Sziasztok!
Szeretném ha az e-mailes megbeszélést áthoznánk a fórumra! Átláthatóbb és könnyebben visszakereshető.
Mivel eddig szinte minden táborban benne voltam a random mapot átnézők között leírom, hogy mit csináltunk és miért: -Az első és legfontosabb, hogy mindig úgy generáltuk a 2v2 pályát hogy egyiknél SOD másiknál ROE volt, majd megnyitottuk a pályát és átnéztük. Erre azért volt szükség, mert a WT-ben nincs meg ez a lehetőség, hogy utólag javíts a pályán. (Főleg Jebus XL esetén nagyon ritka a restart kérése, de ha véletlenül a 4. ember 2. napján kér restartot akkor az több mint fél óra csúszást jelent) -Először beállítottuk a várakat és addig generáltunk mappot amíg nem lett jó az út típusa. -Utána beállítottuk a csapatokat és a megfelelő párokat. -Minden várból megnéztük, hogy van-e a 2 faluba út és ha van blokk rajta akkor megkerülhető-e vagy könnyen leüthető-e. -Megnéztük, hogy minden játékos be tud-e menni a sivatagba és ott tud-e a 4 játékos találkozni. -Mivel nem WT volt ezért kivettük a Hill Fort, Cartographer épületeket. -Megnéztük a sivatag felé a blokkokat és úgy helyeztük át őket hogy a leütésük nélkül ne lehessen bemenni és ugye a 2-ből 1, 3-ból 2 elvet követve áthelyeztük ha kellett. -Egy térkép átnézése maximum fél órát vett igénybe, de az már a nagyon problémás pályát jelentette. Most 12 térképet kell átnéznie a pár embernek, persze majd a pároktól is függ, hogy ki melyiket nézheti. 3 ember különböző párokból bőven elég rá szerintem.
Most akkor jöjjenek a Csizu által adott szabályok és utána a kommentjeim: 1.) Vár választás Akik nem lesznek ott a helyszínen csütörtök este, velük tudunk értekezni telefonon vagy e-mailben. Erre lesz elég időnk szerencsére, főleg ha előrebocsátjuk, hogy legyenek elérhetők pénteken és/vagy szombaton egyeztetés céljából. Nem tudom pontosan hány embert érint, de biztos vagyok benne, hogy át tudjuk hidalni ezt a problémát, néhány perc alatt meg lehet érdemben beszélni a főbb kérdéseket. Jelen esetben nem kell látni a térképeket, hogy megmond milyen várral leszel, elég annyit tudni, hogy a társadnak milyen várai vannak. Fix esetén tudni kell hogy melyik pályára mi a jó vár stb. A randomra pedig 4 olyan várat választasz ami jó rá.
2.) Taktikai lehetőségek Beépíthetünk egy olyan lehetőséget (template típustól függetlenül), hogy át tudjun a két fél egymás területére menni, ezzel növelve a együttműködés lehetőségét és további taktikai elemeket vinni a játékba. Pl.: egy irányba indulnak el mind a ketten, így nagyobb segítséget tudnak adni egymásnak azzal, ha megbeszélik ki melyik artifactot / dwellinget / objektumot látogassa meg vagy vegye fel. Erre korábban nem nagyon adott a fix pálya lehetőséget vagy csak limitáltan.
3.) Végcsata A térkép átnézésének és átalakításának egyik szempontja ez a sarkallatos pont. Betehetünk a fővár közelébe egy monolithot, mely a főcsata helyszínére viszi a játékost, ha eljön az idő és nem sikerült átütnie az átjárót máshol. Ezt a monolithot más esetben tilos használni.
4.) Ki kivel végcsatázik Ha nem jön össze a végcsata "természetes" módon (átmegyek és legyakom), akkor hozhatunk egy olyan szabályt, hogy az "A pár" erősebbike megküzd a "B pár" gyengébbikével és fordítva. A két győztes pedig lejátssza egymás közt. Hogy ki az erősebb, azt eldönthetjük az elsődleges tulajdonsgok értékének az összeadásával. Másik megoldás, hogy a két elegerősebb egymással küzd, a két "gyengébb" szintén, így a csata élvezetesebb és kiegyensúlyozottabb. A győztesek pedig összecsapnak.
1.) Ha azonos template-n játszuk mind a 4 meccset akkor nem sok mindent kell megbeszélni a párosnak, csak annyit hogy ne legyenek ugyanazzal a várral a meccsen. Random várválasztást azért nem tartom jó ötletnek, mert plusz szerencsefaktor a döntőre. Pl. Castle és Stronghold vs. Tower és Fortress akár ilyen párosítás is kijöhet, ami nagyon nem kedvez a 2. csapatnak. Szerintem mobilon meg tudjuk beszélni a dolgokat.
2.) A területek nem minden esetben összenyithatók, maximum egy két irányú kapu segítségével összeköthető a két játékos. Kérdés ilyenkor, hogy hova tegyük és mi védje?
3.) Szerintem itt eléggé egyértelmű a szabály, aki nem tud bemenni középre az nem végcsatázik. A térkép átnézése mindenki lehetőséget ad rá, hogy középen találkozzon az ellenféllel, ha ezt nem tudja elérni akkor veszített.
4.) A ki kivel csatázik esetén két szabályt látok értelmesnek: - Első játékos a Második játékos ellen és a Harmadik a Negyedik ellen - Az értékeket összeadva a 2 magasabb játékos csatázik egymás ellen (elkerülve azt, hogy a nagy könnyen leveri a gyengét megszerzi a cuccait és megerősödve mehet a végcsatára, ez akár durva erősödést is okozhat ha nagy hátrányban voltak.
5.) Az idő beállítások mindenkinek azonos keretet adnak, mindenki tisztában van vele, hogy milyen lassan csatázik/lép, de az emberek 90%-a időn belül marad akkor az szerintem jó. Lehet velük játszani pl. 1v1 meccs 4 órába kb. férjen bele számoljunk mondjuk 4 héttel az 28 nap. 7200 másodperc (2 óra) 2700+160 -s beállítással jön ki. 2700+28x160=7180. De akár az is lehet, hogy 5500+60 így nagyobb kezdő idő lesz, de ha lejár akkor 1 perced lesz lépni. Erről akár szavazás is lehet.
_________________ FEEL THE SUNSHINE!
Music is my life!
|