Heroes6 Nekropolisz hadjárat
BEVEZETÉS
Üdvözöllek a Nekropolisz kampányban!
Ha sorrendben mész, akkor először a Nekropolisz hadjárattal kezdesz. Először vegyünk át pár dolgot, amelyre nem tért ki teljesen a betanító (oktatókampány) mód...
[Forrás: Celestial Heavens, maltz]

[Fordítás: DaMaGepy]

(1) Alap vagy Egyéni hős? A kampányt gyárilag beállított, illetve testre szabott hőssel is játszhatod. Sajnos a jelenlegi (v1.1.1-es) verzióban van egy bug, ami miatt nem nyílik meg a végső hadjárat, ha a megelőző kampányokat egyéni hőssel teljesítetted, épp ezért maradjunk Anasztáziánál (Anastasya).
(2) Erő vagy Mágia? Szerencsére az alapértelmezett hős Erő/Mágia fogékonysága személyre szabható. Ezzel kapcsolatban 4 dolgot fontos megemlíteni:
- Csak egy Erő jártasságú (harcos) hős képes a 3-mas szintű (legalsó sor) Erő képességeket megtanulni (például a népszerű 3-mas szintű Visszatámadást). Ehhez hasonlóan csak egy Mágikus jártasságú (mágus) hős számára érhetőek el a 3-mas szintű Mágikus képességek (például a hihetetlenül hasznos manát visszatöltő Meditáció). Természetesen az 1-2 szintű képességek mindenki számára rendelkezésre állnak.
- A Harcos hősöknek főleg sereg-orientált képességeik vannak, így a Mágus hősökhöz képest sokkal hatékonyabban vezetik a nagy méretű seregeket. Ellenben a Mágus hősök sokkal rugalmasabbak a lehetetlennek tűnő harci helyzetekben, és akár megfordíthatják a csata kimenetelét. A Nekró hadjáratban a nagy mágikus de kis fizikai erővel rendelkező mágus hősök különösen erősek, mivel a Nekropolisz két távolsági lényének (a 4-es és a 7-es szintűnek) támadásai Mágikusak, vagyis a Mágikus Erőből merítenek.
- Néhány varázstárgynak Erő/Mágia követelménye van. A Heroes5-höz hasonlóan a csoporthoz tartozó kombó (Varázstárgy készlet) varázstárgyak továbbvihetőek a következő küldetésre.
- A Harcos és Mágus hősök speciális képességei különbözőek. A Túlvilág sikolya (Curse of the Netherworld) varázslatot például csak a Mágus Nekropolisz hősök tudják használni, közülük is csak azok, akik a Vér útját követik. Ez felvet egy újabb kérdést:
(3) Vér vagy Könny? A Vér általában a támadásról, a Könny pedig a védelemről szól. Attól függően, hogy melyik utat választjuk, nem csak a hősök speciális képességei változnak, hanem az adott Vér/Könny kategória alá tartozó képességek ereje is. Így például a Nekro hősök nélkülözhetetlen Tömeges Életszívás képessége Vér alapú, vagyis ahogy a hős egyre előrébb halad a vér útján, úgy válik egyre erősebbé a varázslat. Habár a hadjáratok során számtalan alkalom adódik Vér és Könny pontok szerzésére, ajánlatos a hozzájuk tartozó harci képességeket is rendszeresen használni, hogy felgyorsítsuk a fejlődésüket (minden egyes használat 1 vér/könny hírnevet ad).
Ez a végigjátszás (amelyet "nehéz" nehézségi szintre írtunk és célként a "hős" rang elérését tűztük ki minden küldetésben) Anasztáziát Vér-Mágus Nekromancerré fejleszti.
(4) Dinasztia Fegyverek. Ezek a fegyverek kampány- és előrehaladás függetlenek, a játék közben szerzett tapasztalati pontokból kapható. Mivel egy jó fegyverhez több millió TP (Tapasztalati Pont) szükséges ami hosszú játékidővel érhető el, így ajánlott egy adott fegyverhez ragaszkodni és azt fejleszteni. A hadjáratok közben is szerzel majd fegyvereket, ám az összes kampány kitakarítása után se lesz elég TP-d egy adott Dinasztiafegyver kimaxolásához (valószínűleg úgy tervezték, hogy majd csak második végigjátszáskor).
(5) Dinasztia Jellemzők (Traits). A Dinasztia Jellemzők olyan kezdő bónuszok, amelyek a pályák kezdetekor állnak a rendelkezésre. A játék főmenüjéből lehet őket megvásárolni Dinasztia Pecsétekért (pontok), amelyeket a játékbeli teljesítményeinkért (achievements) kapunk. Ahogy a játékos fiókjának szintje nő (Vas rang, stb), úgy válnak elérhetővé újabb és újabb Jellemzők. A fiók TP-je a Dinasztiafegyverekhez hasonlóan gyarapszik, azaz minél többet játszunk. 11-es szinten (nem 10-esen) megveheted a Bronz-rangú Dinasztia Jellemzőket és kiválaszthatsz egy második kezdő bónuszt.

HŐSTERVEZÉS
- 10-es és 20-as szinten (vagyis összesen kétszer) lehetőséged van újraosztani (a hős speciális képességeinek fülénél) Anasztázia képességpontjait. Következzenek Anasztázia főbb túlélő képességei, amelyekkel a hadjárat legkeményebb harcaiban is helyt tud állni.
- Lényfenntartó eszközök: Életszívás, Tömeges Életszívás (lvl5), Regenerálás, Tömeges Regenerálás (lvl5), Taktika I. A Heroes6 gyógyító varázslatai hihetetlenül erősek - képesek az elhullott lények feltámasztására. A cél úgy megnyerni MINDEN csatát, hogy tökéletesek legyenek, veszteségek nélkül!
- Ha hátrányos helyzetbe kerülünk, életmentő lehet: Földelementál Idézése (lv15), Time Stasis (lv15), Bábmester (lv15).
- Mananyerés: Meditáció (lv15). Csatánként egyszer egy rakás manát visszatölt. A jelenlegi (v1.1.1) verzióban bugos, aktuális manányit állít vissza.
- Boss (főellenségek) ellen: Tömeges Kőbőr (lv5), Tömeges Gyengeség (lv5). A keményebb harcoknál több sebzést kapunk be, mint amennyit képesek lennénk visszaszívni/regenerálni, épp ezért nem árt, ha lecsökkentjük a bejövő sebzéseket. Habár a Tömeges Kőbőr a Tömeges Gyengeségnél erősebbnek tűnik, az előbbi csak a Fizikai sérüléseket csökkenti.

  A fenti lista mindössze 13 képességpontba kerül, vagyis marad pont bőven a passzív képességekre, amelyeket nem kell a csatában külön aktiválni (és ezáltal nem veszik el az időt más képességektől). Nem árt, ha osztunk némi pontot Anasztázia olyan Erő-alapú passzív képességeire mint az Íjászat, Visszatámadás, Óriásölő, stb. A későbbi küldetésekben nem fogod bánni, ha beválasztottad a Logisztikát és a Terepismeretet a gyorsabb előrenyomuláshoz.
  A nem harci (csapatszállító) hősöknek a gazdasági képességekre kell összpontosítaniuk. A kampány során minden harcot Anasztáziával vívtam meg.
  A Heroes5-ös veteránok talán ösztönösen a Sötétség, Természet és Ősi Mágia I, II, III-t választanák, amelyek nem olyan jók a Heroes6-ban. Példának okáért az Életszívás (Vér varázslat) erejét csak a hős Mágikus Ereje és a Vér Szintje (nincs, I vagy II) befolyásolja. A Sötétség Mágia I, II, III csak kis mértékben növelik a hős mágikus erejét. Mivel a hadjárat során többféle módon is növekedhet a Mágikus Erő (a főhősöm Mágikus Ereje a végén már 70 felett járt), a Sötétség Mágia nem sok vizet zavar - silány képesség, ami csak elveszi az értékes pontokat máshonnan.
  A Morál és a Szerencse is Heroes5-ös kedvencek voltak. A Morál értelmetlen élőholtaknál, a Szerencse hatékonyságát pedig jelentősen lecsökkentették a Heroes6-ban, ráadásul jelenleg bugos (csak visszatámadáskor ad extra sebzést).
  Nyugodtan kísérletezz a többi képességgel, hisz nem csak egy szupertápos fejlődésirány létezik. Ha minden csatát veszteség nélkül vívsz meg, akkor valószínűleg jól csinálod amit csinálsz.

LÉNYEK
  A kampány keményebb csatái általában ostromok, vagyis rettentő fontosak a távolsági támadások. A nekropolisz szerencsére két igen erős mágia-alapú távolsági lénnyel rendelkezik, a Líccsel (4-es szint) és a Sorsszövővel (7-es pók). A Lícs osztja majd ki a kampány során a legtöbb sebzést, és ezért a gép is őket próbálja majd először kiiktatni, csak nehogy megund az állandó gyógyításukat!
  A harmadik távolsági lény a dárdadobáló Csontváz (lvl 1), akiknek a támadásai a célpont következő lépését csökkentik 1-el. Nem túl erősek, hisz Anasz fizikai Ereje nem lesz túl rózsás (mivel mágikus hőst faragunk belőle), ám ha megtalálod az Unikornis-szarv Íjat (nincs távolsági büntetés), akkor ők is megmutathatják mire képesek.
  Anasztázia speckója a +2 lépés Ghoul-oknak (lvl2-esek), akik már eleve megkapó mozgással és kezdeménnyel rendelkeznek. Gyorsan ráuszíthatod őket az ellenfél távolsági lényeire, mivel szinte bárhova seperc alatt eljutnak a csatatéren. Később már nem lesznek olyan jók, mert az Erő-alapú támadásaik lassan erejüket vesztik a többi lényed Mágikus támadásaival szemben.
  A Szellemek (lv3) a sereg gyógyítói, kezdetben a gyógyítások oroszlánrésze az ő feladatuk. A gyógyerejük szép lassan használhatatlanná válik, ám a sebzésük (ami mágia-alapú) még a Ghoul-okét is túl fogja hamar szárnyalni. A Fizikai támadások kevésbé sebzik őket. Hasznos egység.
  Az 5-ös (Lamassu) és a 6-os (Vámpír) lények Nekropolisz szégyenei: mindketten Fizikai Támadásokat hajtanak végre, és silány mozgással rendelkeznek, így sokszor nem érik el a célpontot. A Vámpíroknak van a seregben a legjobb kezdeménye, és egész jól el tudják vonni a visszatámadásokat. A Lamassu képes 2 pontot levenni a démonkapuból (emiatt hálás leszel a 4. küldetésben). Mellékharcosok.


VÉGIGJÁTSZÁS

In the Wake of Adversity (Nekro Hadjárat 1. Küldetés)
Szintkorlát: 10
Nehézség: 3/6

  Tökmindegy melyik kezdőbónuszt választod, én a 200 arany/nap-ra tettem (Dinasztiából véve), mivel a pénz és a nyersanyagok kezdetben nem lesznek bő lére eresztve (ám később meg bele lehet majd fulladni, mivel nem lesznek brutális felépíthető épületek vagy megvásárolható lények amire el lehetne költeni).
  Anasztázia a föld alatt kezdi meg túlvilági életét, a (Start)-al jelölt helyen. Kövesd az utat délkeletre, és vedd magadhoz a Ghoul-okat és a Csontvázakat. A pályán a Ghoul-ok és a Szellemek a legjobb barátaid, szóval próbálj minél kevesebbet veszíteni belőlük. A szinthatárt jóval a küldetés befejezése előtt el fogod érni, szóval nyugodtan válaszd az aranyat a ládákból. Mellesleg ha egy láda kinyitása előtt elmented a játékot, dupla aranyat kapsz. Nem számít milyen hét következik, előre be vannak állítva. Ana számára az "Élők Hete" a legrosszabb, amit a 2. héten meg is kaptam, és az első ellenséges hős el is kente a számat. Szerencsére a hadjárat során többé már nem fordult elő ilyen velem.
  A Nekropolisz lényege, hogy folyamatosan élesszük vissza az elhullott egységeket és tovább bírjuk, mint az ellenség. Nem árt, ha amint lehetséges beválasztunk KÉT gyógyító varázslatot Ana-nak, hogy már a kezdetektől fogva tökéletes győzelmeket arassunk: Életszívás + Regenerálás. Azért van szükség kettőre, mert a legtöbb mágiának időre van szüksége az újratöltődéshez, és nem lehet őket körönként újra és újra ellőni. Sőt, pár varázslatot csatánként csak egyszer lehet használni (mint például a Tömeges Regenerálást), és így a hosszú kemény küzdelmekben nem olyan hasznosak, mint a végtelen Tömeges Életszívás. Ana harmadik gyógyító képessége a Nekromancia (a harc közben Ana képe mellett megjelenő gomb), amely az idő előrehaladtával egész erőssé válik.

  Térjünk vissza a végigjátszáshoz: menj fel a Sárkányszáj-formájú lépcsőn (1') a felszínre (1). A célod az északkeleti A jelű város (Town A) elfoglalása, ám előtte még nyugodtan kitérhetsz északnyugat felé, hogy később már ne kelljen visszajönni. Az említett várost egy gyenge hős és még gyengébb serege védi, nem okozhatnak fennakadást (hacsak nem az Élők Hete van).
  A várostól keletre egy kék s-el jelölt "hősturbózó" hely van (a térkép többi s-e is ilyet jelöl). A várostól északnyugatra (MG) egy nagy sírhalmot találsz, amiből még 4 másik van a térképen, és mindegyiket meg kell látogatnod, méghozzá Ana-val személyesen (máskülönben a küldetés meghibásodik és nem lesz teljesíthető - v1.1.1).
  Ha továbbmész északnyugatra, egy másik Sárkányszáj lépcsőt találsz (3), de még ne menj le rajta. Haladj tovább északnak, verd le az ott keménykedő magas szintű lényeket, hogy megszerezd az első Dinasztia fegyveredet, a Lélekfaló Botot (Soulreaver Staff), ami tökéletes kiegészítő a Mágus Anasztáziának (hisz elvileg ez Anasztázia "hivatalos" fegyvere). Van egy igen erős 2-es szintű képessége, az ingyenes Tömeges Gyorsítás! Az Erő beállítottságú Ana-nak egy kicsit tovább kell várnia az első Dinasztia Fegyverének a megszerzéséhez.
  A lépcsőkön (3) térj vissza az alvilágba, látogasd meg a hősturbózót, és kövesd az utat északkeletre. Délkeletre egy mellékút indul, amerre nyersanyagok vannak de nincsenek ellenségek. Az előző játékokhoz hasonlóan itt se rossz ötlet, ha van pár hordár (droid) hősünk, akik a főhőst követik, és hogy ne veszítsen mozgást, ők veszik fel helyette a környező cuccokat (sajnos nincs "Lény Megidézése" varázslat). Persze ne felejts el Logisztikát és Terepismeretet adni a mellékhősnek, valamint kapjon meg minden olyan képességet, ami tökéletes futár- és gyűjtögető hőssé teszi...
  A (4')-el jelölt portállal egy kis kincses fennsíkra jutsz (4), ahonnan még meg is lesheted az eljövendő áldozatodat. Ha végeztél, portálozz vissza az alvilágba és lovagolj tovább keletnek, ahol egy újabb hősturbózó és némi Vér pont van.
  Az (5')-ös lépcsőn menj vissza a felszínre, ahol el kell foglalnod a délnyugatra található B jelzésű várat.
  Út közben meglátogathatod a második Tömegsírt, amelytől nyugatra egy újabb hősturbózó Aréna található, ám még túl gyenge vagy hozzá. A B várost egy közepes hős védi, de mivel jól vigyáztál az egységeidre (ugye?!) és egy hordárhőssel megkaptad az utánpótlást (ugye?!) nem okozhat gondot. Az ostoba gép néha elküldi a hőst küldetésezni, ilyenkor könnyen ellopható a város.
  Ajánlatos a B várost főhadiszállásként fejleszteni, a Városkapuhoz szükséges épületeket és azt az egyedi épületet felhúzni, amivel az elhullott lények feléleszthetőek (igaz a toborzási áruk 150%-áért). A B várostól délkeletre mindjárt egy csapat Dárdás Csontiba botlasz (6), akik egy ellenséges hős által szállított listát szeretnének megkaparintani. Csak harcolj tovább, előbb-utóbb rálelsz. Ekkor vidd vissza a listát a Csontikhoz (6) aminek hatására besorozhatod őket a seregedbe, plusz minden városban felfejlesztik az épületeiket Dárdás Csontvázak toborzásához. A fejlesztett épületek a heti lényhozamukat is megnövelik. Eddigre már valószínűleg azt a küldetést is megkaptad, amihez a betolakodó hőst kell leverned (aki nem viszi túlzásba a betolakodást, néha csak a városai előtt csövezik).

  A B város bevétele után két lehetőséged van: vagy lemész betámadni C várost, vagy keletnek lovagolsz a D várost bevenni. Én a C-t ajánlom, mivel egy ritka Kristálybánya van a tartományban, de ha nagy az ellenállás, talán a másik egyszerűbb út a nyerő. Miután mindkét várost elfoglaltad, haladj tovább a D várostól keletre az E várost bevenni. Három további meglátogatható Tömegsír is van, amelyekkel teljesíthető a mellékküldetésed.
  Ne felejtsd el a Lényépületeidet Nekropolisszá konvertálni, hogy hetente még több élőholt egység termelődjön, persze csak ha van rá elég nyersanyagod (a 3. és 4. Küldetésben nem sok lesz), mert amúgy nem sokra mész az átalakított várakkal, ha nem tudod felépíteni/kivenni a megjelenő lényeket.
  2 várral (castle) és 3 Erődítménnyel (fort) (plusz pár laktanyával) már bőven több lényed termelődik hetente, mint az ellenségnek, habár még így is számíthatsz bár húzós ütközetre. A következő célpontod az F város, bár a küldetés teljesítéséhez nincs rá szükséged. Az én játékomban egy erős (18-as fizikai támadású) hős védte a Küldetésben (pályán) található eddigi legnagyobb sereggel, majdnem 300 mesterlövésszel, és a többi lénycsoportban is százával voltak az egységek. Első próbálkozásra szégyenletes vereséget szenvedtem.

  Az automatikus mentés betöltése után inkább elkerültem a harcot, város hőse furcsamód úgy döntött, hogy elmegy bevenni az E várost, amit kihasználva elninjáztam az F várost. Az Életszívás, Kőbőr (a lénycsoport fele annyit sebződik), Regenerálás, a temérdek mana plusz a Nekromanciának köszönhető sereggel sikerült majdnem veszteség nélkül elfoglalni a hősnélküli várost. Ezen kívül jópár meglátogatható ideiglenes hősturbózó hely van a környéken, mint például a keleti "vízpajzs" épület. (mellesleg az "erős" hős bevette a védtelen E várost, ám már csak 1/5-öd annyi sereg volt nála, mint amennyit az F város ostromakor megsemmisítettem, így másodjára már nem sok esélye volt.)
  Egy jó tanács várostromokhoz: lehengerlő számú lövész egység kell, akikkel az ellenség lövészeire kell koncentrálni. Miután mind meghalt, az AI (gépi intelligencia) kiküldi a várból a hullajelölt közelharcosait, épp ezért ne repülj be a Kísérteteiddel, mert csak lemészárolják őket.

  Attól függetlenül, hogy az F város a tiéd vagy sem, a lépcsőkön (7) menj le, alant menj északkeletre (8) a pokoli tájhoz hasonló területre, vedd magadhoz Arachne-t, az Erő-alapú Dinasztia Fegyvert és fejezd be az idevágó másodlagos feladatot.
  Ha megvagy, kolbászolj tovább északnyugatra a Portálhoz (9') mely egy másik földalatti területre juttat. Itt sok tennivaló nincs, mássz fel a lépcsőn (10') a felszínre, látogasd meg az utolsó hősturbózót, majd rohamozd meg a keletre elterülő G várost! Újabb kemény csatának nézel elébe, már-már azt is hiheted, hogy ez a főharc (és meggondolatlanul beáldozhatod a sereged egy részét), pedig nem! Szóval ezen is próbálj meg minél kevesebb veszteséggel túllenni, és támassz fel annyi lényt amennyit csak tudsz (az átkonvertált G váradban is felélesztheted őket, pénz már lesz dögivel). Ne felejtsd el a várostól délkeletre levő laktanyát is átkonvertálni. Most már Lícseket is toborozhatsz!

  Ha készen állsz, még látogass meg pár helyet amely a hőst erősíti fel a csata előtt, majd a Portálon (11) keresztül nézz szembe a Küldetés Főellenségével. 12 kör alatt meg kéne nyerned a csatát, ami közben jópár hasznos hatás (buff) le fog esni a lényeidről. Mielőtt egy lény támadna, rájuk küldhetsz egy kis életszívást, hogy visszakapj párat. Pár egységet ossz szét 1-es csoportokba, hogy elnyeljék az első ütéseket. Adj bele mindent amit tudsz, a Nekromanciával nonstop éleszd a lényeidet, és ha végképp nem boldogulsz, gyere vissza nagyobb sereggel. A Heroes6-ban (a H5-tel ellentétben) a hősök serege elég lassan, sőt néha EGYÁLTALÁN NEM gyarapodik. Így ha jól terjeszkedsz, akkor könnyedén az ellenség fejére nősz, és idővel a te oldaladra billen a seregszaporulat mérlege. Ez igaz a Hadjárat összes keményebb főcsatájára, ami szerintem elveszi a kihívást.
  Megjegyzés: Ne aggódj, ha nem tudod teljesíteni a Vér/Könny küldetést, a következő küldetésben (pályán) folytatható...

A belső én felé (Nekro Hadjárat 2. Küldetés)
Szintkorlát: 15
Nehézség: 2/6

  Anasztázia 2. küldetése egy tipikus várnélküli kaland. Ez a Heroes 5-ben elég gyakori volt, ám a Heroes6-ban ez az egyetlen ilyen pálya. Nem lesznek az életedre törő hősök, helyette szkriptelt események és helyhezkötött ellenségek nehezítik az utat. Habár a lények sokkal gyengébbek, mint akikkel az első küldetés végén találkoztál, te is szép hátránnyal indulsz, nem sok lehetőség van seregtoborzásra: egyetlen megújuló toborzóhely sincs. Ha egy lény megkrepál, akkor annyi! Csak küldetésekből és egyszer használatos lényépületekből juthatsz utánpótláshoz, szóval ne felejtsd el meglátogatni őket, mert minden kétlábon járó hullára szükséged van.
  Valószínűleg még nem érted el az első Vér/Könny szintet az előző pályán, de semmi gond; itt egy csomó pontot fogsz kapni. Erősen ajánlott a manuális csatározás (vagyis a nem automatikus harc) és az Életszívás használata, mivel ezzel is turbózhatod a Vér hírnevedet, ami segítségével már a következő (harmadik) küldetés elején elérhetővé válhat számodra az Alvilág Átka.
  Ez után a meglehetősen könnyű 2. pálya után egy nagyobb kihívást jelentő 3. pálya fog következni, ahol sokat fognak jelenteni a 15-ös szakértelmek/varázslatok. Épp ezért nem rossz ötlet, ha legalább 2 képességpontot félreraksz a 15-ös szintre, hogy majd azonnal felvehesd a Földelementál Megidézését és a Meditációt, és esetleg az Időstop-ot. Ha így teszel, golyóálló leszel!

Dinasztia Jellemzők: Nincs se város se lénytermelés, szóval jobb, ha olyat választasz, ami segít a harcokban. A küldetéshez 15 kő és fa fog kelleni, aminél jóval többet lehet összeszedni a földről. Persze nem árt a többi nyersanyagot is felcsipegetni (ládákból aranyat), mert később jól fognak jönni.
  A felszínen a Start ponton kezdesz. Előbb menj nyugatnak dumálni, aztán keletre. Az út mellett jóbár olyan hely van, ahova ellátogathatsz. A küldetés elég könnyű, és nem sürget az idő. Az 1-es elérése után üzenetet kapsz a várakozásra, pár nap csövezés után megnyílik az északi út.
  Kövesd a kanyargós utat, hogy elérd a Hetedik Sárkány Szentélyét (SD) , ami a jó öreg (és népszerű) HOMM5-ös Sylanna Szintlépő-Fa itteni megfelelője, ám itt már nem olyan értékes, hisz a szintlépésekhez szükséges tapasztalat magas szinten nem exponenciálisan növekszik. A Hetedik Sárkány Szentélyénél is kaphatsz egy szintet, ha kicsengetsz 10,000 aranyat és 7 vérkristályt. Habár a sírhelyből 3 darab van a térképen, az aranynak és kristályoknak jobb helye is van, szóval csak gyűjtögess szorgalmasan. Nem kell minden sírhelyet meglátogatni, a nélkül is elérhető a pálya szintkorlátja, miután Anasztázia végzett a főharccal. Érdemes megjegyezni, hogy a Sárkánysírhely csak a következő szint minimumáig növeli meg a TP-t, szöval ha csak egy kevés hiányzik a következő szinthez, akkor inkább harcolj párat.
  A küldetés felszíni része akkor ér véget, amikor Ana eléri a 2-es pontot, és visszafordíthatatlanul átkerül az álomvilág 3-mas pontjára. Ana álomvilága pár elszigetelt részből áll, melyek után egy nagy főterület következik. Miután végeztél egy alterülettel, mindig beszélj Jorgennel, aki a következő térségbe teleportál. Ha például végeztél a kezdeti kis területtel, a 4-es pontnál álló Jorgen a következő 4'-es helyre küld.

  A második kis területen egy tavat kerülsz meg, a fő cél az 5-ös város elpusztítása, ami nem okozhat gondot. Miután végeztél vele, a 6-os pontban beszélj Jorgennel, hogy továbbugorj.
  Ana a 6'-os helyen bukkan fel, ahol tanácsot kapa Vér vagy a Könny útjának választására. A kampány során ez az egyetlen olyan hely, ahol egy rakás Vér/Könny ponthoz juthatunk.
  A hősturbózó (s) után meglátogathatod a három Meditálóhely (MP) egyikét. Ha mindet meglátogatod, akkor teljesítesz egy küldetést, amely pár erős egységet ad. A két másik MP helye is jelölve van a térképen. Miután végeztél, beszélj Jorgennel (7).

  Végre eléred a főterületet (7'), Jorgen tőled délre van (12), de még nem csinál semmit. a környéken pár felszedhető nyersanyagon kívül nincs más. Menj északnak a körkörös útra, de előbb nem árt meglátogatni a két Krematórium (C) egyikét. Tovább ne menj keletre, mert még nincs elég sereged az Arénához.
  Hátraarc és menj nyugatra. A második utolsó Krematórium (C) meglátogatása előtt keresztülmehetsz a 8-as portálon, ami egy kis északi (8') területre juttat. kövesd a körkörös utat az óramutató járásával egyező irányba és térj be a második Meditációs helyre.

  Kövesd a nyugati utat egész fel a második Hetedik Sárkány Szentélyéig, ahol újabb ingyen szintet kapsz. Még ne menj északnyugatra, mert az ott dekkoló boss még túl erős. Menj tovább le a körkörös úton keletnek, ahol eléred a 9-es Varázstárgy Árust (9), a játék egyetlen kereskedőjét, ahol véletlenszerűen generált cuccokra verheted el a pénzed. Mindössze 30,000 aranyra van szükség a szintlépéshez, szóval ezen felül mindent elkölthetsz (a HoMM5-höz hasonlóan a nem-szett cuccok nem mennek veled a következő pályára)
  A különös kert-labirintuson átkelve (közben sűrűn forgasd a kamerát hogy észrevedd a rejtett ládákat) tarts északkeletre egészen a 10-es pontig. Meglátogathatod az utolsó, harmadik Meditációs helyet, és befejezheted a hozzá tartozó küldetést. A Hetedik Sárkány Szentélyénél egy újabb szintet vehetsz. Az első krematóriumtól északkeletre levő Arénát se felejtsd el, nem árt a továbbképzés.
  Mostanra valószínűleg az összes olyan mellékküldetést teljesítetted, ami ingyen egységeket ad, és elég erősnek érezheted magad az északnyugati 11-es sereg eltiprásához. Ez még nem a főellenség, szóval próbálj minél kevesebbet veszteni. Ha már nincs mit tenni a főterületen, nézz be a Meditációs és más egyszeri harci bónuszt adó helyre, majd térj vissza Jorgenhez (12) és ugorj fejest az utolsó harcba.
  A főharcra egy kis (12') területen kerül sor. Ne törődj a földön feleslegesen elszórt nyersanyagokkal, már úgyse jók semmire. Ha vigyáztál az egységeidre, akkor a főellenség nem okozhat gondot.


A Körbeölelő Hajnal (Nekro Hadjárat 3. Küldetés)
Szintkorlát: 24
Nehézség: 4/6

  A térképnegyeded meglehetősen biztonságos, 1 város és 2 erődítmény van a környéken. Három ellenséges frakció van: Pokol (2 város + 3 erődítmény), Erőd (2 város + 1 erődítmény), és Nekropolisz (2 város + 3 erődítmény). Mindegyik jókora inváziós seregeket küld amint összegyűjtenek egy seregre valót. Egy barátságos Nekropolisz frakció is van (1 várral) amt bekebelezhetsz.
  Hogy mihez kezdesz nálad 4-szer erősebb elenféllel? A töltőképernyő egy egész jó tippet ad: "ha ellenségekkel vagy körülvéve, vadászd le őket egyesével". És pont ezt fogjuk csinálni. Kezdetben könnyen lehet az első ellenségre (pokol) koncentrálni, aztán a második ellenség (erőd) is gyorsan lebénítható. Ez után az erős gazdasággal és lénytermeléssel már csak idő kérdése, hogy kiiktassuk a harmadik legerősebb (nekropolisz) frakciót.
  Habár a küldetésnek elég magas 24-es szintkorlátja van, bőven lesz alkalom az elérésére, mivel egy rakás nagy harcnak nézel elébe, és jóval a főharc előtt el fogod érni. Plusz ahogy egyre több épületet és lényt nyitsz meg, úgy lesz egyre kevesebb pénzed az összeset kivásárolni. Épp ezért nem árt, ha a ládákból az aranyat választod.

  Ha Nehéz Fokozaton játszol, kezdőbónusznak jó befektetés az 5 Fát/Követ választani, mivel alapból 0-val kezdesz, és így rögtön nekiláthatsz a gagyi városod építésének.
  A küldetést a térkép jobb felső sarkában kezded az A városban. Ana jelentéktelen sereggel kezd, ami kisebb, mint a környező semleges lénycsoportok, ám mivel jól felfejlesztetted Ana-t, Földelementál Megidézésével lefoglalhatod az ellenséges egységeket, miközben Ana közvetlen támadása apránként felőrli őket.
  A Földelementálok a legjobbak tankolási célra. A speciális képességük 2 körre megdermeszt egy lénycsoportot, ami lehetőséget ad arra, hogy más egységekre koncentrálj. Regenerálódásuk is van, amit tovább erősíthet a saját hasonló varázslatod. Élő ellenfelek ellen akár az Életszívással is megdobhatod a Földelementálokat.
  Amint a manád a max fele környékére esik, a Meditációval teljesen visszatöltheted. Többé nem fogysz ki a manából, kivéve a hosszú és nehéz főharcokat (mivel a Meditáció csak harconként egyszer használható).
  Az A városodban az elsődleges cél az Őslícs épület felhúzása legyen, utána pedig a Sorsszövő (legyen egy speciális piacos hősöd, aki időnként drágakövekért kereskedik). A pálya legnehezebb csatái és a soron következő is egy várostrom, ahol a siker kulcsa a távolsági támadásaid erejében rejlik. Jó hír: az életszívás a lövős egységeket is gyógyítja. Minél nagyobb egy lövős lénycsoport, annál többet sebez, és annál többet gyógyul. A Sorsszövő (7-es fejlesztett egység) egy igen ütős távolsági támadóvá tud válni.

  Tegyél egy kört a környéken, foglald el a kőbányát és fatelepet, majd menj délnek a B erődítményt bevenni. Pucolj ki mindent a Földelementálok segítségével.
  Ezután két választásod van: vagy délnyugatnak mész, vagy délkeletre. Ha a délnyugatot választod, a barátságos G Nekro város területre lépsz, ahol egy párbeszéd jelenik meg, majd utána két ellenséggel kell szembenézned, akik a kinyitott 1-es kapun át érkeznek. Ez nem túl egészséges, ha nincs megfelelő méretű csapatod, épp ezért a délkeleti irány a vonzóbb, ahol egy másik semleges (C) erődítményt tehetsz magadévá.
  Ideje egy második hőst venni, aki friss egységeket szállít Ana-nak. Ha a dinasztiában elérted a bronz rangot, akkor a 3. és 4. pálya elején beveheted az "ingyenes első mellékhős" jellemzőt, amelyek magasabb szinten aranyat érnek.
  Most hogy a főbázisod biztonságban van és virágzik, ideje az első komolyabb ellenféllel, a Pokollal foglalkozni. Menj le a 2-es lépcsőn.

POKOL
  Az alvilág jó nagy, és az egyetlen kijárata a 2' pont ahova érkeztél. Ana jó pár hétig ellesz idelent, szóval időnként gondoskodj az egységutánpótlásról. A Fejlett Várportál varázslat nagy segítség. Amikor épp van egy kis extra lóvéd, bérelj egy mellékhőst az egységek szállítására.
  A lenti tennivalód a Pokol frakció megsemmisítése (egy nagy és nehéz mellékküldetésként). A démonok folyamatosan küldik feléd a meglehetősen erős összetételű seregeket, az első inváziós hőssel valószínűleg a 2'-es ponttól nem messze fogsz összeakadni.
  Kövesd a köves utat lefele és söpörd ki a 3-mas épületet és környékét. Utána menj nyugatra a D Pokol erőd leigázásához. A pokolbéli hősök később megpróbálhatják visszavenni a D erődítményt, szóval nem árt odafigyelni. A környező semleges lényeket kiirthatod.
  Egy idő után alábbhagy a pokolbéli invázió. Az én játékomban volt egy elég ritka várvédésem D-ben, ám utána sikerült visszaszorítani az ellent egészen az E erődig és kitisztítani a környező területet. Amint úgy érzed, hajts rá az E erődre.
  A D várostól északra van egy semleges terület, ahol a 4-es helyen egy mellékküldetésből a Sandro Botja Dinasztiafegyvert kapod, plusz a képességet, hogy 5-ös szintű Nekró lényt toborozz. Ezt a játékomban csak a pokol frakció legyőzése után vettem fel, plusz még utána is a Lélekfaló botot használtam a Sandrós helyett, mivel nagyon bejött a +5-ös kezdemény. A Sandro Botja egy ellenfelet gyengítő (átkozó) fegyver, ami – ha kifejlődött – nagy csaták esetén roppant hasznos lehet.
  1 várossal és 4 erődítménnyel már nyeregben érezheted magadat az utolsó poklos F város bevételéhez. Jó pár egyszeri vagy hetente látogatható harci bónuszokat adó épület van, sajnos a gép gyakran parkol le egy csöves hőst a város bejáratához, ami felőrli a bónuszokat. Ami viszont jó ebben az az, hogy így annál kevesebb sereg marad a váron belül. A második harc elkezdése előtt pedig simán "Visszavonulhatsz" (a Támadás helyett) és újra meglátogathatod a közeli harci-bónusz épületeket.

  Az F város ostroma nem egyszerű feladat. Van egy egyedi épülete, ami az egyes körök elején egy csomót (300+) sebez minden egységedbe (szerencsére a Nekró kampányban itt találkozol vele először és utoljára). Sokan reklamáltak, hogy gyorsabban fogysz, mint ahogy gyógyíthatnád magad. Ha nehéznek találod, akkor gyűjts még egy kis sereget és gyere vissza később, hisz mostanra már bőven túltermeled a Pokol frakciót, és előbb-utóbb legyűröd. Amíg vársz, megcsinálhatod a Sandro Botja mellékküldetést.
  Ha korán próbálod legyőzni őket és sokat vesztesz, akkor az A városban – ez a Nekró szépsége – újraélesztheted a legtöbb elesett egységet (kell hozzá az Örök Szolgaság Oltára épület!).

ERŐD
  Végre visszatérhetsz Anával a felszínre. Mielőtt elérné a 2'-t, küldj egy másodlagos hőst a barátságos G Nekro város területére az 1-es kapu aktiválásához Már csak lépések választanak el az Erőd frakció főhősével való összeütközéstől. Habár egy csomó csöves hős rohangál a környéken, neked csak a H város előtt mozdulatlanul strázsáló Ork hőssel kell törődnöd. Nem túl nehéz harcnak nézel elébe, az F városhoz képest elég könnyű, és ráadásul nem is ostromról van szó. A harc megnyerése után automatikusan tiéd lesz a meglehetősen alulfejlesztett H város.
  Kettő kiiktatva, egy van hátra. Kapsz egy üzenetet, ami szerint találkozz Ludmillával a G városban. Menj amint tudsz, mert így egy újabb ingyen várat kapsz, persze az oda vezető úton megdézsmálhatod a sok kis sziget kincseit (5).
  Ludmilla feladatának teljesítése után mindent átvehetsz ami eddig az övé volt, ő pedig csatlakozik a csapatodhoz (ne felejtsd el elkölteni a képességpontjait). A játékomban csak visszatöltés után tudtam a G várost megtámadni, ami egy ingyenesen felfejlődött Nekropolisz. A további fejlesztéseknél a lövős egységeket favorizáld, mivel az összes hátralevő harcod várostrom lesz.
  Mellesleg mostanra már el kellett érned a 20-as szintet, amikor is egyszeri lehetőséget kapsz a rosszul elosztott képesség-pontok újraosztására. Szóval ha olyan varázslatokra pazaroltál pontot amit sose használtál, az újraspecializációval máshova pakolhatod. Ilyen lehetőséged többé nem lesz.
  Hamarosan látható nyomait fogod látni az ellenséges Nekró frakció tengeri inváziójának. Szeretnek a 6-os pont környékén kikötni, és a H várost betámadni. A Pokolhoz hasonlóan folyamatosan jönnek egészen addig, amíg megfelelő ellen-inváziót nem indítasz ellenük. Ám előbb még fejezzük be az itteni teendőket.
  A G város környékének megtisztítása után menj délnyugatra az I erődítmény ellen. Ha a holtak még nem verték be, akkor valószínűleg még mindig Ork irányítás alatt lesz. A helyi ügyek elintézése után pakolj Ana alá egy óriási sereget és hajózz ki! Erre a célra két kikötőt (SY) is használhatsz, vagy alkalomadtán elcsaklizhatod a Nekró inváziós flotta hátrahagyott hajóit.

A JÁDE SZOROS
  Miranda vízen túli Nekro frakciója elleni inváziód elindítása előtt portyázhatsz egy keveset a szigeteken, ahol például két Hét Sárkány Sírhelye (SD) és pár hősturbózó is található. A sírhelyek meglátogatása nem ajánlott, mert a Vérkristályok egységekhez kellenek, és a térkép végére bőven el fogod érni a szinthatárt.
  A középső szigeten egy érdekes színű Heroes6-os Főnixbe botlasz. Nem rendelkezik az újjászületés képességgel, ám a közelharci támadásai visszafordíthatatlan sebzést okoznak, ezeket az egységeket örökre elveszted – bár otthon ugyanúgy visszaveheted őket. Mivel Ana távol van otthontól, ezért nem jó, ha egy semleges lénycsoport jelentős veszteségeket okoz. Azonban erős távolsági támadásokkal, Időstoppal és a Földelementálok Dermesztés képességével veszteség nélkül megúszhatod a harcokat.
  Ha végeztél a szigetekkel, menj a szoros déli oldalára, ahol két helyen is ki lehet kötni. A déli part a J városhoz vezet, amelyet valószínűleg még mindig az Orkok uralnak, az északi pedig a Nekró K Erődítményhez.
  Amíg Ana távol van, a Nekrósok folytathatják a tenger felőli támadásokat, szóval nem rossz ötlet, ha egy másik hős furikázza az újonnan toborzott egységeket, hogy szükség esetén legyen mivel védekezni. Ludmilla tökéletes erre a célra. Amint véget ért az invázió, hajóval Ana után viheti a sereget, hogy a főharc előtt átadhassa neki.

MIRANDA
  Először foglald el az L erődítményt, majd az M Város, amelyet egy meglehetősen erős Nekro hős véd. Habár a veszteségek minimalizálása a cél, az elhullott hullákat azonnal visszaveheted az L városban.
  Már csak két lépésre vagy a győzelemtől! Északra az N erődítmény lapul, a végcsatára pedig az O városban kerül sor, amelyet a tápos Miranda véd. A játékomban 110+ Sorsszövője és több száz egyéb lénye volt. Habár gyors-csatával is meg tudtam nyerni, manuálisan harcolva is csak a seregem 20%-a "élte" túl.
  Ha túl erős lenne Miranda, a környéken levő harci bónuszokat adó épületeket érdemes előtte meglátogatni. Plusz mostanra a lénytermelésed jóval felülmúlja Mirandáét, szóval elidőzhetsz a környező semleges lények kiirtásával, amelyek segítenek további Dinasztia Fegyverek megszerzésében és a fiókod Tapasztalati Pontját is növelheted. Az idő neked dolgozik, előbb-utóbb seregben felülmúlod a főellenséget.


A pók hadicsele (Nekro Hadjárat 4. Küldetés)
Szintkorlát: 30
Nehézség: 5/6

  A 3-mas pályán nálunk 4-szer erősebb ellenfelekkel küzdöttünk. A 4. térkép a hadjárat fináléja (minden Heroes6 kampány 4 pályából áll), amely kihívásban az előzőre is rátesz. Egyetlen ellenfeled van, a Pokol frakció, akiknek 9 városuk és 4 erődítményük van, és megállás nélkül küldik a seregeket újra és újra, hiába mészárolod le őket. Ám mégse ez jelenti a legnagyobb problémát: néhány város akkora helyőrséggel rendelkezik, amelyek nehézségben a főcsatán is túltesznek. A feladatod: foglalj el vagy pusztíts el mindent!
  Szerencsére nem olyan vészes a helyzet. A Heroes6-os kampányok tele vannak scriptelt eseményekkel és ellenfelekkel, amelyek megpróbálnak eltaposni, ám ezek mérete szerencsére fix, nem növekszik. Ezért a siker titka az, hogy az elején minél több Pokol várat és erődítményt kell elfoglalni a kis kezdőcsapatoddal. Amint elfogysz, utána már a váraid hullatermelő kapacitásától fogsz függeni, amelyek ugyebár minél többet termelnek, annál jobb. Előbb-utóbb az erősebb Pokol városok is el fognak hullani.

  Két féle Pokol város és erődítmény van: a földalattiak és a föld felettiek. Utóbbiakat elfoglalás után Nekróvá lehet konvertálni, a lentiek viszont azonnal lerombolódnak, a hozzájuk tartozó terület végérvényesen lezáródik és a hősöd vissza teleportálódik a felszínre.
  Mivel a legtöbb harcban 4 vagy 5 számjegyű sebzést osztanak ki a lénycsoportok, az 1. pálya leírásában ajánlott fő képességek bevétele után nem árt passzív harci képességekbe fektetni. A Mágikus Támadás-t is érdemes magasra tornázni, mivel a két legerősebb lövész egységed támadása arra épül.

  Okos választás lehet az "Ingyenes első mellékhős" bronz Dinasztia Jellemző. A mellékhősök kezdőszintje már elég nagy, ami miatt egyre többe kerül felbérelni őket. Adj ennek az ingyen hősnek és Ludmillának pár gazdasági képességet (például napi +1 kő vagy fa) és osszad be őket seregszállításra (utánpótlás Ana-nak). A "+3 hős mozgás" Dinasztia bónusz is vonzó lehet (ugye felvetted a logisztikát és a terepismeretet?), mivel sokat kell majd utaznod.

  Ana a térkép délkeleti sarkában kezd egy közepesen fejlett A Városban. Első dolgod a környék kipucolása és a nyersanyag lelőhelyek elfoglalása legyen. A legfontosabb az Őslícs (Archlich) épület, mivel ebben a küldetésben ők lesznek a fő ütőerőd.
  A következő lépésben eldöntheted, hogy északra vagy nyugatra mész először. Nem sok különbség van, mindkét irányba van egy elfoglalható Démon város/erődítmény. Én személy szerint északnak indultam, és abc sorrendben vettem be a várakat (B erőd, C város... H város), miközben mindig bevertem a közelben fellelhető földalatti városokat is.
  Az F városig nem ütköztem komolyabb ellenállásba, ám mire a G erődítményhez értem, egyre félelmetesebb Pokol seregekkel találkoztam. Talán e miatt jó északnak kezdeni, bár lehet, hogy a játék automatikusan idéz nagyobbnál nagyobb seregeket a fennmaradó városokban, függetlenül attól, hogy merre és milyen sorrendben foglalok.
  Elszórva belebotlasz majd olyan csontváz csoportokba, akik hajlandóak beállni a seregedbe (van egy mellék-küldetés, ami szerint 1000 csontit kell toboroznod), egy mellékhős felcsipegetheti őket. csak az első pár százat tudod így összeszedni, a többit más helyről kell beszerezned. Ez a küldetés egyben erőjelzőként is funkcionál: mire sikerül összegyűjtened 1000+ csontit, addigra már elég erősnek érezheted magad a főharcra.
  Kezdődjön a hadjárat! Rohamozd és üsd be a B erődítményt, alakítsd át a lényépületeket, az erődöt ne, és az így megspórolt fát és követ cseréld be Kristályra, hogy AZONNAL megvehesd a Szövők épületét. A környéken valahol fel tudod venni az első Holdlemezt, amely a második mellékküldetéshez kell. Gyűjts össze négyet, vedd fel a híres Asha Könnyét és telepítsd a fővárosodban (az egyetlen 4-es szintű városodban). A többi három darab helye MF-fel van jelölve a térképen, a Könny pedig Tear-rel. Az egyik darab egy olyan szigeten van, ahova csak az E várostól délnyugatra található hajógyárban vásárolt hajóval lehet eljutni (ahol később az Asha könnye lesz, onnan nyugatra).
  A Könnyet addig nem lehet megszerezni, amíg össze nem gyűjtötted mind a négy Holdlemezt (a Heroes5-ben akkor is ki lehetett ásni, ha egy darab sem volt meg). A 4 darabnak ugyanannál a hősnél kell lennie, mert csak ekkor jelenik meg a Könnyes láda! Habár a Könny sokat dob a termeléseden, mindenképp el kell foglalnod minden gyengébb felszíni Pokol várost és erődöt, mert hiába sikerül korán begyűjtened a Könnyet, valszeg nem lesz elég pénzed a beépítéséhez. Szóval ráérsz akkor elkezdeni a darabokat és a Könnyet összeszedni, amikor falba ütközöl (olyan lénycsoportba, akik 15000+ sebzést okoznak), és mást úgysem tudsz csinálni.

  Ekkorra valószínűleg belefutsz az első démon hősbe. Nagyon agresszívak – frontálisan támadnak amint csak lehetőségük van rá. Az Alvilág Átka (Curse of the Netherworld) tökéletes választás az efféle desszert-hősök bekebelezésére. A pályán több mint 10 démon hőssel harcoltam a kalandtérképen. Meglepően hamar "újrahasználódnak", szóval ugyanazt a 2-3 hőst kell újra és újra leverni 10+ alkalommal...
  Pár Hetedik Sárkány Szentélye is el van szórva a térképen, de tök felesleges kristályt pazarolni rájuk, mert így is könnyen elérhető a szintkorlát (épp ezért nem is lettek jelölve a térképen). Az előző Heroes játékokkal ellentétben a szintezés nem lassul annyira be magasabb szinten. A szintkorlát elérése után tovább tudod gyűjteni a tapasztalati pontokat a Dinasztia Fegyverhez, szóval később bármikor visszajöhetsz pár semleges lénycsoportot farmolni (a 4. küldetés lénycsoportjai nagyok és TP-dúsak)…
  Menj tovább északra és az 1-es portálon menj le az alvilágba. Egy elzárt 1' területre jutsz. Érdemes egy csöves hőssel Ana után menni, aki az otthagyott nyersanyagokat szedegeti. Amint meghódítottad az itteni Pokol várat (T-vel vannak jelölve) a terület lezárásra kerül, és az össze nem szedett nyersanyagok örökre elvesznek. Ugyanitt egy rendkívül hasznos varázstárgyat is találtam: a "Vándor Csizmája" (Boots of the Wayfarer), ami 8 mozgást ad Ana-nak. A pályán fellelhető többi varázstárgy is egész jó.

  A következő célpontod az északi C város, amit azonnal alakíts is át Nekropolisszá. Utána menj nyugatra és foglald el a D erődöt. Északra tőle egy második (2) portálon a 2'-es föld alatti zónába jutsz, ahol az 1'-eshez hasonlóan rombold le a démon várost.
  Mostanra már valószínűleg felerősödött a démon invázió, a játékomban épp még volt időm egy kis csapattal leverni a D várost, és már meg is jelent egy ellenséges hős az A városnál. Ha építesz egy fejlett városportált az A városban (a C-ben ne építs!), Ana azonnal haza tud térni és legyakni a szerencsétlen hőst. Persze hamarosan úgyis újra meg fog jelenni...

  Ideje átvenni az irányítást, és nyugatnak nyomulni, az E erőd elég közel van az A városhoz. Utána menj északnyugatnak, használd a 3-mas portált, és fojtsd lávába a lenti (3') területet! Haladj tovább nyugatra, amíg meg nem látod az F várost. Állítsd (építsd) át az erő sötét oldalára! Az elleninváziód jól halad, nyomulsz előre és magadévá teszel mindent ami útba esik. A játékomban, amikor leruccantam a G erődhöz, 148 verembestia (Pit Fiend) fogadott. Habár a harc lehetetlennek tűnt, a bábmesternek és az időstopnak köszönhetően sikerült hibátlan győzelmet aratnom. Amikor egy ellenséges lénycsoport túl közel ér, BM-eztem őket és visszasétáltam velük a csatatér túlvégébe. Sajnos a többi harc nem ilyen egyszerű: amikor a 4-es (4') alvilágba jutottam, egy nálaménál tízszer nagyobb seregből állt a fogadóbizottság. Upsz.
  Ha már végképp nem bírsz a túlerővel és nem tudsz továbbhaladni, eljött az ideje az Asha Könnyének. Pár heti futkosás és harcolászás után már meg kell nőnie a seregednek annyira, hogy veszteség nélkül beverhesd a 4-es és 5-ös földalatti városokat.

  Egy tipp a várostromokhoz: Ne hagyj egy démont se a Lícseid elé kapuzni, mert ha összejön, akkor a harcnak nagy valószínűséggel csúfos vége lesz. Le kell zúznod a kapukat még mielőtt elkészülnének a következő körben. A két leggyengébb lényedet, a Lamassu-t és a Ghoulokat oszd be erre a feladatra, várakozzanak, és amint helyzet van, intézkedjenek. A többi lényed majd gondoskodik az ellenfelekről. A Lamassu 2 ép-t vesz el a kaputól, a Ghoul pedig még a következő kör előtt kivégzi.
  A gép akkor kezd el kapuzni, ha úgy látja, ideje kinyomulni a várból, ezért vele egy időben a várkapun is tömérdek démonnépség kezd majd kiözönleni. Az időstop a legjobb barátod. Megpróbálhatsz Bábmesterrel egy erős lénycsoportot egy másik erős ellen küldeni (jól rásóznak egymásra) még mielőtt rájuk kerülne a sor. Ha egy ilyen démonhorda eléri a Szövőidet, a képességükkel 2 körre kivonhatod őket a forgalomból. Ha van nálad Unikornis-szarv Íj, használd, nagyban erősíti a távolsági ütőerődet. Sok szerencsét a soron következő rendkívül nehéz harcokhoz.
  A felszíni munka neheze majdnem meg van, az utolsó terület a középső mocsaras résztől északra van. A H várost és az utolsó földalatti (6, 6') zónát elvileg már nem brutál seregek védik. A 6. lenti démonváros lerombolása után egy egyirányú portál jelenik meg a mocsár (7) közepén, amely a kampány utolsó főharcához vezet. Uriel hosszú 135 ezres életerő-csíkkal és isteni, 5 számjegyű Fizikai Erővel rendelkezik (13,750)! Pár adag lénycsoport is védi, amelyek normál Kastély lényeknek tűnnek, de persze százszor erősebbek, mint az emberi megfelelőik.

  A nehéznek tűnő főellenség valójában sokkal könnyebb, mint pár ezt megelőző ostrom. Csata előtt meglátogathatod a szokásos egyszer használatos harci-bónuszokat adó épületeket a felszínen. A városaid mostanra már futószalagon ontják magukból hetente a lényeket, és lehet, hogy pár kör alatt lehenteled.
  Ha a kampány során bármikor úgy érzed, hogy a harc túl nehéz, várj pár hetet, üsd el az időt semleges lények leütésével, és hagyd, hogy a városaid alád tolják a sereget. Ideális esetben nem szabad túl sokat vesztened egy harcban, mert az elhullott hullák újraélesztése nem olcsó mulatság, és a pénzre nagyobb szükséged van a következő heti szaporulat toborzásához. Ha elkerülöd a nagy veszteségekkel járó csatákat, akkor szinte nem is lesz szükség az újraélesztésre. Ilyen erős a Nekromancer, illetve ilyen egyszerű a játék a Nehéz fokozat ellenére. Az egyetlen dolog amely megsínyli az időhúzást, az a pályapontszámod, bár még így is eléred a legnagyobb (hős) rangot, ha Nehéz fokozaton játszol.

  Na mindegy, gratulálok a Nekropolisz hadjárat teljesítéséhez!
  Remélem ugyan annyira élvezted a várostromokat, mint én.

    ugrás a lap tetejére vissza az előző oldalra



Powered by Heroes Team