Üdv mindenkinek!
Megkísérlem rendeltetésszerűen használni a topikot.
Nos tehát:
Áldozat neve: Andynor
Lelőhelye: itt a honlapon a H3/Térképek/Új, teszteletlen térképek között, azonos fájlnév alatt.
Szerzője: ??, de valami azt súgja, hogy talán szentgothárdi az illető...
Verzió: SOD, mérete XL (85 kB), kétszintes, elkövető által bejelölt nehézségi fok: impossible, játszhatóság: 5/1, az elkövetés oka: valószínűleg valamely internetes fórumon elszenvedett igazságtalanságok miatti frusztrációból eredő hirtelen érzelmi felindulás. Ez persze csak az én gonosz feltételezésem, lehet hogy semmi köze a valósághoz...
Az egyetlen játszható szín a piros. Két Castle várral kezdünk az alvilág egy-egy sarkában, egyikben fel van húzva a főváros. Ezen felül kapunk két kezdő hőst: Jay-t (Roland) és Néma Bobot (Sir Mullich), mindkettő földmágiával bír. Így elsőre nem rossz indulás...
A bevezető történetből kiderül, hogy sose sül ki jó dolog abból, ha egy törvényes király megunván az uralkodást olyasvalaki kezébe adja a kormányrudat, aki azt túl nagy lelkesedéssel ragadja meg. Itt Larkinoron is ez történt, melyet már Andynornak hívnak, s az egykori főmágus, Andy the Mage rémuralmát nyögi. Rengetegen elmenekültek, a többiek "elzombisodtak", az igaz kevesek (szó szerint) földalatti ellenállási mozgalmat szerveztek. Ők hívták Andynorra a két nyomott, narkós "prófétát" - utolsó reménysugárként.(Bár ez utóbbi csak Jay életrajzából derül ki.) Háát, szó se róla, nagyon kétségbe lehettek esve...
A térkép kinézete: a felvilág minimapja jópofa, az alsóé inkább geometrikus/funkcionális, mint szép. Közelebbről nézve még kevésbé tetszetős a kép, nagy csupasz talajfelületek mindenütt, de különösen az alvilágban. A furcsa az, hogy - talán a játékmenetnek köszönhetően - ez nem hatott zavaróan. A kevés díszítőelemért némileg kárpótol a funkcionális "ojjektumok" nagy száma; töméntelen hőstápoló hely van, és a szerző az összes lehetséges lénylakhelyet (144) felhasználta. Utóbbiak közül sokat a humán játékos "hitbizományának" tekinthető alvilágban, amit tudtam értékelni.
A kezdeti két városhoz nemsokára "csatlakozik" még két Castle (másik két csücsök), majd a megfelelő sátrak meglátogatása után még kettő (alvilág északi középső része). Fly, Dim. door, Water walk (valamint Angyalszárny, Gumicsizma, Légkódex, Varázssityak) nincs, Town portal igen, ami a hat városból legalább egyben jó eséllyel felbukkan. Ugyanez érvényes az ellenre is, akik együtt vannak (Stronghold, Fortress, Necro), és így a hat Nekropolisz valamelyikében valszeg felbukkanó T.portal kolerához hasonlóan terjed tova a hősök közt. A negyedik szövetséges (narancs), a történet szerinti főgonosz, Andy the Mage egy teljesen felépített grálos Confluxban ücsörög, szerencsére nem igazán tud elmozdulni. A játék célja egyébként furcsa módon nem is az ő, hanem az általa kinevezett bábkirály, Bemege (Kilgor 2k+ szürkemedvével, 60+ pr. skillekkel, viszont ohne wisdom) legyőzése, aki szintén nem tud eltávolodni a várától. Andy the Mage létezése ily módon eléggé funkciótlan, lenyomása teljesen opcionális. Bár a várában fellelhető varázslatok, ill. a seregéért kapott xp. miatt kár kihagyni...
Az ereklyék közül az említetteken kívül csak a nekromanta cuccok, a "Vörös golyóbis" és (ki tudja miért?) a Pendant of Death van letiltva, így bármikor beficcenhet pl. az Angyali Szövetség vagy a Végítélet Pengéje. Az én esetemben nem történt ilyen egyik oldalon sem, de ez puszta véletlen. Gagyibolt nincs (még az egyszem fluxban sem), ezért célszerű a sok felhalmozódó "hulladék" varázstárgyat mellékhőseinkre testálni, elkerülvén a "bedugulást". Questek nincsenek, minek velük bonyolítani a játékot... Grál sincs.
Az ügyesen felépített teleportkapu rendszer az egyedül levő humán játékos védelmét szolgálja a "meglepetésekkel" szemben. Az ellenségnek, ha meg akar látogatni minket, először is hajóznia kell, kikötni, lebújni a föld alá, ahol a nagy kerek sivár lávamező szélén körben elhelyezett 12 bánya lenyúlása jó időre leköti a figyelmét. Nem t'om ez tudatos volt-é a készítő részéről, vagy csak így sikerült, de ügyes. Általában csak ezek után fordul a figyelme az ott lévő teleport felé, ami két helyen is kiteheti. Az egyiken aztán talál egy csomó figyelemelvonó dolog mellett egy másik teleportot, ami szintén két helyre teheti ki, ahol is... de remélhetőleg idáig nem jut, mert időközben a T.portal birtokában van idő felkészülni, összeszedni "apait-anyait", és elébe menni. Az mondjuk kellemetlen, ha egyszerre hárman jönnek...
A térkép egyik nehézsége - ami egész sokáig fennáll - a nyersanyaghiány. A felzászlózott rengeteg lénytermő miatt a városainkban bőven szaporodnak a jószágok, pl. a heti 6 arkangyal váranként elvileg jól hangzik, de az istenek pénze/ékköve sem elég rá.
Jay elvesztése a játék végét jelenti, ezért "jobb neki" ha mellékszereplő marad, könnyebb megvédeni. Különben is ki az, aki Rolandot választaná, ha Mullich az alternatíva?
A jéggel borított alvilági területen a négy boszorkánykunyhóban a "mágiákat" kínálják annak akit érdekel. Az alsó világban levő, örvényekkel összekötött négy átlós tengercsík a bennük kapálózó hajótöröttekkel remek varázstárgy-lelőhelyek (ott kaptam gyorsító csizmát és fekete golyóbist...), míg az örvényeket őrző légiónyi (szaporodó) vízelementálok elsőrangú xp-források a játék első felében. Ugyanakkor a tájékozatlanokat, akik csak felületesen nézegetik a szerkesztőt, csodásan tévútra is vezethetik. Velem legalábbis ez történt: a kék teleport többszöri próbálkozás után is mindig az alvilág egyik sarkából a másikba és vissza röpített, így azt hittem, hogy a kiút az örvényeken keresztül vezet. E tévhitre ráment néhány hetem, így a végeredmény közel 8 és fél hónap. A "vájtfülű vérprofiknak" valószínűleg fele ennyi ideig sem tartana.
Még néhány észrevétel:
- 118,1,0-n egy szikladarab eltorlaszolja a hozzáférést egy szintlépő fához és egy aranybányához. Magamnak eltávolítottam.
- a felső világban van egy csomó börtön, melyekben gyakorlatilag csak a szövetségesek által kiszabadítható hősök ülnek meglehetősen eredeti, jópofa életrajzokkal. Kár, hogy mindez csak az editorban olvasható, akárcsak a szabadlábon levő társaiké...
- a narancs játékos (Andy the Mage) heti rendszerességgel hozzájut némi plusz jövedelemhez, de plusz lényeket már nem kap a szerencsétlen, hogy el is költhetné...
- a bevezető szövegben és Jay barátunk életrajzában a készítő használ "cifra ám közkeletű" magyar szavakat kipontozás nélkül. Engem különösebben nem zavart (pláne, hogy az "eredeti" Jay stílusa is hasonló), de lehet hogy másokat igen - tudjanak róla...
- a szövegekben akadnak helyesírási hibák, de sokkal rosszabbakkal is találkoztam...
- a "kolbászoló" lények döntő többsége random beállításokkal rendelkezik, a diplomácia hasznos lehet.
- a beállított impossible nehézség enyhe túlzásnak tűnik, még én is végig tudtam vinni expert fokozaton, pedig elég gyengén játszom...
Nagyjából ennyi, más most nem jut eszembe. Összegzésként: nekem tetszett, jót játszottam vele. Jól kigondolt térkép, egész jól megvalósítva. Akadnak hibái, de melyiknek nem? Melegen ajánlom mindenkinek.
U.i.: Iménti szöveg szubjektív magánvélemény, nem "isteni kinyilatkoztatás"... Tévedéseket, pontatlanságokat tartalmazhat, ekként tessék kezelni. Legközelebb (ha lesz olyan) megpróbálom jobban összeszedni a gondolataimat, de nincs garancia a sikerre. (Amennyiben érdekel egyáltalán bárkit...)
Kivagyoq