Heroes6 Sanctuary hadjárat
BEVEZETÉS
Köszöntelek titeket a Szentély kampányban!
[Forrás: Celestial Heavens, maltz]

[Fordítás: Hahakocka]

  Habár a természet és harmónia témája nem új keletű a Heroes sorozatban, a Heroes 6. részében végre megismerhetünk egy a kelet-ázsiai (kifejezetten a japán kultúrára hajazó) mondavilágból kialakult frakciót, a frakció neve is ezt mutatja. A Sógun gyakorlatilag a tábornok, a Kardforgató/kardmester gyakorlatilag a kardvíváshoz értő katona, a Daimyo a nagynevű tisztviselő, vagyis az adott régió ura. A Kappa és a Hószűz is a japán kultúrából és folklórból vett lények. A Kirin pedig egy legendás szent lény a távol keleti mitológiában és persze egy erős szimbóluma a távol keleti kultúrának.

  A Szentély frakció egy erősen a védekezésre fókuszáló frakció. Faji képességük a Dicsőség, a védekezés értékét növeli, de sosem gyógyít, még a legmagasabb 4. fokozaton sem. Egy jó erős, tömeges védelem erősítésként működik (mint a Tömeges Kőbőr, csak ez növeli a Mágia és Erő védelmet is egyaránt). Az egységek védelem érték növekedést kapnak a következő körben, ha az adott körben épp nem támadnak meg senkit sem. Ez talán a legkevésbé agresszív/támadó hozzáállású faji képesség az összes közül.

  A Szentély hősöknek egy speciális képességük van, a vízen járás, ha csakis és csakis Szentély egységekkel rendelkeznek seregükben. A hadjáratok designerei voltak oly kedvesek, hogy teleszórják a vizeket sok felszedhető 'újra felhasználható szeméttel'. Sok helyütt lehetnek akár kis eldugott 'kincses szigetek' is a tengeren.
  Csak 2 féle Ereklye szett összes darabját találhatjuk meg a kampány során, a Próféta szett és a Védelmező szett tárgyait. A Szélhámos szett-ből hiányzik még egy tárgy, szóval ne is keressétek. Néha 1-2 tárgya a szetteknek is nagyon hasznos lehet. Ne feledjétek Irina felszerelésében a felső három sorba berakni őket, mielőtt befejeztek egy küldetést.


HŐSTERVEZÉS
  A játék Irinát alapból Mágia beállítottságú hősként kezeli, habár a töltőképernyőnél még Erő beállítottságú hősként mutatja be. Specialitása a fejlesztett Hősiesség képesség, amit csak egyszer használtam az egész kampány során! A végigjátszás során Irinával Mágia beállítottsággal, a könny útján (Hullámmester) játszottunk 2 okból is:
- (1) Habár a Szentély lények közül 4 Erő alapú és 3 Mágia alapú, a 2 lövész egységük (a 2. és a 4. számú egység) mágikus támadásokkal operál.
- (2) A Hullámmesternek 2 igazán hasznos képessége van: A Békesség és a Szökőár. A Békesség igazából egy erősebb Vakság képesség hatásával bír, alacsonyabb szinte válik elérhetővé és tovább is tart a hatása, (A Vakság ugyebár Vér képesség a játék vége fele pedig a Szökőár ereje elérheti a 6 körig tartó negatív hatást is) kevesebb manát is emészt fel és 4 kör múlva már újra használható. A Szökőár nem csak, hogy szuper látványos, de 2 kör erejéig a Tömeges Időstop (a játék végén akár 3 körig is tarthat) hatását rakja rá az összes olyan ellenfélre, amely csak 1 négyzetrácsnyi helyet foglal el a csatamezőn. (Az óriás méretű lényekre nincs hatással)

  A Mágia beállítottsággal elérhetjük, hogy a komoly, magas vagy halálos veszéllyel leselkedő ellenfeleket is könnyebben legyőzhessük. Így a veszélyesebb területekre is bemerészkedhetünk előbb, mint hogy felkészültek lennénk az ottani kalandokra. Még mindig jobb, ha kissé konzervatívabban játszunk. A Black Hole csapata megjutalmazza azokat a játékosokat, akik veszik a sok fáradságos időt, hogy az összes semleges lényt felszámoljuk az adott területen, mielőtt átnyargalnánk a következő területre.

Erősen ajánlom a következő képességek meglétét:
- Egységek megőrzéseként: Erősítés 1. Regenerálódás, Tömeges regenerálódás, Gyógyítás, Taktika 1. Általában el kell kerülni a nagyméretű és erejű közelharci támadásokat, mivel Irina nem használhatja az Életszívás képességet, a legerősebb gyógyító varázslatot.
- 15.-ös szinttől a legyőzhetetlenségig: Földelementál megidézése, Időstop, Meditáció, Megkövülés. A Megkövülés hatása jó sokáig tart, Könny hősök esetében és majdnem az összes lényre hat. S nehezen is szedhető le (baráti tűzzel) hasonlóan a Békesség képességhez.

Passzív képességek:
- Logisztika, Terepismeret: A gyorsabb terjeszkedéshez.
- Ellencsapás 1 és 2, Íjászat 1. és 2., Óriásölő: A sebzés növeléséhez.
- Hárítás Kitartás 1, Védelmező 1. és 2.: A bekapott sebzés csökkentéséhez. Kevésbé fontos, de végül is meglesznek értük az extra képesség pontok:
- Villámcsapás (Thundercap): A gyöngypapnőknek levegő alapú támadása van s így nagy az esély arra, hogy lecsökkentsék 10-el ellenfelük kezdeményezési rétékét. Nagyon hasznos az ellenség kulcs fontosságú egységének lépés eltolására.
- Taktika 2.: A Kappa így már az első körben az ellenség lövész egységei elé/közé szökkenhet.. Hasznos rutinos összecsapásoknál.
  Nyugodtan kísérletezhettek a többi képességgel is. Nagyon sok módja és stílusa van a csaták megnyerésének, habár az általánosan elfogadott megegyezés az, hogy a Hullámmester az egyik legjobb választás. (Nagyrészt köszönhetően a Békesség és Szökőár képességnek)

ÉPÜLETEK
A Szentély frakciója Érchiányban szenved, még sokkal jobban a Kastély frakció fahiányának mértékéhez képest is. De a Kastély frakcióhoz hasonlóan a Szentély is áldott frakció, hisz rendelkeznek a Fejlett Piactér épületével, mely más és más tárgyat árul, minden játékbetöltés után (Khmm). Sok szuper varázstárgyat találhattok benne, csak hogy néhányat megemlítsünk:
- Smaragd Yumi íj (Nem kézi, 20 ezer arany). A lövész egységek mentesülnek a különféle akadályoktól azaz (kövek, növényzet fal stb) a sebzést csökkentő módosulásoktól. Nagyon hasznos a várostromok alatt.
- Küklopszok kesztyűje (Kézi, 16 ezer arany). +8 Fizikai erő. Pontosan ez kell a közelharchoz.
- Árnyfésű (Fej, 20 ezer arany). +8 Mágikus erő és egy Bábmester varázslat csatánként. Hasznos a hős 15. szintje előtt és a látszólag lehetetlen opcionális csatáknál a 4. pályán.
- Elementál idéző tekercsek (Egyszeri használatra, körülbelül 750 arany). Hasznos a hős 15. szintje előtt meggátolhatja az ellenséges lövészeket a távolsági támadásukban.
- Tömeges Életszívás tekercsek. Nagyon gyakran találkozhatunk velük a piacokon. Hasznosak a főlények elleni csatákban.

A Fejlett piactéren kívül a Párbajmester pagodája is hasznos hisz erősíti a látogató hős sebzését 10%-al a következő csata erejéig. (Habár nem láttam semmi jelét annak, hogy ez jól működne) Mivel csak egy Párbajmester pagodája szükséges a kívánt hatáshoz, érdemes megépíteni alternatívaként az Égi vizek szentélyét, az erősebb Levegő és Víz mágia megléte miatt, melyeket a Korall/Gyöngypapnők és a Hószüzek/Jégnővérek használnak.

LÉNYEK
- Cápa őr/Cápa harcos (1. Alap lény). Magas sebzésértékkel rendelkezik, de alacsony kezdeményezési értékkel is bíró lény. Támadásuk csökkentheti az ellenséges lény lépésszámát és folytonos sebzést is okoz körönként. Sajnos nem igazán cselekvő, hatékony egység a lassúságának köszönhetően, de mivel ő az 1. alap lény nagyon sok lesz belőle. S akár halálos csapásokat is okozhatnak, ha esélyt kapnak rá.
- Korall papnő/Gyöngy papnő (2. Alap lény). Ők az elsődlegesen gyógyító egységek (vagy épp regeneráló egységek) a hős 25 szintje előtt. (A 15. szint után igazán nehéz az ellenfélnek akár megkarcolni is minket) Mivel minden ilyen egység csak 2 db Megújulás hulláma képességgel rendelkezik csatánként, érdemes ketté szedni őket a jobb regeneráló és lövő erő reményében. A távolsági támadásuk levegő mágia alapú (Villám) és a legtöbb Szentély lény nem kedveli a levegő mágiát. Nagy sebző erő a saját fajtájuknak. Ez az egység az elsődleges/legfontosabb alap lény a seregben.
- Kappa/Őskappa (3. Alap lény). A japán folklór szörnyetege, a folyó gyermeke, de mégis inkább békáknak tűnnek, akik épp egy agyvizsgálaton esnek át. Minden második körben, egy közepesen hosszú távolsági támadásra képesek, melyre nem támadhatnak vissza az ellenfelek, mely nagyobb erejű a szimpla támadásuknál és sebzi a közelben álló ellenfeleket is az Őskappa esetében. A Kappának magas kezdeményező értéke van s hasznos a gyenge védelemmel, életerővel rendelkező ellenfelek ellen, s könnyen kitalálhatjuk az ellenfél lövészeinek helyzetét a csatatéren (Általában a 4. négyzetrács az alsó sarokból vagy az 5. a felső sarokból), így érdemes azonnal ő rájuk szökkenni a kappákkal. Az Erősítés 1. képességet érdemes a Kappákra rárakni, mivel általában ők cselekedhetnek először, hogy ellentámadásba lendülhessenek. Mivel a legtöbb csata semleges lények ellen folyik, a Kappa trónolhat a sebzési lista élén, a küldetések végén.
- Forrás szellem/Folyó szellem (1. Elit lény). Inkább Téli szellemeknek néznek, ki mint Forrás szellemeknek. Még a vízelementálokkal megegyező kinézetük is van. (A folyószellem szinte egy az egyben a Víz istene Japánban) Szóval mégis mire képesek? Egy lelki kapcsot tudnak alkotni egy másik baráti egységhez és ezzel együtt átadják képességeiket, is mint pl a Fájdalom tükrét. Alapvetően egy középszerű közelharci egység, a leggyengébb láncszem a Szentély frakció hadseregének soraiban.
- Hószűz/Jégnővér (2. Elit lény). A japán folklór szörnye a Hószűz, aki most Jéggolyókat képes lőni. A Jégnővér speciális képessége, hogy egy 3*3-as területen képes lefagyasztani a földet, s erre a területre érve egyszeres sebződnek és lassulnak le (ha nem is sokkal) az ellenfelek. Nagyon szórakoztató a mesterséges intelligencia közelharci egységei ellen, mivel a buta AI újra és újra rálép a csapdára. Ha végre átmentek rajta, próbáljátok meg a Mélység hívása vagy a Szökőár képességeket használni ellenük a további hahoták eléréséhez.. Ez az egység a legjobban hasznosuló elit lény a Szentély frakcióban, mind értékét, mind szórakoztatását tekintve.
- Kardforgató/Kardmester (3. Elit lény). A Szentély frakció kígyó kardmesterei a bugos Birodalmi Griffekhez mérhetőek. (Ezt a bugot már kijavították nem működött a fejlesztett griffnek a lecsapásos képessége): Elég magas kezdeményezési érték, megfelelő életerő és örök visszatámadás jellemzi. A Kampány kezdetén is már használhatjuk őket s egészen a végéig élvezhetjük támogató szerepüket. A fejlesztett változata többször is támadhat egymás után, ha ugyanazt az ellenfelet támadják egymás után. (4-szer halmozódhat ez a képesség)
- Kirin/Szent Kirin (Bajnok lény). A kampány során, sosem volt elég nagy mennyiségű aranyam nagyszámú Kirin megvételére, mikor szükségem lett volna rájuk. Amikor végre már gazdag lettem, a küldetéseket gyakorlatilag már megnyertem. E bajnok lény visszatámadása oly hatásos, mint az alacsonyabb szintű közelharci egységeké, mivel sajnos ritkán kapnak esélyt a támadásra a legnehezebb csatákban, amik általában várostromok ugyebár. Szóval akár meg is spórolhatjátok rajta a pénzt s vegyetek annyi Cápaembert, amennyit csak tudtok, s a maradékot néhány hatalmas erejű varázstárgyba öljétek bele inkább a Fejlett Piactereken. A legnehezebb harcok általában a pályák első felében várnak ránk.


VÉGIGJÁTSZÁS

The Fury and the Mire (A düh és a mocsár, Szentély Hadjárat 1. Küldetés)
Szintkorlát: 10
Nehézség: 3/6

Dinasztia jellemzők: Már talán észrevettétek, hogy az 1. pályán az alacsonyabb szintű alap lényekre szorítkozhatunk csak. Emiatt sokat nyerünk az alap lények szaporulatát 3-mal növelő bónusz meglétével. Szintén sokat nyerhetünk azzal a nagyszámú nyersanyaggal, melyeket felszedhetünk, a tengeren s ezzel nyerhetünk egy újabb hőst s vehetünk még egyet Irina hadseregének megsegítésére. (Olyan hőst válasszunk, melynél sok papnő van). Egyébként, ellentétben a többi küldetéssel, itt nem biztos, hogy eléritek a hős szinthatárát, mivel nem sok lény kóborol e pályán. Szóval csak nyugodtan válasszátok a tapasztalati pontot néhány ládából a játék elején is.

  A küldetés első fele nagyrészt arról szól, hogy összeszedjünk pár kisebb számú egységet és egy védtelen várost ahol fejleszthetünk. Nyugodtan elhagyhatjátok a kisebb másodlagos támadásokat s inkább egyenest a város felé menjetek. Később úgyis visszatérhettek erre a területre bármikor.

  Irina a küldetés elején kisebb számú Korall és Gyöngy papnővel kezd kalandozni (start). Utazzatok lefelé az úton és hamarosan egy Mágikus affinitású Dinasztia fegyvert találtok a Árapály Botját (1). Az Árapály Botja a 3. szinten rendelkezik egy speciális képességgel, a Mélység hívásával (A 2.-es Könny Szökőár képességre gondoljatok, csak az Időstop nélkül, de erősen karcoló sebzésbónusszal). Amikor a bot a maximum, azaz az 5. szintet elérte a lények megkapják a Jégpáncél képességet, ami elnyeli a sebzések egy részét. De, persze, nem láthatjátok majd, ha a kampányt csak normális tempóval játsszátok. (Ha mindent megöltök egyszer, a kampány végére akár 4-5 millió XP lehet a Botnál). Használhattok persze más botokat pl. a mana nővelő hatással rendelkezőket ajánlatos még. S néha még egy Regenerálódás/Gyógyítás varázslat vagy tekercs is a kulcsa lehet a tökéletes győzelemnek.   Egyébként, ha nem jelenne meg valamelyik speciális képesség a varázslat tárolóban, amikor elérted a szükséges szintet a Bottal, akkor csak szedjétek ki a Botot és rakjátok utána vissza és elvileg jó lesz.
  Ne féljetek az e dinasztia fegyvert védelmező lénytől, egy küldetést is kaptok érte. Mivel ez a végigjátszás a Könny útját követi, Irinának tucatnyi tűzelementált kell legyőznie (2). Egy darabig túl nehéznek tűnhet a likvidálásuk. De mindig visszatérhettek hozzájuk, ha már van elég manátok a gyógyításra.

  Menjetek a (3) jelölt pontra és mentsétek meg a csapatnyi Kappát a Kastély-béli vadorzóktól. Eztán a (4)-nél látogassátok meg a Sárkányérnexus (duplázza a mannátokat, s járhattok általa a vízen) épületét. Elég sok úszó nyersanyag van a közelben, de elküldhettek értük egy másodlagos hőst is a későbbiekben. Most már átmehettek a patakon és lemerészkedhettek a lépcsökön (5-5'). A földalatti rész elég kicsi, de 2 db hősturbózó (s) és pár gyengébb varázstárgy van ott. Hamarosan meglátjátok a földalatti vulkán járat kijáratát (6-6'). Menjetek eztán keletebbre, hogy elfoglalhassátok a lényszaporulat növelő épületet és megszerezhessétek a védtelen várost. (Town A)

  A küldetés második fele, hogy túlnőjük erőben és legyőzzük a vörössel jelzett Kastély frakciót, aki a B,C-vel jelölt erődöket és a D-vel jelölt várost uralja. Az AI mintha mély álomban aludna, szóval azt csinálhattok, amit csak akartok a szemük előtt is akár. A B erődöt elég korán elfoglalhatjátok. Viszont a C Erőd és a D város, elég erős szkriptelt (tehát a játék elején már alapból odarakott) helyőrséggel rendelkeznek, szóval mindenképp kell egy kis idő hogy nagyobb hadsereget szerezhess.   Mivel csak egy városotok van, jöhet a kérdés, mégis hogyan nőjük túl erőben az ellenfelet.
  Jó jönne ha lenne még egy lényszaporulat növelő épület a közelben. S van is. Utazzatok északabbra a vízen az A város felől és hamarosan találhattok néhány elfoglalandó épületet egy szigeten (7). S még több vízen úszkáló nyersanyag tűnik fel! Ekkor jön el az idő, ahhoz hogy befejezhessük azokat az esetleges feladatokat, amiket félbehagytunk a játék elején. Ha úgy gondoljátok elhelyezhettek egy másodlagos hőst (8) hogy blokkoljátok az AI lényeit abban, hogy felerősíthessék a C Erődöt, (Ez valószínűleg a legnehezebb csata e küldetésben) és egy másik hőssel pedig csapolhatjátok az ellenség Érclelőhelyeit (9).

  Ha kifogytatok az összeszedhető cuccokból, haladjatok északabbra és foglaljátok el a C Erődöt és a D várost. Ezek eléggé előre lefutatható ostromok. Ha az egyiket mégis túl nehéznek találjátok, egyszerűen csak jöjjetek vissza később ide több emberrel és több egyszer használatos, a csatában pozitív hatásokat növelő dolgokkal.
  Szintén nagyon sok csodás tárgyat találhattok a Fejlett Piactéren is. Az én játékomban néhány elementál idéző tekercset vásároltam, hogy azonnal az AI Számszeríjászai elé rakhassam őket s így blokkoltam a távolsági támadásukat örökre mindösszesen néhány ezer aranyért.
  Szintén megvettem Anasztázia Árnyfésűjét is a Bábmester képesség csatánkénti egyszeri használata miatt s a szórakoztató hatásai miatt (Egy ellenséges lövész egység ekkor gyakran dobta ki a játékot a Windowsba, szóval legyetek óvatosak), s néhány más dolgot is, pl. plusz Mágikus Erőt adó varázstárgyakat.
  Szintén találtam néhány Életszívás és Tömeges életszívás tekercset, de sosem volt annyira kemény a helyzet, hogy megérje használni is őket.

The Winding Star (Szentély Hadjárat 2. Küldetés)
Szintkorlát: 17
Nehézség: 3/6

Bevezetés:
  A 2. pálya gyakorlatilag egy újrafelhasznált és kibővített térképe az 1. pályának miközben Irinával az előző pályához képest épp a fordítottját kell megcsinálnunk.
  Mivel a Szentély frakció őshazájában Hasmihában azaz Ha szigetén (A shima szó, japánul szigetet jelent.) játszódik le ez a pálya, így sok semleges Szentély lénnyel találkozhatunk, akiknek a magatartása egyébként passzív. (ellentétben azt általánosságban ellenséges magatartástól) Így ha a seregetek ereje sokkal nagyobb, mint az épp megtámadott lénycsoport ereje, gyakran csatlakozhatnak ingyen vagy aranyért cserébe, s sokat nyerhettek mindezzel.
Könnyen növelhetitek, seregetekben egységeitek létszámát, miközben begyűjtitek ezeket a semleges Szentély lényeket.
Dinasztia jellemzők: Egy első ingyen kapott segédhős mindig jól jön, hisz extra számú lényt is hoz magával a pálya kezdetén.
A másik nagyon jó jellemző az alap lények +3 bónusza, hisz a Kappák és a Papnők lesznek a fő sebző lényeitek. (Ez az állítás most már egy önbeteljesítő jóslattá vált.)

  Az 1. pályán is megtalálható A város mellől indul a 2. küldetés, 4 hét áll rendelkezésetekre, hogy felkészítsétek seregeteket, a délre fekvő C erőd elfoglalására. Mielőtt elkezdenétek felvenni a nyersanyagokat, vegyetek fel egy új hőst, aki sok Korall papnővel és Kappával rendelkezik, s ezeket adjátok át Irinának. Eztán elfoglalhatjátok egymás után a Fűrészmalmot és az Érclelőhelyet. Az A város körül lévő lények gyengék, de még ne menjetek a közelükbe, inkább rohanjatok Irinával a B erőd elfoglalására azonnal, amint csak lehet.
  Most pedig már megtisztíthatjuk az A város és a B erőd körül állomásozó lényektől a területet. Elküldhettek egy másodlagos hőst (Sok nyersanyag is összegyűjthető a tengeren) a tengeren át északra a B erődhöz is. A felül látható térkép is jól mutatja, hogy mekkora mennyiségű úszkáló nyersanyag található mindenütt. Eljött az idő, hogy végre délre tartsunk, ezért várjuk meg a 3. hét megvásárolható lényeit. Támadjuk meg a C erődöt védő sereget és alakítsuk át a mi népünkre a mellette lévő lényszaporító épületet. Ekkor meglátjátok a 2. zárt kaput. (GA1) Egy ideig még nem fogják kinyitni.

  Öljetek meg mindent és gyűjtsetek össze mindent a területen és ezután haladjatok dél felé. A D város előtt egy csapatnyi Cápaőrt találtok. Amint beszéltek vele (Használhatok más bármilyen hőst is akinek van legalább 1 lény a seregében) megjelenik egy Kastély hős a D várostól északnyugatra. Ez a Kastély sereg a két tengerpart közül valamelyikre ki fog szállni a D várostól északra, hogy Irinával kerüljön harcba. Ez a csata nem kéne, hogy túl nehéz legyen számotokra, kivéve, ha túl korán délre tartottatok. (Mint általában a Black Hole csapata erősen ajánlja, hogy először mindig csak 1 területet fejezzetek be.) A csata után a D város a jutalmatok.
  A D város megszerzése, sok új küldetést aktivál. A legfőbb feladatotok hogy elfoglaljátok a J várost és leváltsátok Hiroshit a Világoskék Szentély frakció vezetőjét. De előtte még sok más küldetést is be kell fejeznetek. Kezdjük a legfontosabb küldetéssel - a Kirin küldetéssel.

  A Kirin küldetés színhelye délkeletre a D várostól található (1) és egyébként 2 mellékküldetés is kapcsolódik hozzá a Forrás szellemek és a Hószüzek küldetése.
  Amikor készen vagytok mind a két mellékküldetéssel, a Kirin küldetés automatikusan szintén kész lesz. Az egyes előbb említett küldetések engedélyezik a hozzájuk tartozó lény épületének megépítését a városaitokban. A Kirin küldetés befejezése pedig engedélyezi, hogy az e térképen lévő utolsó csatát átléphessük.

  Mivel a Könny útját követjük, ezek a küldetések nem igényeltek kötelezően megvívott kemény csatákat. Szóval akár egy másodlagos hőssel felszedhetitek a szétszórt nyersanyagokat miközben a küldetéseket megoldjátok. Habár a küldetés adó lényekkel (Kirinek, Forrás szellemek, Hószüzek) egy olyan hőssel kell beszélni akinél legalább egy lény van a seregben. Csak nem fontos hogy Irina legyen az. (A másik oldalt nézve, viszont a hősök többet léphetnek, ha nincs náluk egy lény se).)

  A Forrás szellemek a 2 irányú portál mögött vannak (2-2' a képen) . Kérésük nagyon egyszerű és könnyű, csak indítsatok el egy hőst északra át a patakon. Itt kezdted az 1. pályát. S most pedig csak 20 db fát kell adományoznotok nekik a lakásfelújításokra. Ekkor természetesen már nagyszámú famennyiséggel kell rendelkeznetek, mivel a Szentély épületek legfőképp ércbe kerülnek.
  A Hószüzek egy másik 2 irányú portál mögött vannak (3-3' a képen). Ez a küldetés egy kis sétát igényel, valamelyik hősötökkel messzire keletre a 4-4'-es kétirányú portálhoz kell mennetek. Aztán pedig egy picit délre hogy megleljétek az eltűnt papnőket. Errefelé sok nyersanyag is vár a felszedésre.

  Néhány változás éri ezt a világot időközben. Először is a 2 zárt kapu nyitva áll már (GA1) s a világoskék ellenség területére vezet. A sokak által félt invázió az ellenségtől engem nem ért el e játék során, de sok játékost hallottam erről panaszkodni.
  Másodszor, van egy 1 irányú portál kijárat (6') a D városhoz közel keletre. A portál bejárata pedig innen délre van az E várostól keletre.
  A Vulkán alatti átjáró (7-7'...8-8') szintén nyitva áll már ekkor. (Most már nem árad gáz a sárkánybejárat szájából). Ha úgy vélitek ideje újra a kalandozásnak használhatjátok ezt az átjárót a világoskék frakció lerohanására. De ekkor még a város védelme nehéz falat lehet számotokra. (Ne feledjtséték mit akar a Black Hole a játékosoktól - Először mindig csak egy területet fésüljetek át, fejezzetek be.)

  Az E város a legközelebbi és legésszerűbb következő célpontunk, de itt is védelemként egy nagyszámú sereg vár ránk Az ellenséges hős legfőképp betegítő átkokkal bünteti Irinát.
  Én egy 200 papnővel rendelkező sereggel, néhány erős varázstárggyal és tekercsel, amiket egyébként még a Fejlett Piactéren vettem, győztem le a védőket, a másodlagos hősömmel pedig kicsalogattam a várost védő hőst. Ez talán a legnehezebb csata ezen a pályán. (A maradék védelem már nem túl nagy erejű, de Irina viszont erős marad) Ha túl nehéznek találjátok ezt a csatát, akkor várjatok még 1-2 hetet, hogy elég sok lényetek lehessen a harchoz.
  Ha nem akarjátok látni hogy az ellenséges papnők a Megújulás hulláma képességet használják saját magukon vagy társaikon sok egységet újraregenerálva, egy hasznos taktika a kiiktatásukra a Békesség képesség használata rajtuk, alacsony hős szinten. (Néhány olyan varázstárgyra lesz szükségetek, amelyek a kezdeményezési értékeiteket növelik az ellenfél lényei értékein felülre. A Lélekfaló bot (Soulreaver) 2. szinten megoldja ezt a dolgot.)

1. Kör: A mi papnőink az ellenfél papnőit támadják. Irina varázsolja el az ellenfél papnőire a Békesség képességet s így elveszítenek egy kört.
2. Kör: A papnőink várjanak addig, amíg az ellenséges papnők visszanyerik körüket (Alul a sávon ez látható) ekkor lőhetjük is velük újra őket.
3. Kör: Újfent támadjuk meg a papnőinkkel az ellenfél papnőit.
  Nos, most ha van egy Vakság tekercsetek az ellenfél papnőit még 2 körig lépésképtelenné tehetitek. S amikor véget ér a Vakság hatása, a Békesség képesség újra varázsolható.
  A játékban később, a Békesség képesség hatása kiterjeszthető 6 kör erejéig is, extrém erős taktika lehet belőle így az egyetlen fajta lényből álló, de nagyon nagy számú egységek ellen.
  Ha esélyt se adtok az ellenfél papnőinek a lépésre, jó sok időtök lesz a várostrom megnyerésére. A hős 15. szintje után felvehettek egy Megkövülés tekercset és azokon használhatjátok, akik immunisak a Békesség képesség hatására. Időközben az ellenség közelharcosai kizúdulnak a kapun, ekkor érdemes használnotok a Hószűzek képességét egy csapda állítására a kastély kapuja előtt.

  Az E város elfoglalása kinyit egy újabb kaput. (GA2) De innen nem mehettek semerre, hisz a 2 másik kapu még zárva van. Van egy Hetedik sárkány oltár (SD) az E várostól északnyugatra. Ahogy az 1. pályán is, lehet, hogy nem találkoztok elegendő ellenféllel, ahhoz, hogy elérhessétek a 17.-es szintet a főhőssel.
  Mindegy, hogy elfoglaltátok e az E várost vagy sem, érdemes befejezni a Ronin küldetést minél előbb, mivel arrafelé az ellenség nagyon gyenge.

  Át mehettek az 5-5'-ös örvényen keresztül (hasonlóan működik a 2 irányú kapukhoz) hogy elfoglaljátok az F erődöt és a környező épületeket. Kincses szigetként emlékezhettek erre a szigetre az 1 pályáról.
  Ekkor szereznetek kell egy erősebb ingyenes másodlagos hőst, akit később a következő pályákra is átemel a játék. Ha van még extra képesség pont nálatok, elgondolkodhattok a Mentorálás képességen (ERŐ hős esetén), hogy ezt a fickót egy erős és hatásos segédhőssé tehessétek.
  Ha le tudtátok győzni az E várost védő hőst, akkortól seregetek lényeinek száma már elég gyorsan kell, növekedjen, ahhoz hogy elfoglalhassátok a G erődöt és a H és I várost a következő 1-2 hét alatt.

  A játék ekkor, az I és E város elfoglalása után ingyen ad egy hőst. (A Kocsmában szerezheted meg ingyen). Szóval újfent gyűjthettek nyersanyagokat ezzel a hőssel is. Sok található a tengeren.
  Az I erőd elfoglalása után, ami részben a Hószüz küldetés alatt fedi fel magát, a közel álló zárt kapu is kinyílik.( GA3) Ha ekkor már minden más főküldetést befejeztetek, az utolsó zárt kapu is kinyílik. (GA4) megadva az esélyt a pálya azonnali befejezéséhez. Ha korábban legyőztétek a Nekromanta egységeket a tengeren délre a végső kaputól, csak fel kell utaznotok és megnyerni a pályát. (Egyébként pedig Hiroshi még meg rá).

  De jó dolog még egy kicsi itt időzni, a hősturbózók meglátogatása okán (s)
  Egyébként a pálya befejezése egy igen érdekes varázstárgyat biztosít számotokra, a Hiroshi által viselt sisakot. Habár e nem egy varázstárgy szett része így nem is vihetitek tovább a többi pályára magatokkal, újabb ilyen badarság tűnhet fel a 3. pálya befejezésekor (Ezt azóta, szerintem javították az 1.2-es patch-el vagy az 1.2.1-el)

  Érdemes megspórolni néhány képességpontot mielőtt a hős a 15-ös szintet elérné. Irina képes legyőzni az ellenfeleket seregének nagyságával és azokkal a kulcs fontosságú varázslataival, (földelementál idézés, időstop, megkövesülés, és meditáció) kombinálva Hullámmester képességeivel, a Szökőárral ás a Békességgel.


The Blood-Dimmed Tide (Vértől homályos áradat, Szentély Hadjárat 3. Küldetés)
Szintkorlát: 24
Nehézség: 3/6

Bevezetés: Ebben a nyílt (Csakis felszíni) pályán Irinának meg kell állítania a Nekromantákat mielőtt mind a 4 várost elfoglalnák. De nem szükséges a gyors lerohanás taktikáját alkalmazni ezen a pályán.
  3 város elesik azonnal már a pálya elkezdése után néhány körrel, tehát semmit se tehetünk értük. Aztán viszont az utolsó várost mellőzik jó darabig a Nekromanták. Szóval arrafelé sem kell azonnal rohamoznunk. Az Orkok nagyrészt a mi barátaink, habár néhány orkot feldühíthettek a hasznotokra (XP, arany stb).

  Nincsen sok város vagy erőd ezen a pályán, sőt igazából, erődből csak 1 található. A Nekromanták a fő ellenfeleink, így tehát azok a varázstárgyak melyek csökkentik a morál értékét hasztalanok ellenük.
  Csak hogy rajtatok tartsa a nyomást, az ellenfél megszállhat titeket egy egyirányú örvényen keresztül, habár az én esetemben csak egy invázió várt rám e pálya időtartamának elején. Szintén harcolni fogtok nagy számú, nagy erejű semleges egységekkel is. A Szökőár képesség, egy szuper hasznos csataindító lehetőség. A Tömeges Regeneráció elvarázslása pedig az Időstop hatása közben, ha már csak egy ellenséges egység maradt csak, igazán könnyebbé teszi egy későbbi tökéletes győzelem lehetőségét a Főnökök elleni harcoknál.

Dinasztia jellemzők: A javaslataim újfent a következőek: Egy ingyenes másodlagos hős megléte kezdéskor, +3 alap lény bónusz hetente, +1 elit lény bónusz hetente.
  A későbbi pályák során az első választásom még mindig egy kiváló ötlet, mivel az új hősök nagyon drágák a kocsmákban. (és túlontúl hatásosak is)
  Más szemszögből nézve, viszont elkezdtem hajlani a lény bónusznövelő dinasztia jellemzők használata ellen, mivel mindig kifogytam az aranyból mielőtt még bevásárolhattam volna az emelt számú lényekből.
  Sajnos nem elérhető más, még nagyobb aranytöbbletet biztosító Dinasztia jellemző a magasabb Dinasztia rangoknál sem.

  Irina az A Város mellől indul a térkép dél keleti sarkában.
Van egy Fűrészmalom északnyugatra és egy Érclelőhely északkeletre. Csinálhattok egy 'körtúrát' használva bármelyik 2 ösvényt mely nyugatabbra vezet. (Úgyis összefutnak később)
  A csillagvizsgáló torony északra az A várostól megmutatja egy egyirányú örvény kijáratát.(1:)
A Nekrő hősök innen támadnak általában. Ha nem találnak kihívójukra elérik az A várost az örvénytől számítva 2 napon belül. S ez elég gyors!

  Ha befejeztétek a dolgaitokat a kezdőhely körül haladjatok nyugatra s haladjatok egyenesen a 2: -es fele. A kikövezetett ösvény északra blokkolva van az Orkok által, ezért nyugatra haladjatok először, hogy szembe találkozhassatok a 2 Nekró hőssel.
Az egyik harcolni fog veletek a másik elfut. (Később őt újra láthatjátok). Győzzétek le a Nekromantát és elfoglaljátok a B város: t, harc nélkül. Az én esetemben körülbelül egy hét után egy gyenge Nekró hős támadott meg engem az örvényen keresztül. (.(1)

  A 'Szabadítsátok ki az Ork rabot' küldetésnek már aktiválva kell lennie ekkor. A térkép megmutatja majd a rabok helyzetét, amit mi PR-el jelöltünk a térképen.
A Börtönőrök kicsit túl kemények lehetnek számotokra. Szóval inkább ne rohamozzátok le azonnal őket. Irinát elküldhetitek a B város területén át, hogy a nyersanyagokért harcolhasson és még több épületet foglalhasson el.
  A csillagvizsgáló torony a B várostól északnyugatra feltár előttetek egy hajóroncsokkal teli öblöt és egy Kék hőst. (3)
Hamarosan megszerzitek e térképen az egyik Hold darabot mi MF-el jelöltük a térképen.
  Ha meg van mind a 4 Hold darab ugyannál a hősnél a játék feltárja Asha könnyének helyét (Tear), amit aztán a fővárosban aktiválva szép kis hatásokat kaphatunk.
Ésszerű a könnyet, az Ork rabok kiszabadítása után megszerezni. A semleges lények, melyek a későbbi Hold darabkákat őrzik, keményebb ellenfelek mint amilyenek a Börtönőrök voltak itt.

  Ahogy legyőztétek a börtönőröket, vér vagy Könny pontokat szereztek azáltal, hogy engeditek csatlakozni a rabokat (Vér útja) vagy épp elengeditek őket a város elfoglalása végett. (Könny útja) A Könny útja nálam működött. Az Ork városok (C és D város) csatlakozása után, szabadon építkezhettek bennük, de nem alakíthatjátok át őket addig, amíg nem szabadítottátok fel mindkét várost. Jó ötlet először a pénztermelő épületeket felépíteni, ahogy megkaptuk a városokat a profit növelése érdekében. (3. szintű Városháza, Piac)
  Amint átalakítjátok az egyik Ork várost Szentélyes várossá (C vagy D város), egy dühös Ork hős agresszívvá válik a 4-es pontnál. Elég hatalmas sereggel rendelkezik, így ésszerű inkább kivárni, a város átalakításokkal addig, amíg nem lesztek elég erősek a legyőzésére. Gyakorlatilag ekkor Irinával elkezdhetitek a Hold darabok összegyűjtését, először a 2 északi darab esetében.
  Ahogy Irina eléri a 4.-es pontot, alakítsátok át a városokat és küldjétek arrébb a már dühös ork hőst mielőtt még agresszívvá változna a következő körben.

  Van egy opcionális cselekvés is, az E erőd északra (4.) egy elég nagy területet véd egy lényszaporulat növelő épülettel az északkeleti részén és egy aranybányával a nyugati részén.
  Amikor úton vagytok a Hold darabka megszerzéséért a Hajóroncsos öbölben, beszélhettek a Kék hősel (5), habár csak a sztorival, kapcsolatos információkkal tud szolgálni. Ezután pedig némi időt szentelhettek a semleges lények likvidálásra és a hősturbózó épületek meglátogatására (s).
  A maradék ellenséges csapatok száma sokkal lassabban növekszik a te csapataidhoz képest köszönhetően a hatalmas erejű Asha könnyének. A 4. visszafoglalandó város az F város, nem túl védett, de a utána következő kihívás már picit nehezebb lesz. Észrevehetitek a közelgő fenyegető Nekromanta flottát a partoknál, (5) de nem támadnak aktívan titeket. Újabb varázstárgy szettbe illő varázstárgyat találhattok (6).

  Miután tiétek az F város és át is alakítottátok Szentély várossá, egy Tengeri sárkányt idéznek elő és a Nekromanta flotta (5) nagyrészt elpusztul.
  Csak 2 hajó marad, amikhez Irinának kell 'elúsznia'. Haladjatok északnyugatra egyenesen és lépjetek be egy újabb Nekromanta területre, ahol néhány újabb Nekró hőst láthattok járkálni.
Az én esetemben még egy sereg nélküli Nekró hős is arra járt. (Így az a csata azonnal véget ért.)

  A végső Főellenség sokkal erősebb, mint bármelyik addigi hős, akivel megküzdöttetek, ennek ellenére nem kellene, hogy túl nagy fenyegetést jelentsen tökéletes győzelmetek reményében. Mielőtt a végső csatát elkezdenétek, ne feledjétek a hős 'hátizsákját' újrarendezni, úgy hogy az összes szett varázstárgyatok az első sorban legyen, és még mindig maradjon 2 üres hely. (Nem kell lefele görgetni!) Ezt azért kell így megoldani, mivel 2 varázstárgyat is kaptok a végső Főnök lény elleni csata után. (Habár csak az egyik egy varázstárgy szett része is).


Death-In-Life and Life-in-Death (Szentély Hadjárat 4. Küldetés)
Szintkorlát: 30
Nehézség: 5/6 (6/6, ha a mellékcsatákat is beleszámoljuk)

  A pálya felépítése egyszerű, csak városok találhatóak s egyetlen erőd se, és csakis a felszínen kalandozhatunk, nincs földalatti pályarész. A Kastély és a Pokol frakciókból kerülnek ki az ellenfeleink. Mindkettő hősüket küldd ellenünk, számukra megfelelő alapozó cselekedetként. Habár ez egyszerűnek hangzik, mégis nagyon sokan panaszkodtak erre a pályára még normál nehézségi fokozaton is. A 2 frakció támadásainak első hulláma igazán nehézkes lehet, míg Irina még gyenge. S hogy még rosszabb lehessen a helyzet, ezen inváziók általában egyszerre érkeznek a 2 frakciótól.
  Szerencsére, amikor felocsúdtunk a sokból teljes rálátásunk és szabadságunk lesz, addig, amíg összeszedjük az ellenfél szétzúzására elégséges erőt. Ez egy Mágia centrikus hősnek az 1. hónap 3-4 hetén már előjöhet.
  A 2. még inkább tévhit erejű kihívás e pályán, az, hogy a szkriptelt erejű ellenséges seregek…. Uh kifogytam a szavakból. Szóval láthattunk már elég sok hatalmas szkriptelt sereget a Nekropolis kampány 4. pályáján. Ez esetben, az egyik Pokol várost nehéz igazán a játék elején elfoglalni, de legalább lehetséges. Habár, a 2 Kastély város akár 5 számjegyű védelemmel is bírhat: Pontosabban több mint 65535-el. Mit szólnátok, úgy mondjuk 90000-re mindegyik egységnél? Szerencsére, ezek csak tetszőleges számok, hisz Gelhart sosem volt elég okos ahhoz, hogy legalább seregének 1%-ával gyorsan visszavonuljon, hogy később rúghassa szét seggünket. Egy ekkora hatalmas sereggel azonban azon csodálkoztam, hogy Gelhart, hogy-hogy nem győzte le még magát, a hatalmas Ashát is? (Vagy még érthetőbben, hogyan fedezte egy ekkora sereg zsoldját és napi élelmiszeradagját?)

  Egyébként található egy különös mellékküldetés is, ami azt kéri, hogy tartózkodjunk bármelyik Farkas hercegség birtoklása alatt lévő terület elfoglalásától. A narancs színű Pokol játékos által elfoglalt Kastély városok megszerzése vagy a semleges Kastély városok elfoglalása nem tették sikertelenné e küldetés feltételeit, így a Black Hole talán a Piros játékos által kontrollált Kastély városokra gondolhatott, ha már egyáltalán valahogy le tudjátok gyűrni azokat a szörnyűséges egységszám méreteket.

Dinasztia jellemzők: Mint mindig, most is érdemes az ingyenes segédhőst bejelölni. S újfent a +3 bónusz alap és +1 bónusz elit lénynövelő jellemzőt is érdemes bejelölni, de a pénzmennyiség újfent fontos kulcstényezője lehet a pályának. Ugyanis gyakorlatilag amikor
úgy éreznétek, hogy már elég nagy az aranybevételetek végre, addigra már eléggé előre jártok a játékban és majdnem minden fontos s legnehezebb csatát is megnyeritek. Ezek a dinasztia jellemzők, még ekkor is segítenek a pálya menetének elején és közepén, ami egyébként a legfontosabb.

  Irina az A városnál, a térkép délnyugati sarkánál kezdi el ezt a pályát. Van néhány elfoglalandó nyersanyagtermelő épület délre és északra, ezért amilyen gyorsan csak lehet foglaljátok el Irinával őket. Az ingyenes hősnek érdemes ERŐ centrikus hőst választani, hisz így naponta +1 érc és fa bónusz biztosíthat nektek. Ne aggódjatok, hogy nincs papnőtök, gisz a már meglévő hatalmas erejű varázslatokkal és Föld és Főnix idézéssel simán legyűrtök mindenkit a kezdő területen. A későbbi területeken viszont drasztikusan nő a semleges lények létszáma.
  Északra az A várostól található a B város egy Pokoli frakció által irányított Kastély város. Szükségtelen beszélni is róla, a védelmük itt elég gyenge. Elég korán el kell tudnotok foglalni a B várost, s ezzel egy mellékküldetést is befejeztek. Az A várostól keletre található a C város egy semleges Kastély város. Meg támadhatjátok (Vér út) vagy megoldhatjátok egy kisebb küldetés elvégzésével (Könny út), hogy ingyen csatlakozzon hozzátok.
  A küldetés maga alá vonja néhány Pokol lény likvidálását a világítótornyos szigeten (1), ezután azonnal az uralmatok alá csatlakozik a város. Elég sok, nagy számú úszkáló nyersanyag van a tengeren érdemes egy hőst utánuk küldeni.

  Mielőtt továbblépnénk, nézzük meg a városok elhelyezkedését, hogy így elkerülhessük a hatalmas inváziók túl korai eljöttét. A D-E-F városok a narancssárga színű Pokol játékos kezében vannak. A G-H-I városok a piros színű Kastély játékos kezében vannak. Az ellenséges mesterséges intelligencia azonnal elkezd támadni oldalról, ha egy másik városához közeli várost elfoglaltok (A pálya elején az A város kivételével) és az első invázió azonnal elérhet titeket.
  Vegyünk egy példát: Ha tiétek a B és a C város csak a démonoktól várhattok támadást. Ha a D város a tiétek akkor viszont mindkét féltől, az emberektől és a démonoktól is várhatjátok az inváziós támadást.

  Az én esetemben a D várost elég korán sikerült elfoglalni - a 2. hét végén, s emiatt 3-4 elég erőteljes invázióval álltam szemben, mindkét ellenféltől, a 3. hét alatt. Ez igazán nehézzé tette a játékot számomra. (Csak úgy tudtam volna legyőzni őket, ha Irina bent várakozik a 2. szintű várfallal rendelkező D városban) Egy Erő centrikus Irina esetében érdemes minél későbbre tenni a D várost, ahogy csak lehet. De egy Mágia centrikus Könny útját választó Irina esetében, nem érdemes várakozni ezekre az 5:1-es nehézségű küzdelmekre, inkább mutassuk meg az AI-nak miből is faragták az embert.
  Egyébként az Pokol AI-ja a D városban nem támadja meg a B várost még ha lenne ereje is rá. Szóval így lehet az, hogy az AI-t úgy állították be, hogy ne is figyeljen a B városra. (A C város esetében nem vagyok biztos ugyanebben)

  S mit tegyünk, ha kifogyunk a kiirtandó dolgokból a kezdő területen? Tulajdonképpen van egy titkos toborzó sziget vár Irinára a térkép messzi északkeleti csücskében. Ez a sziget alapjában véve a kontinens egy része, ha megnézitek Ashan térképét. (Ennek a cikknek a tetején találhatjátok. Köszönet s dicsőség jár a Black Holenak, hogy így összeegyeztették a Kampány térképet a küldetések térképeivel). A 'szigeten' számtalan passzívan viselkedő szentély lényt találhattok, melyek hozzátok állhatnak ingyen vagy pénzért cserébe. A 4 örvény ezen a pályán egymással kapcsolatban áll. (Mindegyik 2-essel jelölve) Az egyikbe belépve véletlenszerűen teszi át a hőst a 3 másik közül bármelyikbe. Végül majd amúgy is kiemelkedtek az örvényből, a toborzó szigethez közel (3).
  Az én esetemben, nem látogattam meg a szigetet egészen a 2. hónap közepéig. Az egységek száma gyorsan nő köszönhetően a semleges lényszám természetes, de nagy növekedési arányának. Egyébként, ha úgy érzitek a ti Irinátok már elég erős s nincs szüksége sietve erre a szigetre utaznia, akkor csak hagyjatok időt a szigeten lévő egységek gyarapodására, s így még több ingyenes egységet szerezhettek a szigeten a későbbiekben. A toborzó sziget vége felé van egy egyirányú portál (4), amely egyenest a sziget másik oldalára (4') teleportál titeket. Nem túl hasznos.

  Az egyik kezdeti démon invázió igazából egy küldetéshez kapcsolódik. A Proféta szett nem éppen figyelemre méltó vállvédő darabja a jutalom érte. A hős nem eléggé erős a többi társához képest, de ahhoz még épp elég halálos lehet, hogy inkább egy várban kelljen védekeznetek ellene.
  Amikor megszereztétek a D város és elűztétek az első Pokol és Kastély támadásokat, érdemes elgondolkodni a visszatámadáson a harci szünet közben. A Pokol frakció birtokolja az E és az F várost. Míg az F várost sokkal könnyebb elfoglalni, megszerzése arra kényszerít minket, hogy egy kellemetlenül gyors a H várostól érkező Kastély inváziót kelljen levernünk. (S gyakran visszatérő vendégek lehetnek). Másrészt, viszont ha elfoglaljátok az E várost, nem lesznek újabb démon inváziók! Épp ezért taktikailag első hallásra az E város elfoglalása az elsődleges. Nem lesz könnyű, de Mágia centrikus hőssel lehetséges. (Ha Erő hőssel játszotok, egy kicsit talán tovább kell várnotok, mielőtt az E városhoz vágtatnátok.)
  Utatokon az E város felé látni fogtok egy két irányú portált(5) amely keletre visz titeket (5'). Ez a senki földje féle terület nagyszámú semleges épülettel szolgálhat, de később is elfoglalhatjátok őket.

  Az E város szkripteltnek tűnik, azaz csak lények védik. (Hős részvétele nem engedélyezett e városban csata esetén). Így ha volt is egy várvédő hős a várban először csak az ő seregével néztem szembe és aztán jöhetett a várban lévő lények megtámadása. A hős nélküli várvédő lények legyőzése nem tűnhet nehéznek, de ezen a pályán csillagászati számú létszámban is jelen lehetnek. Persze megértem, hogy a Black Hole-nál egy kis kihívást is akartak nekünk belecsempészni a játékba, hát kezdjünk is neki.
  A kép jobbra mutatja, mennyit is kellett harcolnom nehéz fokozaton az E város elfoglalásáért az 1. hónap 4. hetének végén, az ellenfél seregéhez képest tizedannyi seregemmel. (A C várost kihagytam és egyenest az A-B-D-E városokért mentem). A 37 körös nagy csata során a stratégiám fontos szereplője volt a Békesség képesség, a legolcsóbb, legkönnyebb egységkiiktató varázslat használata, így blokkolhattam az ellenséges AI lövészek támadásait, míg közben saját lövész egységeim szétpusztítottak az ellenséges közelharcosok között, kezdve a legveszélyesebb és leggyorsabb egységgel, a Verem bestiákkal. Ezzel a módszerrel, az AI azt hihette, hogy 'Még van épp elegendő főlényes erejű távolsági erőm, s ezért nem kell kiözönlenem azonnal a többi egységemmel'. Jó sok körön át az AI egységei csak védekeztek a falak mögött, ezzel is segítve épp kis lövész egységeimet a likvidálásukban. (Az Ijászat II. képességnek itt igazán jó hasznát vehetjük).
  A 25. körben vagy kicsivel később azonban az AI hirtelen felébredt végül, s megtámadta a saját lövészeit, hogy megtörhesse ezzel a Békesség képesség hatását s minddel azonnal kiözönlött a várból. Sajnos nem érdekelt a 28 db Kardforgatóm esetleges sorsa, akik a még a várban lévő 883 db pokolkutya elérési vonalában voltak, a falat pedig sikerült leomlasztani a katapultommal, s mivel magas értékű a kutyák lépéspontja, s a Kardforgatóim porrá lettek mind örökre. (A Szentély frakcióban nincs lehetőség felélesztésre). Szerencsére, már 3 egységet is halálra karcoltam ekkor, így a helyzetet kezelni tudtam egy vészhelyzetben használatos Időstop, Szökőár plusz a mindig hasznos Békesség és Megkövesítés segedelmével. A harcból győztesen és mást nem veszítve jöttem ki. A mai napi tanulság számotokra: Összpontosítsatok először a magas lépésponttal rendelkező egységekre és senkit se hagyjatok az elérési vonalukban. A Verem Bestiák és a Pokolkutyák tűnjenek el a leghamarabb.

  Az E város elfoglalása után még ne menjetek le a lépcsőkön (6), ugyanis még nem vagytok elég erősek a Főnökkel szembe nézni. Jó hír is érkezett viszont hozzánk - A Narancs színű Pokol frakció örökre elaludt. De még mindig van egy táborozó gyenge Pokol hős a Kastélyos F város előtt, a mi erőnk itt szintén véget vethet a gyötrődésüknek. Ha elfoglaltátok az F várost a Piros Kastély frakció azonnal letámad titeket s ezután elég gyakran is fog. De ekkor már semmi sem állíthat meg titeket.

  Nos, most már nincs több város amit elfoglalhatnátok, hisz a G és a H várost nevetségesen nagy számú seregek védik, és a kapu mely a J városhoz vezet zárva van.
  Jó időzítés most felszedni a semleges egységeket a toborzó szigetnél, ha még nem tettétek, és meglátogatni is érdemes pár a hősturbózó épületet (s)a térképen. Ha rendelkeztek azzal az erővel, hogy az összes nehezebb Aréna harcot megvívjátok, képesek lesztek már a második s egyben utolsó Főnök lény legyőzésére is az Alvilágban. Másszatok le a lépcsőkön (6-6') és rúgjátok szét száját!

  A Tenyész királynő egy igazán egyedi Főnök lény. A leírás róla, annyit közöl, hogy egy igazán gyenge Mágikus erő értékkel rendelkezik (250), de úgy tűnk csak a normális támadásához kapcsolódik ez az érték, amikor is egy Imp repül ki belőle, csak úgy, mint a normál verziójú mágikus, de távolsági támadásnál. Habár a Tenyész királynő speciális támadása igazán halálos lehet, ha nem készültök fel rá rendesen, az előtte lévő nagy területre képes támadni több ezernyi sebzésponttal minden egyes e területen tartózkodó egységre. (Szóval ne tömörüljetek elé, inkább a szélekre és a háta mögé menjetek az egységekkel, ha lehetséges.)

  Utóirat: Van egy Jutalom, hogy ha nem engedjük, hogy a Tenyész királynő használhassa Imp támadását. Egyébként, én nem értem, hogy lehetne ezt megoldani, mivel távolsági támadását meg tudja oldani akkor is ha Irinának több egysége is körülveszi.

  Elvileg használhatjátok az Időstop varázslatot a Főnökön is, de semmilyen hatása sem lesz. A legjobb módszer e csata megnyerésére, kevés veszteséggel, ha elszavaltok egy Tömeges Életelszívás tekercset az 1. körben, s vártok, míg a Főnök lény lép, aztán támad (ezzel elkerülhetitek az 1. körben hogy használja a speciális támadását és aztán visszagyógyítsa a támadásokból származó sebzést), ezután jöhet a Tömeges Regeneráció és egy a Főnök lény teljes körű megtámadása a 2. körben. Ezután csak gyógyulgassatok, amíg a Főnök lény meg nem hal. Jutalmatok a Főnök lény legyőzéséért Asha Könnye lesz.

  A Tenyész királynő megölése utáni átvezető videó azt sugallja, hogy a Kastély-béli sereg eltávozik. Igazából, az egyetlen megmaradt Kastély-béli sereg a H és az I város közti kapu mögött állomásozik, nagyjából a 7'-esnél. (A szám mutatja az egy irányú portál kijáratát mutatja, melybe az I várostól délre lehet belépni a 7-esnél. Úgy vélem a Black Hole-nál e portál a Piros Kastély AI-jának szolgált jó hátbatámadási céllal, de mindezek ellenére az AI inkább az alap Város portált szerette használni.
  Egyébként a kapu végre kitárult, még egy Főnök lény elleni harc maradt. Az utolsó Főnök lény az I városban található, s nem igazán egy nagy 4*4-es területet elfoglaló szörnyről van itt szó, mint a Tenyész királynő esetében, hanem egy szimpla hősről, aki egy elfogadhatóan erős sereget vezet, mely több mint ezer alap egységet, több száz elit lényt és tucatnyi bajnok lényt számlált, a 3. hónap első hetében, mikor megtámadtam. Nagyon könnyű. Ha viszont használná csak a 10%-át a H városban elszállásolt lényeinek (Ekkor 9000 db lenne egységenként) Irina mehetne a tengerre úszkálni. Gratulálunk a Szentély kampány megnyeréséhez!

  Legvégül beszéljük meg, hogyan is lehet megnyerni a G és a H városért vívott csatát nehéz fokozaton. Mivel az ellenséges egységek létszáma oly hatalmas, ha csak hozzánk is érnek, Naga egységünk az örök Naga vadászmezőkre térhet. Az egésznek a lényege, hogy elkerüljük a közelharcokat és a nekünk szóló visszatámadásokat, amikor csak lehetséges.
  A következő képességek fontosak, ennek érdekében:

- Árnyfésű varázstárgy (Egy db Bábmester varázslat használata - 2 kör erejéig hat, ha magas a Mágikus erőnk értéke)
- Megkövesítés, Békesség, Időstop, Időstop (Ekkor már 5-6 kör erejéig hathatnak.)
- Blind (2 kör erejéig hat)
- Sar-Issus palástja (Felezi a manapont költséget) + SárkányNexus (Maximális mana pontszámunk mennyiségének duplája lesz birtokunkban.) + Meditáció: Így akár több mint 100 kör erejéig is elhúzható a harc, ha szükséges.

  Ezekkel az előkészületekkel, az én esetemben a G városért folyó harc jól állt. (A kettő közül ez a könnyebbik. Csak 4500 Birodalmi griff + 9000 az 1-3 alap lényekből és 'csak' néhány száz az elit lényekből áll velünk szemben.) Elméletileg Bábmesterezhetjük a Griffeket, hogy megöljenek minden más még nagyobb lényt (1-2-3. alap lényt a 2 értékes PM(?) körben, mivel a Pretoriánusok az általa védett lénnyel együtt hullanak.) Eztán használhatjuk a Békesség képességet, hogy a Griffek feletti hatalmat átvegyük, miközben 2 forduló erejéig lőjük 4 körönként. (Ez a Békesség újrafelhasználási határideje). Az E városhoz képest is sokkal jobban kell előre figyelni.
  Jól nézett ki a helyzetem a G város elleni harc kezdetekor ezzel a módszerrel, de a 100%-ig várható játék lefagyásos bug miatt (Ezt már más végigjátszásoknál is megemlítettem) nem tudtam folytatni a harcot. Az 1.1.1-es patch esetén előbukkanó bug akkor jött elő, amikor az AI a Bábmesteres egységei után azonnal cselekedett és megölt egy csomó egységet. Nos, legalább sikerült pont egy képet készítenem e bugról 1 másodperccel a játék újbóli lefagyása előtt. (Itt felül látható). A Griffek 194225-ös sebzést okoztak a Nővéreknek porrá zúzva őket és 185509 sebzést a Pretoriánusoknak, akik pedig védték őket. Hm király nemde?

  Mi lenne a H várossal 90000 db 1-3 alap lény és 1-3 elit lény esetén? Van egy kis remény. Figyelemmel követtem ezeknek a szörnyűséges városokban a várvédő lények számát, és azt véltem felfedezni, hogy nem is nő hetente a várvédők száma! Így ha csak nyomogatjátok a következő kör gombot, elméletileg a messzi jövőben túl kell, nőjétek őket az egységszámokban.

  Sok szerencsét! Sajnos, nem szerezhetitek meg a 25. évfordulós jutalmat a kampányok során (Ez újabb bug vagy egy újabb jellemző elem?) vagy a matematika fog a legjobban működni számotokra. (Több mint 100 lény hetente szorozva 52-vel szorozva 25-el= Több mint 130 ezer!)
-->

    ugrás a lap tetejére vissza az előző oldalra


Powered by Heroes Team