Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 75 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 01 csüt., 22:50 

Csatlakozott: 2011 feb. 12 szomb., 9:51
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest
A haven specko pontosan az, hogy amelyik egységre rakja/rakjuk az sebezhetetlen (fénypászmák pörögnek a karakter körül -super shield :D).

_________________
Éljenek a körökre osztott stratégiák!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája: bug
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 02 pén., 10:09 
Avatar

Csatlakozott: 2003 jún. 24 kedd, 12:02
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Egyre jobban tetszik a H6.
Az aréna is nagyon jó újítás, meg kell dolgozni a két attack két defenzért, csak azt sajnálom, hogy már nem attacknak hívják. :)

Találkoztam egy buggal. Hősök lénycsereberélése közben, mindkét oldalra ugyanannak a hősnek a nevét írta ki.

Remélem valaki gyűjti ezeket, mert különben nem sok értelmét látom beírogatni, engem különösebben nem zavarnak.

Ja még valami.
Nagyon jó ez az épület és várkonvertálgatás. Szerintem amúgy egyáltalán nem olcsó. Pont jó áron van. A gép is egész jól játszik, de tegnap végül csak sikerült kivégeznem mindegyiküket. 8) A town portál is agyon jó sakkozásra ad lehetőséget. Alap és advanced town portál. Hová építek, hová nem.

Jelenleg úgy látom, kevés játék után, hogy a H6-nak lehet esélye letaszítani a H3-at a trónról.

_________________
Minden úgy van jól, ahogy van, kivéve, ha nem lehet rosszabul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 02 pén., 19:45 
Avatar

Csatlakozott: 2011 aug. 24 szer., 15:25
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Budapest
Végig játszottam végre egy pályát :)

Ami feltűnt, az az hogy az egyik ellenség beragadt a saját tartományába, így nem tudott kimászkálni onnan :)
Miután pedig az utolsó ellenséget is legyőztem, nem lett vége a pályának. :( Ez normális?

Egy bug is feljött: Az arénában küklopszok, hiába ütöttem több 1000es sebzésekkel, nem akartak meghalni :?


Egyébként jó nagyon a játék, igaz arra még mindig nem jöttem rá hogyan érhetném el azt, hogy az íjászaim ne sebezzenek baráti egységet :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 02 pén., 19:50 
Avatar

Csatlakozott: 2003 jún. 24 kedd, 12:02
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Orin írta:
Végig játszottam végre egy pályát :)

Egy bug is feljött: Az arénában küklopszok, hiába ütöttem több 1000es sebzésekkel, nem akartak meghalni :?



Ez nem bug.

A küklopsz csak a következő körben szenvedi el a veszteséget.


Orin írta:
Egyébként jó nagyon a játék, igaz arra még mindig nem jöttem rá hogyan érhetném el azt, hogy az íjászaim ne sebezzenek baráti egységet :(


Mondjuk ez érdekes, én is sokat kinlódtam a taktikával, de a (demo) kampányban meg nem sebezik a sajátjaimat. Lehet, hogy itt van valami hiba.

_________________
Minden úgy van jól, ahogy van, kivéve, ha nem lehet rosszabul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 02 pén., 20:22 
Avatar

Csatlakozott: 2011 aug. 24 szer., 15:25
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Budapest
Az alap íjászaim nekem sem sebeznek, csak a fejlesztettek. Olyan, mintha egy törhetetlen vesszőt lőne ki ami átmegy mindenen :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 02 pén., 20:46 
Avatar

Csatlakozott: 2003 jún. 24 kedd, 12:02
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Orin írta:
Az alap íjászaim nekem sem sebeznek, csak a fejlesztettek. Olyan, mintha egy törhetetlen vesszőt lőne ki ami átmegy mindenen :)


Most, hogy gondolkozok, a demo kampányban csak alapíjász van.
Lehet ez a specialitása a marksmannek.

_________________
Minden úgy van jól, ahogy van, kivéve, ha nem lehet rosszabul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 02 pén., 21:38 

Csatlakozott: 2011 feb. 12 szomb., 9:51
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest
Orin írta:
Az alap íjászaim nekem sem sebeznek, csak a fejlesztettek. Olyan, mintha egy törhetetlen vesszőt lőne ki ami átmegy mindenen :)

Pont ebben a topicban, az előző oldalon írtam egy másik forumozó kérdésére:
Idézet:
Van olyan spec hősképesség, amit ha beraksz (multi/skirmish módnál), a fejlesztett íjász nem sebzi a baráti egységeket.

_________________
Éljenek a körökre osztott stratégiák!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 02 pén., 21:46 
Avatar

Csatlakozott: 2011 aug. 24 szer., 15:25
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Budapest
Véraláfutás írta:
Pont ebben a topicban, az előző oldalon írtam egy másik forumozó kérdésére:
Idézet:
Van olyan spec hősképesség, amit ha beraksz (multi/skirmish módnál), a fejlesztett íjász nem sebzi a baráti egységeket.


Azt olvastam, de melyik az?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 03 szomb., 0:55 
Avatar

Csatlakozott: 2004 feb. 02 hétf., 21:14
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Budapest
Nekem nem jön be túlzottan ez a Heroes VI demó. Sok olyan apróság van benne, ami tetszik, de egyelőre kicsit H4 utánérzésem van: egyrészt találni benne jó újításokat, azonban ott van a mérleg másik nyelve is, amibe elég durva negatívumokat lehet pakolgatni. Ez még persze változhat, a H5 bétájától is hidegrázást kaptam, aztán a Tribes of The East óta még a szent tehén 3-nál is jobban szeretem.

Ami borzasztóan tetszik a "hatosban", az a tálalás. Én egyike vagyok azon keveseknek, akiknek mozgásban nagyon bejött a Heroes V kicsit Warcraftról koppintott, stilizáltabb-viccesebb világa, de ez a demó valami mesésen jól néz ki. A grafika teljesen hozza a mai játékok színvonalát, stílusban pedig attól, hogy a H5-höz képest kifejezetten fakó a színvilág, jóval közelebb áll a harmadik részhez, ami sosem baj. Nagyjából ugyanez igaz a menükre és a kezelőfelületre is, az építkezéshez használatos új menüt pl. imádom.

Ahol kicsit hibádzik már itt is a dolog, az a már sokat emlegetett town screen. Nem az a bajom, hogy nem interaktív, hiszen a H5-ben sosem kattintgattam az épületekre és a H3-ban is a fortból toborzok már jó ideje, szóval ez a része annyira nem érdekel a dolognak, viszont ez a fülek közötti váltogatás borzalom. A várost mutató rész nem jó semmire, mivel még sereget toborozni is külön fülön kell. Még ennél is jobb, hogy a Heroes V dizájnját nem dolgozták át annyira, hogy átrakják a homokórát más helyre az adventure map-en, annak helyén ázonban az "adventure map-re visszalépés" gomb volt megtalálható a town screen-en a Heroes 5-ben, szóval az első pár órám simán azzal telt, hogy H5-ös beidegződésként odakattintottam, sikeresen elrontva így a körömet.

Ez sem lenne olyan nagy gond, hiszen megszoktam, de közben leesett, hogy miért is volt nekünk annyira fontos a town screen a régi részekben: HANGULATTEREMTÉS. Ezt a szót kellett volna kiírni a blackboard-ra Black Hole-éknál, ugyanis a teljes képernyős town screen arra szolgált, hogy elkapjon választott fajod hangulata mindjárt a játék első körében. Itt ilyen nincs, ami helyette van, az pedig jóindulattal sem nevezhető szépnek, pedig látszik, hogy a srácok elkapták a hangulatot, mert Palikosan szólva gazdagon emlékeztet a 3Ds városkép a H3-ra, de sajnos a nem kevés középszerű kinézetű vár (szerencsétlen nekrókat pl. már megint sikerült nagyon elrontani) elég kártékonyan hat az összképre nézve.

Minden grafikai szépség ellenére az is feltűnő, hogy az adventure map kicsit bizony kopár. Kevés az élet a térképen, ugyanakkor az is igaz, hogy így valamivel realisztikusabbnak hat a dolog, viszont ez itt most fantasy, szóval tömött térképet szeretnék látni, ahol az első percben folyjon a nyálam, hogy felkiáltsak: "ezt én most mind felfedezem". A Heroes V-ben ezt sikerült, itt mi történt?

Még egy fájó pont a kamerakezelés: a Heroes V-ben megölte az fps-t, ha madártávlatba kapcsoltunk és bedöntöttünk a kamerát, de a funkció legalább ott volt, és akinek nem tetszett, választhatott a másik 2 nézet közül. A HVI-ban a kamera túl fix, ami egy 3D-s játéknál nem a legjobb megoldás.

A játékmenet megint félkarú óriás. A kiszámítható szintlépésben sok fantázia van, de az nem járja, hogy egybenyomták a skill-eket, ability-ket és a varázslatokat is. Másrészt én nem tudom ki hogyan van vele, de számomra a Heroes sosem arról szólt, hogy előre és aprólékosan kitervelem, milyen hőst készítek. Sokkal inkább a gyors döntéseken és az alkalmazkodóképességen volt a hangsúly, és számított, hogy ki hogyan tud a legkülönfélébb képességekkel és így játékstílusokkal is boldogulni. Másrészt a szerencsén alapuló rendszer miatt nagyon ritkán sikerült két ugyanolyan hőst építeni, és így a játék újrajátszhatóságához és általában a változatossághoz is sokat adott a dolog. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a Heroes V rendszere már úgy volt kiépítve, hogy sokkal jobban teret adott a "szabad akaratnak", hiszen ha épp nem jött fel egy jó skill, inkább ability-t válaszottunk helyette. Mély, kimunkált rendszer volt, és most ezt nem igazán érzem.

Megjelenés előtti demónak, ami ráadásul még bétából is eredeztethető, nem szokás egyensúlyi hibákat felhozni, de azért van pár nagyon durva dolog. Ami elsőre sokként ért, az az Enlightenment: jellemzően minden részben nagyon erős skill, amit érdemes a fő hőssel felvenni, de az, hogy már a legalacsonyabb szinten ilyen durván, 25%-al növelje a felvett xp-t, azért az kemény, és simán a legerősebbé teszi kezdésnek.

Sok apróság van, amik nagyon tetszettek, amikor kiszúrtam őket: hogy ostromnál végre támadható a kapu, vagy hogy visszatért az egyik kedvenc elemem a Heroes IV-ből: ismét mi döntjük el, milyen távolsági egységet helyezünk el a vártoronyba, csak most nem leszünk tőle olyan sérthetetlenek, mint a H4 háromtornyos megoldásánál. Nagyon jó, hogy az új arénában meg kell küzdeni a nyereményért, és az még nagyobb ötlet, hogy a harcban elhullott katonáinkat visszakapjuk a csata után. A csatatereken fellelhető spéci módosítóknak is nagyon örültem, és a H5-höz képest jóval kényelmesebb, hogy a hősnek újra nem kell kivárnia a sorát, a körön belül akármikor támadhat/varázsolhat.

Ami viszont nagyon zavar, az az, hogy a játékmenet még a Heroes 5-höz képest is sokat lassult. A sok gyógyítgatás, feltámasztás nem jó, rengeteg felesleges pluszidőt ad egy csatához, és akkor még olyan igazán durva, a Heroes-ban megszokott extrém-epikus összecsapásom nem is volt, szóval csak elképzelni tudom, meddig tarthat egy olyan.

A kevesebb nyersanyagot nem éltem meg érvágásként, és nem tartom rossz ötletnek a várak vonzáskörzetét sem. Kicsit nehezebb a felégetett föld taktikáját alkalmazni, és mobilitásra is ösztönöz.

Így kb. ez az első benyomás, aztán majd meglátjuk. A rengeteg szövegért utólag is elnézést kérek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 03 szomb., 9:08 
Avatar

Csatlakozott: 2008 márc. 26 szer., 12:30
Hozzászólások: 4456
Tartózkodási hely: Felső Jura
Nekem a h6-ban, ezzel a vár átalakítással lesz problémám :?
Jó ötletnek tartom én is, csak én ahhoz szoktam hozzá, hogy kezdek egy castle-val, elfoglalok egy necrot és marad a kettő.
Itt a gép (vagy a játékos) átkonvertálja a szeretett várunkat más fajtává... És hoppá a szörnyek száma megkétszereződik, a mieink apadnak.
Azt nem tudom, hogy az átkonvertált várat teljesen újra kell-e építeni vagy minden csak átalakul.

_________________
T-Rex, Felső Jura egyik bajnoka, az istenük egyik helytartója, a Felső Jurai rendőrség tagja és a Jurai Kerekasztal Lovagrend vezére...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 03 szomb., 9:29 
Avatar

Csatlakozott: 2011 aug. 24 szer., 15:25
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Budapest
T-Rex írta:
Azt nem tudom, hogy az átkonvertált várat teljesen újra kell-e építeni vagy minden csak átalakul.


A legtöbb épület megmarad, pl. lénytermelők, de más speciális épületek elvesznek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 03 szomb., 20:49 

Csatlakozott: 2004 nov. 08 hétf., 12:20
Hozzászólások: 195
Tartózkodási hely: Bp
Azt valahonnan meg lehet tudni, hogy hány napi mozgás kell egy távolabbi célponthoz? Ezt az előző részekben a nyíl mellett mutatta egy szám, de ez most nincs. Pedig hasznos dolog lenne.

Ma megint játszottam egy nagyot a demóval. A kamerakezeléssel még mindig nem barátkoztam meg. Ha már 3D, akkor lehessen egyszerűen forgatni, mozgatni a kamerát. Az ostromnál többször is előfordult, hogy a fal miatt nem láttam az embereimet és kezdhettem a ctrl-lal és nyilakkal szórakozni. És ha már ostrom... Tetszik, hogy lehet a falat is támadni, de zavaró, hogy ekkor mindegy, hogy mekkora sereggel támadom, mindig csak egyet üt le. Ez a mai játéknál elég vicces volt, mert egyszerre ütöttem a kaput 1 nővérrel és több mint 100 lándzsással. És hát mindkettő ugyanakkorát sebzett :)

A manát mivel lehet visszatölteni? A hősömnél napi 5 töltődik, de az elég kevés. Van valami olyan képesség, ami ezt meggyorsítja? Lehet, hogy a hiányos angol nyelvtudásom miatt, de nem találtam ilyet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 03 szomb., 21:01 

Csatlakozott: 2011 jan. 02 vas., 16:40
Hozzászólások: 45
Tartózkodási hely: Herend
felho írta:
Azt valahonnan meg lehet tudni, hogy hány napi mozgás kell egy távolabbi célponthoz? Ezt az előző részekben a nyíl mellett mutatta egy szám, de ez most nincs. Pedig hasznos dolog lenne.

Ma megint játszottam egy nagyot a demóval. A kamerakezeléssel még mindig nem barátkoztam meg. Ha már 3D, akkor lehessen egyszerűen forgatni, mozgatni a kamerát. Az ostromnál többször is előfordult, hogy a fal miatt nem láttam az embereimet és kezdhettem a ctrl-lal és nyilakkal szórakozni. És ha már ostrom... Tetszik, hogy lehet a falat is támadni, de zavaró, hogy ekkor mindegy, hogy mekkora sereggel támadom, mindig csak egyet üt le. Ez a mai játéknál elég vicces volt, mert egyszerre ütöttem a kaput 1 nővérrel és több mint 100 lándzsással. És hát mindkettő ugyanakkorát sebzett :)

A manát mivel lehet visszatölteni? A hősömnél napi 5 töltődik, de az elég kevés. Van valami olyan képesség, ami ezt meggyorsítja? Lehet, hogy a hiányos angol nyelvtudásom miatt, de nem találtam ilyet.


Vannak a pályákon több helyen ilyen kővel körülvett kicsi kék körök és kék füst jön ki belőlük, azok töltik vissza a manádat! Ne nagy tereptárgyra gondolj, hanem kicsikre! :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 03 szomb., 23:53 
Avatar

Csatlakozott: 2010 aug. 18 szer., 20:54
Hozzászólások: 1037
Egy interjúból kiderült az Echelonon, hogy új városkép lesz szóval ez nem végleges, de valószínűleg csak patchben vagy kiegészítőben lesz. Tehát 2D-s lesz elvileg. S nem 3D-s mint az előző rész. Ha Heroes 3 minőség lesz akkor szuper lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 04 vas., 1:33 

Csatlakozott: 2011 feb. 12 szomb., 9:51
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest
felho írta:
Ma megint játszottam egy nagyot a demóval. A kamerakezeléssel még mindig nem barátkoztam meg. Ha már 3D, akkor lehessen egyszerűen forgatni, mozgatni a kamerát. Az ostromnál többször is előfordult, hogy a fal miatt nem láttam az embereimet és kezdhettem a ctrl-lal és nyilakkal szórakozni.

Alternatíva a Delete és a PageDown (rotál az is), az End pedig visszarakja alapba a combat mapnál. Tény, hogy nem kényelmes.

Idézet:
A manát mivel lehet visszatölteni? A hősömnél napi 5 töltődik, de az elég kevés. Van valami olyan képesség, ami ezt meggyorsítja? Lehet, hogy a hiányos angol nyelvtudásom miatt, de nem találtam ilyet.

Ha jól emlékszem a Prime mágiaiskolában van Manaregeneráció, ami Combatnál működik és passzív képesség, másról nem tudok. Még speciális hősképességnek el tudom képzelni, de nem találkoztam vele a bétában.

_________________
Éljenek a körökre osztott stratégiák!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 04 vas., 8:32 
Avatar

Csatlakozott: 2008 márc. 26 szer., 12:30
Hozzászólások: 4456
Tartózkodási hely: Felső Jura
hahakocka írta:
Egy interjúból kiderült az Echelonon, hogy új városkép lesz szóval ez nem végleges, de valószínűleg csak patchben vagy kiegészítőben lesz. Tehát 2D-s lesz elvileg. S nem 3D-s mint az előző rész. Ha Heroes 3 minőség lesz akkor szuper lesz.


Legyen igazad :wink:

_________________
T-Rex, Felső Jura egyik bajnoka, az istenük egyik helytartója, a Felső Jurai rendőrség tagja és a Jurai Kerekasztal Lovagrend vezére...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 04 vas., 12:37 
Avatar

Csatlakozott: 2003 jún. 24 kedd, 12:02
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Aki megfigyelte a H6 kezdőképernyőjét, az láthatja, hogy az egy 3D-s heaven várkép. Szóval lesz 3D-s városkép, az tuti.
Csak gondolom a programozók jobban haladtak, mint a designerek. :)

_________________
Minden úgy van jól, ahogy van, kivéve, ha nem lehet rosszabul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 04 vas., 17:17 

Csatlakozott: 2011 feb. 12 szomb., 9:51
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest
Sance írta:
HANGULATTEREMTÉS. Ezt a szót kellett volna kiírni a blackboard-ra Black Hole-éknál, ugyanis a teljes képernyős town screen arra szolgált, hogy elkapjon választott fajod hangulata mindjárt a játék első körében.

Egyetértek. Annyit azzért hozzá lehet tenni, hogy nem a BH akarta így, hanem a UBI. (eredetileg ez se lett volna benne!)

Idézet:
Még egy fájó pont a kamerakezelés: a Heroes V-ben megölte az fps-t, ha madártávlatba kapcsoltunk és bedöntöttünk a kamerát, de a funkció legalább ott volt, és akinek nem tetszett, választhatott a másik 2 nézet közül. A HVI-ban a kamera túl fix, ami egy 3D-s játéknál nem a legjobb megoldás.

Ennek technikai okai vannak. Más megvilágítási rendszer (és jóval nagyobb polygon szám).

Idézet:
Ami elsőre sokként ért, az az Enlightenment: jellemzően minden részben nagyon erős skill, amit érdemes a fő hőssel felvenni, de az, hogy már a legalacsonyabb szinten ilyen durván, 25%-al növelje a felvett xp-t, azért az kemény, és simán a legerősebbé teszi kezdésnek.

Kampányban jól jön, míg multiban nem feltétlen előny (hisz hosszabb játéknál van ennek előnye, különben csak elvesztesz egy képességet).

Idézet:
Ami viszont nagyon zavar, az az, hogy a játékmenet még a Heroes 5-höz képest is sokat lassult. A sok gyógyítgatás, feltámasztás nem jó, rengeteg felesleges pluszidőt ad egy csatához, és akkor még olyan igazán durva, a Heroes-ban megszokott extrém-epikus összecsapásom nem is volt, szóval csak elképzelni tudom, meddig tarthat egy olyan.

Ennek pont a multi miatt van jelentősége, ugyanis egy duel, ha rövid (kevés kör van), akkor az a Might hősöknek ad előnyt. Ez a Magic herok kiegyensúlyozása miatt lett így (korábbi játékokban a Might multiban - profi szinten -, előnyt élvezett). Egyébként egy Duel se megy tovább általában 8 körnél.

Idézet:
A kevesebb nyersanyagot nem éltem meg érvágásként, és nem tartom rossz ötletnek a várak vonzáskörzetét sem. Kicsit nehezebb a felégetett föld taktikáját alkalmazni, és mobilitásra is ösztönöz.

+ a Marketek jelentősége megnő.

_________________
Éljenek a körökre osztott stratégiák!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 04 vas., 19:05 
Avatar

Csatlakozott: 2004 feb. 02 hétf., 21:14
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Budapest
Véraláfutás írta:
Sance írta:
HANGULATTEREMTÉS. Ezt a szót kellett volna kiírni a blackboard-ra Black Hole-éknál, ugyanis a teljes képernyős town screen arra szolgált, hogy elkapjon választott fajod hangulata mindjárt a játék első körében.

Egyetértek. Annyit azzért hozzá lehet tenni, hogy nem a BH akarta így, hanem a UBI. (eredetileg ez se lett volna benne!)


Ez az "Ubi akarta így" dolog bennem elég sok kérdést felvet, és elnézést, ha esetleg már sokat tárgyalt témát dobok fel, de az utóbbi pár évben egyáltalán nem követtem rendszeresen ezen fórumot.

Az köztudott, hogy Ubiék először az ötödik részt is szállító Nivalnak ajánlották fel a Heroes VI fejlesztését, azonban megegyezés hiányában végül is a Balck Hole-nál landolt a meló. Ami ebben nem tiszta (és valószínűleg sosem fogjuk megtudni a pontos okokat, vagy csak sok év múlva, amikor már semmilyen jelentősége nem lesz), az az, hogy mégis mik voltak az okai a Nival/Ubi közti ellentétnek.

Az Ubisoft részéről valami olyasmi hangzott el, hogy a Nival túl elfoglalt volt más projektjei miatt, és én őszintén szólva ezt egy kicsit nehezen hiszem el, hiszen a Nivalnak a Heroes sorozat betonbiztos bevételi forrást jelentett, egyéb fejlesztéseikkel pedig jóval nagyobb üzleti kockázatot vállalnak. Lehet, hogy túl sok kompromisszumot kellett volna vállalni, amire a fanatikus oroszok nem voltak hajlandóak, így az Ubisoft keresett egy másik gárdát, akik sokkal könnyebben belementek az esetleges feltételekbe.

Azt talán mondanom sem kell, hogy a sok kompromisszum nem tesz jót egy csapat kreativitásának, és én ezt érzem a Heroes VI egész rendszerén. Az vitán felül áll, hogy egy magyar fejlesztő megfelelő anyagi forrásból világbajnok Heroes-t tudna készíteni, hiszen a mai generáció kb. az anyatejjel együtt szívta magába a HoMM második és harmadik részét Európa középső és keleti részén, de ha sok megkötést kap a pénzadóktól, az egy ilyen sorozat esetében egyenlő a katasztrófával.

Az ötödik részen nem éreztem ilyesmit, a végtermék alapján talán egyedül a fejlesztési idővel lehetett fukar az Ubisoft, és ugye a franciák találták ki Ashan világát is (ez sok keményvonalas rajongót zavart, de én borzasztóan örültem a reboot-nak, a Heroes IV ugyanis szépen tönkre vágta az eredeti világot). Az oroszok azt csinálhatták amit a legjobban szerettek volna: a harmadik rész alapjaira építkezve megcsinálták a saját, hardcore HoMM játékukat, most viszont kicsit az az érzésem, hogy Ubiék butítani vágytak, vagy legalábbis könnyebben tanulhatóvá akarták tenni a rendszert, és nem vagyok biztos abban, hogy ez a helyes út.

Én nem bánom, ha az Ubi kicsit erősebben akarja kontrollálni a franchise-t, de jobban járna mindenki, ha ezt inkább a világ és a sztori szintjén tennék (a H5-nek nagyon jól jött volna egy nagy adag író a franciáktól), a játékrendszert pedig rábíznák a profikra. Az egyszerűsítésnek alapvetően híve lennék, de ahhoz is az kell, hogy a minden finomságra vágyó réteg is megkapja a magáét. Nem szabadna elfelejteni, hogy a Heroes sorozatba olyan címek kellenek, amikkel a fanbázis évekig szeret játszani, és szigorúan a demó alapján nem érzem úgy, hogy a Heroes VI rendszere mély annyira, hogy erre képes legyen. A Heroes 4-el is elvoltam elég sokáig, de aztán visszakullogtam játszani a 3-al és csak a 3-al, és nem szeretném, ha ugyanez lenne érvényes az ötödik és hatodik rész relációjában is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
  Offline
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 04 vas., 21:59 
Avatar

Csatlakozott: 2008 márc. 26 szer., 12:30
Hozzászólások: 4456
Tartózkodási hely: Felső Jura
Kár, hogy széthullott a 3DO :cry:

_________________
T-Rex, Felső Jura egyik bajnoka, az istenük egyik helytartója, a Felső Jurai rendőrség tagja és a Jurai Kerekasztal Lovagrend vezére...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 75 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Imperium - Modified by Rey phpbbmodrey
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség