liok írta:
Sziasztok!
Ideje hogy én is kifejtsem kicsit a véleményem. Igencsak felemás véleménnyel vagyok a játékról, de csalódás felé billent inkább a mérleg. Egy biztos, látszik hogy sokat foglalkoztak vele és szép is lett.
Kezdem a pozitív dolgokkal:
-fantasztikus szép grafikája lett, és a zenék, hangok is a helyén vannak, tanítaniuk kellene ezt a részt
-az új faj meglehetősen érdekes, tetszetős és kreatív
-nagyon sok vélemény van e tekintetben, én azt mondom, a frakciók nagyjából egyensúlyban vannak, persze nem játszottam eleget, hogy ezt biztosra mondjam, de azok se akik ezt az állításomat cáfolják - az élőhalottak nem igaz hogy gyengék lettek, és az se hogy erősek - de ez vélemény csupán
-számtalan egyéb apró újítás, ötlet bekerült a játékba, sokat fel tudnék sorolni, most nem teszem, aki kiváncsi rá, úgyis játszani fog vele és észre fogja venni
-észrevehetően belekerültek a játékba új egységek is, a nekrók bajnokja kifejezetten tetszik, ötletes választás volt
-rendkívül jónak tartom hogy a hét helyett gyakorlatilag három szintre korlátozódott az egységek száma - 3 alap, 3elit, 1bajnok egység és egyik egység sem hullik a játékban, mint a légy, kifejezetten erős mindegyik és jól használható, bírják a gyűrést az azonos szinthez tartozó 3 egységek alap és elit szinten nagyjából egyforma erősek
Negatív dolgok:
-muszáj kicsit nekem is visszamennem a heroes 3hoz, nem tehetek mást: a heroes 3ban volt az alapjátékban 8 faj,a 4ben lett csupán 5 /de a várakban a választás mellett a hősök is aktívak voltak és a kizárásos rendszerben 8 szörny volt 7 helyett/, az 5ben 6, most meg márcsak 5 szimplán és megyünk lefelé?
sok sok egységfajtát említettek, ha a 3hoz viszonyítom akkor fejlesztéssel együtt számolva 2*21 egység, azaz 42 féle szörnnyel kevesebb van - jó beletettek néhány semleges szörnyet, ami szintén volt előző részekben dögivel, elvileg beletettek kampánydögöket, de a kampányt nem lehet 70szer végigtolni, hát ez óriási nagy csalódás, értem én hogy majd lesznek a kiegészítőben, de ez akkor is nagyban csökkenti a játékélményt, ez már túl sok mínusz, ergó ebből akármilyen szép a játék, nem lesz heroes 3 tartósság egyelőre, és minőség se, mert vannak más negatív észrevételek is, amit közlök tovább
-várak képernyőjéről többen panaszkodtak, hogy ablakos lett, az én véleményem is: szörnyű, és igazat adok azoknak akik előttem hozzászóltak ahhoz, hogy elveszett a varázsa így, belépek a várba, és én sem érzem azt amit az előző részeknél: nem ragad el magával a vár hangulata, ezt elképesztő mértékben elrontották, játszottak egyáltalán a készítők az előző heroes játékokkal? bocsánat ez nem sértegetés egyébként
-néhány egység kihagyása igencsak felért egy szívszúrással:könyörgöm, a pokolvárból miért pont az ördögöt kellett kihasítani?
, miért? bármit, még akár a cerberust is csak azt ne, nem azért mert egyik kedvencem, de óriási érvágás a frakció nívójának, nincs olyan teremtmény ami bajnokként helyettesítheti a nevét és jelenlétét, én ezt már tényleg nem értem
- a képzettségrendszer ahogy meg lett oldva csak elsőnek tűnik jónak, aztán másodikra is, végül harmadikra egyáltalán nem az, hiába a sok képesség, hiába a szabadság, átesett a ló másik oldalára, középutat kellett volna megtalálni, skirmishekben egyszerűen bősg zavara, és jobb lenne igenis a régi, klasszikus választható lehetőség, a középút számomra az lett volna ha esetleg több választást dob be véletlenszerűen úgy, hogy figyelembeveszi az alapkasztot és frakciót, nálam ez is nagyon rossz így, mert hosszútávon igenis el fog laposodni, mindenkinek lesznek kedvenc képességei és a többi, a többit meg majd hanyagolja
-a varázslatrendszer egyszerűen csapnivaló- no komment, inkább lenne olyan mint régen
hogy oldalaknyi, amiből néhányat használok, de olykor meg pont egy jól elhelyezett és időzített varázslat döntötte el azok közül a csatát, amit addig sose használtam, ezzel ez is elment
összességében a jelentős újítások átestek a ló másik oldalára, ez túl merész lett nekem és kicsit el is kedvetlenített, fogok játszani a játékkal mert ettől függetlenül tetszik, szép is, de ez messze nem az amiben reménykedtem, és a kritikákkal ellentétben tényleg nem vagyok pityergős és magasan elvárós, de ami jó és ami igazi heroes fíling, azt a kutyának kell elcseszni...
-visszatérve még a dolgokhoz, a sztori elvileg az 5höz viszonyítva időben jóval előbb játszódik, amelyben voltak törpök, tündék, sötételfek, és mágusok is, és amelyben a veremördög csak szerény kis muskétás volt az angyal mellett, mert az ördög volt a bajnok, most ebben a részben meg a veremördög az angyallal került partiba, most melyik gyúrt és melyik satnyult akkor?, nem derül ki, mert itt van a küklopsz ami itt is és ott is van és a helyén maradt: bajnoknak - logikátlan nekem...de lehet én vagyok rugalmatlan
nem vagyok már biztos hogy ki fogok fizetni pénzt az új játékért, szerencsére nem rendeltem meg, talán ha lemegy az ára megveszem, de az is lehet hogy várok a kiegészítőig, mert ez nekem lapos lesz, nem hiszek benne hogy leültet hónapokon, éveken át
sőt, nem fog, és tudom hogy ez egy vélemény, de sokak tapasztalták ezeket legalább részben mint én
ez van de sok élményt kívánok mindenkinek és reménykedem a kiegészítők hoznak majd pozitív változást...
Az alábbiakban a magánvéleményemet írom, amivel SENKIT nem óhajtok szidni, kissebbíteni vagy sértegetni, csupán nem értek egyet nézetekkel.
Természetesen mindenki úgy ítéli meg az új dolgokat, ahogyan az neki tetszik, de ha megteszitek, hogy több oldalról, szempontból vizsgáljátok jelen esetben a Heroes VI-ot, akkor szerintem más megvilágítást kell hogy kapjon az ügy.
Kezdem a legfontosabbal: Amit én a Heroes VI esetében nagy hibának érzek többek véleményalkotásánál, az az, hogy a múltra hivatkoztok és állandóan a Heroes III-mal jöttök.
Tény és való: A Heroes III a sorozatban egy nagyon jól megalkotott, annak idején rendkívül profi munka volt, ami a Heroes társadalom szinte teljes egészének meghódította a szívét.... Nekem is!
Ezért is lett neki számtalan kiegészítője, mod-ja, fejlesztése, stb, stb.
De vegyük már az idő előrehaladtával azt is figyelembe, hogy nem biztos, hogy minden tekintetben nyerő, ha egy rókáról 263.476 bőrt próbálunk ugyannazzal a módszerrel lehúzni.
Mert az tény, hogy a Heroes VI is ugyanazt a rókát nyúzza, de egy más felfogásban, egy más megközelítési módszerrel és modernebben.
És én pontosan ebben látom az ügy lényegét.
Mert meg lehetett volna tenni azt is a Heroes VI esetében, hogy minden ugyanolyan lenne, mint a Heroes III-ban csak 2011-es grafikával, ugyanazok a várak, lények, hősök, spellek, minden, csak vadiújan. Csakhogy én pl. ebben az esetben nem biztos, hogy megvenném mégegyszer a játékot, csak azért, mert 2011-es grafikával készült, mert ez pénzpazarlás lenne.
Így viszont, hogy van új frakció, van minden frakcióban több új egység nagyon aranyos mozgásokkal, találó képességekkel, más a hősök fejlődési módszere, alakul a várak kinézete (mert ugyebár talán az köztudott, de ha nem, akkor most leírom, hogy a demóban és a bétában használt várkép nem a végleges), jó a netes koncepciórésze a game-nek ... és még sorolhatnám, így látom értelmét, hogy megrendeltem a VI-ot.
----
Csöndes mellékkitérő pár mondatban a hősök fejlődési módszerére: Én kifejezetten jónak tartom az új rendszert, mert bár idő kell hozzá, de ha rájössz a titok nyitjára, akkor egy hőst számtalan féleképpen lehet erősíteni, és már most biztos vagyok benne kb. egy hónap bétázás után, hogy nem lesz kikövesedett menete nálam a dolognak. Kiindulhatok egyrészt mondjuk abból, hogy ha könnyű módban játszom, más skillfát építek a hősnek, mintha normálban vagy hardban. Próbáljátok ki! Nem beszélve arról, hogy az ellenfelek frakcióit látva érdemes más fejlődést választani, mert más taktika kell a nekrók ellen mint a Stronghold ellen.
---
Tudom, a játékon az idő folyamán kell még csiszolni, mert vannak még benne hibák, bugok, javítani valók, adni kell az ötleteket, a tippeket a fejlesztőknek, de én a magam részéről igyekszem elfogadni az ő koncepciójukat és ennek mentén segíteni a munkájukat, beleépíteni a javaslatokat. ... Biztosan jót fog tenni a VI-nak, ha lesz majd menet közben 1-2-3 mittudomén mennyi új frakció, egység, spell, stb, de hagyjuk kiforrni az egészet, építsük együtt a dolgot, és akkor felnőhet a VI a III-hoz.
Igaz, nem lesz ugyanolyan, nem is lenne jó, ha ugyanolyan lenne, de megütheti azt a szintet, még akár jobbat is, csak el kell fogadni az újat, a másat.
Bocsi a hoszzért, ez kikívánkozott belőlem!