Heroes Fanatikusok Fóruma (www.hommm.hu)
http://hommm.hu/heroesforum/

Pályaszerkesztés (2)
http://hommm.hu/heroesforum/viewtopic.php?f=4&t=1685
Oldal: 1 / 8

Szerző:  Trunks [ 2012 jan. 05 csüt., 3:25 ]
Hozzászólás témája:  Pályaszerkesztés (2)

Sziasztok!

Sajnos az előző topic néha görgetett maga előtt egy oldalt, így lezártam és hamarosan a temetőbe kerül, ahol persze még vissza lehet olvasni benne.

Szerző:  Laca [ 2012 jan. 30 hétf., 23:36 ]
Hozzászólás témája: 

Egy kis kiegészítés a mapeditor kodex-hez:

Kampányszerkesztésnél a Prologue - Epilogue szerkesztésnél tanácsolja Beorn, hogy magyar karaktereket ne, mert nem bírja a heroes megjeleníteni. Nos, tapasztalataim szerint a nagy betűkkel írt magyar karaktereket minden további nélkül megjeleníti! Nem biztos, hogy szép az egészet nagy betűvel írni, de legalább megjeleníti és használható a funkció! ;)

Laca

Szerző:  kovifeco [ 2012 feb. 08 szer., 16:27 ]
Hozzászólás témája:  heroes 4 pályakészítés

pályakészítésnél (H4) megoldható hogy egy bizonyos napon jelenjen meg egy ellenséges vagy egy baráti sereg valahol? milyen szkript(ek) kellenek hozzá? (ezalatt úgy értem hogy magán a mapon egy bizonyos ponton megjelenjen) és meglehet valahogy adni hogy egy másik napon (szintén kijelölt) megtámadja a váramat? igyekszek egy várostromos küldetést összehozni de eddig nem jöttem rá hogy is kellene ezeket megoldani.

Szerző:  embertervez [ 2012 feb. 09 csüt., 2:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: heroes 4 pályakészítés

kovifeco írta:
pályakészítésnél (H4) megoldható hogy egy bizonyos napon jelenjen meg egy ellenséges vagy egy baráti sereg valahol? milyen szkript(ek) kellenek hozzá? (ezalatt úgy értem hogy magán a mapon egy bizonyos ponton megjelenjen) és meglehet valahogy adni hogy egy másik napon (szintén kijelölt) megtámadja a váramat? igyekszek egy várostromos küldetést összehozni de eddig nem jöttem rá hogy is kellene ezeket megoldani.


A H4-et nem nagyon ismerem, de H3-ban úgy szokták az időzítést csinálni, hogy leraknak egy lénytermelő helyet pl. nomad tent, és egy quest guardot, és megadod benne hány nomádot kell leadnia a gépnek---> így kiszámolhatod melyik hétre gyűljön össze annyi amennyivel kinyitható a kapu. Pl. ha azt szeretnéd, hogy a 3. hónap első napján támadjon akkor a quest guard 9x7=63 nomádot kér. Ezután kell egy pandora box, vagy event amiben a gép megkapja a seregét és egy térkapu amivel odaugrik a váradhoz, vagy a kívánt helyre. Nem tudom a H4 hogyan működik, de remélem ez a kis leírás ott is a segítségedre lesz.

Szerző:  Zsee [ 2012 feb. 09 csüt., 15:34 ]
Hozzászólás témája:  Re: heroes 4 pályakészítés

embertervez írta:
A H4-et nem nagyon ismerem, de H3-ban úgy szokták az időzítést csinálni, hogy leraknak egy lénytermelő helyet pl. nomad tent, és egy quest guardot, és megadod benne hány nomádot kell leadnia a gépnek---> így kiszámolhatod melyik hétre gyűljön össze annyi amennyivel kinyitható a kapu. Pl. ha azt szeretnéd, hogy a 3. hónap első napján támadjon akkor a quest guard 9x7=63 nomádot kér. Ezután kell egy pandora box, vagy event amiben a gép megkapja a seregét és egy térkapu amivel odaugrik a váradhoz, vagy a kívánt helyre. Nem tudom a H4 hogyan működik, de remélem ez a kis leírás ott is a segítségedre lesz.


Ez egy nagyon jó kivitelezés, de egy-két dolgot még hozzátennék. Ugye a H4-ben nem muszáj hogy vára legyen a játékosnak, így ha a térképen egy egyedüli hőst csinálsz akkor érdemes aranybányát rakni a lénytermelő mellé :wink: .
Ha támadásra akarod a hőst használni állítsd be neki a Taktikát fullosan és Élet mágiát ( azon belül tömeges varázslatokat, pár mana és halhatatlanság italt ), mert így nem vérzik el a semleges egységektől és még ellenfélként is izgalmasabb egy combos sereg ellen küzdeni :wink:
Ha a portálkapus módszert alkalmazod ( amit ajánlok ), az legyen egy irányú kapu, mert az AI hajlamos még utána ottmaradni a lénytermelőnél, néha 1-2 vagy még több hétig.
Ha fontos az időpont, lehetőség szerint gyors lényeket, vagy valami jó csizmát érdemes adni neki. Viszont ha konkrét célpontja van a támadásnak, úgyis ott lesz a portál, ilyenkor teljesen mindegy. Ha bizonyos ( nagyobb ) területet kellene letarolnia, abban az esetben ez is jól jön, mert előfordul hogy lassabban mozgó hőssel, inkább egy területen marad, és nem lesz valami agresszív.

Szerző:  Laca [ 2012 feb. 09 csüt., 22:00 ]
Hozzászólás témája: 

H3-ban nekem ezzel az a tapasztalatom, hogy ha az AI azt érzi, hogy te erősebb vagy nála a portál túloldalán egyszerűen nem jön át...

Szerző:  embertervez [ 2012 feb. 10 pén., 1:31 ]
Hozzászólás témája: 

Laca írta:
H3-ban nekem ezzel az a tapasztalatom, hogy ha az AI azt érzi, hogy te erősebb vagy nála a portál túloldalán egyszerűen nem jön át...


Sőt ki se nyitja a kaput. Azt még hozzá tenném, hogy nem véletlen hoztam fel a nomádot példaként, ugyanis azt tapasztaltam, hogy nem minden lényt vesz meg a gép, hiába kéne csak simán odasétálnia egy kockát, de a nomád mindig működött. Illetve van még egy előnye, hogy 7-et lehet kapni, így könnyű beállítani velük az időt.

Szerző:  HUNLorcs [ 2012 márc. 11 vas., 3:32 ]
Hozzászólás témája: 

Valaki tudna segíteni esetleg abban, hogyan lehet beállítani, hogy H3 kampányban ne csak egy hőst legyen tilos elveszíteni (ahogy pl. az AB utolsó mapján tilos elveszíteni Rolandot és Catherine-t is), hanem több másik hős esetén is vereség legyen (hogy fixen át lehessen vinni több hőst is a történetben)? Kerestem Beorn kódexében, de ezt nem találtam meg... :oops:

És még valami: Lehet (megint H3-ban) placehold-olni olyan hőst, aki az előző pályán induláskor be volt börtönözve?

Előre is köszi a segítséget.

Szerző:  embertervez [ 2012 márc. 11 vas., 6:36 ]
Hozzászólás témája: 

Az első kérdésre: beállítani nem lehet, de ha leraksz egy quest guardot minden pályára +a kampány legeslegvégére ami az egyik hőst kéri hogy legyél, a másikat pedig beállítod vesztési feltételnek máris megoldható.

A másodikra: igen lehet

Szerző:  HUNLorcs [ 2012 márc. 11 vas., 17:27 ]
Hozzászólás témája: 

embertervez írta:
Az első kérdésre: beállítani nem lehet, de ha leraksz egy quest guardot minden pályára +a kampány legeslegvégére ami az egyik hőst kéri hogy legyél, a másikat pedig beállítod vesztési feltételnek máris megoldható.

A másodikra: igen lehet


1. Köszi. De ezt am nem értem, akkor az Armageddon's Blade kampányban hogy oldották meg? :?
Azért is furcsállom a dolgot egyébként, mert egy csomó kampányban emellett az is meg van oldva, hogy a hőst nem szabad elveszíteni, ugyanakkor időlimit is van (pl.)... Furcsállanám, ha ezt a campaign editorban nem oldották volna meg valahogy... :? Biztos nincs rá mód? :?
(Az alternatív megoldást azért köszi :) )

2. Kösz :wink:

Szerző:  embertervez [ 2012 márc. 11 vas., 22:36 ]
Hozzászólás témája: 

Inkább arról van szó (szerintem), hogy a gyári pályák készítői több lehetőséggel dolgozhattak (persze létezhet, hogy az én tudásom hiányos e téren, bár gyanítom Beorn akkor is megírta volna) , hiszen azokban azért vannak egyéb olyan dolgok is amik nekünk ki vannak csukva. Amúgy az időlimitre is van alternatív megoldás :D

Szerző:  HUNLorcs [ 2012 márc. 12 hétf., 2:06 ]
Hozzászólás témája: 

embertervez írta:
Inkább arról van szó (szerintem), hogy a gyári pályák készítői több lehetőséggel dolgozhattak (persze létezhet, hogy az én tudásom hiányos e téren, bár gyanítom Beorn akkor is megírta volna) , hiszen azokban azért vannak egyéb olyan dolgok is amik nekünk ki vannak csukva. Amúgy az időlimitre is van alternatív megoldás :D


Hát nem tom. :? A H3-as pályaszerkesztő elég jó szerintem, úgyhogy furcsállom kicsit a dolgot... Persze, megpróbálhatom megoldani az alternatív módszerrel is, csak így elég necces és nem tudom, kivitelezhető-e anélkül, hogy nagyon összekavarná a dolgokat. :?

Szerző:  Beorn the Shapeshifter [ 2012 márc. 12 hétf., 13:55 ]
Hozzászólás témája: 

Pontosan.
Gyári pályákon sokkal több beállítási lehetőségük volt a készítőknek, de ahogy embertervez is írja, bármi megoldható némi trükközéssel (quest guard).
Evvan, ezt kell szeretni.

Szerző:  HUNLorcs [ 2012 márc. 12 hétf., 19:03 ]
Hozzászólás témája: 

Beorn the Shapeshifter írta:
Pontosan.
Gyári pályákon sokkal több beállítási lehetőségük volt a készítőknek, de ahogy embertervez is írja, bármi megoldható némi trükközéssel (quest guard).
Evvan, ezt kell szeretni.


Hát akkor úgy látszik nincs más megoldás, meg kell próbálni. :? Remélem sikerül majd. 8)

Kösz mindkettőtöknek az útbaigazítást. :)

Szerző:  heroesfan2000 [ 2012 márc. 27 kedd, 15:54 ]
Hozzászólás témája:  méret

Hello!
Egy kérdésem lenne!Most kezdtem el csak pályát szerkeszteni és egészen megtetszett hogy miket lehet csinálni!el is készült az első pályám!Igen ám de nem teljes sikerrel!Sajnos csak M-es pályát tudtam csinálni(72x72)!Én pedig imádom a nagy pályákat!Szóval ha valaki leírná nekem(angol a pályaszerkesztőm) hogy hogy lehet átváltani a Heroes 3-ba a pályaméretet szerkesztésnél azt megköszönném!

Szerző:  Heroical [ 2012 márc. 27 kedd, 16:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: méret

heroesfan2000 írta:
Hello!
Egy kérdésem lenne!Most kezdtem el csak pályát szerkeszteni és egészen megtetszett hogy miket lehet csinálni!el is készült az első pályám!Igen ám de nem teljes sikerrel!Sajnos csak M-es pályát tudtam csinálni(72x72)!Én pedig imádom a nagy pályákat!Szóval ha valaki leírná nekem(angol a pályaszerkesztőm) hogy hogy lehet átváltani a Heroes 3-ba a pályaméretet szerkesztésnél azt megköszönném!

Nálam a pályaszerkesztő automatikusan megkérdezi, hogy mekkorát szeretnék, és ajánlatként szerepelnek a nagyobb pályák is. A pályaszerkesztő melyik változata van meg? Egyébként a problémát úgy tudod kikerülni, hogy megnyitod az alap játék egyik xl-es pályáját a szerkesztővel, elmented egy másik néven, és utána arról letörölsz mindent, és kezdheted is szerkeszteni a pályát.

Szerző:  Beorn the Shapeshifter [ 2012 márc. 27 kedd, 17:06 ]
Hozzászólás témája: 

Tudnám javasolni a letöltések menüben letölthető Heroes 3 map editor codexet, amiben elviekben mindenre választ találsz, ami a H3 térképszerkesztés közben felmerülhet. 8)

Szerző:  Laca [ 2012 márc. 27 kedd, 20:40 ]
Hozzászólás témája: 

Ici-pici önreklám... :P

Szerző:  HUNLorcs [ 2012 márc. 27 kedd, 21:18 ]
Hozzászólás témája:  Re: méret

Heroical írta:
heroesfan2000 írta:
Hello!
Egy kérdésem lenne!Most kezdtem el csak pályát szerkeszteni és egészen megtetszett hogy miket lehet csinálni!el is készült az első pályám!Igen ám de nem teljes sikerrel!Sajnos csak M-es pályát tudtam csinálni(72x72)!Én pedig imádom a nagy pályákat!Szóval ha valaki leírná nekem(angol a pályaszerkesztőm) hogy hogy lehet átváltani a Heroes 3-ba a pályaméretet szerkesztésnél azt megköszönném!

Nálam a pályaszerkesztő automatikusan megkérdezi, hogy mekkorát szeretnék, és ajánlatként szerepelnek a nagyobb pályák is. A pályaszerkesztő melyik változata van meg? Egyébként a problémát úgy tudod kikerülni, hogy megnyitod az alap játék egyik xl-es pályáját a szerkesztővel, elmented egy másik néven, és utána arról letörölsz mindent, és kezdheted is szerkeszteni a pályát.


Egyszerűbb megoldás: File->New és már is tudsz méretet választani. :P

Beorn kódexét meg tényleg érdemes használni. :wink:

Szerző:  heroesfan2000 [ 2012 márc. 31 szomb., 10:10 ]
Hozzászólás témája: 

Köszi mindenkinek!

Oldal: 1 / 8 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/