Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 455 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 23  Következő
Szerző Üzenet
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 17 kedd, 7:47 
Avatar

Csatlakozott: 2005 okt. 21 pén., 12:25
Hozzászólások: 204
Tartózkodási hely: Veszprém
Urak és hölgyek!


Van egy olyan érzésem, hogy (talán) mindenki, aki próbált már H3 térképet készíteni és azt szövegekkel feldobni (vagy tönkretenni:)) az szembesült azzal, hogy az általa beírt szövegeket a program hibásan jeleníti meg játék közben. Azaz időnként a szöveg egy részét egyszerűen "lenyúlja", vagy csak bizonyos sorokat mutat belőle, de azt többször, esetleg hosszabb szöveg közepéből tüntet el másfél sort, stb.

Ez a dolog tapasztalataim szerint - mind saját térkép tesztelése, mind mások pályáinak játszása során - egyaránt felbukkant "általános" és városhoz kötött időzített eseményekben, eseménygolyókban, quest guard-okban, remetekunyhókban (seer's hut), sőt még lények "üdvözlő" szövegeiben is. Azonkívül ugyanaz a szöveg időnként teljesen normálisan jelenik meg, időnként meg megbolondul. Viszont: van olyan szöveg is ami mindig normális marad, akárhányszor próbálom.

"Beorn the Karmosh Matzi" múlhatatlan érdemű Codex-ében ezt írja:

"Tipp: Az eventek szövegében is lehet használni a már említett arany színű kiemelést (kapcsos zárójelek között), de tapasztalataim szerint, azért nem korlátlan hosszúságban. Az eventek szövegébe már nyugodtan lehet magyar karaktereket irogatni, egyedül egyes nagy betűk kerülendők (Í, Ó, Ö, Ő, Ú, Ü, Ű), mert ezektől a játékban a szövegkiírás „meghülyül”, és az első sor megismétlése után meg is szakad. Jó szolgálatot tehet ennek elkerülésére egy szinonimaszótár, és a nagy szókincs!"

Én ezt másként tapasztalom. (Egyébként a "Highlander"-ben őt is elragadta a "frazeológiája": "KIVÁLASZTOTT! A VÉGSŐ GYŐZELEMHEZ FEL KELL KUTATNOD ISTENI VÁROSUNKAT, A VILÁGTÓL TELJESEN ELZÁRT HEAVENT, TELJESÍTENED A NÉGY KAPUÖRZŐ FÉLISTEN TITÁNI KÖVETELMÉNYEIT, BEHATOLNOD, ÉS LEGYŐZNI AZ ŐRÖKET. NEM LESZ KÖNNYŰ FELADAT, DE HA SIKERREL JÁRSZ, EGYÜTT MÁR KÖNNYEDÉN VÉGZÜNK A VÉDELEM NÉLKÜL MARADT ISTENTÁRSAIMMAL, ÉS EGYEDÜLI ISTENKÉNT, TELJHATALMAMMAL ÉLVE GAZDAGON MEGJUTALMAZLAK. HIDD EL, MEGÉRI: JUTALMAD NAGYOBB LESZ, MINT LEGMERÉSZEBB ÁLMAIDBAN REMÉLTÉL VOLNA!") :)

Lelkesen nekiálltam hát a rendetlenkedő szövegrészekből "kiirtani" az ékezetes nagybetűket, és meglepődve láttam, hogy nincs bennük egy darab se! A szöveg mégis "normálatlanul" jelenik meg az esetek kb. felében. Lehet, hogy a program "nem szereti" az ékezetes nagybetűket, de még valami mást sem szeret. MIT? Általában az ékezetes karaktereket? Bizonyos központozási jeleket, mint kettőspont, pontosvessző, zárójel, idézőjel?

Én eddig még nem játszottam Kmetty messter egyetlen művével sem, de aki igen, az mit tapasztalt? Vajon az ő szövegei is megbolondulnak? Vagy ékezetes karakterek híján semmi baj velük?

A "végső kérdés" tehát: mi lehet a jelenség pontos oka, ki lehet-é küszöbölni, és ha igen, hogyan? A kérdés elsősorban a "nagyoknak", a tapasztalt, "überprofi" pályakészítőknek szól (itt az remek alkalom az önismeret gyakorlására :)), de bárki aki ismeri a "végső választ", megoszthatná a közzel (amennyiben az nem 42...). Valószínűleg sokan gondolnának rá "hálatelt szívvel", én feltétlenül...

Kivagyoq


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 17 kedd, 7:57 
Heroes Team

Csatlakozott: 2005 jún. 19 vas., 13:34
Hozzászólások: 1408
Tartózkodási hely: Budapest-Soroksár
Sziasztok!

kivagyoq: Sajnos a játék tényleg nem nagyon tűri az ékezetes karaktereket. Az egyetlen hely a Scenario Description, ahol tökéletesen működnek, de bármilyen más event, felirat, hibássá VÁLHAT tőle! A pályanévnél ugyan lehet ékezetes karaktereket írni, csak egyszerűen ritka ronda lesz a megjelenített ékezetes felirat!!! Talán még a kocsmaüzeneteknél is jól jön az ékezetes szöveg.

Én ezt úgy igyekeztem kiküszöbölni, hogy teljesen ékezet nélkül írtam pl. a kampánypályák közni infós történeteket, igy talán kicsit fután néz ki, mégis kevérbé érthetetlen, mint egy halom kriksz-kraksz.

Úgy általában is jobb elkerülni az ékezeteket, a játék nincs felkészítve rendesen a használatukra!

Üdv. Mugger


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 17 kedd, 10:40 
Avatar

Csatlakozott: 2005 aug. 16 kedd, 17:06
Hozzászólások: 2137
Tartózkodási hely: Dungeon
Csak csendben jelzem, hogy az ékezetek hol és hogyan használatára szintén kitérek szerény művemben, a Codexben... :oops:

_________________
Vigyázz, minotaurusszal vagyok, és nem félek használni! :)
Heroes3 map editor Codex v3.0


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 17 kedd, 11:51 
Avatar

Csatlakozott: 2005 okt. 21 pén., 12:25
Hozzászólások: 204
Tartózkodási hely: Veszprém
Üdv!

Mugger: Kösz a gyors reagálást, ezúttal itt nyilvánosan is. (Privátban próbáltam először, de úgy tűnik "nem értek a gyémánthoz..." /Blöff/ - azt hiszem nem ment el, illetve szőrészál eltűnt, nincs sem az elküldött, sem a kimenő üzenetek közt.)

Off:
Mi a különbség a kettő között? Ami a kimenők között van, az most elment, vagy nem? A GYIK elég szűkszavú a dolgot illetően...
On:

A szövegekben a város- és hősnevekbeli kriksz-krakszosodás abszolút nem zavar, bár tény, hogy randa... Ami viszont zavaró, ha sérül a mese szövete, mert a történet fele lemarad, esetleg tényleg csak az első sort ismételgeti.
Ezt még meghányom-vetem magamban, hogy melyik lenne a kisebbik rossz. Sajnos(???) a magyar nyelvben egy csomó olyan hang található, amit nem lehet kifejezni az inglés abc-vel, ugyanakkor jelentésmódosító hatása van...

Kivagyoq


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 17 kedd, 12:03 
Avatar

Csatlakozott: 2004 feb. 06 pén., 22:43
Hozzászólások: 2256
Tartózkodási hely: TATA
kivagyoq írta:
Off:
Mi a különbség a kettő között? Ami a kimenők között van, az most elment, vagy nem? A GYIK elég szűkszavú a dolgot illetően...
On:

A kimenő és az elküldött pü. között az a különbség, hogy az elküldöttek közé akkor kerül, mikor a címzett már megnyitotta. Ebből tudod, hogy elolvasta-e már vagy sem.
Off vége :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 17 kedd, 12:11 
Avatar

Csatlakozott: 2005 okt. 21 pén., 12:25
Hozzászólások: 204
Tartózkodási hely: Veszprém
Kössz, mindig tanul az ember valamit...

Kivagyoq


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 jan. 17 kedd, 12:14 
Avatar

Csatlakozott: 2003 okt. 08 szer., 18:17
Hozzászólások: 3376
Tartózkodási hely: New-Erathia
kivagyoq írta:
Üdv!

Mugger: Kösz a gyors reagálást, ezúttal itt nyilvánosan is. (Privátban próbáltam először, de úgy tűnik "nem értek a gyémánthoz..." /Blöff/ - azt hiszem nem ment el, illetve szőrészál eltűnt, nincs sem az elküldött, sem a kimenő üzenetek közt.)

Off:
Mi a különbség a kettő között? Ami a kimenők között van, az most elment, vagy nem? A GYIK elég szűkszavú a dolgot illetően...
On:

A szövegekben a város- és hősnevekbeli kriksz-krakszosodás abszolút nem zavar, bár tény, hogy randa... Ami viszont zavaró, ha sérül a mese szövete, mert a történet fele lemarad, esetleg tényleg csak az első sort ismételgeti.
Ezt még meghányom-vetem magamban, hogy melyik lenne a kisebbik rossz. Sajnos(???) a magyar nyelvben egy csomó olyan hang található, amit nem lehet kifejezni az inglés abc-vel, ugyanakkor jelentésmódosító hatása van...

Kivagyoq


Off:
A kimenőbe azok kerülnek, amit elküldtél, de még nem olvasták, az elküldöttbe pedig átkerülnek az üzenetek, amint a címzett rákattintott (mindegy, hogy olvasta vagy csak véletlen kattintott rá :lol: ).
On:
Én azt tapasztaltam, hogy csak és kizárólagosan a hosszú Ő, Ű-nél lesz gond megjelenítéskor, bár lehet, hogy a többi ékezetes nagybetűnél is. Kisbetűnél még nem volt gondom soha, pedig szoktam írni rendesen szövegeket.
Ami meg jelentésmódosító lenne, ha másként írnád, akkor keresd a szó szinonímáját.
Pl. Ők meg közben tapogatóznak a sötét gödörben...
Átfordítva: Mindketten ez alatt a fekete lyukban matatnak...

_________________
Kép

Freemy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 feb. 09 csüt., 11:52 
Avatar

Csatlakozott: 2005 okt. 21 pén., 12:25
Hozzászólások: 204
Tartózkodási hely: Veszprém
Üdv, Hölgyek, Urak!


Nem igazán tudom, hogy miért pont ezt topikot szerencséltetem jelen hozzászólással, mivel legfeljebb "szegrőlvég" kapcsolódik a pályaszerkesztéshez. Másrészt viszont ezért nem érdemes újat nyitni, pláne hogy az új koncepcija az összevonás...

Tulajdonképpen a "Tématemető" téma megjelenésével kezdődött. Ahol is felfedeztem - Kertics mester jóvoltából - a H3 pontszámítási képletét. Én ezt eddig nem ösmertem, így hát örvendeztem vala. Aztán jobban megnéztem, és valamit nem értek. A képlet:

Sz*(200-(Nsz+10/Vsz+5)+Mk+Gk)=Psz

Beorn "Karmosmaci" (mindenkinek csak ajánlható) Codex 2.2 -ében azt írta, hogy a térkép nehézségének beállítása a pályaszerkesztőben befolyásolja a majdan érte kapott pontok mennyiségét. Én addig ezt sem tudtam, ezt a beállítási lehetőséget afféle "dísznek", a készítő szubjektív véleményének gondoltam saját művéről.

A piros "Sz" a szintszorzó, ami a nehézségi szinttől függ. De melyiktől? Emberek, a képletben EGYETLEN EGY "Sz" szerepel. Akkor az most a térkép nehézségi szintje, vagy a játék elején beállított?
Magyarul: mennyi lesz az "Sz" értéke, ha valaki pl. expert szintű pályát játszik normal fokozaton, vagy impossible szintű térképet easy-n?

Teccikérteni mit nem teccek érteni? :)

Kivagyoq


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 feb. 09 csüt., 12:08 
Heroes Team

Csatlakozott: 2005 jún. 19 vas., 13:34
Hozzászólások: 1408
Tartózkodási hely: Budapest-Soroksár
Sziasztok!

kivagyoq:
Tudomásom szerint az "Sz" értéke a pálya indításakor választható easytől, impossibleig terjedő 5 fokozat. Szerintem a végigvitelkor kapott pontokba a térképben beállítható -ugyanolyan szintezésű - nehézségi fokozat talán csak az AI -ra van hatással, a pontszámra nem, de megesküdni erre nem mernék.

Üdv. Mugger


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 feb. 09 csüt., 13:33 
Avatar

Csatlakozott: 2005 okt. 21 pén., 12:25
Hozzászólások: 204
Tartózkodási hely: Veszprém
Üdv!

Nos, valahogy így képzeltem, de gondoltam felhívom a figyelmet az ellentmondásra, meg aztán hátha rosszul képzeltem...

Kivagyoq


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 feb. 09 csüt., 14:34 
Avatar

Csatlakozott: 2005 aug. 16 kedd, 17:06
Hozzászólások: 2137
Tartózkodási hely: Dungeon
Beorn Karmosmackó revidiálja az álláspontját:

Totál igazad van, kipróbáltam, a pálya beállítható nehézsége dísznek szolgál, a pontszámba nem számít bele! Ezek szerint ez csak tényleg tájékoztató dologként lett beépítve!

_________________
Vigyázz, minotaurusszal vagyok, és nem félek használni! :)
Heroes3 map editor Codex v3.0


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 feb. 09 csüt., 19:27 
Avatar

Csatlakozott: 2004 júl. 09 pén., 10:08
Hozzászólások: 78
Nemrégiben végigolvastam a maped-codexet. Egy komoly korrigálnivalóra lettem figyelmes, amit én is szeretnék, ha úgy lenne, ahogy Beorn írja, DE NEM így van: Tehát.

(halványgőzömsincshanyadikpont) A codexben így szerepel:
Ha egy eventen nem kapcsoljuk ki a cancel event after first occurance bigyót, akkor akárhányszor rálépünk, mindig újra lezajlik az event. (itt következik egy felsorolás az eventekben fellelhető javakról.)
Ez NAGYJÁBÓL így is van. Egyetlen kivétellel.
Az eventhez tartozó guardian lények nem jelennek meg újra. Ha egyszer legőzted őket, többet nem állnak eléd. aA event többi beállításai valóban kinyerhetők többször is, de a lényecskék nem jönnek újra. Sokszor gondolkodtam azon, hogy ez miért van így, de változtatni nem tudok rajta.
Talán szólok, nehogy másnak is saját bőrén kelljen kipróbálnia.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 feb. 10 pén., 9:14 
Avatar

Csatlakozott: 2005 okt. 21 pén., 12:25
Hozzászólások: 204
Tartózkodási hely: Veszprém
Üdv!


Karmosmaci: Igen, tegnap délután én is kipróbáltam, biztos ami biztos. És biztos...

Sidious: Ezt én is tapasztaltam már jó párszor. Tulajdonképpen amit írtál, azzal meg is válaszoltad a problémát. Az ismétlődés csak az esemény tartalmára vonatkozik, ami valóban működik, de a "guardians" nem tartalom, csak afféle "színesítő körülmény". Sajnos. Én is jobban örülnék, ha tartalomként (is?) beállíthatók lennének.

Más: a gépi játékosok számára beállítható "viselkedésminták" (AI behavior) szintén a "dísz" kategóriába tartoznak. A gép lazán felülírja a készítő beállítását. Nézzük pozitívan: még így is 1:3 az esély, hogy a beállított "warrior" tényleg az legyen, ami nem is olyan rossz. :) Bár túl sok jelentősége nincs...

Kivagyoq


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 feb. 10 pén., 10:39 
Avatar

Csatlakozott: 2005 aug. 16 kedd, 17:06
Hozzászólások: 2137
Tartózkodási hely: Dungeon
Sorry, de én vitatkoznék a fentiekkel!

Én már csináltam egy olyan pályát, ahol egy figyelmeztető event után egy guardian-event jött, vagy 7×10 angyalkával, akik egy kikötőt védtek. És ez minden egyes áthaladáskor, akár oda-vissza is felugrott!!! És ez tuti! Lehet, hogy csak akkor műxik így, ha a gépi játékosok számára is engedélyezve van az event. Próbáljátok ki, nekem nagyon tetszett, amikor a védtelennek hitt kikötőbe tucatszám érkeztek az ellenséges, naív hajók, csicska hősökkel, és süllyedtek el mind az eventnél... :twisted: Mondjuk akkor volt gáz, amikor olyasvalaki jött, aki át tudott hajózni... :lol:

_________________
Vigyázz, minotaurusszal vagyok, és nem félek használni! :)
Heroes3 map editor Codex v3.0


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 feb. 10 pén., 13:28 
Avatar

Csatlakozott: 2005 okt. 21 pén., 12:25
Hozzászólások: 204
Tartózkodási hely: Veszprém
Üdv!

Beorn messter:
Szerintem a dolog állása a következő (ez csak feltételezés, ki kell próbálni): héccertíz ángyélus az elég nagy haderő, játszva bedarálnak holmi nyeretlen kétéves óvatlan felderítő/felzászlózó kis nyikhajokat. És utána persze, hogy megmaradnak, hisz nem sikerült lenyomni őket. Legfeljebb egy idő után a kitartó próbálkozásoknak köszönhetően már nincsenek hetvenen, csak 68-an, majd 65-en, aztán 62-en, stb. Mindez nem változtat a tényen, hogy mint az eventgolyó "gvárgyiánjai" még funkcionálnak. Egészen addig, míg el nem fogynak. De próbáld csak ki egy olyan delikvenssel elfoglalni a kikötőt aki "a Zúr sárkányai" közül vagy 50-nel (vagy bármi egyenértékűvel) grasszál az ég alatt. Van egy olyan érzésem, hogy utána már nyoma sem maradna az őrzőknek...

Amennyiben tévednék, és kipróbáltad, és az egyszer már legyőzött őrzők visszateremnek, akkor lövésem sincs hogyan műxik a dolog, és ha még emléxel rá, megoszthatnád a titkot. Bár erős a gyanúm, hogy a fent vázolt esetről lehet szó...

Kivagyoq


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 feb. 10 pén., 17:47 
Avatar

Csatlakozott: 2005 aug. 16 kedd, 17:06
Hozzászólások: 2137
Tartózkodási hely: Dungeon
Meghajolok nagyságod előtt! Kép

Ugyan nem próbáltam ki, de ez nagyon elképzelhető amit írtál! Nekem - bevallom - ez a verzió eszembe sem jutott! Gratula, MESTER!

_________________
Vigyázz, minotaurusszal vagyok, és nem félek használni! :)
Heroes3 map editor Codex v3.0


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája: re
HozzászólásElküldve: 2006 feb. 10 pén., 21:57 
Avatar

Csatlakozott: 2004 márc. 10 szer., 14:16
Hozzászólások: 2375
Tartózkodási hely: 60
Természetesen a csata után megmaradt győztes guardian-ok legközelebb is ott lesznek.. ez nyilvánvaló. 8) A haláluk után pedig nem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 feb. 14 kedd, 17:58 
Avatar

Csatlakozott: 2004 júl. 09 pén., 10:08
Hozzászólások: 78
Csatlakozom.
Ezt a problémát próbáltam kivédeni anno egy olyan scripttel a WoG-ban, hogy egy hős egy adott trigger-cellre csak egyszer léphessen rá. elég difficult volt még úgy is megoldani.
Most az funkcionál, hogy ha egy hero másodjára is odalép, az event mintha dim-Doort varázsolna, visszalöki arra a mezőre, ahonnan jött.
Doom, ha emléxel, tőled kérdezgettem segítéget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 feb. 14 kedd, 18:15 
Avatar

Csatlakozott: 2004 okt. 26 kedd, 11:24
Hozzászólások: 167
DarthSidious írta:
Csatlakozom.
Ezt a problémát próbáltam kivédeni anno egy olyan scripttel a WoG-ban, hogy egy hős egy adott trigger-cellre csak egyszer léphessen rá. elég difficult volt még úgy is megoldani.
Most az funkcionál, hogy ha egy hero másodjára is odalép, az event mintha dim-Doort varázsolna, visszalöki arra a mezőre, ahonnan jött.
Doom, ha emléxel, tőled kérdezgettem segítéget.

Nem értek a Wog scriptekhez, de az nem egy lehetőség, hogy a lények száma naponta/hetente növekszik x mennyiségig?
Vagy hogy a kirakott szörnyre (nem eventre) megnézi a script, hogy hány darab, s ha kevesebb mint x, akkor lecseréli x mennyiségű lényre.
Biztos nagyon láma ötlet, de hátha. :oops:

_________________
I've born to burn!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 feb. 14 kedd, 18:24 
Avatar

Csatlakozott: 2004 júl. 09 pén., 10:08
Hozzászólások: 78
Az a gond, hogy ha kinyírják a lényt, a script egyszerűen nem találja meg. A guardian esetén ugyanaz a helyzet.
De lehet, hogy rátapintottál a lényegre, csak nekem nem esett még le.
Valhogyan biztos le lehet utánozni scripttel azt, hogy a hét elején a progi ki tud tenni x db lényt akárhová. Ha valki sejti, hogyan lehet ilyet csinálni, szóljon nekem, plz mert XXL kívncsi vagyok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 455 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 23  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Imperium - Modified by Rey phpbbmodrey
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség