Heroes Fanatikusok Fóruma (www.hommm.hu) http://hommm.hu/heroesforum/ |
|
Lényszerkesztő? http://hommm.hu/heroesforum/viewtopic.php?f=1&t=1550 |
Oldal: 1 / 3 |
Szerző: | zozo112 [ 2009 aug. 31 hétf., 15:53 ] |
Hozzászólás témája: | Lényszerkesztő? |
A grove honlapján, amit innen lehet elérni találtam egy olyan lapot, ahol egy új lényt csinált, és egy meglévő pedig már fel volt téve, valami puskával lövöldöző ork. a másik egy szamuráj. erről tud valaki valamit, mert kéne ez a program. előre is köszi. a címem zozo112@citromail.hu ha valaki esetleg el tudná küldeni. várok hozzászólásokat. |
Szerző: | Terran [ 2009 aug. 31 hétf., 15:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hy! Hol az a honlap?Amúgy én erről még nem hallottam. |
Szerző: | zozo112 [ 2009 aug. 31 hétf., 16:11 ] |
Hozzászólás témája: | |
itt: http://www.heroesofmightandmagic.com/fo ... t=tutorial bocsi, nem grove, hanem forge |
Szerző: | Kiszse [ 2009 aug. 31 hétf., 16:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ezen a lapon réggebben sokat lógtam de én akkor s etalálkoztam ezzel a cuccossal. Pedig ez állati. Am nem tudja valaki h értekeket,képességet stb. lehet-e a kreált lénynek adni. Mert ilyen jellegű szöveggel nem taálkoztam. |
Szerző: | Hellblood [ 2009 aug. 31 hétf., 19:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Lehet. Én már alakítottam át pikemant, supermanre. ![]() Egy txt file az egész. Még a lények, épületek, cuccok nevét is át lehet írni. Pl. egy xl maphoz, ami nem egy ratyi ****, egész jó egy ilyen kis saját átírt épületes, lényes txt, egyedi hangulatot adhat hozzá verbálisan. WoGban pedig lehet hogy bele is lehet építeni a mapba script segítségével. |
Szerző: | T-Rex [ 2009 szept. 01 kedd, 6:19 ] |
Hozzászólás témája: | Mi lenne,ha |
Én is megcsináltam a tutorialt és nagyon jó elf-démon-arkangyal-mágus keveréket kaptam ![]() De mi lenne, ha... Ha azok a játékosok, akik szeretnének új lényeket,de nem tudják, hogy mit csináljanak letölthetnék más játékosok lényeit, ezzel talán jobbá téve a Heroes játékmenetét... De ez egy ötlet... UI:találtam egy forge nevű várost, működik, az első Erathiai láncfűrészes zombi ![]() ![]() UI:2 egy baja van, vmiért a confluxot keveri... És elnézést kérek ezért, hogy ezt ide írtam... |
Szerző: | zozo112 [ 2009 szept. 02 szer., 9:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
T-rex, a tutorialban, meg a progi letöltésében segítenél? nem tok angolul. köszi. |
Szerző: | T-Rex [ 2009 szept. 02 szer., 18:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Zozo112 leírod mi az ami nem megy és segítek, de szombatra vagy még péntekre lefordítom neked a tutorialt, rendben? |
Szerző: | T-Rex [ 2009 szept. 03 csüt., 5:23 ] |
Hozzászólás témája: | A lényszerkesztő |
Kb. két nap és elkészül az eredeti leírás fordítása, továbbá írok egy részletes leírást, hogy hogyan kell használni... Lépésről lépésre mindent leírok és ez alapján meg tudja, majd csinálni mindenki a saját lényét:) |
Szerző: | zozo112 [ 2009 szept. 03 csüt., 21:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
köszi szépen. egyenlőre ott elakadtam, hogy melyik program az. és még egyszer nagyon köszönöm, hogy segítesz. lehet, hogy megtaláltam, de nem biztos, hogy az-az, mer hiába keresem a képeket, csak skilleket találok... |
Szerző: | T-Rex [ 2009 szept. 04 pén., 5:49 ] |
Hozzászólás témája: | Lény |
Jó hír, kiraktam egy külön topikba (ezért elnézést, hogy egy külön topikot hoztam létre, de így aki kíváncsi rá, legalább nem kell majd lapozgatni az oldalak közt), hogyan kell használni, illetve az eredeti szöveg magyarosítását. Azért csináltam meg a saját leírásom, mert az eredeti nem tartalmaz minden infót, ami ehhez kell. Remélem tudja mindenki használni, de egyszerűbb, ha lementitek a gépre a leírást:) Üdvözlettel: T-Rex |
Szerző: | Mugger_ [ 2009 szept. 04 pén., 14:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! T-Rex: Az lehet, hogy Te létrehoztad és Neked jó hír, annak akit viszont egyáltalán nem érdekel a téma, abszolút felesleges az ugyanazon témával foglalkozó 2 topik!!! Kérlek, legközelebb meggondoltabban nyitogass topikokat! Üdv. Mugger T-Rex Belépett: 2008 Már 26 Hozzászólások: 27 Város: Felső Jura Hozzászólás elküldve: 2009 Sze 04 P, 4:45:56 Hozzászólás tárgya: Lényszerkesztő használata (angol része magyarra fordítva) Első kanyarban elnézést az új topikért, de jobbnak láttam így, mert innét akkor bárki elérheti és tudja használni. Szerintem egész hasznos leírást írtam, mert mindent leírtam, amit én csináltam és a végén müködött... Az első része az angol tutorial lefordítása, a másik az általam elkészített mód... Remélem tudjátok, majd használni ![]() Üdv: T-Rex Hogyan készítsünk új lényt? Mindig megakartad csinálni a saját egységed? De nem tudod hogyan kezd hozzá és nem találsz leírást? Jó az ötleted? Azt gondolod, megtudod csinálni? Ez a része az oldalamnak csak neked van! Kezdjük az elején. Először kell egy ötlet. De nincs olyan mint "Én egy szamurájt akarok!" (a szamuráj lesz a példám a felkészítésben). Először jellemezned kell: Öreg lesz-e vagy fiatal? Hogy fog kinézni? Mely egységekből akarod elkészíteni? Vagy talán egy 3D-s modelt akarsz készíteni és animálni? Szeretnél átjavítani valamit vagy használni a elkészülteket?. Ezek a legfontosabb részei, amik meghatározzák azt, hogy az egységed jobb lesz vagy rosszabb. A példám - Egy japán szamurájt akarok csinálni! Így néz ki, meztelen felső test, nagy kard és kigyúrt test. Arra gondolok, miket fogok hozzá használni (Itt a 3DO egységeit fogom használni, és talán lesz egy rész a 3D-s egységeknek is). Amikor kész vagyok, kibontom a "def" fájlokat a "h3sprite.lod"-ból, amit a "Resedit" programmal lehet megnyitni, (Minden másik program le van írva a letöltési részben) azt amire szükségem van, a példához ragaszkodva ezekre van szükségem: -CRANGL.def -COHDEM.def -CELF.def -CMAGE.def (Minden egység "def" neve, a C betűtől kezdődik, ez könnyebbé teszi a keresést.)Amikor megvan az ami kell nekem, Össze kell csomagolnom az animációs sémákat, ami szükséges arra, hogy egységet csináljak a "Defview"-val. Tehát, Megvan minden animációs séma BMP formátumban - a formátumot gyakorlatilag az összes grafikus program olvassa, mi következik? Mit használ a program? Nos, a legjobb út a "Gimp" nevű program, kitűnő grafikai szerszámok "GPL szerződéssel" (ami azt jelenti, hogy a "GIMP" ingyenes!) de én paintet használok azért, mert ez kényelmesebb (természetesen, csak akkor, ha valamit be akarok illeszteni... a paint hasznavehetetlen a többi feladatra). Tehát eddig megvagyunk: Egy fájlban benne van minden összetevő, ami az első sémája lesz az álom szörnyemnek. Most szerkesztem ezt (kivágok valamit, beillesztem valahova, tudod:)), ami így fog kinézni: Ahogy látod, összeállítottam az összetevőket egy kicsit. Az elf feje túl kicsi, a következő képen nagyobb lesz. Most, amikor megvan az, ami így néz ki, Körültekintően össze kell illesztened mindent, hogy legyen egy szép szörnyed: Kész az első séma. Most meg kell csinálnom a maradék animációkat. A következő részekre van szükségem: - Gesztus (amit akkor tesz, amikor az egér rajta van) - mozgás - sérülés elszenvedése - védelem - támadás a felső hexába - támadás a szemköztibe - támadás az alsó hexába - fordulás Mindezek befejeztével, használva az eredeti egységek animációit készen is vagyunk, de megpróbálhatsz csinálni saját kútfőből úgy, hogy nem használod az eredeti animációs részeket: T-Rex: Nos, ez az eredeti szöveg magyar megfelelője. Alább saját részletes leírásban elolvashatjátok a lényeges infókat a lény kreálásról... Bevallom nekem sincs meg rég óta ez a progi, de sikerült a szamuráj:) (a testvéreim örültek is neki nagyon) A túl részletesért elnézést kérek, de így láttam helyesebbnek! Még valami a játékot NEM lehet vele elronani, ha valamit elszúrtunk véletlenül, akkor próbálkozzunk újra, nekem sem ment elsőre:P Én is ragaszkodok a szamurájhoz és lépésről lépésre leírom mit is kell tenni... 1.lépés---> Ez nem olyan dolog amibe rögtön belelehet ugrani. Első lépésként hozzunk létre valahol a gépen egy mappát. A mappának célszerű olyan nevet adni, mint én. Én ez esetben így hívom: "HoMM3 saját lények". Ez azért fontos, mert ide pakolunk minden fontos dolgot, amire szükségünk lesz: animációk, def fájlok és stb... 2.lépés---> A létrehozott mappában fog kelleni minimum három almappa én ezeket: "Def akták","Lény képek" és "Temp fájlok"-nak fogom hívni. Ezenfelül a két mappában kell egy utolsó mappa, amit célszerű a lény nevével ellátni a további próbálkozások miatt és hogy egy helyen legyen minden. 3.lépés---> Nyissuk meg a következő programot: Resedit A fennti sorban három parancs közül választhatunk: File,Options,help - Help menűben nem sok információt találunk, de van egy kevés... Kitekintés - Options menü az egyik legfontosabb. Benne található két almenü a "Quickview" és a "Setpath for extract" Pár szót róluk: Quickview: ezzel képesek vagyunk megnézni az adott fájl kinézetét. Setpath for extract: Ezzel kijelöljük a fájl, hogy hova mentsük a dolgainkat... - File: 4 almenü található: Load resource file, Extract single file, Extract all visible files és a kilépés... -- A Load resource file-val tudjuk megnyitni a fájlokat, ezzel csak "lod" kiterjesztésüeket lehet csak! -- A Extract single file fog kellenni a lény gyártáshoz, kivéve a túl buzgóknak, akik egy lénybe akarják tömöriteni az összes szörnyet... (Megjegyzés: nem lehetetlen, csak sokáig fog tartani) -- A Extract all visible files mindent átrak "def" formátumba, érdemes egyesével csinálni, mert gyorsabb... 4.lépés Kattintsunk a Load resource file-ra és a bejött ablakon válasszuk most ki a "h3sprite.lod"-ot... Máris kiadta az összes fellelhető formátumokat. Keressük meg a C betűnél a következőket: -CRANGL.def -COHDEM.def -CELF.def -CMAGE.def (Fontos, előtte kattintsunk bele a Setpath for extract-ba, és válasszuk ki hova akarjuk rakni őket, én a "Def akták"- "Szamuráj" mappájába teszem a négy fájlt!) Ha megvan most a "CRANGL.def" jelöljük ki és kattintsunk a Extract single file-ra. És kész is keressük meg a többit is... Ha megnézitek a mappát már négy fájl van benne és mind "def" formátumú. Most már a Resedittet be is zárhatjuk, mert