Sorry, az alábbiakat azért nem írom mind zölddel, mert engem pl. zavar (a szememet fárasztja) a sok zöldség olvasgatása...

Akinek nem inge...
Bakker! Jó ötlet a mellékszál, hajrá! Jól esett a fikázás is, egy kis "építő" jellegű kritika! De csak sikerül előbb-utóbb felnőnünk hozzád!
Drága Fifi!
Kezdem sejteni, mitől lettek sikeresek a könyveid! Az egyedi, utánozhatatlan sítlusodtól!

Mivel nem szeretném, hogy teljesen elszállnál a nekromantád megformálása közben, gondoltam

összedobok egy kis segítséget neked, mert ugye jól sejtem, hogy amit ajánlottam (ti. a D&D alapkönyv olvasgatása) kimaradt az életedből... Az alábbiakban keverem egy kicsit a D&D, a Heroes és a Might&Magic-ben szereplő dolgokat, hogy jelen szerepjátékunkba lehessen illeszteni.
1.) Nekromanta
Ebben a világban - hála az égieknek - a nekromanták nagyobb számban csak Deyjában fordulnak elő, bár léteznek persze magányosan ténykedő sötét mesterek is a világ számos pontján, de ők - éppen a környezetük miatt - titokban, rejtve űzik csak praktikáikat. Deyjában a legtöbb nekromanta varázslótanoncként kezdi a ténykedését, mint élő ember, vagy más humanoid. Nagyon kevesen vannak, akik itt is születek, a legtöbben a környező birodalmakból, vagy akár a világ másik feléről vándorolnak ide tanulni, hatalmat szerezni (Deyja nem az a kimondott családcentrikus birodalom

). Akik túlélik a mesterük melletti tanonckodást (kevesebb, mint ötöde csupán), és oktatójuk érdemesnek találja őket, hogy ne szervdonor, kísérleti alany, gólemalkatrész formájában kelljen további létüket tengetni, jobban belemélyedhetnek a sötét tudományok megismerésébe. Persze ezek a tanulmányok ténylegesen "sötétek", művelői lassan, de biztosan levetkőzik "emberi" mivoltukat, és egoista, maguknak való, hatalomvágyó, perverz, stb. lényekké válnak, akikből előbb-utóbb kivész az összes pozitív tulajdonság. (Elég nehéz a szeretet, és az emberbarátság érzését ápolni a lélek mélyén, miközben a tanonc mondjuk épp másfél tucat lélekkel bíró lényt véreztet halálra lassan, a mestere egyik kísérletéhez segítségül...).
A tanoncból egy idő után valódi hatalommal bíró nekromanta válik, aki már parancsolni tud az élőholtak egy részének, és meg tudja idézni a negatív energiákat számtalan módon. Elkezdi ő is járni a mágikus hatalomhoz vezető utat (mivel addigra már valószínűleg csak ez az egy cél élteti), mely többnyire a többi nekromanta tudásának ellopásával, vagy egy nagyobb hatalom ideig-óráig történő szolgálásával, és annak titkainak kilesésével jár. A sötét mesterek épp ezért - hála az isteneknek - szinte állandóan ármánykodnak egymás ellen, eszükbe sem jutna, hogy egy nagyobb cél (pl. a világ leigázása) hosszabb távon össze is foghatnának. Rettentő vész szabadulna az élő birodalmakra, ha a nekromantákat és élőholt csatlósaikat egyetlen hatalom egyesítené... (Had ne beszéljek az élőholt légiók elleni küzdelem elkeserítő mivoltáról, amikor a nekromanta egy öldöklő küzdelem után egyetlen intésével pótolja szétvert csontvázainak hordáit, az elesettekből.)
A nekromanta kezdetben csak az alacsonyabb rendű élőholtak uralását tanulja meg (csontvázak, zombik), de ahogy növekszik a hatalma, egyre erősödnek a szolgálatába fogadott / taszítottak hatalma is. Egy idő után már lidérceket, szellemeket kényszerít a szolgálatába, a nagyhatalmú vámpírok is önként csatlakoznak hozzá, vagy az élőhalott lovagok némelyike. Az igazán nagyhatalmú nekromanták pedig még a leghatalmasabb teremtményeket, a sárkányokat is élőhalottá képesek alázni.
Minden nekromanta "életében" (már aki megéri) eljön az a pillanat, amikor rájön, hogy a sok élethosszabbító varázslat már nem elegendő számára, az örökkévalóság, a halhatatlanság elérése érdekében magasabb szintű élőhalottá, lich-csé kell válniuk. A szertartás igen bonyolult, és rettentő: a varázsló kiszakítja testétől tulajdon lelkét, hogy azt egy "kehelybe", amulettbe zárja. A sikeres szertartáson rengeteget "nyer" a varázsló: elveszíti az élettel járó összes nyűgét, nem öregszik, elkerülik a betegségek, számtalan immunitásra tesz szert, hatalma megnövekszik, és még a puszta érintése is halált okoz. Ám... ez nagyon keveseknek sikerül: a legtöbb szertartás félresikerül, vagy rosszul hajtódik végre, és a nekromanta vagy belepusztul, vagy elveszítve hatalmának és egyéniségének nagy részét, közepes szintű élőhalottként tengeti életét (a Heroes-ben sima lich és power lich).
A nekromanta lét mindenképp megrontja, eltorzítja a lelket, nyomot hagy az illető auráján, amit igen nehéz leplezni. Egy lich-csé vált nekromanta (igaz lich-nek is nevezik őket) pedig semmivel nem tudja elnyomni rettentő, fagyos kisugárzását, ami hatalmától függően több méteres távolságon belül megöli az élőket, elhervasztja a növényeket, és akár száz méteres körzetben is rettegést hoz a gyengébb akaratúakra... Mondanom sem kell, hogy a nekromanták lelke haláluk után mind-mind a poklok legmélyén végzik...

És még ez a jobbik eset, rosszabb esetben egy tudattalan gólembe, vagy élőhalottba zárva szolgálhatják új gazdájukat az örökkévalóságig...
2.) A nekromanta hitvilága
A nekromanták Baa-ban hisznek, a Sötét Istenben, hozzá fohászkodnak, ami Deyjaban amolyan államvallás. Az utóbbi években a többi országban Baa hite tiltottnak számít, templomait - már amiket megtaláltak - lerombolták, papjait elüldözték, vagy megölték. Persze számtalan rejtőző templom, szentély, kegyhely maradt fenn mindenfelé, általában a rejtett, ritkán látogatott helyeken.
3.) Nekromancia
A nekromanta a negatív energiát használja fel, azt manipulálja, idézi meg. A Negatív Energia Síkja minden, ami nem jó: sötétség, fájdalom, keserűség, szenvedés, halál, bánat, stb... Ez az erő csak pusztítani, rombolni, ölni képes: a nekromanta a segítségével vérző sebeket ejthet, elrothaszthat dolgokat, betegségeket-, járványokat idézhet, elsorvaszthatja élőlények szerveit, végtagjait, szörnyű átkokat szórhat, vagy csak simán gyilkolhat vele (lehetőleg minél fájdalmasabb módon). A nekromanta nem tud gyógyítani, maximum más élőlények életenergiáját kiszipolyozni, nem tud teremteni, csupán holtakat (a valódi teremtés megcsúfolásaként). Egy nekromanta számára elsajátíthatatlan tudomány az illúziók tana (ahol hangokat, színeket, fényeket, illatokat kell teremteni), illetve a bűbájosság (ahol érzéseket, érzelmeket kell kelteni), viszont talán nem áll messze tudásától az elemi mágia ismerete (pusztító energia varázslatok előhívása), illetve az idézés tudománya (külső sík lényeinek megidézése, szolgálatba kényszerítése). A nekromanták általában jeleskednek a különböző jósmágiákban, mivel ellenfeleik szándékainak, titkainak kikémlelése számukra létkérdés, illetve valamilyen, önmagukra alkalmazható védővarázslatokat is előszeretettel sajátítanak el.
4.) Botvívás
Egy hosszúbot jeles fegyver lehet a hozzáértők kezében, hiszen épp az a lényege, hogy a legtöbben fegyvertelennek nézik a vándorbotra támaszkodó utazót, rejtőző varázstudót. A bot végével lehet döfni, páncéltalan ellenfelek (!) idegcsomópontjaira, gyomrába, szemébe, rettentő fájdalmat, bénulást okozva vele; a végét meglóbálva jókorát lehet vele csapni, ami elkábítja az ellenfelet; illetve segítségével el lehet gáncsolni a nem túl nehéz (!) kétlábú (!) lényeket. Mindezeken túl hárításra is használható, hisz a fegyverek jó része rendelkezik valamilyen nyéllel (ilyenkor ezt kell a hárítás során eltalálni), illetve a pengés fegyverek lappal, amit szintén félre lehet vele sodorni. Egy bottal nem úgy kell hárítani, hogy az ember beleteszi az ütésbe a faalkalmatosságát, azaz leveszi a kardcsapást vele, hanem elmozdulva, rézsút meg kell vezetni a támadást, eltérítve így a halálos ütést, és egyben kibillenti egyensúlyából a támadót. Már ha sikerül... Egy nehézvértes lovag kétkezes pallossal történő, nyolc napon túl gyógyuló csapását igen-igen nehéz e módon eltéríteni, vagy a lovagnak bármiféle kárt okozni a bottal, de hát ilyenkor jön elő a könnyűfegyverzet előnye: simán el kell szaladni...
No, remélem nem írtam túl nagy hülyeségeket, és remélem hasznosítani tudod a fent leírtakat. Nem azt mondom, hogy ilyennek KELL lennie a nekromantádnak, csupán általában ilyenek a nekrók...
Mindenki másnak:
Ámberek! Itten valami hihetetlenül jó csapat verődött össze! Be kell valljam, egyre jobban élvezem a mesét, ilyen játékosoknak komolyan mondom, kész élvezet mesélni! Gratula mindenkinek!!!

Laca mondta, hogy szeretne még valami kis poénosat írni, úgyhogy a végértékeléssel, sorry, még egy kicsit várni fogok...