Sziasztok!
T-Rex:
Az lehet, hogy Te létrehoztad és Neked jó hír, annak akit viszont egyáltalán nem érdekel a téma, abszolút felesleges az ugyanazon témával foglalkozó 2 topik!!!
Kérlek, legközelebb meggondoltabban nyitogass topikokat!
Üdv. Mugger
T-Rex
Belépett: 2008 Már 26
Hozzászólások: 27
Város: Felső Jura
Hozzászólás elküldve: 2009 Sze 04 P, 4:45:56
Hozzászólás tárgya: Lényszerkesztő használata (angol része magyarra fordítva)
Első kanyarban elnézést az új topikért, de jobbnak láttam így, mert innét akkor bárki elérheti és tudja használni. Szerintem egész hasznos leírást írtam, mert mindent leírtam, amit én csináltam és a végén müködött...
Az első része az angol tutorial lefordítása, a másik az általam elkészített mód... Remélem tudjátok, majd használni
Üdv:
T-Rex
Hogyan készítsünk új lényt?
Mindig megakartad csinálni a saját egységed? De nem tudod hogyan kezd hozzá és nem találsz leírást? Jó az ötleted? Azt gondolod, megtudod
csinálni? Ez a része az oldalamnak csak neked van!
Kezdjük az elején. Először kell egy ötlet. De nincs olyan mint "Én egy
szamurájt akarok!" (a szamuráj lesz a példám a felkészítésben).
Először jellemezned kell: Öreg lesz-e vagy fiatal? Hogy fog kinézni?
Mely egységekből akarod elkészíteni? Vagy talán egy 3D-s modelt akarsz
készíteni és animálni? Szeretnél átjavítani valamit vagy használni a
elkészülteket?. Ezek a legfontosabb részei, amik meghatározzák azt,
hogy az egységed jobb lesz vagy rosszabb.
A példám - Egy japán szamurájt akarok csinálni!
Így néz ki, meztelen felső test, nagy kard és kigyúrt test. Arra
gondolok, miket fogok hozzá használni (Itt a 3DO egységeit fogom
használni, és talán lesz egy rész a 3D-s egységeknek is).
Amikor kész vagyok, kibontom a "def" fájlokat a "h3sprite.lod"-ból,
amit a "Resedit" programmal lehet megnyitni, (Minden másik program le
van írva a letöltési részben) azt amire szükségem van, a példához
ragaszkodva ezekre van szükségem:
-CRANGL.def
-COHDEM.def
-CELF.def
-CMAGE.def
(Minden egység "def" neve, a C betűtől kezdődik, ez könnyebbé teszi a
keresést.)Amikor megvan az ami kell nekem, Össze kell csomagolnom az animációs sémákat, ami szükséges arra, hogy egységet csináljak a "Defview"-val.
Tehát, Megvan minden animációs séma BMP formátumban - a formátumot gyakorlatilag az összes grafikus program olvassa, mi következik? Mit használ a program? Nos, a legjobb út a "Gimp" nevű program, kitűnő grafikai szerszámok "GPL szerződéssel" (ami azt jelenti, hogy a "GIMP" ingyenes!) de én paintet használok azért, mert ez kényelmesebb (természetesen, csak akkor, ha valamit be akarok illeszteni... a paint hasznavehetetlen a többi feladatra). Tehát eddig megvagyunk:
Egy fájlban benne van minden összetevő, ami az első sémája lesz az
álom szörnyemnek. Most szerkesztem ezt (kivágok valamit, beillesztem
valahova, tudod:)), ami így fog kinézni:
Ahogy látod, összeállítottam az összetevőket egy kicsit. Az elf feje
túl kicsi, a következő képen nagyobb lesz. Most, amikor megvan az, ami
így néz ki, Körültekintően össze kell illesztened mindent, hogy legyen
egy szép szörnyed:
Kész az első séma. Most meg kell csinálnom a maradék animációkat. A
következő részekre van szükségem:
- Gesztus (amit akkor tesz, amikor az egér rajta van)
- mozgás
- sérülés elszenvedése
- védelem
- támadás a felső hexába
- támadás a szemköztibe
- támadás az alsó hexába
- fordulás
Mindezek befejeztével, használva az eredeti egységek animációit készen
is vagyunk, de megpróbálhatsz csinálni saját kútfőből úgy, hogy nem
használod az eredeti animációs részeket:
T-Rex: Nos, ez az eredeti szöveg magyar megfelelője. Alább saját
részletes leírásban elolvashatjátok a lényeges infókat a lény
kreálásról... Bevallom nekem sincs meg rég óta ez a progi, de sikerült
a szamuráj:) (a testvéreim örültek is neki nagyon) A túl részletesért
elnézést kérek, de így láttam helyesebbnek! Még valami a játékot NEM
lehet vele elronani, ha valamit elszúrtunk véletlenül, akkor
próbálkozzunk újra, nekem sem ment elsőre:P
Én is ragaszkodok a szamurájhoz és lépésről lépésre leírom mit is kell
tenni...
1.lépés---> Ez nem olyan dolog amibe rögtön belelehet ugrani. Első
lépésként hozzunk létre valahol a gépen egy mappát. A mappának
célszerű olyan nevet adni, mint én. Én ez esetben így hívom: "HoMM3
saját lények".
Ez azért fontos, mert ide pakolunk minden fontos dolgot, amire
szükségünk lesz: animációk, def fájlok és stb...
2.lépés---> A létrehozott mappában fog kelleni minimum három almappa
én ezeket: "Def akták","Lény képek" és "Temp fájlok"-nak fogom hívni.
Ezenfelül a két mappában kell egy utolsó mappa, amit célszerű a lény
nevével ellátni a további próbálkozások miatt és hogy egy helyen
legyen minden.
3.lépés---> Nyissuk meg a következő programot: Resedit
A fennti sorban három parancs közül választhatunk: File,Options,help
- Help menűben nem sok információt találunk, de van egy kevés...
Kitekintés
- Options menü az egyik legfontosabb. Benne található két almenü a
"Quickview" és a "Setpath for extract"
Pár szót róluk:
Quickview: ezzel képesek vagyunk megnézni az adott fájl kinézetét.
Setpath for extract: Ezzel kijelöljük a fájl, hogy hova mentsük a
dolgainkat...
- File: 4 almenü található: Load resource file, Extract single file,
Extract all visible files és a kilépés...
-- A Load resource file-val tudjuk megnyitni a fájlokat, ezzel csak
"lod" kiterjesztésüeket lehet csak!
-- A Extract single file fog kellenni a lény gyártáshoz, kivéve a túl
buzgóknak, akik egy lénybe akarják tömöriteni az összes szörnyet...
(Megjegyzés: nem lehetetlen, csak sokáig fog tartani)
-- A Extract all visible files mindent átrak "def" formátumba, érdemes
egyesével csinálni, mert gyorsabb...
4.lépés
Kattintsunk a Load resource file-ra és a bejött ablakon válasszuk most
ki a "h3sprite.lod"-ot...
Máris kiadta az összes fellelhető formátumokat. Keressük meg a C
betűnél a következőket:
-CRANGL.def
-COHDEM.def
-CELF.def
-CMAGE.def
(Fontos, előtte kattintsunk bele a Setpath for extract-ba, és
válasszuk ki hova akarjuk rakni őket, én a "Def akták"- "Szamuráj"
mappájába teszem a négy fájlt!)
Ha megvan most a "CRANGL.def" jelöljük ki és kattintsunk a Extract
single file-ra. És kész is keressük meg a többit is... Ha megnézitek a
mappát már négy fájl van benne és mind "def" formátumú.
Most már a Resedittet be is zárhatjuk, mert nem fog kellenni...
Kitekintés: Nem lesz sok, és ez csak arra jó hogy kifújjam magam és
némi infót adjak a dolgokról.
Ez az egész nem egy napos meló, bár én megpróbálom rendesen leírni,
hogy mit is kell csinálni... Sajnálom, ha egy kicsit (kicsit-nagyon)
szájbarágos, de így azok is kipróbálhatják ezt, akik nem értenek
nagyon hozzá.
A legjobb szörny elkészítése és kitalálása akár 1-2 hónapot is igénybe
vehet, de ha az ember elkezdi, akkor a legapróbb részletekre is fog
figyelni, hogy elkészítse hőn szeretett lényét... és most folytassuk!
5.lépés
Következőnek nyíssuk meg a "Defview" programot, az "Edit" menüből
válasszuk ki a "Set exact path" részt és válasszuk ki azt a mappát
ahova a leendő animáció képeket akarjuk tenni, én ragaszkodván az én
példámhoz a:
"Lény képek"- "Szamuráj alkotó részek" mappába teszem...
Nyissuk meg a "CRANGL.def" fájlt. És ezzel bejött az arkangyal
animációja. !!!FONTOS!!! Mindenki alaposan tanulmányozza át! Itt ki
lehet választani az animációját! Ezt mindenki kénye-kedve szerint
csinálhatja, mert ő tudja neki mi a jó:P
Az "Actions" menüben ki lehet választani az "animate all" parancsot,
ami arra jó, hogy megmutassa az arki mozgását. Ugyanezzel a paranccsal abbahagyja...
Ajánlatos minden képet lementeni az összes képet, mert ez megkönnyíti
a lény készítést. Ha ez megvan, akkor csak két lépés van hátra a lény
elkészítéséig...
6.lépés
Szerkeztésre én a paintot javaslom, de ki-ki a saját progiját
használja... Megnyitjuk az első képet kiszedjük azt, ami kell
(másoljuk a részt!), Utána megnyitjuk a másik lény képet (beillesztjük
az előző másolt részt) és ezt megismételjük az összes képpel, ez egy
kicsit hosszadalmas, de megéri...
Ha a képekkel megvagyunk, akkor mentsük az új mappába (Lény
képek-Szamuráj-Szamuráj maga) Utána egy lépés választ el minket a
saját lényünktől...
7.lépés
A befejezéshez bekell lépnünk a "Defmaker" fájlba, ahol megcsináljuk a
lény mozgását,támadását és stb...
Kattintsunk a "Create wizard" opcióra. Ahol bejön egy ablak ezzel:
Please add bmp file for some actions, for more info see hints in
bottom menu.
Nyomjunk rá az OK-ra. Bejött a Creature Wizard, ahol a következő
koncepcíok alapján bekell állítanunk a lény animációit, csak a
legfontosabbakat írom le...
Az "Add BMP file"-val lehet kiválasztani a képeket, amik kellenek...
Most leírom mire kell az a sok szamuráj kép, amit át szerkeztettünk...
LÉNYSZERKEZTÉS:1.lépés: A lény balról jobbra megy...
(Ide azok a képek kellenek, ahol a lényünk normálisan sétál, ha azok
az animációk meg vannak, akkor katt a "Next step"-re...)
Tipp ehhez a lépéshez nincs...
2.lépés:A lény animációja mozgás nélkül
Tipp: A behemót felemeli a kezeit
3.lépés:A lény animációja, amikor az egérrel rámutatsz
Tipp: A behemót kinyitja és becsukja a száját
4.lépés:A lény sérülést szenved
Tipp:Nagyon-nagy sebzés
5.lépés: A lény sérülést szenved
Tipp: amikor védekezik (egy kicsi sérülés vagy a játékos megnyomja a
védekezés gombot)
6.lépés: a lény meghal
Tipp: hárommal kell kezdődnie (? bevallom ezt én magam sem értem)
7.lépés:A lény második féleképp pusztul el (valószínűleg felesleges)
Tipp: Csak a beholdereknél található
8.lépés: A lény balról szembe fordul
Tipp: nincs
9.lépés: A lény jobbról szembe fordul
Tipp:nincs
10.lépés: a lény balról vissza fordul.
Tipp:nincs
11.lépés: a lény jobbról vissza fordul.
Tipp:nincs
12.lépés: A lény a felső hexába támad
Tipp: közelharc
13.lépés: A lény Megtámadja a szemközti hexát
Tipp: közelharc
14.lépés: A lény megtámadja az alsó hexát
Tipp:közelharc
15.lépés: A lény a felső hexába támad
Tipp: Távolságiharc (Csak íjász esetében)
16.lépés:A lény Megtámadja a szemközti hexát
Tipp: Távolságiharc (Csak íjász esetében)
17.lépés:A lény megtámadja az alsó hexát
Tipp:távolságharc
18.lépés: A lény a felső hexába támad
Tipp: varázslat vagy közelharc két hexában
19.lépés: A lény Megtámadja a szemközti hexát
Tipp: varázslat vagy közelharc két hexában
20.lépés:A lény megtámadja az alsó hexát
Tipp: varázslat vagy közelharc két hexában
21.lépés:Repülő lény vagy különleges erő
Tipp: felemelkedés vagy séta megkezdése a lénynek
22.lépés: Repülő lény vagy különleges erő
Tipp: landolás vagy a séta befejezése
23.lépés: kattintsuk a "finish"-re.
Visszatérvén, rákell kattintani az "add file"-ra, berakni a kellő
BMP-ket és utána a Create def file alatt, a sárga mappára rá kattintva
jelöljük ki a temp fájlok helyét és utána mentés... Ezután jöhet a
Create Def file... Ezután készen is vagyunk a szörnyikénkkel...
MEGJEGYZÉS: Annyit sajnos még én sem tudok, hogy hova kell berakni,
hogy benne legyen a játékban, mihelyt rá jövök hozzá is teszem ehhez a
leíráshoz... Remélem mindenki elégedett lesz ezzel a kis írománnyal...
Üdvözlettel:
T-Rex
_________________
T-Rex, Felső Jura egyik bajnoka, az istenük egyik helytartója, a Felső Jurai rendőrség tagja és a Kerekasztal Dinói Lovagrend vezére...