Heroes6 Inferno hadjárat
BEVEZETÉS
Köszöntelek titeket a Kastély kampányban!
[Forrás: Celestial Heavens, maltz]

[Fordítás: Hahakocka]

  Üdvözlünk mindenkit a Haven kampányban. Ez a kampány lehet, az első állomásotok az oktató kampány természetes kibővítéseként. Éppen akkor amikor Slava herceget már hatalmas erejű isteni hőssé fejlesztettétek... Úgy általánosságban a Kastély missziók a nyugodtabb és lassabb játékot kedvelőknek kedveznek, egy-két kivétellel.

HŐSOSZTÁLYOK:

  Habár a játék bevezető videója azt suggalja, hogy Anton herceg egy Paladin (Erő specializációval és a Könny útján), lehetőségünk van luxus módjára, akár máshogyan is fejleszteni őt. Mivel Anasztáziával jó sokáig a Mágia útját választottuk a Nekropolisz/Holtváros kampányban, e kampányban Antont az Erő útján fejlesztettük csak, hogy valami újat is kipróbálhassunk.
Az Erő útja egészen máshogy működik, mint a Mágia útja. A sokoldalú varázslatok nélkül (Mint pl: Időstop, Vakság, Meditáció, Elementál idézése stb.), óvatosan kell megterveznünk terjeszkedésünk útját, az erős ellenfelek elkerülése érdekében. (S hogy ne veszítsük így el seregünk nagy részét).

  Szerencsére a Kastély frakció egységeinek nagy része támadáskor Fizikai Erőt használ, s így sebzéseink egészen ütősek lehetnek, még akkor is, ha végül csak kisebb létszámú sereggel rendelkezünk is. Ha ellenfeleink közül pedig mindig a leggyengébbet válasszuk ki az egyes pályák kezdetén, nehezen veszthetünk el bármit is, egészen a játék elejétől a végéig.

  A Könny útja ésszerű választásnak tűnhet Anton számára, mivel a védelemre és gyógyításra összpontosít, s mindenképp ez a kulcs az egységekszámok megőrzésének, habár az előzőleg említett Vér útja sebzés bónuszai lehetőséget teremtenek Anton számára, az ellenfél többszöri sebzésére is.
Emellett a Paladin speciális hősi képességei (A Mártír, és az Isteni igazság) nem igazán hasznosak. (Ha hasznosnak találjátok őket, akkor viszont biztos, hogy túl sokszor sebződtök.).

  Ez a végigjátszás Antont Védelmezőként (Erő és Vér útja kombinációja) mutatja be, nehéz fokozaton. Az Ellentámadás képesség III. szintjéért (Visszatámadás lehetősége mielőtt megtámadják 1-1 egységünket 3 kör erejéig) küzdeni eleinte elkeserítő lehet, hisz a korai könnyű csatáknál melyek 3 körig se tartanak olykor, túlzás, s felesleges lenne ezt a képességet használni.
  Emellett viszont ha a Vér útját választjuk Anton 2 hasznos hősi képességet is kap. (Kiátkozás és az Igazság órája). Az elsőjént említett képesség, egy tisztességes erejű tömeges hatású, ellenfeleket gyengítő képesség. A másik képesség pedig egy kör erejéig ad 40%-os sebzésbónuszt. Ha előre számoltok erős cselekedettel egy adott körben, csak használjátok az Igazság kalapácsát!
Ezenkívül, létezik egy igazán jó Dinasztia fegyver is, mely átalakítja az egyre növekvő erejű sebzéseinket, megnövelt hatású gyógyítássá. Az Arache képes erre. (a Nekropolisz kampány 1. pályáján szerezhető meg, ez a végigjátszás, a kampányok végigjátszásának helyes sorrendjét veszi alapul.)
  E tárgy 4. szintjén (3,5 millió tárgyi tapasztalati pont kell hozzá), minden baráti lény állandó Életerő szívást kap, a sebzésük 15%-a, gyógyítássá alakul át, s így sokkal erősebb mértékű hatást kelt, mint a gyógyító varázslataink. Nem semmi!

Megjegyzés: Az 1.2-es patchnél az Arache 15%os életerőszívása még mindig bugos azaz hibás, ugyanis sokkal többet is el lehet vele szívni. 1500%-os mértékben akár! Ha ezt a fegyvert 4. szintje elérése után használjátok, a kampányotokat komédiává alakíthatja. (Kivéve, ha mindvégig halotakkal harcoltok). Reménykedjünk, hogy hamarosan kijavítják ezt a hibát.

EGYSÉGMEGŐRZÉS

  Az egységek megőrzésének alapja egy Erő irányába fejlesztett hősnél pedig mindenképp, hogy csakis akkor vegyünk részt egy csatában, ha azt biztosan meg is nyerjük kevés vagy nulla veszteséggel. De nem nől e túl rajtunk az ellenséges mesterséges intelligencia, míg mi csak várunk a minél nagyobb sereg elérése érdekében? Az egyszerű válasz az, hogy nem, egészen addig, amíg nem táboroztok le egy-egy területen hónapokig.
  Kétféle előre megalkotott gépi sereg létezik a Heroes VI. részében:

(1) Mozdulatlan, állomásozó sereg (Főnök és mini főnök harcok).
Ezeknek a szkriptelt seregeknek a mérete egyáltalán nem növekszik, vagy ha igen, akkor csak egy fix százalékkal hetente. Ezek a seregek sokkal nagyobb létszűmúak lehetnek, mint a tiétek, főleg ha túl korán szálltok szembe velük. Viszont, ha néhány hét elteltével visszatértek ellenük, egy sokkal erősebb felerősített sereggel, a kihívást akár szinte semmisnek is vehetitek.

(2) Fosztogató sereg - Ezeket a seregeket azok a hősök irányítják, akik újra és újra megtámadnka titeket. A gépi ellenfélnek valójában közel kimeríthetetlen mennyiségű nyersanyag és nagyszámú seregmennyiség áll a rendelkezésére. Így ha bármikor is levertek egy sereget, egy újabb (általában ugyanazzal a hőssel) tűnik fel újra és újra hasonlóan nagy sereggel, vagy akár még több egységgel.
Feloszhatják az egységeiket egy másik szkriptelt sereg számára, de nem nagy számban.
  Tapasztalataim alapján, ha megkísérlek egy váratlan terjeszkedést, sorsszerűen minenképp igazán erős szkriptelt seregekbe botlok, amelyeket a játékban későbbi időkre szántak.
  Habár, ha legyőzzök minden lényt s elfoglalok minden épületet, egy város körüli területen minden alkalommal miután elfoglaltam 1-1 erődöt vagy várost áltaálában ekkor már igazán kész vagyok a következő kihívásra, mivel ekkor csatlakoznak seregemhez a heti új utánpótlásból származó egységek is. A Black Hole igazán arra késztet minket, hogy megtísztitsunk minden ilyen területet a semleges lényektől. Az én pálya kiértékelési pontjaim nem estek nagyot, köszönhetően az istentelenül jó veszteségaránynak.
  És ne felejtsétek el használni, a Védelmező angyal képességet, hogy így elnyelhessétek a visszatámadások sebzését. Ezt majdnem csalásnak érzi az ember.

KÉPESSÉGEK

Hogy mik a hasznos képességek Anton számára? Itt egy lista, az általam olvasottak és kikísérletezettek alapján.

Az egységmegőrzés eszközei:
- Megerősítés I, II. szint: Félelmetesen hasznos a megszokott általános összecsapásokhoz. Az 1.1.1-es patchnél bugos volt, akkor nem volt érdemes használni, ha a már megsérült egységünkre használtuk a képességet, azok a sérült egyedek ugyanis örökre elvesztek.
- Hősiesség, Tömeges hősiesség: A sebződések meggátolásának jó része a Védelmező angyal speciális képességnek köszönhető (Sérthetetlenség 1 kör erejéig), ami gyorsan újratöltődik, ha magas morálunk kiváltja hatását egységeinken. A korai pályákon, az extra morál e képesség tömeges verziójából már nagy pozitív eltérést mutat, és emellett Vér reputációs pontokat is kaptok minden egyes kiáltáskor.
- Gyógyítás és Regenerálás: Csak kemény harcokban használtam. A könnyebb általános összecsapásoknál a gyógyítást elég, ha a Nővérek (3. alap egység) nyújtják - Ne feledjétek mindig felosztani őket legalább 2 külön egységre, hogy még jobb támogatást nyújtsanak. A Tömeges regenerálás hasznos lehet, de a Tömeges gyógyításra nincs mindig szükség.
- Taktika 1. szint: Hasznos képesség, hisz a Mesterlövészeiteket a harcmező sarkába tehetitek, melléjük pedig Papnőket rakhattok, őket pedig a Pretoriánusok védhetik. Később a Taktika 2. szintjét is érdemes megszereznetek, hisz a Fényszellemek így hirtelen akár 2 egységet is leüthetnek, (amolyan Hasításként), a harc megkezdésének jeleként.

Főellenségek elleni harcok segítő és támadó varázslatai:
- Tömeges belső tűz (Tűz mágia) : Nagyon erőteljes sebzésnövelő. A későbbi pályákon hasznos főleg, amikor már megtakarítottak extra mennyiségű manát. Igazából tényleg nincs szükségetek a Tömeges Kőbőr képességre, mivel Fizikai védelmetek isteni szinten lesz egyébként is. ( Mágikus védelemben áll a hiányotok, ami a kampányban szereplő végső Főnök lény elleni csatában lehet probléma. De sajnálatos módon, nem létezik tömeges erősítés erre az adatra).

Passzív képességek:
- Logisztika, Nyomkeresés: Hogy felgyorsítsátok a terjeszkedés menetét.
- Ijászat I. szint, Ellentámadás I. szint, Óriásölő, Örjöngés, Hasítás: A sebzések növeléseképp.
- Hárítás, Rugalmasság: A sebződések csökkentéseképp.

LÉNYEK:

Egy Erő orientált Anton, egy szilárd, közelharcban hatalmas erejű sereggel rendelkezhet.
Nincs egyetlen egység, se amely igazán kiemelkedne sebzés terén. (Mivel mindegyikük egész jó e téren.)
- Őrszem/Pretoriánus (1. alap lény).
  Leginkább a részleges sebződés elnyelésben jeleskednek, mivel akár egyszerre több baráti lény mellett állva, ki veszik részüket az őket ért sebződésekből is.
A fejlesztett változat esetén pedig mindehhez csatlakozik a visszatámadás lehetősége, ha a támadó épp mellette áll és egyik közeli társát támadja meg.
Igazán szilárd ágyútőltelékekként hasznosak, de nem élveznek elsőbbséget, ha még épp van lehetőségetek magasabb szintű lényeket is felbérelni.
- Nyílpuskás/Mesterlövész (2. Alap lény)
  Ők az egyetlen hivatalosan is lövész egységei a Kastély frakciónak. Mivel alacsony szintűek, hatékonyságuk sehol sincs a Lichek, vagy a Póknők erejéhez képest, de amikor már Fizikai erőtök magas lesz, újfent vezető szerepet tölthetnek be a sebzések terén.
Míg nem szenvednek el távolsági büntetéseket, annyira nem szerepelnek jól várostromok esetében, a várfalak oltalma miatt. Talán épp ezen okok miatt, a Black Hole elrabolta a várépitők mesterséges intelligenciáját a legtöbb pálya esetében. Ez szinte csalásnak érződik. A felfejlesztett Mesterlövész közismert, arról hogy sebezheti baráti egységeinket is éles nyílvesszőikkel. Épp ezért a csata harconalába érdemes őket rakni egy csata kezdetekor. Ebben a körben viszont vigyázzatok a közelharci egységeitek mozgatásával, hisz a Meserlövész elég korán cselekedhet a következő körben..
- Növér/Papnő (3. alap lény).
  Ezen hölgyek a seregünk elsődleges orvosai a legtöbb csata során, egészen az Arache dinasztia fegyver 4. szintjének eléréséig. Durva ellenséges csapatok áldozataiként is híresek, ezért mindig védjétek őket Pretoriánusaitokkal. (Mindezek után általában a gépi ellenfél a védtelen Griffeitekre összpontosít)
A legtöbb csatában szétoszthatjátok a nővéreket 2 külön álló egységre a gyógyítás támaszának megduplázásáért.
A Papnők támadása megvakíthatja az élő lényeket 2 kör erejéig, amely rendkívül hasznos a korai pályákon. A Vakítás hatásának sikeressége relatíve függ az egység erejétől. - Nem müködik ha egy náluk sokkalta erősebb egységet támadnak meg. Mivel mágikus sebzésük van, ne várjatok tőlük durva erejű támadásokat.
- Griff/Birodalmi griff (1. elit lény).
  Korlátlan visszatámadást biztosító képességüknek köszönhetően, ez a veszélyeztetet faj hasznos a sebződések elnyelésére is.
A gépi ellenfél imádja őket támadni. Ezért rakjátok rájuk a 2. szintű Megerősítés képességet, s ezzel úgy kezditek meg a csatát, hogy veszteség nélkül harcolhattok velük jó ideig. (Várakozzatok velük először az első körben, így vonzhatják magukhoz a támadókat.) Harci alázuhanás képességük pedig amolyan 'lövész' egységgé teszi őket 3 körönként, és ha várakoztok velük a zuhanás előtt, akkor még egyszer cselekedhetnek az alázuhanásuk után. (Újabb jellemzőjük vagy egy bug?) Fontos: Az 1.1.1-es patchnél a Birodalmi griffek Harci alázuhanása nem müködik, így maradjatok a normál griffeknáé ha lehet. Megépíthetitek ettől még a fejlesztett épületet, csak váltsatok át a normál griffekre felbérlésükkör. (Ezt a bugot azóta, javították az 1.2-es patchben).
- Fényszellem/Lángszellem (2. elit lény).
  Talán még emlékeztek rájuk a Nekropolisz kampány 1. pályájáról. Ezen hölgyemények lövész egységnek is tekinthetőek köszönhetően teleport képességüknek s, hogy nem támadhatnak vissza rájuk. A fejlesztett változat magas lépésszámmal rendelkezik (8) s, ezáltal jó távolról is megüthetik az ellenfél egységeit. Ezenkívül, leszedhetik a negatív hatásokat a baráti egységekről és leszedhetik a pozitív hatásokat az ellenfél egységeiről, amely igazán hasznosnak bizonyulhat. Sajnos mágikus sebzéssel rendelkeznekm ezért a csatában való közremüködésük nem lesz akkora, mint kívánnátok.
De mivel így is ők kezdenek általában, ezért sokszor láthatjátok majd cselekedni őket.
- Nap lovas/Nap keresztes (3. Elit lény).
  A sebzésük mértéke azáltal emelkedik, hogy hány négyzetrácson haladtak is át éppen egészen az ellenfél megsebzéséig.
Habár az 1.1.1-es patchnél csakis a fejlesztett Nap keresztes kap megnövekedett sebzést.
Emellett ha a Nap keresztes 1 vagy több négyzetrácsnyi lépés után támad, akkor támadásuk nem von maga után viszatámadási lehetőséget. Igazán erőteljes képesség.
- Fényhozó/Szeráf (Bajnok lény).
  Az angyalok visszatértek! Hogy a címlapokra kerüljenek újfent, ám most már a gyógyító képességeikkel és elesett egységeink felélesztésének lehetőségével együtt is, az angyalok nem is szükségesek számunkra többé.
Valójában úgy kell átesnetek már nélkülük is a csatákon, hogy végtelen számú tökéletes győzelmet arattok a papnők szétosztása révén. Ebben a kampányban nem is használhatjátok őket egészen a 3. pályáig, a Szeráfokat pedig csak a 4. pályán vethetitek be.

EGYEDI ÉPÜLETEK:

  A Kastály városok felépíthetik a Fejlett piacokat, ami igazából a Varázstárgyak boltja.
6 véletlenszerűen kiválasztott varázstárgy látható a képernyőn, minden alkalommal, amikor új mentést töltünk be. (Khm).
Ez az épület egy különleges előnyt biztosít a Kastély frakciónak. (Addig böngészhetjük a varázstárgyakat, amíg nem találunk egy számunkra megfelelő varázstárgyat.)

  Különösen, a következő szuper varázstárgyakra érdemes odafigyelni:
Smaragd Yumi íj (20000, Off hand). Ez gyakorlatialg a fejlesztett Unikornis szarv íj.
(amely egyébként haszontalan a Kastély frakció számára). Figyelmen kívül hagyja a távolsági vagy akadélybeli büntetéseket. A mesterlövészek teljes értékű sebzést okoznak a várfalakon belül is. (habár a játék úgy jelzi, mintha a jelzett tört nyíl ikon miatt nem így lenne). Masszív, masszív erejű sebzés!
Látnotok kell, hogy elhiggyétek! Egyébként csak a 2. pályán lévő opcionálisan legyőzendő Főnök ellen érdemes megvenni.
A Küklopsz kesztyűje (16000, hand). +8 Fizikai erőt biztosít, amely több mint amit bármely más kesztyű adhat a játék során. Griffeitek, Mesterlövészeitek, Lovasaitok, Pretoriánusaitok, és Angyalaitok is mind hatalmas köszönetet mondhatnak nektek mindezért.
A gyorsaság gyürűje (16000, finger). +10 kezdeményezési érték egységeiteknek.
Az ingyenes és erőteljes Tömeges Gyorsaság biztosított!
A becsület fejdísze (16000, pocket). +8 vezetői képesség a még több Angyali védelmező pontért.

  A többi speciális Kastély épület már közel sem ennyire szuper. Az Angyali őrhely láthatóan csak extra bónuszt ad az Angyali védelmező mértékének az adott város határain belül.
  A Felfedezés szobra praktikus funkcióval rendelkezik, felfedi egy eddig fel nem tárt részét a térképnek. De ha végig olvassátok ezt a végigjátszást úgyis tudni fogjátok mi lapul a sötétben.
  A Hivők kórusa, a csatákhoz ad bónuszokatm de ezáltal, túlontől passzív segítség. (A megszálló ellenséges hősök inkább állatkáknak tűnnek semmint fenyegetésnek.) S végül a Feltámadás/Feltámasztás oltára csakis alap lényekből a 3.-at, elit lényekből a 3.-at és bajnok egységeket támaszthatja fel. Ez az épület inkább csak egy 'életbiztosítás csomag' része, a biztonság kedvéért. Fontosabb, hogy legyünk óvatosak és figyelmesek a csaták során és spóroljunk a pénzzel, új egységek megvételére.


Valami bűzlik (Something is Rotten)
Kastély Kampány 1. Küldetés.
Szintkorlát: 10
Nehézség: 2/6

Dinasztiajellemzők: Az elismert vezető dinasztiajellemző (Vas rangon érhető el) +5 morál bónuszt ad mindent veszteség nélküli tökéletes csata után, s ez erősen megtolja az angyali védelmező képesség fogaskerekét még több tökéletes győzelembe hajtva minket.. Egy másik hasznos jellemző ezen a pályán, az Alap lények számának növelése (Vas rangon érhető el), mivel seregeidnek nagy része alap lényekből fog állni.

  Az 1. pálya csak olyan csekély szinten van szkriptelve, hogy nyugodtan élvezhessétek a nagyon csodás látványt - ellenfeleitek sosem nőnek túl az erőtőkön, ha hűen követitek a Black Hole szándékait. Az Erő specializációjú hősötök esetén az egységeitek megőrzésére kialakított képességek gyakorlására használhatjátok ezt a pályát. Azért mert Erő orientáltságú hőst használtok, nem jelenti azt, hogy mindenképp egységek elvesztésre kell számítanotok. Próbáljátok a Megerősítés képesség használatával elkezdeni a csatákat, rakjátok az ellenség kedvenc célpontjaira (A Nővérekre és Griffekre), ezt a Tömeges hősiesség használatával kövessétek, majd pedig használjátok a bőséges mértékben már teli Angyali Védelmező képességet, hogy a visszatámadások sebzéseit elnyeljétek.

  A térkép északnyugati sarkában kezditek a pályát, az A város előtt. Ez egy békés környék, egy pár osztagnyi baráti lénnyel, akik vagy ingyen, vagy megfizethető számú arany ellenében csatlakoznak hozzátok. Az egérrel megnézhetitek, hogy a lények viselkedése baráti (csatlakozásra hajlamosak) vagy sem. Foglaljátok el a Fafeldolgozót/Fűrészmalmot, szedjétek fel a Nővéreket innen keletre, és menjetek északnak a Kőbánya elfoglalásáért (1). Mielőtt a következő terület elfoglalására próbálkoznátok, van egy kisebb terület is közvetlenül az A várostól délre, ahol egy lényfelbérlő épületet foglalhattok el (2). Mindezeket még az 1. hét vége előtt érdemes megtennetek.

  Most pedig délre forduljatok lefelé az úton ahol egy Conflux gömbbel is találkozhatok, a 2 hétnyi egység mennyiségetekkel foglaljatok el mindent, ami az utatokban áll. A 2. hét vége előtt foglaljátok el a B erődöt és a lénybérlő épületet az erődtől délkeletre. Érdemes fel vennetek néhány Villám elementált, miután persze megtisztítottatok egy Romot. Az elementálok a kezdetektől fogva már igazán hasznosak. A kampány során, egyre több lehetőségetek lesz különféle lények felbérlésére, ahogy megtisztítjátok az egyes lénybérlő épületeket. Miután biztosítottátok az alap bázisotok védelmét, lehetőségetek van választani merre is menjetek tovább. Áthaladhattok a hídon (3) vagy a folyón (4). A Black Holenál egyértelműen utalnak arra, hogy a hídon haladjatok át észak felé, mivel az itteni védelmező osztag lénycsoport sokkal gyengébb,( 3) mint a másik helyet örző lények (4). Ezenkívül, a 4-essel jelzett területen lévő ellenfelek ekkor még sokkal strapabírobbak a te erőidnél, habár az én első nekifutásomra véletlenül lerohantam őket egy Mágikus irányoltságú Antonnal. (Erő orientációjú hőssel nem lehetséges).

  Eztán kövessük a Black Hole szándékait: Menjetek északra és haladjatok át a hídon. A védelmező semleges osztag pusztán nevetségesen gyenge kell, legyen ekkor már a ti erőitekhez képest. Innentől kezdve, újra választás elé álltok, először is elmehettek keletre elfoglalni az Ork C erődöt és D várost vagy mehettek észak felé megoldani a Griffes küldetést. Nincs nagy különbség a két feladat között, hisz mind a kettő elég könnyű. Kezdjétek, mondjuk a Griffes küldetéssel először, hisz sokkal nagyobb szórakozás őket használni, mint az alacsonyabb szintű lényeket. Menjetek hát le a lépcsökön (5).

  A földalatti területen (5') sok látnivaló található. Van egy felvehető baráti lénycsoport keletre, egy elfoglalandó aranybánya északra, de a legfontosabb az összes közül, a kissé örült vagy depressziós tolvajok, akik ellopták a Griff tojásokat a (6)-os pontnál. Nagy mennyiségű Vér/Könny pontokat is szerezhettek. (Egyébként, ha mindig lejátszátok az összes csatát és gyakran használjátok a kapcsolódó Vér/Könny képességeket, el kell érnetek a Vér/Könny útjának első szintjét még a pályán lévő Főnök lény elleni csata előtt.) Miután felszedtétek a tojásokat, menjetek fel a lépcsőn (7) a felszínre és találkozatok a Griffekkel. Így kaptok néhány Griffet a seregetekbe és elérhetővé válik a Griffek épülete is a városaitokban.
  A Griff küldetést befejezve egy Erő orientáltságú Dinasztia fegyvert is kaptok a Vastollat.
Mivel ez a végigjátszás azon az elven alapul, hogy kihasználjuk a növekedett sebzés megnövekedett gyógyítást produkál hatást a 4. szintű Arache fegyverrel ezért ne is foglalkozzatok a Vastollal (Ez a fegyver közel sem annyira jó egyébként is).

  Nézzünk vissza a földalatti területre és térjünk vissza a felszínre, használjuk a lépcsőket. (5-5'). Mostanra már láthattok egy gyenge Ork hőst áthalandi a hídon (3). így próbálja megszállni a tartományotokat. Mivel valószínűleg még nincs elegendő kristályotok, hogy megépítsétek a Fejlett piacot az A városban, (Talán sosem lesz rá szükségetek egyébként), egy újabb másodlagos hőst rakhattok le ráborozni a városban, az összes új heti lénnyel felszerelve. Az ellenséges hős valószínűleg visszahátrál az A várostól és a B erődért megy inkább.

  Az én esetemben, Anton épp időben tért vissza hogy visszafoglalja a B erődöt, mielőtt egy újabb hét következett volna. Végezzetek most a kisebb számű Orkokkal (C erőd és D város). A felhalmozott egységeitekkel nagyon csekély ellenállásal álhattok már csak szemben. Gyűjtsetek és foglaljatok el mindent ami az utatokba áll. Kijöhettek a lépcsőkön át (8-8'), hogy a hős fő adatait is növelhessétek. Az Aréna a közelben talán túl nehéz lenne még számotokra, de később bármikor visszatérhettek rá. (A semleges egységek az Arénában a térképen lévő többi lényhez hasonlóan hetente folyamatosan nőnek, ezért ne húzzátok túl sokáig a dolgot.)

  Most pedig áthaladhattok a folyón (4) és elfoglalhatjátok a másik, erősebb Ork sereggel rendelkező helyeket. (E erőd, F város). Készüljetek fel arra, hogy két elég erős ellenséges hősbe botolhattok - a velük való harcok lehetnek e pálya legkeményebb csatái. Ha már csak 1-2 napra vagytok a következő heti lényszaporulattól, jó ötlet lehet, ha vártok rájuk néhány extra napot. Addig időeltöltés céljából, támadjatok meg még több semleges lényt. Emellett még az a ritka és izgalmas lehetőség is előttetek álhat, hogy az E erődöt megvédjétek, ha az ellenséges erők úgy gondolják, hogy bármi esélyük is van ellenetek.

  Miután elfoglaltátok az F várost, 2 kapu (Ga), melyek elválasztottak eddig titeket és a másik Kastély frakciót, megnyllnak. Habár számíthattok inváziókra, az én esetemben egyetlen egy ellenséges hőst se láttam támadásra készülni. Az ellenséges Kastély frakciónak 3 város áll rendelkezésére (G-H-J városok) és egy erőd (I erőd). Ezen a ponton már túl nagyszámúak lehetnek a védőerők, hogy csak úgy simán leverjük őket. Ezért 1 vagy 2 hétig az új megszerzett területeteken kalandozzatok, szedjetek és foglaljatok el mindent. A pálya kiértékelési pontok tekintetében extra időt kaphattok, addig, amíg egyetlen egy egységet sem veszítetek el a semleges lények által.

  Leereszkedhettek, egy földalatti bejáraton is a lépcsőket használva (9-9'). A hős fő adatainak növelésén és az érdekes és csodás kilátáson kívül más érdemes tennivaló nem található itt. Követhetitek a vizes folyosót, hogy az ellenséges Kastély frakció területére tévedjetek. (10-10').
  Habár a kikövezett utat a felszínen érdemesebb talán használnotok. Végül, amikor elég nagyszámú egységekkel rendelkeztek, gyors egymás utánban el kell söpörnötök a G és I várost és a H erődöt a föld színéről.

  Már majdnem végeztünk a pályával. Van még egy földalatti terület, (11-11') ahol egy hatalmas számú Mesterlövész csoport arra vár, hogy csatlakozhasson hozzátok. ( A baráti lényosztagok száma szintén növekszik heten e hasonlóan a semleges lényekhez. Ezért minél később szerzitek meg őket annál nagyobb számban csatlakozhatnak hozzátok!) Szintén ez időtájt, már meg tudtam venni a Smaragd Yumi íjat 20 ezer aranyért. A felduzzadt számú Mesterlövészeim ekkor már akár bárkit egy lövéssel megölhettek, amely a maradék csatákat is röhejesen könnyűvé tette.

  Amikor készen vagytok, gyűjtsétek össze mindent, amitek csak van és sújtsatok le a K várost védelmező Főellenségre. Nem különösebben erős. De később még vissza fog térni.


A becsület bűzős és a bűz becsületes (Fair is Foul and Foul is Fair)
Kastély Kampány 2. Küldetés.
Szintkorlát: 17
Nehézség: 4/6

  Az 1. pályát az oktatókampány kiterjesztésének érezhettük, de a 2. pálya már az igazi kegyetlen világot tárja elénk. Sajnos, ez a térkép igazán nehéz lehet, ha a gépi ellenfél hatalmas seregei túl korán agresszívvá válnak. Szerencsére viszont, van egy könnyű út ennek elkerülésére. Habár ezenkívül, is elég sok kihívás vár ezen a pályán rátok. A semleges egységek létszáma néhány területen nagyon gyorsan növekedik hétről-hétre. Egy opcionálisan legyőzhető kisebb erejű Főnök lény nagyobb sereggel rendelkezik, mint a Nekropolisz kampány 4. pályáján lévő. A hős szinthatára itt a 17-es szint, s ez bőven túl alacsony.

  A mi Vér/Erő beállítottságú Antonunk, mostanra már elég erőteljesen felfejlődhetett, s jó sok hasznos passzív képességgel kell hogy rendelkezzen, plusz a Hasítás és Rugalmasság képességekkel is.
  A sebzések legnagyobb része elnyelődhet az ingyenes Megerősítés képességgel és elkerülhetőek az Angyali őrző képességgel is. Az esetenként beérkezett sebzéseket pedig a Papnők gyógyítják majd vissza.

Dinasztiajellemzők: Mi lenne, ha az ingyenes plusz hőst választanánk, emellett a +5 morál bónuszt a tökéletes csatákért, és a hetente +3 alap lény szaporulatot. Néhány plusz számú Mesterlövész és Papnő mindig jól jön.

  Anton a térkép keleti felén kezdi, egy erőd birtoklásával. Habár egy erőd, egymaga sok minden jót nem adhat. Szükségünk van még több egységre és egy városra minél gyorsabban. Van egy lényszaporulat növelő épület és egy aranybánya a kezdő területen, amit amilyen gyorsan csak tudjátok érdemes elfoglalnotok. Néhány baráti lénycsoportot is felvehettek errefelé. Minden mást átugorhattok, nem érdekes, nem is oly sokára úgyis visszatérünk még ide.

  Sürgős következő célotok elfoglalni délebbre az A várost, még az első hét vége előtt, minél előbb annál jobb. Utatokon az A város felé, érdemes elfoglalnotok egy fafeldolgozót, egy kőbányát és néhány baráti lénycsoportot is felszedhettek beleértve a 3. elit lényt is, a Naplovasokat.
Kihagyhatjátok nyugatra a zsoldos Griffeket, mivel most még túl drága lenne felbérlésük a számotokra. Az A városban védekező ellenség elég gyenge az 1. hét során, de azt olvastam, hogy az 1. hét után ez a csata kemény csatává alakulhat.

  Miután az A várost elfoglaltátok, ne feledjétek átalakítani északkeletre a lényszaporulat növelő épületet. Költségvetésetek nagyon szűk lesz eleinte, még ha az összes ládikából is az aranyat választjátok is. Ezért vegyétek meg az aranybevételt növelő épületeket, ez válik az elsődleges segítséggé. (Magasabb szintű városháza, piactér)
  Próbáljátok elérni a Városháza 4. szintjét a következő néhány hét alatt. A nővérek és papnők megspórolják az értékes varázspontjaitokat a legtöbb semleges lény elleni összecsapásnál.

  Míg már láthatjátok következő majdani városotok, a C város egyik szegletét, még igazán nem most van a megfelelő időpont a megszerzéséhez, még ha a védelme röhejes is. Ugyanis a C város elfoglalásakor az ellenséges mesterséges intelligencia azonnal zöld lámpát kap, arra hogy más szkriptelt seregeivel rendszeresen megtámadhasson, habár ha a C várost semlegesen hagyjátok, ezek az inváziók még elmaradnak. E korai szakaszban, seregetek túl gyenge még ahhoz, hogy szembenézhessen ezekkel az inváziókkal. Először is még szükségetek lesz némi extra dologhoz, hogy felfejlődhessetek. Most van itt az idő arra, hogy visszatérjetek a kezdő területetekre és az A város vidékére, hogy felszedjetek és legyőzzetek minden maradék dolgot. Van rá bőven időtök.

  Amikor már nem maradt e területen más legyőzendő ellenség vegyétek utatok a földalatti lépcsők felé s menjetek le rajtuk. (1-1') Földalatti célotok elfoglalni a Nekromanta B erődöt a lehető legkorábban, de biztonságos lehetőségként. Nem lesz könnyű a csata érte. Az én esetemben, több mint 20 Papnőt vesztettem 3 hétnyi lénysereggel. Eztán megpróbáltam újra a csatát 4 hétnyi lénymennyiséggel plusz néhány további, a felszínen szerzett harci előnyöket növelő hatásokkal felerősödve, így már képes voltam egy szinte veszteség nélküli, tökéletes győzelmet aratni. Ez jól összefoglalja a teljes Heroes VI kampány lényegét. Ha legyőzünk minden kisebb Főnök lényt amint lehetőség van (szinte) tökéletes győzelemre ellenük, akkor továbbiakról már nem kell aggódnunk.

  Miután elfoglaltuk a B erődöt, alakítsuk át északkeletre a Nekropolisz lényszaporulat növelő épületeket. A földalatti bázisotok teljes biztonságban van. A kapu a következő területre (7) zárva van, s úgy is marad egészen a pálya küldetésének végéig. Most pedig, eltölthetjük az időt, a jó pár semleges lény lekaszabolásával a barlangokban. S még több nyersanyag is üti markunkat!

  Amikor újfent kifogytok a lehetőségekből, amennyire csak tudjátok, töltsétek fel egységekkel seregetek, térjetek vissza a felszínre és végre foglaljátok el a C várost.
  Az ekkori nyersanyagmennyiségetekkel már képesek kell legyetek gyorsan fel is virágoztatni a C várost. Jó ötlet itt megépíteni a Fejlett Városportált, mivel az ellenség máshova már nem képes inváziót csinálni.

  Vegyük szemügyre a fő stratégiánkat.
  Innentől Antonnak 3 lázadó herceget kell legyőznie, mindegyik egy Kastély városban bújkál. A legközelebbi a C városhoz a D város lesz északra, ezt követi az E erőd és az F város nyugatra. A G erőd és a H város a D város mögött helyezkedik el, az I és J erőd és a K város (Amely az opcionális Főnök lényt is tartalmazza) az F város mögött helyezkedik el. Az én esetemben találkoztam egy D várostól érkező invázióval, csak néhány nappal a C város elfoglalása után. A városok és erődök betűrendes elfoglalását ajánlom, habár nagyban függ mikor és merről támad meg minket épp az ellenfél serege.

  Miután levertünk egy inváziós támadást, elindíthattok könnyedén egy visszatámadást az ellenséges hős városa ellen ugyanazon a héten, amikor az invázió is megtörtént. Egy hatékony módja az egészséges számban friss újoncok utánpótlásának, egy másodlagos hős megléte, aki készen várakozik bármely olyan városban ahol minden lényépület fel lett fejlesztve. Amikor az újabb hét megérkezik, minden lényt vegyetek meg és varázsoljátok el e hőst egy alap városportállal az Antonhoz legközelebbi erődhöz vagy városhoz.

  Lehetőségetek lesz nagy mennyiségű Könny/Vér pontot szerezni az egyik város elfoglalásakor. Az én Antonom a vér útját követte, s így képes volt egy ingyen hőst felbérelni minden kocsmában, mindegyik általa kivégzett hercegért. Sajnos ezeknek a hősöknek nincs egyetlen egy kiosztható képességpontja se.

  A D várostól északnyugatra (2) előidézhettek egy beszélgetést Anton egyik ősével, de más nem történik. A D, F és H város elfoglalása után, a (2)-es területtől nyugatra vehetitek utótokat , ha az opcionális Főnök lényt nem akarjátok legyőzni a K városban, s ezzel be is fejezhetitek a pályát.

  Az opcionális Főnök lény elleni harc nehézsége a K városban, csakis a seregek méretétől függ.
Ugyan nem lesz már újabb várakozó hős a kapunál, hogy semlegesítse az egyszeri harci bónuszokat a csapatotokról, a várat védő sereg mérete hatalmas! Három héten keresztül figyeltem a seregét az ellenfélnek s először 1333, majd 1500 és végül 1662 Számszeríjászt láthattam a seregében.
Ez azt jelenti, hogy a sereg létszáma nem fokozatosan nőtt, hanem egy fix értékkel, 160-170 Számszeríjásszal nőtt hetente. A többi lénycsoport nagy részének létszáma ugyanekkora mértékben gyarapodott.

  Még nem vagytok készek a K város elfoglalására. Amíg vártok, hogy seregetek ereje kirobbanjon, meglátogathatjátok a hős fő adatait növelő épületeket (hősturbózók), amelyeket az (s) betűvel jeleztünk, mint mindig. Elfoglalhatjátok az I és J erődöt és a hozzájuk tartozó lényszaporulat növelő épületeket. A mellékküldetés Dinasztia fegyvere a Szívfacsaró Dal Fényhozók által védett (3).
  Az én esetemben végül lementem a K városhoz, egy 536 Mesterlövészt is számláló sereggel, pedig egy héttel ezelőtt még mindig túl nehéznek véltem volna egy ilyen nehéz ostromlást.
  Álljon itt néhány tanács a K városi csata megnyeréséhez:

(1) Arache dinasztia fegyver 4.es szinten (Állandó 15%-os életerőszívás).
Nem jellemző, hogy már elérnétek ezt a szintjét a fegyvernek a 2. pályán, de ha mégis akkor ez a csata, csak a még egy sikeres csata lesz a tökéletes győzelmek sorában.
Egy hőstett gyors és nagy számú tapasztalati pontnövekedést hozhat a Dinasztia fegyvernél, ha úgy mentitek el a játékot, hogy a Dinasztia fegyvert nem hordjátok a hősnél mielőtt a harmadik és az utolsó herceg városát is elfoglalnátok. Eztán magatokhoz vehetitek a fegyvert, a Gyorscsatát használjátok, így hatalmas mennyiségű tapasztalati pontot szereztek, és csak ezután töltsétek vissza a nemrég mentett állást. Így egy órán belül 4.-es szintű lett az én Arache-m. Természetesen nélküle is biztosan győzhettek. (Csak ne számítsatok veszteség nélküli győzelemre).

(2) A smaragd Yumi íj és néhány más csúcs minőségű varázstárgy a még esetleg üres varázstárgy helyeitekbe. (A varázstárgy szettek legtöbbje szegényes minőséggel rendelkezik.) Ezen a ponton már, olyan gazdagok kell legyetek, hogy simán megépíthetitek a Fejlett Piacteret minden városotokban.

  Egyébként mivel a K városban lévő hős teljesen mozdulatlan kell legyen, elküldhettek északra néhány másodlagos hőst a lényszaporulat növelő épületek elfoglalására, habár én nem láttam a védelmező seregeim növekedésében bármilyen lassulást sem.
A K város elfoglalásával egy speciális jutalmat is kaptok, csakis is ebben a városban fejleszthetitek fel a Fényszellemeiteket. Habár, mostanra már oly erősek lehettek, hogy ezután amúgy is minden utatokba állót simán szétzúzhattok.

  A sztori pedig folytatódik, attól függetlenül, hogy harcoltok e az opcionális Főnök lénnyel vagy sem. Vonuljatok északabbra Antonnal, a K város környékén haladjatok át és lépjetek rá a hegyi ösvényre. Harcoljatok pár lénnyel és gyűjtsétek össze a varázstárgyakat, majd lépjetek be a barlangba. (4-4').

  Itt Anton édesanyja komoly próbákat elé állítja hősünket (5) és egy testvérharc elé is állít minket, ami egyébként igazán könnyű összehasonlítva más eddigi semleges lénycsoportokhoz képest. (Főleg ha legyőztétek a K város védőit). Ha befejeztétek a próbákat, lépjetek be a portálba (6). Most a B erőd környékén találjátok magatokat egy zsákutcában (6') ahol úgy tűnik mintha a fejlesztők elfelejtettek volna berakni tereptárgyakat, s egyéb dolgokat. Mint most már tudhatjátok ez nem jelent vétkes hanyagságot a fejlesztők részéről.

  A régebben említett kapu végre kinyílik (7). Habár harcolhattok több lénycsoporttal is útközben, nincs több felvehető varázstárgy szett a környéken. Egyenest az L város felé vehetitek az irányt, hogy a Főnök lényt kihívásotokkal szembesítsétek. Az én esetemben a Főnök lény igazán elcsodálkozhatott a jelentéktelen seregével. A legnagyobb s legerősebb osztaga 200 szegény Főlich volt. Akiket Anton könnyedén leszedett másodpercekkel első lépésük után.


Ne kísérts elkeseredett embert (Tempt not a Desperate Man)
Kastély Kampány 3. Küldetés.
Szintkorlát: 24
Nehézség: 1/6

  Hmm... A 3. pálya az 1.1.1-es patchnél még nem nézett ki épp végleges, teljesen működőképes pályának. Található benne 2 komoly hiba (bug) s egy egyértelmű hiányosság is. Az első hiba (bug) végleg elakaszthat titeket. A másik hiba (bug) az egyik melléküldetést teszi hibássá, ugyanis az befejezhetetlenné válik. A hiányosság? Ez a pálya túlontúl könnyű.
  A semleges lények még kisebb létszámban vannak jelen, mint ahogy azt az első Kastély pályán láthattuk s természetesen a 2. pályán lévőknél is gyengébbek. A gépi mesterséges intelligencia képtelen falakat építeni az összes meglévő városában, amelyeket emellett általában szánalmasan kis számú erőkkel is véd. A legtöbb Főnök lénynek - az utolsónak is - nincs elit vagy bajnok szintű segédegysége.

Dinasztia jellemzők:
  A csatáitok középpontjában a Griffeitek, Fényszellemeitek és Naplovasaitok fognak állni, épp ezért érdemes nagyon az elit lények heti szaporulatának számát +1-el növelő jellemzőt használni. Az ingyenes másodlagos hős se okoz csalódást.
  Egyébként, itt is elég gyorsan elérhetitek a hősi szinthatárt, ezért újfent az összes ládát ki is foszthatjátok akár a sok aranyért. Nincs szükség a drága kristályok el pazarlására sem, a Hét Sárkány szentélyek esetében.

  A térkép északnyugati sarkán kezditek e pályát. Egy elfogadható másodlagos hős csatlakozik hozzátok,(még visszatér a 4. pályán is, pontosan abban az állapotában, ahogy itt fejlesztitek őt.)
  Bár igazán ütős hősnőnek néz ki, nincsenek gyógyító varázslatai! De rendelkezik néhány városmenedzselő képességgel. Amolyan 'házvezetőnőként' tartottam őt, utazgatva a városok közt, hogy felruházza a őket az egyes épületek kedvezményes felfejlesztésére, s Anton számára új friss egységeket is szállíthasson mindig amikor eljön egy újabb hét. Jó ötlet lehet neki adni a Kormányzást erősítő varázstárgyakat, (már kell, hogy legyen nálatok 2 is, és még 2 darabot találhattok ezen a pályán) így erősítve az ő támogató szerepét.

  Siessetek északkeletre és foglaljátok el első városotokat (A). Ez lesz az egyetlen városotok és utánpótlásotok fő forrása, legalábbis egy darabig.

  Ezután, szükségetek lesz tartós Fa, Érc és Kristály bevételre. A közeli Fafeldolgozók (1)-essel, a Kőbányák/Érclelőhelyek (2)-essel, a Kristálybányák pedig (3)-assal vannak jelölve. Egy ideig még nem foglalhatjátok el északkeletre a második Vérkristálybányát, de tartsátok észben, hogy arrafelé van egy. Először tisztítsátok meg az A város környékét, hogy néhány könnyen megszerezhető nyersanyagot kapjatok. A romok, a piramisok és a barbár táborok ezen a pályán gyakran adnak pár Vérkristályt. Mind igazán enyhén védett csak.

  Két út is dél felé vezet, melyek egy idő után egymásba érnek és elérnek egy semleges Erődhöz majd pedig egy ellenséges Szentély területre érnek. Habár ez az elhelyezkedés úgy hangzik, mint egy szivató pont, de a Szentély hősök, sosem csinálnak inváziót felétek délről. A szkriptelt seregük a keleti oldalról érkezhet hozzátok. Egy bizonyos ponton, még egyszerre 2 hőst is láttam közeledni.
Ezért elsődlegesen a keleti oldalra összpontosítsatok, hogy így le tudjátok verni az inváziójukat amint csak feltűnnek a terepen. Foglaljátok el a B erődöt, ha még nem tettétek meg. Közvetlenül tőletek keletre a Szentély C erőd található, ezt aztán igazán könnyű elfoglalni, hát miért ne tennétek?

  A Szentély invázió itt érhet titeket (4), elég közel mind a C és B erődhöz egyaránt. Nem tehettek semmi mást, hogy megállítsátok őket, még ha el is zárjátok a területet az inváziótól.
  A Szentély hősök kétségtelenül tudnak a vízen járni, így sok lehetőségük van. Mindeközben tovább terjeszkedhettek, de érjetek vissza az invázió eljövetelére. Az invázió valójában az egy irányú portálból érkezik (5-5') ahova nem mehettek el (5) csak sokkal később e küldetés menetében.
  A szentély hősök szeretnek nyílegyenest, a hozzájuk legközelebbi védtelen városokért és erődökért elmasírozni. Ha egy, egy napnyi elfoglaltságot biztosító tanácsra vágytok, érdemes elfoglalni a Felfedezés szobraként ismert egyedi épületet és így felfedezni a környező területeket (5').

  Egy passzív-agresszív taktika lehet minél közelebb csalni a gépi ellenfeleket és még mielőtt el tudnának szökni, lecsapni rájuk. Az E város tökéletes erre a célra. Itt építhettek egy Fejlett városportált. Ez volt az egyetlen Fejlett városportál, amit ezen a pályán építettem, hasznos volt gyorsutazási célok miatt a későbbiekben is. De mivel még nem tudunk a vízen járni, ezért egyelőre még nem foglalhatjuk el az E várost.

  S most pedig tisztítsátok meg a területeteket a semleges lényektől, szedjétek fel a nyersanyagokat, foglaljátok el a bányákat. Fejlesszétek fel az A várost is. Építhettek egy alap Városportált az A városban és használhattok egy másodlagos hőst az itteni új friss egységek átszállítására, a közeli erőd vagy város számára.

  Jó ötlet lenne, az északi területeiteken maradni a második ellenséges hullám eljöveteléig. Viszont, ha nagyon eredményesek vagytok a semleges lények legyőzésében, talán el akarnátok kezdeni terjeszkedésetek következő szakaszát, még mielőtt az invázió második szakasza elérne.
  Következő célpontotok a D város lesz keletre. A C erődtől keletre elég egyenes irányban található. Ez a város, mint ahogy a többi másik is nagyon gyengén védett.

  Mielőtt már megörülnétek a sok nyersanyagtól a D város környékén, van egy Hajógyár nem messze (6), ahol építhettek egy hajót, amivel gyorsan visszatérhettek a B/C erőd területére. Van esély néhány Szentély hős megérkezésére, vagy ha még nem érkeztek ekkor meg a közeljövőben várhatóak. Egy hajó az E városhoz is azonnali elérést biztosít. Épp ezért menjetek előre és foglaljátok el az E várost az ostoba mesterséges intelligenciától. Kaptok gy mellékküldetést is, amiben 2 Szentély várost kell átalakítani.

  Most hogy megszereztétek az E várost, a harcvonalaknál nagy segítséget fog nyújtani. Építsetek, itt egy Fejlett Városportált amint csak lehet. Ha láttok egy sereget előtünni az (5')-ös résznél térjetek vissza Antonnal az E városba ugyanebben a körben és a gépi hős vagy Antonra támad, vagy Anton még elérheti az ellenséges hőst a következő körben. (Ne feledjetek az E város partjainál ott hagyni egy hajót). A területetek mostantól örökké biztonságban van.

  Az E város elszigetelten, egy tó közepén áll, kapcsolódó lényszaporulat növelő épület és nyersanyag épület nélkül. Nevezzük ezt a tavat, a 'felső szintnek'. Ez az örvény (7) egyike a 4 db örvénynek e pályán. Bármelyikbe is léptek bele úgy tűnik, véletlenszerűen a 3 másik közül valamelyikbe visz titeket.
Van egy örvény a felső szinten, 2 a középsőn, és egy az alsó szinten (8) az F város mellett. Elérhettek jó pár Erődöt és Várost a középső és alsó szintekről, a középső szintről még egy lényszaporulat növelő épületet is. Egy senki földje féle területen helyezkedik el, ezért még ha el is hagyjátok a környéket, akkor is tiétek marad ez az épület.

  Szerezzétek meg az F várost, csak mert már megtehetitek! Szinte könyörög, hogy csatlakozhasson a Fény oldalához. Az F várost egy az eddig látottaknál nagyobb, és erősebb sereg védi, de még mindig sokkal gyengébbek, mint amilyenek az előző pályák kisebb Főnök lényei voltak. Főlényes otthoni lényszaporulatotokkal könnyedén legyűrhetitek őket 1-2 hétnyi friss új egységgel erősítve.
  Amíg az utánpótlás meg nem érkezik, megtisztíthatjátok a C erőd és a D város környékét, ha még nem tettétek Nyugtra a d várostól van egy kiterjedt terület amin egy Kristály bánya is található (3) és néhány a hős adatait növelő lehetőség is. (s) A C erődből láthatjátok őket.

  Most pedig itt az idő továbblépni a főküldetésben, ami néha komolyan hibákkal teli lehet, ha még nem volt elég a bugokból korábban.
Mielőtt még bármit is tennétek, használjátok a Felfedezés szobrát, hogy felfedjétek a (9)-es területet (A terület felfedése egy picivel délebbre történjen a biztonság kedvéért). Látnotok kell egy nyitott kaput (9) és közvetlenül délre tőle egy Szentély hőst. Amikor Antont a (9)-es terület közelébe irányítjátok (Más hős is megteszi egyébként) , ami egyébként egy, egy napos lovaglás a tó középső szintjétől, egy ellenséges hős a kastélyban dokkolhat, a kapu nyitva kell legyen és egy beszélgetésnek kell történnie Anton és néhány másodlagos karakter közt.

Figyelem! Hibajelentés: Egy komoly bug kapcsolódik a kaput elzáró Szentély hőshöz ezért a továbbjutás e Szentély hőshöz kötődik. Később, amikor Anton e hely közelébe kerül (9) a játék lefagy.
Olvastam, hogy az egyetlen megoldás e bug elkerülésére, felfedni a kaput és környékét még mindezek előtt, és hogy megoldjuk a mellékküldetést fejlődésünk érdekében amint csak lehet (mielőtt a játék berak oda egy kapuelzáró hőst). Máshogy is befejezhetjük az 'alakítsunk át 2 Szentély várost' mellékküldetést (Kígyók a Mennyországban), hogy ha ezt a mellékküldetést csak a fő küldetés továbbvitele UTÁN hívjuk elő. De így ki kéne hagynunk az E és F várost s a D város elfoglalása után azonnal nyílegyenest a (9)-es terület felé kellene vonulnunk. Honnan is tudhatná valaki, hogy először a (9)-es területre kéne eljutni?
Ez a területet nem arra tervezték, hogy túl korán meglátogassuk, legalább is a nagy számú lényosztagok alapján nem.

  Nos, most megvan a főküldetés és az ellenséges inváziót ellenőrzésünk alatt tarthatjuk, így boldogan munkálkodhattok a térkép többi részén. Ássuk ki Asha könnyét! Mind a 4 holddarab jelölve van a térképen (MF). A B erőd környékén vehettek fel 2 db-ot. Ha követitek az a várostól délre az A várostól, elfoglalhatjátok a G erődöt. Ezen erőd felett találhatjátok a 3 holddarabot. Tartsatok tovább dél felé és elfoglalhatjátok a H erődöt a Szentély frakciótól. A H erődtől délkeletre mehettek (10) elfoglalni egy a hadiúton található kunyhót (+3 lépéspontot ad, ha legyőztök egy ellenséges csoportot) és vegyétek magatokhoz a 4 és egyben utolsó holdelemet az elszigetelt terület kellős közepén. A Könny lelőhelyét bejelölték a térképen (Tear). az A várostól 2 napnyi utazásra található. Helyezzétek el a Könnyet a fővárosotokban és örvendjetek! Ez mekkora egy túlzás ehhez a könnyű pályához. (De a teljes Holdszilánk megmenthet titeket a 4. pálya elején) A H erődtől, délebbre mehettek, hogy elfoglaljátok az I várost és J erődöt a Szentély frakciótól. Ezek is nagyon könnyű csaták lesznek.

  Most már az invázió forrásaként is ismert K városon kívül minden város a tiétek. Egy kis küldetés munkájával érhetjük csak el a belépést. Egy Erő-Vér útja beállítottságú Antonként, egy kúriát kellett meglátogatnom (11). Egy igazán nyugodt mini Főnök lényes csata után, egy az ostromfegyverek szerkezeti sebzését 1-el növelő varázstárgyat kaptam. Most pedig csak arra volt szükségem, hogy egy hőssel közel érjek a (9)-es területre hogy figyeljem, ahogy a fal romba dől.

  Amikor befejeztétek a dolgaitokat az új területeiteken, vonuljatok át a (9)-esen Antonnal, egy teljes erejében pompázó sereggel a háta mögött, hajóval vagy a sekély vizű ösvényen keresztül, a vízesés felett és foglaljátok el a K várost, mintha ezzel csak arcon ütnétek a gyermekded mesterséges gépi intelligenciát. A semleges lények a folyó keleti oldalán végül ígéretesnek tűnhettek, de a Szentély gépi ellenfél oly gyönge, mint ahogy ezelőtt is volt. Egyébként van egy érdekes meglepetés szobor és aláírás a K várostól északnyugatra.
  Szerencsénkre ennek a kihívásmentes pályának majdnem vége. Végül, vonuljatok át a portálon (12-12'), hogy leverjétek a rendkívül gyenge Főnök lényt. (13). Gondoltátok volna, hogy itt egy olyan erős Főnök lény vár rátok, mint amilyen Miranda volt a Nekropolisz kampány 3. pályáján? Nagy kár.


Egy nyert-vesztett csata (A Battle Lost and Won)
Kastély Kampány 4. Küldetés.
Szintkorlát: 30
Nehézség: 2/6

  Ti is érezhetitek majd, hogy a Black Hole-nál azt akarták, hogy az utolsó pálya sokkal nagyobb kihívást jelentsen, ám ezt sajnos nem igazán sikerült összehozni, legalább is nem lett olyan izgalmas. 2 Pokol ellenfél ellen kell harcolnotok, egy a felszínen és egy a földalatti vermekben található. Csak a felszíni Pokol frakció alkot inváziókat ellenetek. A térképszerkesztő szívességet tett az ellenségnek, az inváziók egy egyirányú portálból érkeznek, baromi közel hozzátok, a kijárata a területetek egyik védtelen holtpontjának központjában található.
Sajnos, ezt a kellemetlenséget egy darabig nem szüntethetitek még meg. Az inváziók mérete egyébként is túl kicsi ahhoz, hogy nagy fenyegetést jelentsen.
  Amint elkezdtek a Pokol-béli területek felé haladni a 'fegyverszünetek' során, észrevehetitek majd, hogy a legtöbb ellenséges városnak még falai sincsenek, és újfent misztikusan kicsi seregek védik őket. Könnyedén, terjeszkedhettek a környéken és csak egyre jobban terjeszkedhettek tovább, miközben vissza teleportáltok, hogy időről-időre agyoncsaphassátok a vörös legyeket a háttérben. A felszíni pályán még kiemelnék 2 fontosabb dolgot, 2 kisebb erejű Főnök lény legyőzését (Az egyik opcionális, és véletlenszerű is talán) és a (végső) akcióorientált utolsó Főnök lény elleni harc is.

Dinasztia jellemzők: Utólagos bölcsességemmel elmondhatom, hogy ez az a pálya, ahol az extra lépéspontszámok igazán sokat számítanak, így több dolgot elérhettek, amíg az ellenfél készül az újabb inváziókra és elérhetitek az éppen betörni készülő ellenséges hősöket is, mikor próbálnak elfutni Anton elől. A +3 Lépés bónusz épp ezért nagyon is jól jön majd. Az ingyenes másodlagos hős pedig mindig hasznos. (Egy ERŐ speckós hőst béreljetek fel, így kaptok +1 Ércet és fát naponta a pálya elejétől kezdve. A fakészleteitek a kezdetektől szűkösek lesznek.)

  A térkép északkeleti sarkán kezditek a pályát a 3. pálya segédhősével egyetemben. Átpasszolhatjátok neki a Régens varázstárgy szett meglévő darabjait - már van 4 és még 2-t találhattok ezen a pályán, amivel teljessé válhat a szettetek.
  Menjetek délkeletre s foglaljátok el az A várost. Mint a 3. pályán, érdemes itt is először az aranybevétel növelő épületekre koncentrálni. Foglaljatok el mindent és vegyétek fel a nyersanyagokat a környéken. Amíg nem rendelkeztek egy erős, jó nagy sereggel, a Főnixidézés varázslat, amit a 3. pályáról hozhattatok át, gyerekjátékká teheti az eljövendő feladatokat számotokra.
  Amíg a semleges lények támadásaikat az idézett Főnixre összpontosítják, használhatjátok Anton megszokott támadását, hogy könnyedén leverhessétek őket.
  Hamarosan felfedezitek az egyirányú portál (1') kijáratát, ahonnan a felszíni Pokol frakció hősei kényelmesen támadhattak rátok minden 2. hét során. A portál bejárata délre található innét (1). Habár, ha bebiztosítjátok is a területet a későbbiekben, az inváziók sora folytatódik majd. Az ellenséges hősök egyszerűen a régi módi utat választják majd, hogy elérjenek hozzátok.

  Szerezzétek meg a B és a C erődöt, és a kristálybányát és a lényszaporulat növelő épületet.
  Kell hogy legyen pár baráti viselkedésű lény akik csatlakozhatnak hozzátok. Emellett sok Rom és Barbár tábor ad ezen a pályán, ingyen egységeket, még fejlesztett Kastély egységeket is. Ezután menjetek nyugatra és foglaljátok el a D várost (pokol) és alakítsátok át Kastéllyá. A főküldetés egyik része, hogy a 4 alapjában véve Pokol-béli várost alakítsátok át a ti fajtátokéra, ez volt az egyik ilyen város. Megalapoztátok a ti negyedeteket, a főhadiszállásotok egyetlen fenyegető forrása, az egyirányú portáltól (1') jöhet most már csak. Építhettek egy fejlett Városportált az A városban, készenlét céljából, hogy ha esetleg Antonnak messzibb helyekre kellene ellovagolnia.

  Most már van szabad választási lehetőségetek, hogy merre is terjeszkedjetek tovább. Ha lementek a lépcsőkön, (2-2') harcolhattok a másik narancsszínű Pokol frakcióval, amely 2 db erőddel és 2 db várossal rendelkezik. Terjeszkedhettek tovább nyugati vagy déli irányba. Ha nyugat felé mentek 2 várost és 2 erődöt is megszerezhettek, egy mellékküldetés részeként, amit befejezve egy csoportnyi utánpótlást szerezhettek. Ha délre mentek, végül is szintén számos várost és erődöt elfoglalhattok és végre véget vethettek a démoni inváziók sorának is. Természetesen a déli lehetőségek egyelőre még túl nehezek számotokra.

  Kezdjük a legelőnyösebb és egyben a könnyebbik lehetőséggel. A földalatti narancssárga démonok sehogy sem állnak kapcsolatban a felszíni démonokkal, semmi közük tehát egymáshoz. A kezdetekkor még nem vesznek részt aktívan az inváziókban, mivel akkor még túl gyengék hozzá. Ezért töröljük el őket a föld színéről, s használjuk fel az erőforrásaikat és városaikat gyors terjeszkedésünk elősegítésére. Amikor már a földalatti területeken vagytok (2), először is, utazzatok nyugat felé s azonnal elfoglalhatjátok az E várost, átalakítás céljából. A földalatti küldetés megoldásához 2 város átalakítása szükséges.

  Az E várostól az óramutatóval ellentétes irányba menjetek és gyors egymás utánban foglaljátok el az F és H erődöt és a G várost. Ha a vörös Pokol frakció inváziója megérkezik a felszínen, egyszerűen csak térjetek vissza a felszínre a portál használatával. A megszálló hősök hajlamosak a B erőd elfoglalására.) Ha elvesztitek, nem érdemes nyersanyagokat elpazarolni újfent egy Kastély-béli erőd átalakítására). Mivel a B erőd közel van a földalatti lépcsőkhöz (2-2'), ezért a földalatti világba való visszaérkezéseteket gyorsítja fel. Az én esetemben, a következő invázió az E város elfoglalása után következett azonnal, ezért folytattam az újabb terjeszkedésemet ellentétes irányban (2') és dolgoztam a H és F erődön és a G város elfoglalásán. Mind könnyű harc volt, az aréna harc volt talán a legnehezebb, még a kisebb erejű Főnök lény előtt.

  A (2-2')-es lépcsők mellett még 2 másik lépcsősor is található. (3-3' és 4-4'). Az ellenség nem használja ezeket a lépcsőket, mivel nem vezetnek értékes varázstárgyakhoz, s nem lehet velük megkerülni a kemény ellenfeleket. Miután elsöpörtük a narancsszínű démonokat a föld színéről, az (5)-ös határ a középső területre szabaddá válik De ekkor még biztos, hogy nem akarjátok a kisebb erejű Főnök lényt kihívni az U város előtt, ugyanis még későbbre tervezték ezt a csatát. Mivel ez egy, egy helyen állomásozó kisebb Főnök lény, akit nem érdekel bármiféle városmenedzselés is (Miért kötődnétek teljesen Asha könnyének messzire viteléhez, mikor egyszerűen csak bevihetitek a néhány lépésnyire található semleges városba is?), nem érdekli, ha elfoglaljátok a közvetlenül előtte található arany bányát és a kristály bányát. A marháját!

  Most, hogy a földalatti bejáratok biztonságban vannak, seregeitek mérete nagy mértékben növekedik minden héten. Eljött az idő, a vörös színű démonok leverésére. Azt tanácsolom, hogy nyugatra menjetek először, mivel az ott lévő démonok szintén hatástalanok ellenetek. Haladjatok át a hídon nyugatra a B erődtől, s szerezzetek meg mindent, ami az utatok során található. Egy épp arrafelé barangoló hős előtűnhet, de könnyedén lecsaphatjátok. Szerezzétek meg az I és L erődöt és a K és J várost. A K város automatikusan hozzáadódik a mellékküldetés céljához, s meg is lesz a jutalmatok.

  Amikorra a felszínen átalakítjátok a második kijelölt Pokol-béli várost, egyszer csak feltűnik Anton nagynénje. Mint Anton szövetségese, Sveltana egy programozási szkript által vezérelve megtámadja a P várost, lényegtelenül attól, hogy éppen kinek a birtokában áll. (Szóval épp ezért lehetséges, hogy tőletek veszi el, ha inkább délre tartottatok először). Mielőtt azt hinnétek, hogy mindez véget vet a portálon keresztüli démoni invázióknak, az ellenség az M városon keresztül sajnos még mindig eléri ezt a portált. Szóval nem sokat segít nektek Sveltana. Sveltana a P város előtt marad amolyan csendestársként, a P várost kissé felerősítve, de semmi más egyebet nem tesz majd. Meg is támadhatjátok őt a későbbiekben, ha már elég erősek vagytok hozzá, és élvezhetitek a városának birtoklását.

  Most pedig vágtassatok azonnal a vörös színű démonok földjének szívébe. Menjetek dél felé az a várostól és könnyedén foglaljátok el az M várost. Most pedig alapjában véve a portál bejáratát levédtétek (1) , habár nyugatról még mindig megszállhat titeket az ellenség. Szerezzétek meg a szomszédos N és O erődöt. Most már elég erősnek kell lennetek, ahhoz hogy kölcsön vegyétek a nagynénétektől a P várost. Ez a csata kissé kemény csata lehet (Mivel az Arache életerő elszívó képessége nem működik a halottakon). De mivel még mindig hatásosan gyógyítgathattok és használhatjátok az Angyali őrző képességet is 4.-es szinten, tehát még így is képesek lehettek akár egy tökéletes győzelemre is.

  Már csak egy csokornyi Pokol-béli város vár az elfoglalásra. Haladjatok nyugat felé és foglaljátok el egymás után a Q, R és S várost és a T erődöt. Mindegyiket könnyedén ledöntitek. Az én esetemben a délnyugati területen volt egy Smaragd Yumi íj, amit érdemes volt felszedni. Mivel semelyik későbbi keményebb csatátok nem igényli majd, hogy átlőhessetek a városfalak felett, érdemesebb megtartani az Oroszlán Pajzsát és élvezni a szett bónuszokat, amit ad birtoklása.
  Most már készek vagytok megküzdeni a küldetés Főnök lényével. A földalatti Főnök lény a könnyebbik eset az U város előtt, ezért először vele harcoljatok. Még gyengébb is, mint amilyen az opcionális Főnök lény volt a 2. pályán, ezért úgy kell eltipornotok mostanra már, mint egy bogarat.
Ingyen megkapjátok Asha könnyét és egy 'Kastély várost' milyen általános kis név ez, e kisebb erejű Főnök lény csata megnyerésekor. Vigyétek be vissza a Könnyet a fővárosotokba és hagyjátok a népességszám kirobbanó erejét kibontakozni! Az erőfeszítésetekért az Angyali szövetség nevű Dinasztiafegyvert is megkapjátok, egy gyógyító hatású, ERŐ specializációjú fegyvert. Akár szinte automatikusan is leválthatja Arache nevű fegyvereteket.

  Most már készen álltok a kampány utolsó csatájára! Antonnal járjátok végig az eddig esetleg még meg nem járt, fő adatait növelő épületet (s), töltsétek fel seregét a legjobb egységeitekkel, (A Szeráfokat hagyjátok bent és most ne szedjétek ketté a Papnőket) és sétáljatok fel a (6)-os pontnál kezdődő ösvényen.
Törjetek át könnyedén a V és W erődön keresztül, és szerezzétek meg a Védelmező szett utolsó darabját is. Jöhet az X város (Falcon Reach) előtti Főellenség.

  Ahribban a Gyűlölet démonhercege egy igazán erős, minden ellenfelet érintő mágikus támadást használ (Iszonyatos mértékű Mágikus erővel, 15500 sebzésponttal), ami pont Anton gyenge pontját érinti. Speciális támadása eredményeképp minden egységünk nagymértékű sebződést szerez. Azonban, Ahribbannak csak 80000-es az életerőpontja van. Még ha Anton egységei 5 számjegyű sebzést nem is tudnak bevinni, Uriel-hez képest Ahribban gyorsabban el fog pusztulni. Az én esetemben Ahribban még egy körből is kimaradt alacsony moráljának hála, (Köszönet érte az Arache fegyvernek és az Anethema képesség morálcsökkentő erejének). S mindezek által is Ahribban a 2. kör végére elpusztult, egy tökéletes Igazság órája képesség bevitelével. Szegény Főszörny...

    ugrás a lap tetejére vissza az előző oldalra


Powered by Heroes Team