Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 76 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
  Offline
HozzászólásElküldve: 2003 dec. 11 csüt., 21:04 
Avatar

Csatlakozott: 2003 márc. 26 szer., 5:08
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves Mindenki!

Arra lennék kíváncsi (és remélem ezzel nem vagyok egyedül), hogy pontosan milyen elvárásaitok vannak egy pályával szemben.
Például a következő kérdésekre várok választ:
- Mennyire legyen sok csata - állandóan minden kis porszemért csatázni kelljen, vagy legyen egy sétatér, és a végén meg jó erős ellenfelek?
- Mennyire legyenek erősek az ellenfelek - mondjuk néhányszori nekifutás után lehessen csak legyőzni a főbb elleneket?
- Mennyire fontos a sztori - jó ha vannak küldetések, amiket végre kell hajtani, illetve legyőzendő főellenség, vagy más cél, vagy jobb, ha inkább minden ellenfél legyőzése a győzelem feltétele?

Ezekre a kérdésekre a mapok szavazatos értékelése alapján nem lehet válaszolni, ezért kérdezem tőletek így.
Persze mindenféle javaslatot várok, de ha lehet összeszedett, vagy legalább valamennyire érthető megfogalmazásban :lol:

Köszi szépen: kazakh

_________________
nimbus írta:

„mi lesz, ha ideérnek a trogodlitidok...”
hát én a heroesos tapasztalataim alapján a legkevésbé attól félek, hogy mi lesz, ha trogodlitidok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
HozzászólásElküldve: 2003 dec. 12 pén., 17:43 
Avatar
 
 

Csatlakozott: 2003 aug. 26 kedd, 22:22
Hozzászólások: 323
Tartózkodási hely: Budapest
kazakh írta:
Persze mindenféle javaslatot várok, de ha lehet összeszedett, vagy legalább valamennyire érthető megfogalmazásban :lol:

Hali Kazakh!

Nos, megprobalok valami összeszedett tipplistát írni... :lol:

Lássuk csak.
1. Szerintem a pályacélnak sokkal jobb ha valami külön küldit adsz, és e szerint kell megcsinálni a pályát. (Legyen az Varázstárgy transzport, Hős legyapás) Az én a világ ellen típusú pályáknak is megvan a hangulata, de szerintem ott a sztorit nem lehet annyira csűrni-csavarni, mint egy különleges célú pályán.
2. A pályaméretekről. Ha pályaméretet választasz azzal sokszor már előre meghatározod a játékidőt, tehát törekedj arra, hogy mondjuk egy S-es pályát ne tudjon megcsinálni senki se 10 nap alatt, hanem mondjuk legalább legyen szüksége az embernek egy jó 7-8-10 vagyakár több hónapra. S-es pálya kitűnően alkalmas pl. általam kalandozós pályának nevezett dologra. Ez azt jelenti, hogy a hősöd a várán kívül van, és nem fér hozzá a várához, (pl. a Necropolis kifejezetten jól mutat, hegyek közé ékelve.) a szörnyeket dwellingekből nyeri, a spelleket meg scrollokból használja, vagy shrine-ok ból tanulja. Ezzel a módszerrel egész érdekes kis pályákat lehet csinálni.
3. A nehézség. Attól függ mit akarsz. Nagy seregeket, hosszú felkészüléssel? Akkor semmiképpen sem ajánlom a kisméretű pályákat. Bár az is megérhet egy próbálkozást. (Hmmm...) Elég nehéz megtalálni azt a pontot, amikor még élvezhetően nehéz a pálya, de még épphogy nem sétagalopp, de nem is kínkeserves prométheuszi szenvedés. Javaslok néha egy-egy meglepő-és-mulatságos :lol: event belehelyezését.
4. A Questek, üüüüüüberfontosak!!!! Minél több quest-et teszel bele a pályádba, annál élvezetesebb, annál hosszabb játékélményt biztosít. Egymásba szövődő Questekkel, nagyon sokat lendíthetsz a pályádon!!
(Tudom, hogy önreklámnak és álszerénységnek tűnik, de nézd meg az Elemek urai nevű pályám, az a Questekre épül. Ha szereted a nekrókat akkor még tetszeni is fog, feltéve, hogy nem csak mapeditorból nézed meg, hanem ki is próbálod)
5. A sztori. Nagyon fontos ez is. Egy jó sztori, szép szövegezés, sok esemény, HUMOR, elengedhetetlen kelléke egy pályának. Nem kell irodalmi szinvonalú történet, de jó ha van benne eredetiség, ötlet, ami megmosolyogtatja az embert.

