4. lehetőség: nagy RPG-rajongó
kicsit a H4 olyan RPG-s, mint az Etherlords vagy a Disciples: nem kell nagy sereg, elég a one-man-army. Ez azt is jelenti, hogy néha tömény csatározássá válik, mert elvileg nem is kellene felépíteni a lények "szállásait". Viszont akad olyan, aki nem teszi? A hősök nem vehetnek XP-t pénzért, mert ők még csak a 3.1-nél tartanak

ergo valamire el kell költeni a zsét. (arról nem is szólva, hogy amíg a hős nem táp, addig nagyon is kell a csapat, amikor meg már az /GM strength+mag.res./ akkor meg gyorsításnak elkél a 30 vagy 29-es movement-ű lény, mivel a hős csak 22-t lép. No és az ágyútöltelék-stratégia még fontosabb is az eddigieknél az egyidejű támadás miatt. Vagy milyen jó a sprite-tal röpködve csalogatni a lassú/lelassított ellenfelet

miközben a hős mérgezi és/vagy lövöldöz. Plusz a több hős lehetősége miatt egyiket a védelemre a másikat a támadásra gyúrhatjuk, egy esetleges 3.-t meg mondjuk a leadership-re, hogy növelje a lények morálját és szerencséjét. No és a 4-ben történt először a heroes-történelemben, hogy sok lény/hős lövése lassított, mérgezett, stb., tehát nem ritka eset volt, hanem kifejezetten "gyúrni" lehetett rá. A h3-ban először megjelent dolgok logikus továbbgondolása voltak a varázsló lények (míg a genie master random spellcaster volt, addig a H4-ben már választani is lehetett.), és ezt a H5-be is átmentették azzal együtt, hogy a hős nem akkor jön, amikor a leggyorsabb egysége, hanem külön inije van, még ha nem is lehet sajna növelni. Bezony, a H4 kiegekben minden benne van, ami egy gamernek kell, és az alap se volt azért rossz... (mondjuk én elfogult vagyok, mert a Shadow of Death sztem irtó bugos balfékség lett, és a sok jó ötlet mentette csak meg, pl. kombóartefactok, az viszont pl. röhejes volt, hogy a jól kiképzett Gelu helyett kaptam egy szintén lvl26 hőst, csak épp halál gagyi skillekkel, spellekkel, stb. Na az anno nagyon felbosszantott. A TGS-ben meg a WoW-ban legalább azt a hőst kapom vissza, akit kiképeztem... Meg a SoD azért is gagyi volt, mert az a Sandró, akit kiképeztem, legyőzhetetlen volt a sok power lich-csel. Nem láttam benne a kihívást, amikor ellenfélként már 10-ed annyi licse sem volt.
Viszont jópár dolgot továbbvihettek volna a H3-ból a többibe, pl. altar of sacrifice (a kedvemcem
A h4 egyébként arról szól, hogy ha már feltápoltad a hőst, akkor ügyesen taktikázva relatíve kevés mana elpocsékolásával is le tudd alázni az ellent, míg ehhez a többi részben sereg is kell. Tápos ellenfélre ígyis-úgyis csak csapattal verhetsz rá, arról nem is szólva, hogy azért GM mag.res.+strength-ig nagyon nehéz eljutni még úgy is, hogy végre valahára 3 közül lehetett választani a h4-ben. Márpedig ezek nélkül egy hero még egy közepes seregtől is könnyen megmurdel, lásd pl. Bohb bratyót, akinek már nem lehet ezt választani, vámpírok ellen meg nem sokra meg a hypnotize-zal...
Szóval gyakorta van szükség segédcsapatokra.
_________________
... astrologers proclaim month of october
all octobers are DOUBLED!!!
