Heroes Fanatikusok Fóruma (www.hommm.hu)
http://hommm.hu/heroesforum/

A Heroes fejlődése avagy Might and Magic evolúció
http://hommm.hu/heroesforum/viewtopic.php?f=1&t=606
Oldal: 1 / 3

Szerző:  Tomcsics [ 2006 máj. 10 szer., 8:41 ]
Hozzászólás témája:  A Heroes fejlődése avagy Might and Magic evolúció

Vizsgáljuk meg a Heroest kicsit közelebbről!
Mennyit fejlődött maga a játék, egy bizonyos, vár vagy lény, hogy fejlődtek a dolgok. Nos vélemények megfigyelések?

Szerző:  Zargul [ 2006 máj. 10 szer., 12:41 ]
Hozzászólás témája: 

Szerintem sokkal vagányabbul néz ki a Power Lich a 3-ban mint a kettőben. :D

Szerző:  Tomcsics [ 2006 máj. 10 szer., 13:07 ]
Hozzászólás témája: 

Zargul írta:
Szerintem sokkal vagányabbul néz ki a Power Lich a 3-ban mint a kettőben. :D


Szerintem az egész nekromanta bagáns jobban néz ki mint a 2-ben. Vegyük pl. csak Sandro arc képét. Na jó ez elégé bugyuta példa volt :roll: De szerintem így állunk. Hasonlítsuk össze a vámpírt vagy a zombit. Nem nehéz eldönteni hogy hol jobb a bagáns.

Szerző:  Tomcsics [ 2006 máj. 10 szer., 13:12 ]
Hozzászólás témája: 

Egyébként amelyik lényt érdemes megfigyelni az pl. a Cerberus
A háromban egy zombi kutyának vagy farkasnak tudtam beazonosítani a halálkutya és a cerberus nevü lényeket. A négyben megváltozott a kinézett. A cerberus csak a két plusz fejnek köszönhetően tér el egy átlagos dán dogtól. Az 5-ben pedig újabb érdekes (sőt talán érdekesebb) változás tapasztalható a lényen: itt már csak átvitt értelemben kutya, inkább egy gyík amit tűzaura vesz körül. Érdekes fejlődés nem?

Szerző:  Freemy [ 2006 máj. 10 szer., 13:41 ]
Hozzászólás témája: 

A várak fejlődése is más, pláne, hogy az inferno és a necropolis összeolvadt. Nehéz ezek fejlődését nézni, de kétségtelen, hogy minden részben szebb lett minden.
Ha csak a Heroes 1 sárkányának a színére gondolsz, akkor is feltűnőbb, szebb a többi részben! Nem? :D

A szépség fejlősének ellenére az ai ugyanannyit romlott, mint amennyivel szebbek lettek a lények és az összkép.

Bizonyos funkciók viszont egyre inkább belekerültek a játékba. Gondolok itt azokra az elemekre, gombokra, amikkel egyre inkább átláthatóbb lett a játék.

A heroes játék fejlősésvel párhuzamosan lehetne nézni a visszafejlődést is!
Hiszen ilyen is akad. Pl. az előbb említett AI, a várak összevonása és ezáltal lények eltűnése, stb. Ha már itt tartunk, erről is beszéljünk!

Szerző:  Zargul [ 2006 máj. 10 szer., 19:29 ]
Hozzászólás témája: 

Lények:a H3-hoz képest(bár ott is nagyon f*szák voltak)a H5-ben nagyon eltalálták a lények, a várhoz passzoló hangulatát.Ez maximális pozítivum!Lásd Inferno vár:Pit Lordnak egyszerűen brutális a kinézete ellentétben a háromban lévő kigyúrt, izmos felsőtestű ostorossal.Valahogy jobban démoni meg hát hatos szintü is.Bár a Horned Demon kissé gorilla szerüen mozog de sebaj, ez legyen a legkevesebb!
Haven vár:jobban ki van hangsúlyozva a "szent állapot":) például a Monk/Zealot helyére került Inkvizítor (már a nevében is) a gonosz illetve démoni hordák pusztítására született.A Nekromanta várnál mondjuk a zombi kicsit nyomi lett de ez csak egy lény.A Wraith messzemenően agresszívabbnak hat mint mondjuk a 3-ban.
Várak:sztem a korai részektől eltekintve(meg a 4-től)nagyon komoly hangulatok uralkodnak de mondjuk a második részben sem vészes csak a mese jelleg miatt érződik kicsit nem oda illőnek.Szerintem.
Térkép:1-ben egyértelmű :), a második sagában az egész részre jellemző mese jelleg miatt tiri-tarka de iszonyú hangulatos!(rápakol még a zene de erről majd késöbb),a 3-ban maximális összetettség és kidolgozottság van jelen tehát a fejlődés szembeötlő.Mondjuk ki(szerintem nagyon sokan ezt gondolják), meseszép.Szó szerint.A H4 megjelenése, kalandtérkép szintjén mérve elég kaotikus bár sokan inkább rondának illetve átláthatalannak mondják de mivel én szinte nem is nyomultam vele, nem alkotnék erről véleményt.
Az új epizód megjelenésének megítélése egyértelmű, már aki játszott vele.Én a 3 után kb 10-15 perc játék után teljesen hozzászoktam manapság meg szinte oly gyorsan mozgok rajta mint elődjein(leszámítva persze a tér mozgatásának idejét és a korábbi részeken eltöltött évek "rutinját")A fejlődés mértéke itt is egyértelműen magasan ívelő tendenciát mutat.
Zenék:erről csakis szuperlatívuszokban beszélhetek annyira isteniek!Még a 4-nek is :)A második, a harmadik rész zenéit gyakran hallgatom még buszon és villamoson is tehát itt fejlődésről nincs szó csak állandóan magas színvonalról.Az ötödik rész esetében is ez áll fenn, fenomenális!

Na egyenlőre ennyi a rövid véleményem, majd valószínü visszatérek még ide késöbb mikor új dolgok jutnak eszembe :)

Szerző:  Tomcsics [ 2006 máj. 11 csüt., 14:50 ]
Hozzászólás témája: 

Freemy írta:
A várak fejlődése is más, pláne, hogy az inferno és a necropolis összeolvadt. Nehéz ezek fejlődését nézni, de kétségtelen, hogy minden részben szebb lett minden.
Ha csak a Heroes 1 sárkányának a színére gondolsz, akkor is feltűnőbb, szebb a többi részben! Nem? :D

A szépség fejlősének ellenére az ai ugyanannyit romlott, mint amennyivel szebbek lettek a lények és az összkép.

Bizonyos funkciók viszont egyre inkább belekerültek a játékba. Gondolok itt azokra az elemekre, gombokra, amikkel egyre inkább átláthatóbb lett a játék.

A heroes játék fejlősésvel párhuzamosan lehetne nézni a visszafejlődést is!
Hiszen ilyen is akad. Pl. az előbb említett AI, a várak összevonása és ezáltal lények eltűnése, stb. Ha már itt tartunk, erről is beszéljünk!

Nos bevallom a sárkány tényleg szebb lett :D
Én az Inferno és Necropolis házasságot mindíg is elleneztem. Több összeolvadásról nem tudok, bár a H3-ban mintha bedobtak volna egy bombát a Dungeonbe (bocsi, csak múltkor ezt kihagytam javítok) és szétrepűltek volna a tagok. gondolok itt a majdnem 100%-os lény cserére.

Az AI butább? Talán csak azért mert hozzá szokik az ember én még nem tapasztaltam ehez hasonlót.
Érdekes megfigyelni azt, hogy a szörnyek várbarendezésse mindíg más ökoszisztémán alapúl!
1-2: Hős alapján (milyen egységeket használna)
3: hasonló érdeklődéssű lények
4: Mágia
5: Faj.

zargul: Örülök ennek a szép hosszú véleménysorozatnak, remélem még lesznek ilyenek ebben a topikban.

Szerző:  Dani86 [ 2006 máj. 13 szomb., 20:51 ]
Hozzászólás témája: 

Szerintem az visszafejlődés, hogy az 5-ben a 3. rész várait látjuk viszont, szinte egy-az-egyben. Nekem bejött a 4-ben, hogy a halálnál az Inferno lényei is ott voltak, de hamár az élőhalottak "visszafoglalták" az 5-ben a Necropolist, akkor a halállovag miért lett neutral? Annak meg semmi értelme, hogy a Wraith hatos szintű, a csontsárkány meg hetes. A játék szerint az előbbi maga a "Halál", nem lenne logikus, hogy az lenne a legfőbb lény a nekromanták között? :roll:

Szerző:  Tomcsics [ 2006 máj. 13 szomb., 21:02 ]
Hozzászólás témája: 

Dani86 írta:
Szerintem az visszafejlődés, hogy az 5-ben a 3. rész várait látjuk viszont, szinte egy-az-egyben. Nekem bejött a 4-ben, hogy a halálnál az Inferno lényei is ott voltak, de hamár az élőhalottak "visszafoglalták" az 5-ben a Necropolist, akkor a halállovag miért lett neutral? Annak meg semmi értelme, hogy a Wraith hatos szintű, a csontsárkány meg hetes. A játék szerint az előbbi maga a "Halál", nem lenne logikus, hogy az lenne a legfőbb lény a nekromanták között? :roll:


A Halállovagnak egyszerű magyarázata van: Így is azon az állásponton vagy, hogy túlságosan H3 szerüek a várak. Gondold el, ha még ő is ott csápolna akkor mi lenne. Még nagyobb "dézsa fű". Bár szerény véleményem szerint ez az állítás egyedűl az Academyre vonatkozik, a többi vár nem hasonlít annyira, főleg a Dungeon az aztán biztos nem :lol: (koszos kis sötételfek elfoglalták ahelyett, hogy kaptak volna külön másik várat ők is :cry: )
Abban már egyet értek, hogy a kaszás 7-es szintünek kénne lennie nem 6-osnak, ez így értelmetlen. És még egy dobás lehetett volna a Bone Dragon lefokozássa, kis változatosság, hamár a Minotaur is lefokozódott nem értem, hát csak átkellett volna írniuk pár számot... de nem csökönyös banda betette 7-es szintünek. Nam indegy örüljünk a jó oldalának: hogy van kaszás :D

Szerző:  Dani86 [ 2006 máj. 13 szomb., 21:25 ]
Hozzászólás témája: 

Tomcsics írta:
A Halállovagnak egyszerű magyarázata van: Így is azon az állásponton vagy, hogy túlságosan H3 szerüek a várak. Gondold el, ha még ő is ott csápolna akkor mi lenne. Még nagyobb "dézsa fű". Bár szerény véleményem szerint ez az állítás egyedűl az Academyre vonatkozik, a többi vár nem hasonlít annyira, főleg a Dungeon az aztán biztos nem :lol: (koszos kis sötételfek elfoglalták ahelyett, hogy kaptak volna külön másik várat ők is :cry: )


Igaz, de ha már annyira a 3. rész várait akarták visszahozni, szerintem kár volt pont a halállovagot kihagyni, az egyik legeltaláltabb lény a 3-ban. (Na jó, lehet, hogy akkor meg túl sok lovasegység lett volna. :P)
Nemcsak az Academy, hanem a Haven (mondjuk most lett a legjobb a lovagvár), Inferno és Necropolis is nagyon a 3-ra hajaz 1-1 lény kivételével. Az meg nem baj, hogy a Dungeont elfoglalták a sötételf hölgyek. :-D

Szerző:  jitay [ 2006 máj. 15 hétf., 10:23 ]
Hozzászólás témája: 

Ha már a fejlődésről van szó:
Lények
Sajnos nem teljes. :( :(

Szerző:  boroni [ 2006 máj. 15 hétf., 11:46 ]
Hozzászólás témája: 

Hmm... egész jó ez a képes összehasonlító lista :) (H1-es lényeket úgyis igen rég nem láttam már :P)

Esetleg beraknál egy vár-belülnézet listát is? A 4 "alap" várnál érdekes lenne a teljes sorozatot végignézni.

üdv

Szerző:  jitay [ 2006 máj. 15 hétf., 15:36 ]
Hozzászólás témája: 

boroni írta:
Hmm... egész jó ez a képes összehasonlító lista :) (H1-es lényeket úgyis igen rég nem láttam már :P)

Esetleg beraknál egy vár-belülnézet listát is? A 4 "alap" várnál érdekes lenne a teljes sorozatot végignézni.

üdv


Ez sajna nem az én listám, csak úgy találtam a neten.

Szerző:  Tomcsics [ 2006 máj. 15 hétf., 18:52 ]
Hozzászólás témája: 

jitay írta:
Ha már a fejlődésről van szó:
Lények
Sajnos nem teljes. :( :(


Érdekesek a változások. Remekül illusztrálja, hogy egy lényt nem ábrázolnak egyformán két Heroes játék során. Ott van az Ogre az első részben olyan volt mint egy neander völgyi :D

Szerző:  jitay [ 2006 máj. 16 kedd, 8:49 ]
Hozzászólás témája: 

Egy kissé unatkoztam (így vizsga előtt, ez nem is csoda :D ), ezért összedobtam egy listát a lényekről. Hasonló az előzőhöz, csak ez már lényegesen több lényt tartalmaz (elméletileg az összeset :) ). Így a H1-től a WoG-on keresztül egészen a H5-ig kaphatunk egy kis betekintést a lények "átváltozásába". (Bocs a H5 képek nem túl jó minőségéért, de nem találtam jobbakat. Illetve az is lehet, hogy az eredeti játékban egy pár lény már másképp néz ki; ezt nem tudom.)
A link: http://homm5.tvn.hu/homm_lenyek/homm.htm
Nem biztos, hogy mindenki egyetért majd a listával, mert pár lényt olyan lénnyel hoztam össze, amivel csak kinézetükben és nem a nevükben hasonlítanak (ilyen pl a h1,h2 Trollja és a további részek Küklopsza).
(Akinek nagyon nem tetszik, csináljon jobbat :wink: , a lehetőség nyitott :D )
Illetve megfigyeltem, hogy van pár olyan lény, ami igen stabilan tartja magát a heroes összes verziójában. Nem tudom, hogy ilyen szempontból valaki már végig gondolta-e.
Ilyenek pl, a peasent, az archer, kisebb megkötéssel a swordsman illetve a Cavlry/Champion, a sprite-ok is ott vannak minden részben, ugyanúgy mint az elf lövészek. Hasonló a helyzet a druida/monkokkal (bár, csak ha rokonságba hozzuk őket, ahogy én tettem). Stabil lény még az unikornis, a gargoli, a griff, a minotaurusz, a hidra és a Black Dragon. Jelen van még egy átváltozó fenomén, a dzsinn személyében (a H1-beli kinézete rulez :twisted: ). Maradtak még a Ghost és a Rogue.
Van pár lény ami csak a H2-ben lépett szintre, de onnantról már stabilan jelen van, ezekből csak pár, a teljesség igénye nélkül: Titán, Csonti, Vámpír, Mágus. Illetve (sajnos :( ) léteznek olyan lények is, amit buta módon kihagytak a H5-ből (remélem a kiegészítőkbe azért beleteszik): Ork, Farkas, Ogre, Törp...

Szerző:  Beorn the Shapeshifter [ 2006 máj. 16 kedd, 9:41 ]
Hozzászólás témája: 

Jitay! Én mindig tudtam, hogy egy állat vagy, de ez nem semmi! :lol: :lol:

Egyébként a listát végignézve, akik nem játszottak a korábbi részekkel, azok beláthatják, hogy a H5 lényei után közvetlenül a H1 lényei a legszebbek!!! A nagyméretű, aranyos, szeretnivaló kis lényecskék egyszerűen "kikövetelik", hogy az ember még egy kört játszon velük, meg még egy kört, még még egyet... :lol:

Szerző:  boroni [ 2006 máj. 16 kedd, 10:23 ]
Hozzászólás témája: 

Eh, Jitay, ez nem gyenge :P

Szerintem jó ötlet volt a druid-monk, lövős troll-küklopsz rokonítás is - bár a dread knight-grim rider féle párhuzam nem annyira ül (nem beszélve arról, hogy a black/dread knight semleges lényként elvileg a H5-ben is benne lesz), akkor már inkább hasonlít a harpy és a blood fury (attack and return) - de ezek csak kekeckedések, nagyon remek a listád.

félve kérdem, h esetleg lehetne ilyet csinálni a várak belső nézetéről is (persze csak H1-H4 esetében, ott viszont talán maxra felépítve...) ? :)

üdv

Szerző:  jitay [ 2006 máj. 16 kedd, 12:43 ]
Hozzászólás témája: 

Elismerem a H5 rész egy kicsit tényleg zavaros lehet. De amennyiben jól hallottam/olvastam, bizonyos emberkék, már rendelkeznek a H5-tel, így nekik kellene képeket + leírásokat adni. Tudom, hogy volt szó arról, hogy lesznek semleges lények, de nekem még nem volt szerencsém a H5-höz, így ehhez nem tudok érdemlegesen hozzászólni (pl death knight)

Idézet:
félve kérdem, h esetleg lehetne ilyet csinálni a várak belső nézetéről is (persze csak H1-H4 esetében, ott viszont talán maxra felépítve...) ?

De mitől félsz? :D
Akkor jöjjenek a várak. Bár már előre magyarázkodom: a képek méretileg eléggé kicsik, ez abból fakad, hogy a netről szedtem össze őket. (ha valaki tud egy jó képlopó alkalmazást, amivel a DOS-os játékokból lehet kimenteni a képet, az dobjon meg egy pm-mel). (Továbbá jelen pillanatban a gépemen csak a H1 és a H3 van fenn.)
A H4-es várnézet az kissé kompliált, mivel egymást kizáró épületei is vannak, így csak a képeken csak az egyik "vonulat" lesz látható (amelyikről találtam képet).
És még egy dolog: igyekeztem a várakat úgy összehozni, hogy nagyjából hasonlítsanak (pl:Knight-Castle-Life-Haven), de ez persze 100%-osan lehetetlen (pl Deat :( )
Ja, és mielőtt elfelejteném :D, itt a link http://homm5.tvn.hu/homm_varak/varak.htm

Szerző:  Freemy [ 2006 máj. 16 kedd, 12:54 ]
Hozzászólás témája: 

Gratulálok Jitay!
Ezt azért én sem gondoltam volna rólad!
Mennyi ideig tartott? Gondolom, nem 5 perc volt... :lol:

A házasítások tetszenek, ehhez már csak annyi hozzáadás kellene, hogy ha az ember rákattint jobb gombbal valamelyik lényre, akkor kiírja az adatait! :lol:

Szerző:  boroni [ 2006 máj. 16 kedd, 13:24 ]
Hozzászólás témája: 

Uhh.... nagyon köszi Jitay :)

Olyan jó érzés 10 év után látni a H1 várakat - és ha Beorn azt mondta a lényeknél, h H5 után a H1 a legszebb, akkor számomra váraknál a H1 az első :P (vagy csak már öreg vagyok és jólesik nosztalgiázni :) )

üdv

Oldal: 1 / 3 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/