Nos egyelőre ennyi, remélem hasznodra válik, ha még eszembe jutna valami beírom!

üdv, Cooper


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003 dec. 13 szomb., 2:05 
Avatar
Heroes Team

Csatlakozott: 2003 márc. 25 kedd, 22:56
Hozzászólások: 379
Tartózkodási hely: Budaörs
Sziasztok!

Szinte biztos vagyok abban, hogy többek között nekem is feldobta kazakh a magas labdát. :)
Szubjektív dolgaimról:
1. Igazi klasszis pálya nálam minimum :) XL-es, pusztán azért, mert abban lehet MINDENT megvalósítani a legprofibb módon, nem mellesleg hosszú élvezet egy 6-8, netán több hónapos pálya. Nincs annál rosszabb, mint amikor egy jól induló pályát a beállítások gyengesége (fly, dim.door)miatt a 3. hónapban bevégezzük!!!
2. Én a kidolgozottságot helyezem előtérbe és a sztorit! ha jól belegondoltok, mindig ugyanazon lényekkel és hősökkel kell harcolni, tehát nem mindegy, hogy milyen alaphelyzetet/hangulatot teremtünk a játékhoz: első napi szövegek, jellemző hősök, hősnevek, főhősök (életrajzzal), a további napokon előugró szövegek. Ez a amgyar szerkeszésű pályák utolérhetetlen előnye minden mással szemben!!!
Mindezt persze kifogástalan magyarsággal kellene, de szerencsére kazakh, ezt nem NEKED kell hangsúlyoznom!! Azért kicsit fejlődött a színvonal ilyen téren, sőt, nagyot! :)
3. Cooperrel egyetértve: a questek adják meg a játék sava-borsát, feltéve, ha jól vannak beállítva (gremanizmus, éljen!).
4. Lényeges: az elkészült játékot tesztelni kell, egyszer, kétszer, sokszor, nem elküldeni kipróbálatlanul (pl. nekünk), mert szinte mindig rájövünk azonnal, hogy valamit EGYÁLTALÁN nem próbáltak ki a szerkesztés végével! Az ilyet nem szívesen tesszük ki, többnyire javításra visszaküldjük, aztán jöhet az egyezkedés! :(
5. Az összes általam ismert és elismert klasszis pálya közös jellemzője: a precizitás! Ezeket több hónapig, esetleg évig (!) készítik és annyit (annyian) tesztelik, hogy nincs benne hiba (csak kevés)! Ez a legfontosabb!
Számomra.

6. Azt is szeretem, ha én nyerek, csak ezek a jó pályák! :D :D :D

Na, hát ennyit erről, hangsúlyozom, szubjektív véleményt írtam, a
pályafeltevős/értékelős funkciómban ezek nem befolyásolnak - nagyon!

Sziasztok: Krityó

_________________
Krityó


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003 dec. 13 szomb., 16:28 
Avatar

Csatlakozott: 2003 márc. 26 szer., 5:08
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Budapest
Köszönöm, igazán nagyon hasznos dolgokat foglaltatok itt össze!
Azt hiszem, ezek a kérdések mindenki számára fontosak, aki komolyan veszi a pályaszerkesztést, és olyan korrekt mapot akar készíteni, amit a lehető legtöbben élveznek.
Természetesen várom a többiek véleményét is!
Üdv: kazakh

_________________
nimbus írta:

„mi lesz, ha ideérnek a trogodlitidok...”
hát én a heroesos tapasztalataim alapján a legkevésbé attól félek, hogy mi lesz, ha trogodlitidok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003 dec. 16 kedd, 18:20 
Avatar

Csatlakozott: 2003 márc. 26 szer., 5:08
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves mindenki!
A fenti kérdéseimet a következőkkel egészíteném ki:
Mi a véleményetek a szövegek mennyiségéről? Mert pl. nekem a H4 kampányainak szövege néha az életkedvemet is elveszi, mikor fél órát olvasgatok, mire játszhatok, és majdnem minden nap...
Kíváncsi lennék, hogy milyen mennyiségű szöveget találtok még kibírhatónak.
Szeretném tudni mások véleményét is. A híreszeteléssel ellentétben nem harapok!
Cseho, KTibsza: úgy tudom, nagy térképkészítők vagytok, nektek mi a véleményetek a témáról?
Mint már említettem, szeretném tudni, hogy milyennek kell lennie egy pályának, ahhoz, hogy a lehető legtöbb embernek tetszen - ez a kérdés nem csak nekem lehet fontos, de bárkinek, aki térképeken dolgozik.

Köszi a hozzászólásokat előre is: kazakh

_________________
nimbus írta:

„mi lesz, ha ideérnek a trogodlitidok...”
hát én a heroesos tapasztalataim alapján a legkevésbé attól félek, hogy mi lesz, ha trogodlitidok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003 dec. 16 kedd, 20:13 
Avatar
Heroes Team

Csatlakozott: 2003 aug. 28 csüt., 16:32
Hozzászólások: 1563
Tartózkodási hely: alapítottam már egyet :P
Sziasztok!

Ha olyan a pálya, hogy valami célt (pl. egy hőst legyőzni, vagy varázstárgyat kell elhozni) kell elérni, ott sokat segíthetnek a szövegek. Például naponta adagolod a híreket és így eljut oda.
De nem fontos sok time eventet írni, sok érdekességet lehet elérni a sima eventtel, amit elhelyezel a térképen és ott is kisebb történeteket lehet írni.
De legalább egy kis bevezető azért kimaradhatatlan.

_________________
Üdv!
KTibsza


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003 dec. 23 kedd, 15:05 
Heroes Team
Heroes Team

Csatlakozott: 2003 ápr. 20 vas., 23:21
Hozzászólások: 314
Szia Mugger!

A helyes szövegezés szerintem teljesen egyéni megítélés.
Én azokat a pályákat nem szeretem ahol hetente
adagolnak szövegeket, ugyanis ha nagyon benne vagyok egy
játékban pár hét után már automatikusan leklikkelem még
a pár mondatos szövegeket is, mert zavar és kizökkent a
játékmentből.
Számomra sokkal játszhatóbbak azok a pályák ahol az elején
felvázolják a történetet - akár 3-4 oldalban is, és utána beindul game.
Ezért ha pályát csinálok igyekszem ilyenre készíteni.

Manticore


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2003 dec. 23 kedd, 23:13 
Avatar
Heroes Team

Csatlakozott: 2003 márc. 26 szer., 10:10
Hozzászólások: 114
Üdv !

Sajnos én sem vagyok a hosszú történetek híve a játékban, valószínűleg ebben közrejátszik néhány negatív tapasztalat is, legyen rövid (max pár mondat) és velős, a quest-eknél ne rébuszok legyenek, hanem a konkrét varázstárgy feladat leírása, s a H4-né jelenjen meg a quest-ek leírásánál is, néhány jó pályát hagytam már abba a pongyola leírás miatt. Most harmadszor kezdtem el a H4 második versenypályáját. Ez egy kampány és a második pályán mindig ugyanott akadok el, egy quest-et nem tudom, hogy mi miatt nem tudok teljesíteni, s a H4Util sem segít.

Kazakh: Ha a barátod visszaretten, megértem. Nem hittem volna, hogy 51 oldalas leírás kerekedik belőle.

_________________
Zardoz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004 jan. 16 pén., 12:45 
Avatar

Csatlakozott: 2003 dec. 19 pén., 9:30
Hozzászólások: 2219
Tartózkodási hely: Wuhan, Kína
Halka!

Nem tudom hányan néztétek meg az első pályámat, de ha megnézitek, biztos azt fogjátok mondani (írni), amit Krityó. Valami hiányzik. :idea:
A szövegek, az erős kóborszörnyek, egyes esetekben a pálya kidolgozottsága, hogy ne egy sík kopár terület legyen várakkal, hanem legyenek hegyek, folyók, utak, lényépületek, kóbor szörnyek (brutálisan erősek is, lehetőleg olyan helyen, ahol van is valami értékes), fák, virágok, küldetések... 8)
Ha a pályának van története (ajánlott egy jó pályához), akkor jó lenne, ha a hősök saját névvel, történettel rendelkeznének. :!:
Én régebben is készítettem pályákat, de azok ilyen szempontból gagyik voltak. A Barbárkirály az első olyan pályám, ami már kezd hasonlítani a tutihoz. :) Igaz ugyan hogy hiányzik a szöveg, könnyű a pálya, (a kidolgozottság a kritikusok szerint jó, szerintem is), de gagyi pálya után valami. A következő pályámat már tesztelte (kiírhatom Krityó?) Krityó, s felfedezett pár hibát (némi szöveghiány, a Barbárkirálynál több szöveg van, meg túl könnyű, ...). Ha ezeket kijavítom, már elmondhatom magamról, hogy csináltam egy jó pályát.
Úgyhogy minden leendő pályakészítő kisiparost arra késztetek, hogy ha pályát készít (pl. XL-s) ne spóroljon az idővel, szánjon rá legalább egy hónapot.
:P

_________________
Rebooted bloodline.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004 jan. 20 kedd, 19:16 
Avatar

Csatlakozott: 2004 jan. 19 hétf., 16:03
Hozzászólások: 1
Mivel úgyis témánál vagyunk:
Mekkora lenne az igény egy ún. "cooperative" jellegű pályára (két-három csapat/hős küzd a célért (Artifact, Város stb.), és akárki megszerzi, nyernek) :?:

Üdv: Sandro


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004 jan. 21 szer., 18:11 
Avatar

Csatlakozott: 2003 okt. 08 szer., 18:17
Hozzászólások: 3376
Tartózkodási hely: New-Erathia
Szerintem jó lenne! Csináld meg, aztán meglátjuk.
Mit szóltok egy erősebb ellenfél elleni csatához? Egy térképet készítek, ahol borzasztó erős lesz az ellenfél és neked mégis le kell győzni. Persze lesz némi segítség, de szerintem minden idők legnehezebb térképe lesz, amit valaha is csináltam. Nem kapkodom el, otthon már tesztelem.

_________________
Kép

Freemy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004 jan. 21 szer., 19:54 
Avatar
Heroes Team

Csatlakozott: 2003 márc. 25 kedd, 22:56
Hozzászólások: 379
Tartózkodási hely: Budaörs
Sziasztok!

Killer: jöhet minden, ami legalább négyes, méginkább ötös, netán kiemelt szintű! :)

Freemy: azért ahhoz nem elég pusztán pl. 5000 arkangyalt odatenni ellenfélnek!
A tesztelést hirdesd meg a Fórumban, hogy lásd, elég erős lett-e a pályád, az ember magával szemben elfogult! :)

Üdv: Krityó

_________________
Krityó


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004 jan. 21 szer., 20:05 
Avatar

Csatlakozott: 2003 okt. 08 szer., 18:17
Hozzászólások: 3376
Tartózkodási hely: New-Erathia
Krityó írta:
Sziasztok!

Killer: jöhet minden, ami legalább négyes, méginkább ötös, netán kiemelt szintű! :)

Freemy: azért ahhoz nem elég pusztán pl. 5000 arkangyalt odatenni ellenfélnek!
A tesztelést hirdesd meg a Fórumban, hogy lásd, elég erős lett-e a pályád, az ember magával szemben elfogult! :)

Üdv: Krityó


Igazad van.
Bár nem ilyen nagy az ellenség lényeinek a száma, csak max a duplája a tiednek kezdetben (vagy szerinted ez kevés :?: ), és nem egy 1-es szintű hőst indítok útjára az ellenfél csapatában, hanem egy közepesen erős ellent, adok neki sok csatalehetőséget útonállókkal, hogy jól megerősödjön :lol: , aztán te jössz! Nem jó:?:

_________________
Kép

Freemy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004 jan. 22 csüt., 11:18 
Avatar
 
 

Csatlakozott: 2003 aug. 26 kedd, 22:22
Hozzászólások: 323
Tartózkodási hely: Budapest
Hali!

Én úgy vagyok vele, hogy nem biztos, hogy az az erős pálya ahol 3-4-5 számjegyű magasszintű lényből áll az ellen... Sőt...
Szerintem lehet olyan pályát is csinálni ahol már néhány ilyen (pl. 3-4 arkangyal) is gondot tud okozni! Tervben van egy ilyen pálya, szerintem a héten kész leszek a kampányommal, és akkor majd nekiesek ennek is!

üdv, Cooper


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004 jan. 22 csüt., 14:38 
Avatar

Csatlakozott: 2003 okt. 08 szer., 18:17
Hozzászólások: 3376
Tartózkodási hely: New-Erathia
Az is jó, bár szerintem akkor az igazi az élvezet, ha kb. 20-30 max. 50 mondjuk arkangyalod van ugyanilyen számú behemót ellen, vagy jobb, ha kevesebb a tied, akkor igazi a győzelem!
:D Ha csak 2-3 arkangyal van nálad, akkor a kisebb egységekre kell gyúrni, és én ezt annyira nem szeretem.
:( Magánvélemény volt. :lol:

_________________
Kép

Freemy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004 jan. 22 csüt., 17:47 
Heroes Team
Heroes Team

Csatlakozott: 2003 ápr. 20 vas., 23:21
Hozzászólások: 314
Sziasztok!

Annyit szeretnék hozzáfűzni a témához, hogy a nagy csaták vagy
a nehéz csaták nem összekeverendők.
Nem attól lesz nehéz egy csata hogy megváltoznak a számok,
de ugyanakkor az arányok csak kis mértékben.
Az hogy kinek mi az élvezetes csata - nehéz vagy nagy - már
nézőpont kérdése.
Példa nehéz csatákra: 1 hőssel mész hét napon keresztül akinél
mindössze 1 főnix van, várad még nincs; közben olyan seregeket
kell legyaknod amiknél egy rossz lépés a pálya végét jelentheti.
( Egy Solti Ádám pályáról van szó )

Manticore


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004 jan. 23 pén., 20:51 
Avatar

Csatlakozott: 2003 márc. 26 szer., 5:08
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves Kollégák! :lol:
Nagyon köszönöm az eddigi hozzászólásokat, szerintem egyre több hasznos információval szolgál ez a topic a pályakészítőknek. Remélem, sok jó ötletet, észrevételt írtok még!
Köszi: kazakh

_________________
nimbus írta:

„mi lesz, ha ideérnek a trogodlitidok...”
hát én a heroesos tapasztalataim alapján a legkevésbé attól félek, hogy mi lesz, ha trogodlitidok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 76 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Imperium - Modified by Rey phpbbmodrey
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség