Heroes Fanatikusok Fóruma (www.hommm.hu)
http://hommm.hu/heroesforum/

Might vs. Magic- H3
http://hommm.hu/heroesforum/viewtopic.php?f=1&t=855
Oldal: 1 / 1

Szerző:  doom3d [ 2007 jún. 01 pén., 21:51 ]
Hozzászólás témája:  Might vs. Magic- H3

Sok veterán online játékos szerint a might hősök jobbak a magic-eseknél..
Főleg multiban. Igaz ez? Miért? Ki, mit gondol? :?:

Pár lehetséges ok:

- a might hősök 6 primary skill ponttal indulnak. A magic hősök csak 5-tel.

- A magiában rejlő erő a power*knowledge szorzattól függ. A might skillek-et (A+D is) a sereg ütőerejével kell összeszorozni. Ha a sereg létszáma gyorsabban nő, mint a hős képzettségpontja, akkor a might skill-ekre érdemes gyúrni.
(A sereg létszáma kb. parabolikusan nő, a hős szintje és skill pontja viszont az össz. TP logaritmusával arányos)

- mivel a sereg növekedési üteme a választott nehézésgi szinttől, és a map gazdagságától is függ, és az online csatákat normál fokozaton, gazdag/normál template-eken tolják, a single player játszmákat meg expert/impossible szinten, ezért online csatáknál a sereg gyorsabban nő, SP-ben lasabban -> online jobban szerepelnek a might hősök, mint SP-ben.

- a hősök a játék elején hamar kifogynak a manából, és ettől kezdve vagy időt veszítenek, vagy csak a might skillekre támaszkodnak. Ebben meg a might hősök jobbak.

- A nagyobb csaták az első néhány körben dőlnek el, 1 körben viszont csak egy varázslatra van lehetőség. A csatát a might skillek eldöntik, mielőtt a mágus kibontakozhatna.

- az erősebb hősök általában több manaponttal rendelkeznek, mint amennyivel tudnának mit kezdeni. Még több might skill pont viszont mindig jól jön.

A WoG-ban ezeket a korlátozásokat megszüntettem, de mit csináljunk SoD-ban? Hogyan lehetne ott is egyensúlyt teremteni?

Szerző:  Nimbus [ 2007 jún. 05 kedd, 10:03 ]
Hozzászólás témája:  Re: Might vs. Magic- H3

doom3d írta:
- A magiában rejlő erő a power*knowledge szorzattól függ. A might skillek-et (A+D is) a sereg ütőerejével kell összeszorozni. Ha a sereg létszáma gyorsabban nő, mint a hős képzettségpontjai. akkor a magic skill-ekre érdemes gyúrni.
(A sereg létszáma kb. parabolikusan nő, a hős szintje viszont az össz. TP logaritmusával arányos)

Bár próbáltál nagyon tudományos lenni, összeségében sikerült jó nagy marhaságot írni! :lol: A trivialitás éppen annak ellenkezője amit te írtál, azaz minél nagyobb a sereg annál kevésbé számít a magic, ill. annál többet érnek a might skillek.

doom3d írta:
- A nagyobb csaták az első néhány körben dőlnek el, 1 körben viszont csak egy varázslatra van lehetőség. A csatát a might skillek eldöntik, mielőtt a mágus kibontakozhatna.


Azokat a csatákat én nem nevezném "nagynak" amik az első körökben eldőlnek... :wink: sokkal inkább azokat ahol még a sokadik körben sem látszik mi lesz a vége. Ezt a kibontakozást nem igazán értem, ha a mágus nem tud az első körben elővenni, valami aduászt, később miért lenne rá alkalma? :roll: :lol: Ráadásul az, hogy éppen mi dönt el egy csatát az nagyon összetett. Nagyon ritka, hogy tipikusan might, vagy tipikusan magic hősök csapnak össze (alapkaszttol függetlenül), ugyanis a kiegyensúlyozott multi mapokon, szinte eltűnnek a kasztok közti különbségek.

Azért a kérdésre választ adva, leginkább azért preferáltak a mightos hősök (Gundula, Mephala, Gurnisson, Christian), mert általában jobban fejlődnek a másodlagos skilljeik mint a magices hősöké. Ahol a legfontosabb, h jóval nagyobb eséllyel kapnak logisticset mint a magices hősök... ennyi. 8) Túl nagy durranást nem kell keresni mögötte. :lol:

Szerző:  doom3d [ 2007 jún. 05 kedd, 21:50 ]
Hozzászólás témája:  Re: Might vs. Magic- H3

Nimbus írta:
Bár próbáltál nagyon tudományos lenni, összeségében sikerült jó nagy marhaságot írni! :lol: A trivialitás éppen annak ellenkezője amit te írtál, azaz minél nagyobb a sereg annál kevésbé számít a magic, ill. annál többet érnek a might skillek.

Elgépeltem. :D Javítva. Úgy akartam írni, ahogy most van fent.

Nimbus írta:
Azokat a csatákat én nem nevezném "nagynak" amik az első körökben eldőlnek... icon_wink.gif sokkal inkább azokat ahol még a sokadik körben sem látszik mi lesz a vége. Ezt a kibontakozást nem igazán értem, ha a mágus nem tud az első körben elővenni, valami aduászt, később miért lenne rá alkalma? icon_rolleyes.gif icon_lol.gif

pl. a mass akármi ellen a másik fél elővehet egy mass cure-t. Elég nagy seregek mellett a közvetlen sebző varázslatok "kiesnek". Marad a berserk?
Ezek szerint a might hősöknek wisdom+fire(+water) a minimum mágia, ami kell.

Ha a csata kiegyensúlyozott, akkor a túlélők össz HP-je mindkét oldalon kb. exponenciálisan csökken, és előbb-utóbb elér olyan tartományba, ahol a direkt sebző varázslatok(+reanimate, resurrection) már érnek valamit. Ha a csata nem kiegyensúlyozott, akkor az egyik fél hamar lenullázódik, a másik viszont főleg az elején veszít némi HP-t, és nem megy le olyan szintre, ahol a sebző varázslatok komoly kárt tudnának tenni.

Nimbus írta:
Azért a kérdésre választ adva, leginkább azért preferáltak a mightos hősök (Gundula, Mephala, Gurnisson, Christian), mert általában jobban fejlődnek a másodlagos skilljeik mint a magices hősöké. Ahol a legfontosabb, h jóval nagyobb eséllyel kapnak logisticset mint a magices hősök... ennyi. 8) Túl nagy durranást nem kell keresni mögötte. :lol:

Akkor ki lenne a kedvenc hősöd egy "mindenki kap exp. logistics-et már az elején" mapon? Inkább vmi might-os? ;)

A jobb skillfejlődést a ~hctrait0.txt környékén lehetne megcsinálni.
pl. minden magic hősnek +5% esély logistics-re. :?:

Szerző:  Adler [ 2007 jún. 16 szomb., 16:30 ]
Hozzászólás témája: 

igen, ha mindneki kap logot, akkor jön a következő, hogy ennek miért van offense vagy armorere
pont az a lényeg, hogy válasszunk amikor választani kell a skilleknél

egy csöves cuthbert is leverheti a nagy Crag Hacket, megfelelő spellel

tény, hogy én is általában a mightra esküszöm, ismerve a hátrányait és persze az előnyeit.
volt már hogy mephalának nem volt adv. wisdom, s bizony ezen bukott a projekt.

Szerző:  doom3d [ 2007 jún. 16 szomb., 19:54 ]
Hozzászólás témája: 

Adler írta:
..
tény, hogy én is általában a mightra esküszöm, ismerve a hátrányait és persze az előnyeit.

kb. mennyi és milyen jellegű tuning kellene a magic-es hősöknek ahhoz, hogy a különböző stratégiák egyformán esélyesek legyenek? (ötleteket ld. fent)
A WoG-ban sikerült túltuningolnom a varázslókat. :oops:

Szerző:  Vass Gábor [ 2009 júl. 16 csüt., 22:30 ]
Hozzászólás témája: 

Attól függ hogy melyik részét mondod, mert különböző képességek kellenek hozzá.

Szerző:  Hellblood [ 2009 júl. 16 csüt., 23:17 ]
Hozzászólás témája: 

Sztem a mightos meg a magices hősök is szarok. Van náluk sokkal jobb.

Szerző:  bakker [ 2009 júl. 16 csüt., 23:47 ]
Hozzászólás témája: 

jé, még egy régi téma leporolva :)

sztem a magic hős általában jobb, mégpedig azért, mert jobban tud vigyázni a csapatára a csaták során. a döntő ütközetnél nem csak az számít, hogy ki mit tud, hanem az egész odáig vezető út (hogy én is mondjak valami tudományosat: a Feynman-féle útintegrál számít :) na jó befejeztem)
vagyis az is fontos, hogy amíg eljutsz a másik playerig, addig mennyire tudtál vigyázni a seregedre. semlegesek ellen a spellek nagyon sokat számítanak, mert ugyebár nincs hős, aki invertálhatná (pl. mass slow-t mass haste-tel, stb.) vagy dispell-elhetné, stb. ja és akkor ha már a mass slow szóba került: na az nagyon kell. meg berzerk, meg effélék. akár h3, h4, h5, de a spellek adják a sereg gerincét, nem a fizikálisan is ott terpeszkedő sereg... jól megválasztott spell ellen is lehet tenni, de ez már ugyebár a másik player által irányított seregre igaz, és ha az might hero, akkor nem valami nagy a repertoárja... ergo megint csak ott tartunk, hogy az élőholtak kivételével mindenkit halálra :) lehet szo..atni egy mass slow + berserk + blind, stb. kombóval. a klón spellt már nem is melítettem meg a hypnotize-t, utóbbiba amúgy is elég sok limitet építettek, ha jól emlékszem. de a lényeg: rengeteg hasznos spell van, és bár a h3-ban ha jól emlékszem, crag hack is elég hamar megtanulja az expert wisdom-ot (persze csak ha hagyják neki), azért pl. a 25-ös attack skill mellé a 4-es spell power elég gyér :) ha jól rémlenek még az arányok...

az armorer skilltől pedig ahsznosabb a mass shield :) ill. mass air shield vagy hogy hívták...
inkább offense+archery-t érdemes, mert azt nem nagyon lehet spellel kiváltani...

Szerző:  Jou [ 2009 júl. 17 pén., 9:58 ]
Hozzászólás témája: 

bakker írta:
jé, még egy régi téma leporolva :)

sztem a magic hős általában jobb, mégpedig azért, mert jobban tud vigyázni a csapatára a csaták során. a döntő ütközetnél nem csak az számít, hogy ki mit tud, hanem az egész odáig vezető út (hogy én is mondjak valami tudományosat: a Feynman-féle útintegrál számít :) na jó befejeztem)
vagyis az is fontos, hogy amíg eljutsz a másik playerig, addig mennyire tudtál vigyázni a seregedre. semlegesek ellen a spellek nagyon sokat számítanak, mert ugyebár nincs hős, aki invertálhatná (pl. mass slow-t mass haste-tel, stb.) vagy dispell-elhetné, stb. ja és akkor ha már a mass slow szóba került: na az nagyon kell. meg berzerk, meg effélék. akár h3, h4, h5, de a spellek adják a sereg gerincét, nem a fizikálisan is ott terpeszkedő sereg... jól megválasztott spell ellen is lehet tenni, de ez már ugyebár a másik player által irányított seregre igaz, és ha az might hero, akkor nem valami nagy a repertoárja... ergo megint csak ott tartunk, hogy az élőholtak kivételével mindenkit halálra :) lehet szo..atni egy mass slow + berserk + blind, stb. kombóval. a klón spellt már nem is melítettem meg a hypnotize-t, utóbbiba amúgy is elég sok limitet építettek, ha jól emlékszem. de a lényeg: rengeteg hasznos spell van, és bár a h3-ban ha jól emlékszem, crag hack is elég hamar megtanulja az expert wisdom-ot (persze csak ha hagyják neki), azért pl. a 25-ös attack skill mellé a 4-es spell power elég gyér :) ha jól rémlenek még az arányok...

az armorer skilltől pedig ahsznosabb a mass shield :) ill. mass air shield vagy hogy hívták...
inkább offense+archery-t érdemes, mert azt nem nagyon lehet spellel kiváltani...


Berserkhez nemkell Spellpower... És számold bele, hogy Az általad említett spellekhez meg bőven elég a 4 power, meg a 40 manna... Armorer meg kell (mit veszel fel helyette, Scolart/Eagle Eye-t ?? XD ), + mellé mass Shield, és máris van vagy 40% védelmed :)

Szerző:  polo56 [ 2009 júl. 18 szomb., 10:46 ]
Hozzászólás témája: 

Én azt mondom, 15-20 knowlegde bőven elég általában, spellpover 20, max 25(magasabb, ha ressurection, summon elemental van) elég, attack, defensenél ellenben akármeddig érdemes tolni, mivel ott nincsen olyan, hogy
ennyi elég, mert többre nem lesz szükség. Archery+védelem+mass slow, vagy haste a legjobb kombó(szerintem), amikor lelőjük az ellent mielőtt menne. Amit eddig itt nem vettem észre, hogy nem nagyon írták be a clonet, pedig ahhoz szintén nem kell nagy spell power 8) ,tehát might hősöknél is jól jön.

Szerző:  BHappy [ 2009 júl. 18 szomb., 13:44 ]
Hozzászólás témája: 

Mint már többen rávílágítottak, a might hősök dominálnak, nemrég volt egy multim, ahol - mivel nem kis pályán toltuk - nem találtam meg időben az ellenfelet (warlock hőssel voltam),és mire közel értem, hiába voltam megatápos caster, ő beastmasterrel volt, és majdnem az összes fontosabb skillt begyűjtötte, ráadásul bejött neki a teleport, és letarolta Gorgonokkal a csapatomat az ellenfél, hiába a Resurrect vagy Implosion, esetleg Mass spellek, egy varázslat/kör kevés ilyesmi kivédéséhez.

Többnyire ezek a skillek azok, amiket én preferálok egy Might hősön:
Armorer, Offense, Resistance, Tactics, Logistic, Wisdom, Air/Earth Magic, Archery/Leadership/Pathfinding - ezeket így igen ritkán kapják meg caster hősök - bár volt már, hogy majdnem sikerült, de akkor meg varázsolni nem nagyon tudtam hatékonyan.

Ezért szeretem a büdös barbárokat. :lol:

Szerző:  Hellblood [ 2009 júl. 18 szomb., 20:09 ]
Hozzászólás témája: 

Csatamágusok jobbak.

Szerző:  Kiszse [ 2009 aug. 12 szer., 21:11 ]
Hozzászólás témája: 

Én hozzátenném hogy az én stratégiám a sebzó ill. tápoló varázslatokra alapulnak.

Szerző:  mark52 [ 2009 aug. 13 csüt., 20:18 ]
Hozzászólás témája: 

Na ha már itt tartunk, a magic hősök többnyire megnyerhetik a csatát, mint a might hősök. Ha van elég knowledge és power. Pl.: ha magic hősnek van elemntál idézés, és van elég knowledge is akkor az megint nagyon nagy előny. De ez csak egy lehetőség a sok közül. Általában a magic hősöknek több lehetőségük van a csaták megnyerésére, mint a might hősöknek.
Ja és a Heroes játékok amúgy is a varázslásokról ismertek.

Szerző:  T-Rex [ 2009 aug. 14 pén., 6:25 ]
Hozzászólás témája:  Mágus vs. harcos

Lássuk...

A might hősők szintlépésnél gyorsabban fejlődnek az attack és a defense terén, míg a magic hősők a spellnél és knowledgenél...

Mindegyiknek megvan az előnye:
Might: 1--> Ha nagy defense-s hős kerül szembe egy erősebb csapattal (vegyünk vmi kis csapatot), aminek nincsen semmi bonúsza, akkor abban a csatában a def-es hős sokkal kevesebb egységet fog elvesztení, mint egy mágus, aki csak a spellekre összpontosít...
2--> A mightes hős, aki rendelkezik a legnagyobb attackkal, leadershippel, magic resistancevel, armor-val és offensivával. Az elég komoly sebeket tud már ütni, nem muszály neki varázslatokat tanulni, elég ha tudja a cure,bless és stb. varázslatokat, mert még erősebb lehet...

Magic:1---> A mágus varázslatainak erőssége a spellpowernek köszönhető... Egy nagy erejű mágusképes lenne az oldalunkra állítani olyan szörnyeket is, akikkel lehet, hogy pont az a csatát lehetne megnyerni, ami úgy látszik esélytelen.
Ez befolyásolja a lényekidézését is... A kilátástalan csatákat is meglehet nyerni elementálokkal, ha nem tudnak túl ütni azon a számon, amit a varázsló képes megidézni...
De egy kis taktikával ő is képes nagyot alkotni...
2--> Egyetlen hátránya az, hogy ő manához van kötve és ha az elfogy akkor elég nagy gondban van, mert a harcosnak csak a fegyverre van szüksége, míg a mágus maga addig a fegyver, amíg el nem fogy a varázspontja.
3--> Van egy mágus trükk, ha van neki elég manapontja és pénze (tegyük fel vár védésről lenne szó) lehet egy olyan trükköt csinálni, hogy a mágus feláldozza magát... Ez leginkább a Dungeonnál jön be, vagy az Armageddon pengéjével, esetleg a full rezisztenciás lényekkel...
A mágusnak (ha ismeri) annyit kell tennie , hogy vesz egy feketét, a seregét beteszi a várba és megtámadja a hőst, ha van szerencséje a mágusnak lekezdi a támadóját és jöhet az armaggedon, és megadja magát, például 3500-5000 aranyért és és máris vissza veszi a hőst a várba.
Előnye: Egy nagy csapatot is le lehet így verni
Hátránya: Shackles of War; anti-mágiás lények; olyan lények, amik lekezdenek...

Végső konzekvencia:
MIGHT: Erős hősőket lehet így létrehozni, hogy megvédjék a várat vagy elfoglalják azt. Kevesebb veszteséggel. A might skillek harmoniája: például: magic resistance, offensive, armor, stb.
Egy nálánál erősebb sereget is letudna győzni.

MAGIC: Erős varázslatok, Magic skillek harmóniája: pl.: air, fire water, earth... Sok mana. A mágus önmaga (mert ő is részt vesz a csatában a varázslataival) És egy kis taktika (a harcosnál is lehet ilyen)

Én mindenesetre a hőseimnél mindkettőt fejlesztem, mert mágia és erő nem létezik Erathia világában külön-külön. És kitudja mikor fogy el, a varázsló manája...

Szerző:  polo56 [ 2009 aug. 14 pén., 16:28 ]
Hozzászólás témája: 

Szerintem legcélszerűbb elején harcos hőssel menni, később mágiára, volt nekem már 126 föld elementál idéző Crack Hackem :wink:

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/