Heroes Fanatikusok Fóruma (www.hommm.hu)
http://hommm.hu/heroesforum/

Javítani való a Heroesokban
http://hommm.hu/heroesforum/viewtopic.php?f=1&t=1595
Oldal: 1 / 3

Szerző:  Ricsi [ 2010 jún. 29 kedd, 20:24 ]
Hozzászólás témája:  Javítani való a Heroesokban

Azért hoztam létre ezt a témát, mert kíváncsi vagyok, hogy mások mit gondolnak erről a témában kapcsolatban. Én sok javítani valót látok, de semmi sem lehet tökéletes, csak arra fele lehet haladni. De nekem attól függetlenül ez a kedvenc játékom, mert már kiskorom óta Heroesozok.

Szerző:  polo56 [ 2010 jún. 29 kedd, 21:33 ]
Hozzászólás témája: 

Nem tom érdekes ötlet, de egy biztos 4-esben van a legtöbb minden.

Szerző:  T-Rex [ 2010 jún. 29 kedd, 21:46 ]
Hozzászólás témája: 

Sajna, abban van tényleg a legtöbb hiba :(

De bekell vallani, hogy a hős csaták érdekesek voltak :)
Viszont azt kell, hogy mondjam, hogy nem sok javítani való van bennük (kivétel H4), inkább bővíteni kellene. Például, ha lesz Heroes VI (reméljük, hogy lesz 8) ) több fejlődést, több várat és több varázslatot kellene belerakni.

Végső szó: szerintem nem kell javítani benne semmit

Szerző:  Utrkij Yuzsulaw [ 2010 jún. 29 kedd, 22:05 ]
Hozzászólás témája: 

Nekem az a meglátásom, sokan azért mondják, hogy a H4-ben kell(ene) javítani többet, mert ez a rész többé-kevésbé alapjaiban is különbözik a többitől.
A 4-es sokkal RPG-sebb, szó szerint a hősök körül forog minden, a varázslatok a nációk köré épülnék(mondjuk nekem ez tetszik), a harcrendszer, meg szerintem sokkal nehezebb ill. jobban megfontoltabbá teszi a játékost a döntések meghozatalában. A fejlődési rendszer is más, mivel sokkal szerteágazóbb hősöket lehet fabrikálni(ráadásúl több hős egy csapatban --> RULEZZ 8) ), amire még az összetett mágia rendszer is rá tesz még egy lapáttal.
Ami viszont negatívum, hogy relatíve sok az olyan artifact, aminek nem sok értelme van, úgy általában a játékban. Ráadásul el sem lehet adni őket, így "óriási kupi" van néha a hősnél..
A grafika meg szerintem egy ilyen játéknál nem igazán lehet mérvadó, lehetne jobb is, főleg az animációk terén, de én anno is hamar megbarátkoztam vele (mondjuk pálinkázás után a kobold, meg szatír.... :lol:)
Szóval jó ez, csak "kicsit" bűvölödni kell vele annak, aki most veszi kezébe a stuffot.

Szerző:  Ricsi [ 2010 jún. 29 kedd, 22:19 ]
Hozzászólás témája: 

Jó lenne a HOMM6-ban, hogy több vár lenne(pl. ember, ufó stb.) és fejlődés is( hasonlóan, mint az Empire Earth-ban, csak körökre osztottan). Lehetne sokkal több szörny és térkép(vagy egy jó HOMM 6 random térképszerk. progi). A HOMM6-ban jó lenne, ha lehetne pénzzel fejleszteni a varázslatokat és a szörnyeket is akár az adott korszakban is és lehetne benne több nyersanyag is a későbbi korszakokban. Az NPC-k sztem. úgy lenne megoldott, hogy amelyik korszakban vagy, annál van az NPC is(ha a másik játékos fejletlenebb, akkor NPC-k is annál a korszabban vannak, a nyersanyagok meg úgy, hogy a fejlettebb bányákat is el lehet foglalni, csak már előre megtermelni, de nem tudod még használni). Meg az is naon jó lenne, ha minnél előbb megjelenik naon sok extrákkal, és késöbbiekben mozi film is készülne.
Írjon vki, ha vmit nem talál jónak ő szte, előre is köszönöm. :)

Szerző:  T-Rex [ 2010 jún. 30 szer., 0:25 ]
Hozzászólás témája: 

Gondoljunk bele. Mi lenne ha...?
1- A H5 grafikáját vennék alapul
2- A H4 kaszt és fejlődés rendszerét használnák, persze úgy lenne még jobb, ha a hős, baltát is használna, ha balta van nála.
3- az eddigi részek lényei használnák fel, persze felújítva, több fejlődéssel
4- ha a hősők ugyanígy sétálgathatnának akár egy csoportban, de persze vagy ők gyengülnének vagy a szörnyek erősődnének, de akár maradhatnak egy hősős seregek.
5- megpróbálnák az A-life technológiát a heroesben is, így nem fog megtörténni kétszer ugyanaz a dolog.
6- a zene stílusokat megtartanák
7- még több képesség. kaszt, varázslat kitalálása
8- a lények hős nélkül is mozoghatnának, így az erősebb szörny csapatok legyilkolhatják az utánpótlásunkat :P

De a legjobb az lenne, ha a fejlesztők civil játékosokat kérnének meg, hogy ötleteljenek :)

Szerző:  polo56 [ 2010 jún. 30 szer., 21:24 ]
Hozzászólás témája: 

Egyet értek T-rexel,de lehetne még egy dolog

9-ha lennének olyanok a hadjáratokban, hogy pl.: ellenségedet elfogtad és ő azt mondja hajlandó áttálni hozzád, ha elengeded.
-Elfogadod az ajánlatát.
-Nem fogadod el az ajánlatát.
Tehát dönthessünk mi a sorsunkról.

Szerző:  Ricsi [ 2010 júl. 16 pén., 22:46 ]
Hozzászólás témája: 

Utrkij Yuzsulaw írta:
Nekem az a meglátásom, sokan azért mondják, hogy a H4-ben kell(ene) javítani többet, mert ez a rész többé-kevésbé alapjaiban is különbözik a többitől.
A 4-es sokkal RPG-sebb, szó szerint a hősök körül forog minden, a varázslatok a nációk köré épülnék(mondjuk nekem ez tetszik), a harcrendszer, meg szerintem sokkal nehezebb ill. jobban megfontoltabbá teszi a játékost a döntések meghozatalában. A fejlődési rendszer is más, mivel sokkal szerteágazóbb hősöket lehet fabrikálni(ráadásúl több hős egy csapatban --> RULEZZ 8) ), amire még az összetett mágia rendszer is rá tesz még egy lapáttal.
Ami viszont negatívum, hogy relatíve sok az olyan artifact, aminek nem sok értelme van, úgy általában a játékban. Ráadásul el sem lehet adni őket, így "óriási kupi" van néha a hősnél..
A grafika meg szerintem egy ilyen játéknál nem igazán lehet mérvadó, lehetne jobb is, főleg az animációk terén, de én anno is hamar megbarátkoztam vele (mondjuk pálinkázás után a kobold, meg szatír.... :lol:)
Szóval jó ez, csak "kicsit" bűvölödni kell vele annak, aki most veszi kezébe a stuffot.


De bajnoki szinten a hős sokszor szinte semmit sem ér a H4-ben. Főleg nagy számban nem, de a rendnél igen, mert a káoszos várban, ha bemegyek, s itatok vele 1000 mana italt, s ha a hős is jó, akár több mint 10000(!) csontsárkányt lehetne illúzionálni. hehe

Szerző:  T-Rex [ 2010 júl. 17 szomb., 9:33 ]
Hozzászólás témája: 

De, ehhez elég nagy szintűnek kell lennie nem?

Szerző:  solmenir [ 2010 júl. 17 szomb., 12:22 ]
Hozzászólás témája: 

Egyértelmű, hogy a négyesen van a legtöbb javítani való. Személy szerint én szerettem a négyes részt is. Nagyon tetszett, hogy több hős is lehet egy csapatban, a fejlődési rendszer is nagyon bejött, a kampány pedig szó szerint lebilincselt. Sajnos viszont sok olyan dolog volt, ami ezt megkeserítette: A hihetetlenül hülye AI, a balance szinte teljes hiánya, és persze mindenki kedvence, az upgradelhető lények sem voltak benne.

A Heroes 3 nagyon kiforrott játék volt (főleg a maga idejében) és egy dolog hiányzott belőle nagyon, a 4-es rész igazi történetszerű narrációja (egyébként ez az ötösből is hiányzik - olvastam róla egy cikket, hogy a négyes rész fejlesztőgárdájában, akik ehhez a változathoz ragaszkodtak, az alapjáték elkészítése után nem vettek részt a többiben)

A Heroes 5 rendszere szerintem nagyon jóra sikerült, minden lénynek adtak valami kis speciális élt, és hab a tortán, hogy végül kétfelé is lehetett fejleszteni a lényeket, ami szerintem marha jó ötlet volt, és furcsállom is, hogy ezt eddig nem valósították meg. Amit viszont nem szerettem a Heroes 5-ben, az maga a világa. Nekem egyértelműen a harmadik rész felhozatala, lényei, világa jött be, épp ezért is tetszenek a Heroes 5-ben azok a frakciók, amik nagyon hasonlítanak az a harmadik részbeli társukhoz: A sylvian, haven, nekromanta és talán a démon. A dungeonnal és academyvel azóta sem sikerült megbarátkoznom; Adjátok vissza a medúzáimat és nagaimat!

Szerző:  Ricsi [ 2010 júl. 17 szomb., 14:20 ]
Hozzászólás témája: 

T-Rex írta:
De, ehhez elég nagy szintűnek kell lennie nem?


Érdekes, de nem kell magas szintűnek lenned(rend 2. rend mágia kifejl+ a varázslat+ káosz vagy természet vár), hogy ez megvalósuljon(de viszont még ne3m csontsárkányt, hanem sok gyenge is jó), de csak a vár támadásnál és gép ellen jön be, meg idő is kell, mire a 10000 csontsarit illuzionálod, az rengeteg idő, vagy olyan robot progival(!) lehet, hogy 10 perc alatt megoldja neked az illuzionálást. Amúgy illúzionált lényt is lehet vértanusággal megvédeni a 4. szintű lényünket, mert akkor az szinte verhetetlenné tenné a játékost a vár csatánál, aki ezt a taktikát választja? :D

Szerző:  solmenir [ 2010 júl. 17 szomb., 14:26 ]
Hozzászólás témája: 

Ricsi írta:
Jó lenne a HOMM6-ban, hogy több vár lenne(pl. ember, ufó stb.) és fejlődés is( hasonlóan, mint az Empire Earth-ban, csak körökre osztottan). Lehetne sokkal több szörny és térkép(vagy egy jó HOMM 6 random térképszerk. progi). A HOMM6-ban jó lenne, ha lehetne pénzzel fejleszteni a varázslatokat és a szörnyeket is akár az adott korszakban is és lehetne benne több nyersanyag is a későbbi korszakokban. Az NPC-k sztem. úgy lenne megoldott, hogy amelyik korszakban vagy, annál van az NPC is(ha a másik játékos fejletlenebb, akkor NPC-k is annál a korszabban vannak, a nyersanyagok meg úgy, hogy a fejlettebb bányákat is el lehet foglalni, csak már előre megtermelni, de nem tudod még használni). Meg az is naon jó lenne, ha minnél előbb megjelenik naon sok extrákkal, és késöbbiekben mozi film is készülne.
Írjon vki, ha vmit nem talál jónak ő szte, előre is köszönöm. :)


Ha már felhívás is van, kötözködöm kicsit :-)

Az ufós ötletet nem tudom mennyire díjaznák - a Heroes 3 Armageddon's Blade tulajdonképpen egy ilyen létesítményt akart bevezetni (a sztori szerint a M&M7 története alapján ugye a Pit szupertechnológiára tesz szert) de sajnos a rajongók nagyon konzervatívok, szűk látókörűek voltak, és nagyon nem tetszettek nekik a láncfűrészes zombik meg a lézerfegyverek. Ezért aztán kisírták, hogy az egész projekt (aminek java része már elkészült!) menjen a kukába. Emiatt lett elhamarkodva a Conflux létesítmény. Én személy szerint sajnálom, hiszen egy ilyen csavar is a M&M világ szerves része, és szerintem egy sokkal kiforrottabb kiegészítő készült volna.
Na de, hogy témánál maradjunk, a sok létesítmény tényleg pozitív, hiszen minél több lényt jelent. De ne felejtsük el, hogy míg a Heroes 3-ban - ahol sok frakció és egység volt - sok lénynek semmilyen egyedi képessége nem volt, addig manapság már elvárás, hogy minden egység rendelkezzen valami specializációval. Ez pedig azt jelenti, hogy minél több egység, annál nehezebb belőni az egyensúlyt. Szerintem a Heroes 5-ben így is szép munkát végeztek, nem hiszem, hogy még ennél többet is bevállalnának.
Térkép van rengeteg, csak keresni kell :-)
Empire Earth, vagy AoE szintű fejlődés szerintem nehezen lenne megoldható, hiszen teljesen más koncepciójú játék. Csak azt képzeld például el, hogy mi lenne, ha a nálad magasabb fejlettségi szintű játékos elfoglalná egyik városodat, az ugye ugrana egy szintet. Ha pedig visszafoglalod akkor visszaugrik? Nem sok értelme van. Ha meg már városonként vennénk a fejlődést, akkor szinte helyben vagyunk.
A pénzért vehető/fejleszthető varázslatokat azért nem tartom helyesnek, mert ez valószínűleg megölné a játék egyik legalapvetőbb koncepcióját, a tapasztalati pontokat/szinteket, hiszen ezeknek pont az az értelme, hogy csak úgy szerezheted, ha harcolsz, illetve meglátogatsz bizonyos létesítményeket egyszeri bónuszért.

Szerző:  doom3d [ 2010 júl. 17 szomb., 18:05 ]
Hozzászólás témája: 

Szerintem a H6-ban lehetne a hősök fejlődése a Diablo 2-höz hasonló.

Például bemész a várba, és képzettségpontokért megtanulsz pár varázslatot a mage guild-ből, de csak azt, ami neked kell éppen. Hasonlóképpen a már megszerzett varázslatokat XP ellenében lehetne menet közben tuningolni.
Az elemi mágiákban, másoldlagos képzettségekben is a 3 szint helyett tulajdonságpont lenne, szintén XP ellenében fejlesztve.
Az egyes kasztoknál csak az lenne meghatározva, hogy melyik képzettség vagy varázslat csoportot tanulod könnyebben. Mondjuk barbárnak egy offense fejlesztése kevesebb XP-be kerülne, a wizzard kevesebb XP-ért tuningolhatna varázslatokat, a törpöknek olcsóbb lenne a resistance stb.

Így, ha valamit eltolnának a fejlesztők az egyes képességek/mágiák/kasztok kiegyensúlyozásánál, akkor simán lehetne korrigálni a dolgot azzal, hogy a bénábbra sikerült skilleket fajonként eltérő mértékben leakciózzák. Itt van a sorcery 1500 helyett 500 XP-ért, csak fogyjon..

Hapci.

Szerző:  T-Rex [ 2010 júl. 17 szomb., 22:06 ]
Hozzászólás témája: 

Ezzel csak az lenne a gond, hogy a legtöbb játékos csak a pusztító mágiára specializálódik, ez nem azt jelenti, hogy tényleg csak arra, tehát az olyan varázslatok, mint a manakitörés vagy az igaz hatalom nem lesz mindig használva, pedig ezek is életmentők lehetne néha.

Az viszont jó lenne, ha a H6-ba a sebesség varázslat vissza térne a régi módba és a lényeknek újra csak sebességük lenne, kezdeményezés meg nem. Ezt azért mondom, mert a H5-ben a lassításnak és a gyorsításnak értelmét nem látom. Pl: 8%-al csökkenti a kezdeményét a tánnak és az meg sem mozdul az ATB (vagy ATP) csíkon és ugyanez van a 8% gyorsasággal a fegyvernökön, ő se lesz semmivel gyorsabb és a morál is visszatérhetne a rendes kerégvágásba.

Még két dolog, mivel csak a Dio1-vel játszottam, így nem ismerem a második részét még, ezért csak vaktában találgattam a hősők fejlesztése iránt.
Másrészt meg félre értelmeztem Ricsi írását a 10K csontisari illúzionálását. Arra gondoltam helytelenül, hogy a hőse csatában megiszik 1000 mana italt és úgy teremt illúziót.

Szerző:  Ricsi [ 2010 júl. 18 vas., 12:09 ]
Hozzászólás témája: 

T-Rex írta:
Ezzel csak az lenne a gond, hogy a legtöbb játékos csak a pusztító mágiára specializálódik, ez nem azt jelenti, hogy tényleg csak arra, tehát az olyan varázslatok, mint a manakitörés vagy az igaz hatalom nem lesz mindig használva, pedig ezek is életmentők lehetne néha.

Az viszont jó lenne, ha a H6-ba a sebesség varázslat vissza térne a régi módba és a lényeknek újra csak sebességük lenne, kezdeményezés meg nem. Ezt azért mondom, mert a H5-ben a lassításnak és a gyorsításnak értelmét nem látom. Pl: 8%-al csökkenti a kezdeményét a tánnak és az meg sem mozdul az ATB (vagy ATP) csíkon és ugyanez van a 8% gyorsasággal a fegyvernökön, ő se lesz semmivel gyorsabb és a morál is visszatérhetne a rendes kerégvágásba.

Még két dolog, mivel csak a Dio1-vel játszottam, így nem ismerem a második részét még, ezért csak vaktában találgattam a hősők fejlesztése iránt.
Másrészt meg félre értelmeztem Ricsi írását a 10K csontisari illúzionálását. Arra gondoltam helytelenül, hogy a hőse csatában megiszik 1000 mana italt és úgy teremt illúziót.


A csata elött inna meg 1000 manna italt, de azért ne csak hőssel rohamozzuk meg az AI várat. De ez persze csak egy kis túlzással. Amúgy a H5-ben igazad van, hogy visszatérhetne a rendes sebesség és az, hogy ne legyen kezdeményezés.
A H6-ban lehetne még az, hogy a szörnyeket a korszakon(lásd feljebb) belül is lehetne fejleszteni pl. támadás, védekezés, HP, stb. hasonló módon, mint az EE-ban(Empire Earth). Az ingyenes variknak sem látom sok értelmét(H5), mert van, amikor jobb, mint a mannás vari. Meg a hőssel is ha közepes kifejlesztésnél is 1 vagy 2 csontsárkányt meglehetne támadni vari nélkül, így a támadó varikkal sem megyünk sokkal. A ballisztákat lehessen a H6-ban irányítani, s a sátor gyógyítását is mi szabjuk meg, a lőszerkocsi is csak + shot-ot adjon, s aranyért lehessen csak shot-okat beletölteni. A random map is lehetne egy kicsivel változatosabb és jobb(ne az út adja meg az ellenséges vár területét, és a grail is a gyári térképeknél legyen mindig máshol, hogy ne lehessen betanulni, hogy hol van. A falat a H6-bsn meglehesen támadni, de ne lehessen olyan könnyen lerombolni. Lehessen a nyersiket is állítani egyes játékosok között vagy az arany termelést vagy a Hp értékét, hogy kiegyensúlyozottabb legyen as játék a kezdő és a profi között. A korszakok közötti lépés ne legyen kulcsfontosságú, de legyen jelentősége és az összes saját váradra kitérjen, mert ne legyen az egyik íjjal lövő ork a másikban meg lézerrel lövő... Egy hozzászólásban viszont nem tudom leírni az összes javitani valókat, mert nem jutt egyszerre eszemben minden.

Szerző:  T-Rex [ 2010 júl. 18 vas., 12:25 ]
Hozzászólás témája: 

Ezzel a korszakos csoportosítással nem minden játékos barátkozna meg vele és ugyebár elég ciki lenne, ha az egyik játékos még fejszés orkkal menne, míg a másik lézerpuskával nyomulna. Inkább azt kéne tenni, hogy a lénynek nem egy, nem kettő, hanem három fejlődése legyen, amikhez természetesen tovább kéne fejleszteni az adott felfejlesztett épületet.

Szerző:  Ricsi [ 2010 júl. 18 vas., 13:21 ]
Hozzászólás témája: 

Ebben igazad van, de maga a szörnyet is fejleszteni lehessen a korszakok helyett.

Szerző:  solmenir [ 2010 júl. 18 vas., 14:57 ]
Hozzászólás témája: 

Szerintem nem a többszörös fejleszthetőség lenne a tuti, hanem a variáltság. Most a Heroes 5-ben ugye kétfelé lehet fejleszteni a lényt, és ha már ilyen irányban tekintünk előre, akkor jobb lenne, ha három féleképp lehetne, ahelyett, hogy három szinten keresztül mindig ugyanúgy. Persze ez baromi sok meló lenne balanceolni...

Egyébként amit még szívesen látnék, az a Heroes IV megoldása a tornyokkal, hogy saját egységeket helyezhetünk el ott, amik jókora bónuszt kapnak támadásra és védekezésre is. Persze ezzel már valószínűleg túllépnénk egy határt, hogy mennyire szabad megnehezíteni az ember dolgát ostromkor.

Szerző:  T-Rex [ 2010 júl. 18 vas., 18:42 ]
Hozzászólás témája: 

solmenir a fejlesztéssel kapcsolatban igazad van. De,a tornyos megoldással ugyanoda jutnánk, mint a H4-ben. Szinte mindenki be akar majd jutni a toronyba a bónuszok miatt. Inkább a torony fejlődjön, mint a WoG-ban.

Szerző:  Ricsi [ 2010 júl. 18 vas., 21:50 ]
Hozzászólás témája: 

Vagy a falat is lelehessen a szörnyekkel rombolni balliszta helyett, az jó ötlet lenne, de a kaput nehezebben, mert ott nincsen árok? Jó lenne az, hogy el lehetne adni pénzért vagy nyersiért a szörnyeket, varázstárgyakat nyersanyagért az összes várban és még a sereg korlátozás nem zsoldos módszerrel(amit még az előző hozzászólásaimban ajánlottam a zsoldos módszert, de rájöttem, hogy hülyeség, vagy még a Warcraft 3-hoz hasonlóan látnám értelmét): A hős színtjétől függően tudsz szörnyeket betenni, mint a Kings Bounty-ban, a várad számától függően lehet csak növelni a várban levő védőket, s ezzel is motiválni lehetne az embert, hogy várakat foglalgasson.
Szabadon lehessen a csapatokat állítani pl. 2 legyen 1 ellen szituáció, minden térképnél lehessen ezt beállítani.


solmenir írta:
Szerintem nem a többszörös fejleszthetőség lenne a tuti, hanem a variáltság. Most a Heroes 5-ben ugye kétfelé lehet fejleszteni a lényt, és ha már ilyen irányban tekintünk előre, akkor jobb lenne, ha három féleképp lehetne, ahelyett, hogy három szinten keresztül mindig ugyanúgy. Persze ez baromi sok meló lenne balanceolni...

Egyébként amit még szívesen látnék, az a Heroes IV megoldása a tornyokkal, hogy saját egységeket helyezhetünk el ott, amik jókora bónuszt kapnak támadásra és védekezésre is. Persze ezzel már valószínűleg túllépnénk egy határt, hogy mennyire szabad megnehezíteni az ember dolgát ostromkor.


De varászlatokkal 100% osan lelehetne szedni a toronyban lévő szörnyeket, de inkább a torony és a fal(amit én látnák jónak) fejlesztését látnám jónak, mint T-Rex(de ő csak a tornyot írta).

Oldal: 1 / 3 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/