nem fog kellenni... Kitekintés: Nem lesz sok, és ez csak arra jó hogy kifújjam magam és némi infót adjak a dolgokról. Ez az egész nem egy napos meló, bár én megpróbálom rendesen leírni, hogy mit is kell csinálni... Sajnálom, ha egy kicsit (kicsit-nagyon) szájbarágos, de így azok is kipróbálhatják ezt, akik nem értenek nagyon hozzá. A legjobb szörny elkészítése és kitalálása akár 1-2 hónapot is igénybe vehet, de ha az ember elkezdi, akkor a legapróbb részletekre is fog figyelni, hogy elkészítse hőn szeretett lényét... és most folytassuk! 5.lépés Következőnek nyíssuk meg a "Defview" programot, az "Edit" menüből válasszuk ki a "Set exact path" részt és válasszuk ki azt a mappát ahova a leendő animáció képeket akarjuk tenni, én ragaszkodván az én példámhoz a: "Lény képek"- "Szamuráj alkotó részek" mappába teszem... Nyissuk meg a "CRANGL.def" fájlt. És ezzel bejött az arkangyal animációja. !!!FONTOS!!! Mindenki alaposan tanulmányozza át! Itt ki lehet választani az animációját! Ezt mindenki kénye-kedve szerint csinálhatja, mert ő tudja neki mi a jó:P Az "Actions" menüben ki lehet választani az "animate all" parancsot, ami arra jó, hogy megmutassa az arki mozgását. Ugyanezzel a paranccsal abbahagyja... Ajánlatos minden képet lementeni az összes képet, mert ez megkönnyíti a lény készítést. Ha ez megvan, akkor csak két lépés van hátra a lény elkészítéséig... 6.lépés Szerkeztésre én a paintot javaslom, de ki-ki a saját progiját használja... Megnyitjuk az első képet kiszedjük azt, ami kell (másoljuk a részt!), Utána megnyitjuk a másik lény képet (beillesztjük az előző másolt részt) és ezt megismételjük az összes képpel, ez egy kicsit hosszadalmas, de megéri... Ha a képekkel megvagyunk, akkor mentsük az új mappába (Lény képek-Szamuráj-Szamuráj maga) Utána egy lépés választ el minket a saját lényünktől... 7.lépés A befejezéshez bekell lépnünk a "Defmaker" fájlba, ahol megcsináljuk a lény mozgását,támadását és stb... Kattintsunk a "Create wizard" opcióra. Ahol bejön egy ablak ezzel: Please add bmp file for some actions, for more info see hints in bottom menu. Nyomjunk rá az OK-ra. Bejött a Creature Wizard, ahol a következő koncepcíok alapján bekell állítanunk a lény animációit, csak a legfontosabbakat írom le... Az "Add BMP file"-val lehet kiválasztani a képeket, amik kellenek... Most leírom mire kell az a sok szamuráj kép, amit át szerkeztettünk... LÉNYSZERKEZTÉS:1.lépés: A lény balról jobbra megy... (Ide azok a képek kellenek, ahol a lényünk normálisan sétál, ha azok az animációk meg vannak, akkor katt a "Next step"-re...) Tipp ehhez a lépéshez nincs... 2.lépés:A lény animációja mozgás nélkül Tipp: A behemót felemeli a kezeit 3.lépés:A lény animációja, amikor az egérrel rámutatsz Tipp: A behemót kinyitja és becsukja a száját 4.lépés:A lény sérülést szenved Tipp:Nagyon-nagy sebzés 5.lépés: A lény sérülést szenved Tipp: amikor védekezik (egy kicsi sérülés vagy a játékos megnyomja a védekezés gombot) 6.lépés: a lény meghal Tipp: hárommal kell kezdődnie (? bevallom ezt én magam sem értem) 7.lépés:A lény második féleképp pusztul el (valószínűleg felesleges) Tipp: Csak a beholdereknél található 8.lépés: A lény balról szembe fordul Tipp: nincs 9.lépés: A lény jobbról szembe fordul Tipp:nincs 10.lépés: a lény balról vissza fordul. Tipp:nincs 11.lépés: a lény jobbról vissza fordul. Tipp:nincs 12.lépés: A lény a felső hexába támad Tipp: közelharc 13.lépés: A lény Megtámadja a szemközti hexát Tipp: közelharc 14.lépés: A lény megtámadja az alsó hexát Tipp:közelharc 15.lépés: A lény a felső hexába támad Tipp: Távolságiharc (Csak íjász esetében) 16.lépés:A lény Megtámadja a szemközti hexát Tipp: Távolságiharc (Csak íjász esetében) 17.lépés:A lény megtámadja az alsó hexát Tipp:távolságharc 18.lépés: A lény a felső hexába támad Tipp: varázslat vagy közelharc két hexában 19.lépés: A lény Megtámadja a szemközti hexát Tipp: varázslat vagy közelharc két hexában 20.lépés:A lény megtámadja az alsó hexát Tipp: varázslat vagy közelharc két hexában 21.lépés:Repülő lény vagy különleges erő Tipp: felemelkedés vagy séta megkezdése a lénynek 22.lépés: Repülő lény vagy különleges erő Tipp: landolás vagy a séta befejezése 23.lépés: kattintsuk a "finish"-re. Visszatérvén, rákell kattintani az "add file"-ra, berakni a kellő BMP-ket és utána a Create def file alatt, a sárga mappára rá kattintva jelöljük ki a temp fájlok helyét és utána mentés... Ezután jöhet a Create Def file... Ezután készen is vagyunk a szörnyikénkkel... MEGJEGYZÉS: Annyit sajnos még én sem tudok, hogy hova kell berakni, hogy benne legyen a játékban, mihelyt rá jövök hozzá is teszem ehhez a leíráshoz... Remélem mindenki elégedett lesz ezzel a kis írománnyal... Üdvözlettel: T-Rex _________________ T-Rex, Felső Jura egyik bajnoka, az istenük egyik helytartója, a Felső Jurai rendőrség tagja és a Kerekasztal Dinói Lovagrend vezére... |
Szerző: | zozo112 [ 2009 szept. 04 pén., 15:50 ] |
Hozzászólás témája: | |
megtaláltam a h3sprite.log-ot, de a resedittel nem tudom kicsomagolni, csak megnyitni, de nem menti sehova, vagy nem tom hova menti. megvan!!! |
Szerző: | T-Rex [ 2009 szept. 07 hétf., 16:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Meg találtad hova menti? |
Szerző: | zozo112 [ 2009 szept. 07 hétf., 20:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
igen, már elkezdtem az ősi behemótot átdolgozni, még csak színek szerint. |
Szerző: | polo56 [ 2010 márc. 14 vas., 9:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://translate.google.pl/translate?hl ... cat_id%3D1 innen lehet már kész lényeket letölteni |
Szerző: | T-Rex [ 2010 márc. 14 vas., 13:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ezt a linket megtalálhatod a WoG fórum részen is ![]() |
Szerző: | zozo112 [ 2010 márc. 14 vas., 20:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
vki nem tudna olyan lényeket adni, amik a gyűrűk urába illenek? tudom, hogy már így is rengeteg van benne, de még kéne pár. |
Szerző: | polo56 [ 2010 márc. 25 csüt., 20:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
mi ez a Resedit program |
Szerző: | zozo112 [ 2010 márc. 25 csüt., 20:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
a res editbe kell betenni a képeket amiket csináltál és ez egy .def filet hoz létre, amit be kell tenned a játékba. itt a jön kérdés, hogyan? ezt nem tudom. a res editben, amikor elkezded, mindig egy-egy képet fog kérni. alul lesz egy-egy segítő mondat, pl a behemót nyitja a száját. ahhoz, hiogy ezt az animációt létrehozd, ha jól tippelek, egy 5-10 kép kell. aztán jön, h pl a behemót mozog, stb. tehát ott leír egy-egy tippet, hogy melyik akcióra(kijelölés, mozgás, léptetés, halál) tegyél be képe(ke)t. remélem nem lett túl hosszú, se bonyolult ![]() |
Oldal: 1 / 3 | Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |