Hali!
Nos, én is letöltöttem a demót, és most szeretném megosztani veletek az észrevételeimet.
Pár dolog előre:
- a Heroes 5 egy jó játék!
- a Heroes 3 is csak a 2. kiegészítő, és számtalan patch után vált szinte tökéletessé, úgyhogy én bízom ezen game javításában is
A játék taktikai értékelését meghagyom a nálam hozzább értőknek, én inkább magával a játékélménnyel fogok foglalkozni.
Az első, ami megfogja a játékost, az a ZENE! Már a főmenüben is nagyon ott van a muzsika, és a játék során is igen-igen kellemes opera-szerű feelinggel nyomul a hallójáratainkba. Úgyhogy ez csillagos 5-ös!
A játék szép, de ezt már mindenki tudja. Azonban szerintem néhány helyen kicsit "túldizájnolták" a tervezők a játékot, ami egyes helyeken már-már játéklassító, és hosszabb távon szerintem kissé idegesítő funkcióval fog bírni. Nézzük ezeket:
1.) A városok 3D-s megjelenítése szép, de szerintem még sokadik (akárhanyadik) alkalommal is átláthatatlan lesz, ráadásul lassítja is a játékot. Remélem egy idő után kikapcsolható lesz. Ahhoz, hogy megtudjuk, mi is van a városban, rá kell kattintani az építés menüre.
2.) Az építés menü kissé túl egyszerű (egyébként ez az összes menüre igaz -> mintha a menük széppé tételére már nem maradt volna energia). Szerintem kissé gondot okoz az, hogy elsőre nem látható át minden (mi minek a követelménye), hanem csak miután felépít az ember egy-két "ojjektumot", utána kapjuk meg az új lehetőségeket. Természetesen ezek megjegyezhetők egy idő után, de szerintem akkor is egy kicsit gáz... Hiszen ez már a H1-ben is megoldott volt.
3.) A városi ikonok viszont ötletesek, és jól használhatók, bár itt is akad némi "játéklassító túldíszítettség". Nagyon poén, hogy a főikon közepén látszanak az eltelt napok száma!
4.) A hősmenü szerintem egyrészt egy kicsit ocsmány, rengeteg felesleges üres hellyel, másrészt meg játéklassító, és klikkelgető dolog az, hogy csak 6 (!!!) külön lapon tekinthető meg az összes fontos dolog! Könyörgöm, már a H1-ben is egyetlen karakterlapon látszódott minden! Itt külön lap van a seregnek (feleslegesen nagy, üres helyen kicsi jelölők), külön lapon a varázstárgyak, a skill-ek és specializációk, külön lapon az ezekből levezetett képességek, és külön a hős élettörténete. Amúgy is egy kicsit tanulni kell az új, kissé bonyolult szkillrendszert, miért nem lehetett ezeket egy lapra tenni? Ráadásul miért nincs öltöztethető baba?! Olyan jó volt a H3-4-ben huzigálni a figurára a cuccosokat! Szóval a hőslap egy kissé khmmm.... Nagyon nem tetszik. Főleg időkorlátos, versenymeccseken lesz hátrány a sok lapozgatás.
5.) A varázskönyv is túlcsicsázott, a 3 varázslat / lap nagyon kevés, sokat kell benne lapozni, meg nekem így elsőre nem jött be igazán ez a túldöntött varázskönyv-design. Maguk a varázslatok képei aranyosak, hangulatosak, csak könyörgöm, miért nem lehet belőlük jóval több egy lapon, hogy könnyebb legyen átlátni?!
6.) A játék irányítása azonnal kézre állt. Aki már játszott valaha is Heroes-t, az nem valószínű, hogy kezelési gondokkal kűzdene. A kamerakezelést viszont nagyon nem sikerült megszoknom, még sokadik óra játék után is általában össze-vissza nyomkodtam a gombokat...

Arról már nem is beszélve, hogy rendszeresen eltévedtem a térképen, mert nem találtam, hogy merre van felfele, merre lefele...

Mondjuk ez csak engem minősít, és valószínüleg meg lehet simán szokni egy idő után.
7.) Feleslegesnek érzem még a jobb klikkre előhívható bővített infókat is. Ezek alíg valamivel több szöveget tartalmaznak, mint az eredetiek. Miért nem lehetett egyből a bővített infót kinyomni?
8.) A várostromra azt ígérték, hogy sokkalta összetettebb lesz, mint a H3. Nos, ez nem jött be. Aki játszott az Age of Wonders nevű játékkal, az tudhatja, hogy miként kell 3D-ben (vagy akár axonometriában) egy élvezetes, igazán taktikus várostromot megvalósítani, ahol nem mindegy, hogy kiket melyik falszakaszra küldök védeni / támadni, melyik kaput töröm be, hol mászom meg a speckó egységeimmel a falat, melyik egységeimmel bújok el az "ojjektumok" mögé, stb... Szóval a H5 várostroma nem rossz, de semmi újdonságot nem tartalmaz a H3-hoz képest. Na jó, a balliszta sokkal állatabbul néz ki, de én még mindig nem jöttem rá, hogy milént lehet a csatateret várostrom során forgatni (gondolom erre is van gomb), így azután előfordult, hogy egy-két védőt amiatt nem tudtam lőni, mert az irányító ikonok alatt foglaltak helyet nagy taktikusan...
No, ennyi lett volna így elsőre.
Ja, még számomra gondot okozott néha (sokszor

), hogy a felvehető / elfoglalható objektumok mellé ment a hősöm, mert nem érződik igazán, hogy mikor is klikkelünk pont rá. Legalább is nekem...
Mindenesetre a H5 szuper lesz, csak még csiszolgatni kell. Én biztos megveszem, amint megjelenik!
ui.: a demo (amit gondolom még tovább fésülnek a végleges játék során, és azután is lesz egy-két optimalizáló patch) 2,4 GHz-es pentium 4-esen, 512 MB RAM-on és egy kissé (?) már elavult Geoforce 4 Ti 4200-es videókártyán közepes felbontásban hasított, mint állat. A hőst max sebességre téve úgy száguldott, mint a goló... Úgyhogy ezzel sem lesz gond szvsz. Max felbontáson is futott, de a játéklassító képernyőkön (városba lépés, kilépés) bántóan megakadt.
Egész pontosan az az érdekes, hogy a sima pályán nem volt vele semmi gond, a kampányban viszont rettentő sokáig ment a gép, valamint kétszer is sikerült kifagynia a játéknak...
