Brno
Talmácsi nézőben voltunk...
Ahogy azt talán tudjátok, elvoltam a Cseh Nagydíjra, hogy életemben először megnézzek egy MotoGP versenytriót. Talmácsi miatt leginkább a 125 köbcentis géposztály küzdelme érdekelt.
Az időmérőn minden a legjobban alakult, hiszen több, mint fél másodperces előnnyel a pole-ból várhatta Gábor a Cseh Nagydíjat.
A pálya:
Egy erdőben található, kisebb-nagyobb emelkedők és lejtők vannak rajta. Nagyon szép a környék, a pályáról érkező hanghatások pedig már az első hallás utáni pillanatokban szívmelengetők voltak.
A 125 bemelegítéséről sajnos lemaradtunk, de a 250-eseket már láttuk. Láttam azt az esetet, ami miatt hosszasan állt a verseny, mikor elesett az egyik versenyző, majd az általa kevert por miatt nem látta a mögötte haladó, hogy a bukott versenyző motorja a pálya közepén állt meg, így majdnem 200 km/h sebességgel belehajtott és hatalmasat bukott. A motor az első keréken átfurdult, a versenyző pedig úgy repült le a nyeregből, mint egy megbokrosodott lóról a zsoké. Az aszfalton hatamasat csattant, majd mentőhelikopterrel kórházba szállították. Állapotáról többet nem tudtunk meg, hatalmasat esett.
A verseny.
A 250-es edzésen történt bukás miatt a MotoGP királyainak az edzése is és a 125-ös futam is késve indult.
Az operatőrök ez idő alatt többször is mutatták a magyar szektort és magunkat is megtaláltuk az óriáskivetítőn, aminek nagyon örültünk.
A verseny aztán 10-15 perces késéssel (az előzetesen megadott időponthoz képest) elrajtolt.
A Nemzetisport.hu nagyszerűen leírta az összefoglalót a futamról, következzen most ez:
Talmácsi mindent egy lapra tett föl, de most ő húzta a rövidebbet
A spanyol Hector Faubel nyerte a Cseh Nagydíjat a gyorsasági motorkerékpáros vb-sorozat Cseh Nagydíján, Brnóban, a 125 kcm-es kategóriában. Talmácsi Gábor hatalmas küzdelemben negyedik lett, az utolsó körben veszítette el a csatát Faubellel, Mattia Pasinivel és Lukas Pesekkel szemben. Faubelnek ez volt az idei harmadik futamgyőzelme, és mivel 12 ponttal többet szerzett a magyar fiúnál, visszavette az első helyet a vb-pontversenyben. A szezonból még hat futam van hátra.
http://www.nemzetisport.hu/db/0A/D4/i00035AD487a986ba9188.jpg
Férfias, kemény küzdelemben Talmácsi Gábor (jobbra) ezúttal alulmaradt Hector Faubellel szemben (jobbra)
A rajtnál az egyes kockából induló Talmácsi Gábor megőrizte a vezető helyet, mögé az első kanyarban Mattia Pasini és Hector Faubel sorolt be.
A három Aprilia-pilóta - mindhárman két-két futamot nyertek meg eddig ebben az esztendőben - pillanatok alatt el tudott lépni a többiektől, és úgy tűnt, hogy közöttük dől majd el a győzelem sorsa.
Bár majdnem így is volt, a következő 17-18 körben rengeteg minden történt, ezért érdemes sorjában menni az eseményekkel.
Először is Hector Faubel a második kör elején kissé besokallt a nagy 180 fokos kanyarban, és valamelyest leszakadt Talmácsiról, illetve Pesekről.
A spanyolt hamarosan utolérte csapat- és honfitársa, Sergio Gadea, majd a nagyon ambiciózus hazai versenyző, Lukas Pesek is.
Pesek hamarosan megelőzte mindkettőjüket, miközben az élen Pasini átvette a vezetést a magyar fiútól.
Talmácsi a 4. körben visszaelőzte az olaszt, és megprróbált elszakadni tőle, de ez csak rövid időre sikerült.
A harmadik-negyedik helyen Gadea és Pesek viaskodott egymással, Faubelt mindketten lehagyták. A 7. körben Pasini ismét megelőzte Talmácsi Gábort, így azt a forgatókönyvet, amely szerint a 26 éves budapesti pilóta a saját tempójában haladva elhúz és megnyeri a Cseh Nagydíjat, ki lehetett dobni a kukába.
Mi több, Gadea és Pesek is utolérte az éllovas duót, majd kilenc körrel a leintés előtt felzárkózott Faubel is. Kialakult egy ötfős élboly, amelyben még mindig Pasini és Talmácsi diktálta a tempót.
Nyolc körrel a leintés előtt Talma ismét az élre vágott, de Pasini két kanyarral később jött az ellencsapással, sőt Gadea is bebújt, és átvette a második helyet a magyar klasszistól. Gyorsan változott a sorrend, hamarosan már Gadea vezetett Talmácsi előtt, Pasini visszacsúszott a harmadik pozcióba, Pesek és Faubel elé.
Elkezdődött a "húzd meg-ereszd meg" játék, annyi változott, hogy öt körrel a vége előtt Pasini kissé meglépett a többi négy versenyzőtől.
Gadea három körrel a vége előtt, Talmácsi előtt haladva a célegyenes utáni nagy kanyarban kicsúszott, Talmácsi éppen hogy elkerülte az ütközést. Kis is esett a ritmusból, és visszacsúszott a negyedik helyre.
Pasini profitált a legtöbbet ebből, mert megint sikerült több mint hét tizedmásodperces előnyt szereznie. Az utolsó előtti körben viszont ő is hibázott, s nem sokkal később Faubel meg is előzte. A spanyol először vezetett.
Az utolsó kört Faubel, Pasini, Talmácsi, Pesek sorrendben kezdték, elképesztő volt a küzdelem. Talma előzte Pasinit, majd Faubelt is, de a spanyol visszavágott, és kizökkentette Talmácsit.
Ezek után Pasini is visszavette a pozíciót, sőt később Pesek is, így Talmácsi Gábor negyedik lett.
A versenyt Hector Faubel nyerte Mattia Pasini és Lukas Pesek előtt, a balszerencsés Talmácsi sajnos lemaradt a dobogoról. Faubel a spanyol színek 300. elsőségét szerezte a gyorsasági vb történetében.
http://www.nemzetisport.hu/db/0A/D8/i00035AD8c67a3ffbba28.jpg
Talmácsi Gábort (jobbra) Lukas Pesek is megelőzte, így lemaradt a dobogóról
Talmácsi Gábor csak azt sajnálta, hogy nem sikerült dobogóra állnia
"Nagyszerű lett volna, ha sikerül a pódiumra kerülnöm, de ez ma nem jött össze. A verseny maga fantasztikus volt" - nyilatkozta a verseny után Talmácsi, aki a levezető körben egy pillanatra megállt a C-szektorban ülő magyar szurkolók előtt, meghajolt, majd átdobta a kerítésen a cseh GP-re készült cirádás csizmáját.
"Sajnos nem úgy ment a motor, mint pénteken és szombaton, talán a karburáció nem volt olyan."
"A hajrában pont előttem bukott Gadea, majdnem át is mentem rajta. A végén mindent egy lapra tettem fel, de az egyenesben a két RSA gyorsabb volt nálam. Az utolsó métereken már nem tudtam gyorsítani, és végül Pesek is megelőzött."
"Így is értékes vb-pontokat szereztem. Érdekes: Spanyolországban megvertem a hazai versenyzőket, itt Brnóban pedig, ami nekem számít hazai pályának, a spanyol riválisom győzött le."
A nagyobb kategóriák igazából izgalommentes versenyt hoztak. Az izgalmakról egy-egy bukás gondoskodott, de a versenyeken nem sok előzés volt. Lorenzo és Stoner mondhatni simán nyert.
Szurkolók:
Voltak érdekességek a szurkolótáborban is. Most erről.
Egy teljes magyar szektorban ültem, 45-50000 magyar ember jött ide össze, de nem csak itt voltak magyarok!
Sajnos pólót már nem kaptunk, viszont kaptunk zöld színű négyzet alakú kartonpapírt (mások pirosat, illetve fehéret is kaptak, ki hol ült), amit akárhányszor eljött előttünk Talma felemeltünk, lengettük a zászlókat és megtettünk mindent azért, hogy Gábornak segíthessünk.
Voltak különlegességek.
Pl. a hadseregben használatos tekerős légvédelmi sziréna, vagy a vonatkürt, illetve nem semmi látvány volt egy Stil fűrészből szerkesztett hangmasina is. Ezt a tulajdonosa úgy oldotta meg, hogy leszedte a fűrész részét, csak a motor maradt. A kipufogóra rádugott egy trombitát, ami így szólt, hangos volt és még füstöt is okádott.
Általában egyszerre szólt mindhárom különlegesség, de minkor egyesével megszóláltak, nem kis feltűnést keltettek a tömegben.
Aki nem számított rájuk, nem kicsi volt az ijedtsége abban a pillanatban, amikor először szólaltak meg ezek...
Íme a Stiles fickó a sárga ruhájában (Én csináltam a képet):
http://freemy.tvn.hu/Kepek/BrnoStihl.jpg
Remek ötlet volt a GO TALMA felirat, amitnek a betűit egy-egy ember tartotta maga elé, őket sűrűn mutogatta a kamera. Mi közvetenül a táblás fickók mögött helyezkedtünk el.
Tetszett, hogy akárhányszor eljött Talmácsi a szektor előtt, mindenki talpra ugrott és buzdította. Verseny előtt, a felvezető kör végén elénekeltük a magyar himnuszt.
Pár kép még, amelyeket én csináltam:
http://freemy.tvn.hu/Kepek/Brno1.jpg
A pályarész, amit láttunk.
http://freemy.tvn.hu/Kepek/Brno2.jpg
A szurkolók (90%-uk magyar!)
http://freemy.tvn.hu/Kepek/Brno3.jpg
Van még valami!
Hogy senki se maradjon ki az élményből, egy apró szeletet beteszek még ide. Készítettem videót is! Nem túl jó minőségű, de valamit visszaad a hangulatból.
Kattintsatok ide a Brno-i videómhoz!