft und Wissen), die Sekundärskills (z.B. Logistik, Beschwörungsmagie…) und Abilities (Diplomatie, Wegfindung, Schutz, Rekrutieren…). Bei einem Levelaufstieg werden die Primary Skills automatisch erhöht. Ausserdem kann der Spieler zwei Skills steigern und zwei Abilities erlernen (nicht steigerbar).
Spielspaß für Monate
Über mangelnden Umfang konnte man sich noch bei keinem Heroes-Teil beschweren. Auch Teil 5 wird da keine Ausnahme bilden. So wird es sechs Kampagnen (je eine pro Stadttyp), 30 Einzelmissionen, einen Karteneditor und wahrscheinlich sogar einen Zufallskarten-Generator geben. Zusammen mit den serientypischen AddOns sollte das Heldenfutter damit nicht zu schnell zur Neige gehen. Dazu gibt es noch einen Multiplayer-Modus via HotSeat, LAN oder Internet mit diversen Spielmodi.

http://www.gamecaptain.de/showScreen.ph ... &number=34


http://www.gamecaptain.de/showScreen.ph ... 8&number=5

http://www.gamecaptain.de/showScreen.ph ... 8&number=7

_________________
... astrologers proclaim month of october
all octobers are DOUBLED!!! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 21 szomb., 9:32 
Avatar

Csatlakozott: 2005 okt. 09 vas., 19:49
Hozzászólások: 509
Tartózkodási hely: Behemoth's Lair
Freemy írta:
...Ha német szöveg lesz, ígérem én is fordítok! :D

Nos, Freemy, úgy érzem, eljött a te időd. Sok sikert :lol:

_________________
Mindannyian őrültnek születünk. Néhányan azok is maradunk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 21 szomb., 13:00 
Avatar

Csatlakozott: 2003 okt. 08 szer., 18:17
Hozzászólások: 3376
Tartózkodási hely: New-Erathia
zolirobi írta:
Freemy írta:
...Ha német szöveg lesz, ígérem én is fordítok! :D

Nos, Freemy, úgy érzem, eljött a te időd. Sok sikert :lol:

Kézbe vettem a dolgot, de nem 2 perces munka lesz!
Türelem! :wink:

_________________
Kép

Freemy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 21 szomb., 17:44 
Avatar

Csatlakozott: 2005 nov. 15 kedd, 19:07
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budaörs
Na ne már, hétfőig nem fogok várni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 21 szomb., 18:11 
Avatar

Csatlakozott: 2003 okt. 08 szer., 18:17
Hozzászólások: 3376
Tartózkodási hely: New-Erathia
Íme a fordítás:

A Might & Magic világa, a PC-világ klasszikusai közé tartozik. Eredetileg 1987-ben az azonos nevű szerepjátékhoz (amiből eddig 9 rész jelent meg) találták ki, ez a világ lett 1995-ben egy körökre osztott stratégiai játék otthona, ami máig kultuszstátusznak örvend. Összesen négyszer (ehhez jönnek a kiegészítők) jelent meg a Heroes of Might & Magic a világon, de bár sikeresek voltak, mégsem tudták megalkotójukat, a New World Computinget, a csődtől megmenteni. Az Ubisoft kaparintotta meg a licenszet és négy év szünet után a széria az orosz Nival Interactive révén új életre kapott. Tapasztalatuk e téren mindenesetre van, mert az Etherlords, egy megközelítőleg sem olyan sikeres, de mégis jól sikerült konkurencszéria elkészítéséért ők a felelősek.

Mindent egy csapásra?
Az 5. rész létrehozása nem egyszerű feladat, mert egyrészt a számos fannak örömet kell, hogy okozzon, de azért a grafikailag gyönyörű valós idejű stratégiai játékokért rajongó vásárlósereg ízlésének is meg kell, hogy feleljen. Mintegy bizonyíték az utóbbi csoport számára, egy modern 3D-s grafikus motort használtak, ami az aktuális RTS-címekkel való összehasonlításnál nem fog szégyenkezni. A Silent Storm taktikai játékot ugyanabból a házból pl. simán lefölözi.
A tulajdonképpeni játékszabályok egyáltalán nem változtak. Úgy, mint korábban, a játékos (először) egy hőssel a térképen (a régi ismerős zöld nyilak mutatják az utat) kóborol, felzászlózza a nyersanyagokat előállító épületeket úgymint a malmokat vagy a fűrésztelepeket, kincseket gyűjt és felaprítja az ellenséges lényeket. Újdonság, hogy a hős nyomokat hagy maga után, ami annál jelentősebb lesz, minél nagyobb a serege. Sőt, "Fog of War" is van, mindenek előtt a térképen a már felfedezett területek mindig láthatóak maradnak. Különösen igaz ez nemcsak akkor, amikor a térképen bóklászunk, hanem a föld alatt útközben is.
A megszerzett nyersanyagokból (ezek ugyanazok egyébként, mint az elődökben) tudjuk a saját (alapból) egyetlen városunkat kiépíteni és új sereget felállítani, ami majd a hőssel a világban kóborolni fog. Csak a hős gyűjt tapasztalatokat és RPG-szerűen egyre gazdagabb lesz. Ez mind úgy néz ki, hogy körökre van osztva, minden játékosnak egy fix számú akciópontja van, amint ezeket felhasználja, a következőre kerül a sor.
Ha két sereg találkozik, a lények megtámadják egymást vagy egy várost ostromolnak. Ekkor a gép csatamódba vált, a csatatérkép a sereg nagyságához igazodik (*1). A csata is körökre van osztva, ez fontos a saját csapatok taktikus, okos beállításához és velük az ellenség visszaszorításához. Másképp lesz, mint a negyedik részben volt, a hős mostantól már nem fog a legelső fronton harcolni, hanem úgy, mint korábban a csatamező hátsó sorából varázsolgat bármit, amit a varázskönyvből kiválasztunk. Tehát vagy agresszíven (Tűzlabda stb.) vagy defenzíven lép fel az ellenféllel szemben, amíg a saját tulajdonságok, a megszerzett varázspontok tartanak. Az a lehetőség is megvan számára, hogy egy felkiáltással egy katonai támadást vezessen a csatatéren. Kívánság szerint be lehet állítani egy időintervallumot, amin belül cselekednie kell, ha túl sokági gondolkozik, akkor az ellenfél akciópontokat nyer.

A csatamódban történt grafikailag a legtöbb változtatás. A fegyverek működését kamerautakkal és különféle effektekkel jobban a jelenetekbe helyezték, mint az ezen a téren még inkább merev elődökben, amikben kifejezéstelenül a nézőpontról a történtekre pillantottunk.(*2)

Új történet
Bár a fanok egy hatalmas serege szerette, a Might & Magic történet nem volt teljesen egyszerűen követhető. Nagyszámú képviselőcsoport harcolt nagyszámú birtokos ellen hatalmi pozíciókért. Ezért, de azért is, mert az új fejlesztők a korábbi csalafinta emberek ötleteibe nem pillantottak bele, a Might & Magic univerzum egy új történet alapjait tette le, amit az épp mostanában bejelentett Dark Messiah of Might & Magic nevű akciójáték fog továbbvinni.

A HoMM5 egy démoninvázióról szól, ami Ashan földjét újra fenyegeti. A Greifen (Griff)-Birodalomnak épp a Nicolai király és Izabell között köttetendő esküvőt kell megrendeznie, amikor a démonok lecsapnak. Nicolai egy sereggel kivonul, hogy visszaűzze őket, Izabellt elküldi a nyári kastélyba. De ő hamar elhatározza magát, hogy felállít egy hadsereget amivel szerelmének segít.

Hat választható oldal
Összesen hatféle oldal áll rendelkezésünkre, mint ahogyan az az összes eddigi részben is volt, most sem egy oldalra vagyunk korlátozva. A játék során meghódítunk újabb városokat, amik továbbra is a saját oldalunkhoz fognak tartozni és ott csak az oldalra jellemző tulajdonságok alapján építkezhetünk. Jól fontolóra kell vennünk, hogy állítjuk össze a seregünket, és a különféle oldalak lényeinek keveredése a morál romlásához vezethet.
A lények a városokban hetente termelődnek. Az, hogy hány lényt termelhetünk ki, sok tényezőtől függ. Így nem csak lénytermelő épületek vannak, hanem mások is, amik a lényépítkezést/szaporodást befolyásolják. Az asztrológia mindenek előtt ismét fontos szerepet játszik, így vannak a kalendáriumban "heti egyféle kreatúrák" (hasonlóan, mint a sárkány éve a kínai kalendáriumban) és ez alatt a hét alatt, ebből a lényből a gyűjtők különösen sokat produkálnak. Természetesen vannak hetek, amikben más lények nagyon nehezen szaporodhatnak. Ha a városok magas szintre lesznek hozva, akkor utána a térképen természetesen másképp fognak kinézni.
A hat oldal (vagy másképp: várostípus) ismét teljesen másképp van berendezve és a Heroes 3-ra támaszkodik.
Az Akadémiák (Varázslómesterek) Gremlineken és a korábbi részekből megismert Gólemeken, az életből vett szobrokon alapszanak.
A Dungeon-oldal (Sötét Elfek) túlnyomórészt a föld alatt él. A hadsereget a saját népéből (Vértestvér, Árnyékboszorkány) és a sárkányokból toborozza.
A Haven (Lovag) oldalnak "normális" serege van. A parasztokhoz, lovagokhoz, paladinokhoz jönnek a griffek, angyalok és arkangyalok.
Az Inferno (démonok) a lényeket a saját lényei közül (Pokolkutya, Pokolparipa, Éjszakai Gebe, Ördög) egyenesen a pokolból verbuválja.
A Necropolist az élőhalottak szolgálják (Skeleton, Zombi, Vámpír, Csontsárkány, stb.).
A Sylvannak (Erdei Elfek) a sárkányok és Trantok (Élő Fák) mellett jó ómenként Druidák és Vadászok is állnak az oldalán.
Összesen több, mint 40 féle különbőző lény szerepel a játékban.

A hősök
Akkor is, ha a hősök maguk csak nagyon ritkán avatkoznak bele a csatába, nincsenek Hit-pontjaik (életpontjaik) és nem is támadhatók meg, mégis döntő fontosságú szerepet játszanak a játékban, egyedül már csak azért is, mert (ellentétben a Heroes 4-el) soha semmiféle hadsereg nem mozoghat a területen hős nélkül. Aki tehát egy új hadsereget szeretne létrehozni, feltétlenül szüksége van egy város tavernájába látogatni és egy hőst felfogadni.
A hősöknél a játék körökre osztottsága jön szóba. Alapból három képzettségi csoporttal rendelkeznek, az alapképzettségek (Támadás, Védekezés, Varázslási erő és tudomány), a másodlagos képzettségek (pl. Logisztika, Idéző mágia, stb.) és a képességek/tehetségek (Diplomácia, Útkeresés, Védelem, Toborzás, stb.). Szintlépésnél az elsődleges képzettségek automatikusan emelkednek. Ezen kívül a játékos két képzettségi szintet emelkedik, és két képességet kitanul (nem fokozható).

Havi játékszerencse
Hiányos terjedelemre még semelyik Heroes rész esetében sem panaszkodtak. Az 5. rész sem képez kivételt ez alól. Így tehát lesz hat kampány, (egy-egy várostípusonként), 30 egyjátékos küldetés, egy pályaszerkesztő, sőt valószínűleg még egy véletlen pályagenerátor is helyet kap a játékban. A szériatípikus kiegészítőkkel együtt valószínűleg a játék nem fog túl gyorsan feledésbe merülni. Ehhez jönnek még a multi módok: HotSeat/Lan/Internet különféle játékmódokkal.


(*1) Nem erre mondták utólag, hogy mégsem lesz ilyen???
(*2) Ez számomra sem tiszta igazán, de majd a játék kipróbálása után kiderül, hogy pontosan mire is céloztak ezzel.

Freemy

(Azért nem semmi volt ez a fordítás. Tele nyelvtani hibákkal, elgépelésekkel… Egy külföldi számára nagyon nem mindegy, hogy pl. metilről vagy etilről van szó… Persze ez nem volt benne, de hasonló német nyelvű tévedés igen.)

_________________
Kép

Freemy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 2672 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 134  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Imperium - Modified by Rey phpbbmodrey
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség