Heroes5 HoF - 1. kampány

Első küldetés: A lázadók

Méret: kicsi
Átvihető hősök: Freyda és László
Nehézség: 2/5
Elsődleges célok
- pusztítsd el Lord Caldwell lázadó táborát
- pusztítsd el Randall bíboros hadi táborát
- menekítsd ki a körbezárt Haven egységeket
- gyújtsd fel mind a 8 paraszt házat
- Freyda és László nem halhat meg
Másodlagos küldetések
- elf druidák
- győzd le a lázadókat

A kiegészítő első hadjáratában ismét egy lovaghölgyet kell vezetned: Freydát. Biztos emlékszel még rá az előző az alapjáték Necropolis kampányából, ahol Markallal kellett elrabolnunk őt.

Az első pálya elég könnyű, csak felvezetés a többi pálya előtt. Két hőssel kezdesz, Freydával és Lászlóval, az 1-es pontból indulsz. A harcokat Freydával vívd meg, Lászlónak nem lesz szüksége a tapasztalati pontokra. A nehézségtől függően némelyik semleges sereg okozhat gondot, de a kezdő sereged kellően nagy a veszteségek elkerülésére.
A két ellenséges haderő a 2-es és 3-as pontoknál található. Randall és Caldwell seregei ezek, az ő legyőzésük az elsődleges feladat.

Nézzük át hogy melyek lehetnek a használható képzettségek Freydának. Az alapjátékban Isabel és Godric számára a Szerencsé és a Vezetés képességek voltak hasznosak. Freyda Támadással és Fény Mágiával kezd; javaslom szerezd meg minél hamarabb a Megalázás (Mester Edző, Visszatámadás és Vezetés szükséges hozzá) és a Harag Mestere képességeket.
A későbbiekben számos ötödik szintű varázstornyot lesz lehetőséged felépíteni, a Fény Mágia és Sötét Mágia is jó választás lehet.

Először egyesítsd a két hős seregét. Miután megölöd az első csoport Fegyvernököt, láthatatlan elf sereg támad meg. Ezek a rajtaütések fixálva vannak a pályán, tehát nem is annyira láthatatlanok egy idő után. Nem annyira erősek ezek a támadások, minimális veszteségekkel meg lehet úszni.
Hamarosan megkapod a parasztházas küldetést. A térképen látni fogod az összest. El kell foglalnod az összeset, különben a pályát nem nyered meg, ezért egyet se felejts el meglátogatni az utad során.

Pár nap után egy újabb kisfilmet látsz mely szerint erősítés érkezett. A sereg a 4-es pontnál található. Ez egy Renegát Haven sereg, a lények jobb értékekkel rendelkeznek, mint az átlagos lovag egységek, minden Renegát egység vörösben van. Minél nehezebb szinten játszol, annál kevesebb az erősítés.
Az erősítés igen hasznos mivel az egységeid egy idő után elhagynak téged. Így pótolni tudod őket könnyedén.
Az erősítéshez vezető utadat Ősi Treantok blokkolják az 5-ös pontnál. Heroic szinten nagyon sok fejtörést képesek okozni. A Birodalmi Griffek zuhanó repülés képességét használva azonban kis veszteséggel megölhetőek. Utána menj délnek, és támadd meg a Mester Vadászokat. Ellenük csak a griffeket és 6 parasztot vigyél. A griff speciális képességével blokkolni tudod az elfeket a lövésben. A parasztok golyófogónak jók.

A boszorkány kunyhót érdemes meglátogatni, hátha valami érdekes képességet tanulhatsz. (6-os)
Az egyik hőssel vedd fel a 7-es pontban lévő küldetést. Druidákat kell megölnöd a 8-as pontban. A Vadászoknál használt taktikával könnyen végezhetsz velük. Ha megcsináltad a küldetést, az elf támadások megszűnnek. Ezt a küldetést muszáj megcsinálnod.

Ezután menj Randall temploma felé. Csak egy csatát kell vívnod vele. Ne ijesszen meg a sok ellenséges katona, valójában nagyon kevés embere van.

Ezutám már csak Caldwell bázisa van hátra az 3-as pontban. Két úton mehetsz oda: az egyik arkangyalokon keresztül vezet, a másik meg Szellem Sárkányokon át. (9-es) Választhatsz de én az utóbbiakat javaslom.

A másik másodlagos küldetést csak akkor csináld meg ha nem érted még el a szintkorlátot, máskülönben nem lesz rá szükséged hogy teljesítsd.
Caldwell serege nagyobb mint Randallé, de ő sem okozhat gondot.


Második küldetés: A gyanú árnyékában

Méret: kicsi
Átvihető hősök: Freyda
Szintkorlát: 16
Nehézség: 1/5
Elsődleges küldetések
- semmisítsd meg a 4 lázadó várost
- pusztítsd el mind a 14 parasztkunyhót
- Freyda és László nem halhat meg
Másodlagos célok
- mentsd meg az 5 ártatlan falusit

A második pálya nagyon könnyű és meglehetősen rövid. A négy legyőzendő város rózsaszín betűvel van jelölve a térképen, A-tól D-ig. Egyik sem tartalmaz nagy sereget és erős hősöket.

A paraszt kunyhókat fel kell égetned, mindegyik sárga P betűvel van jelölve a térképen.

A megmenthető falusiakat piros E betű jelöli a térképen. Ha teljesíted a küldetést (legalább 5-öt meg kell mentened), akkor megfelelő jutalmat kapsz: minden elsődleges tulajdonságodhoz 1 pont járul.

Az elején a Vakítás varázslatot érdemes választani, mivel azt továbbvihetjük az egész kampányon. A 10k arany nagyon csábító lehet, de nem tudod majd mire elkölteni a sok pénzt. A Vakítás segítségével minimális veszteségekkel nyerheted a csatákat.

Az egyes pontnál kezdesz Freydával, Lászlt most nem irányíthatod. Ő veled együtt mozog, arra vigyázz, ha meglátsz egy megmenthető csapatot, vedd fel gyorsan mert László is elveheti!
Menj keletnek, hogy felvehesd az első csapatot. A nehézségtől függően változik a számuk.

Kövesd az utat északnak és foglald el az Íjász tornyot. (2-es) Meglátod az első ellenséges várost (A) nyugatra. Foglald el a várost és menj utána nyugatnak. Egy csoport Igazságosztót vehetsz fel a V pontnál. Jól bírják az ütést, a magasabb szintű lények ellen, akik varázstárgyat vagy skill növelő helyet védenek; ideálisak.
Menj vissza a keresztúthoz és menj most keletnek. A seregeddel könnyedén legyőzheted a 6-os szintű lényeket akik az északra vezető utat zárják el. A C pontnál egy nagy csoport számszeríjászt vehetsz a csapatodba. A 3-as pontnál egy Dombi Erőd található. A Renegát egységeket nem tudod kifejleszteni se továbbfejleszteni az Erődben.

Kövesd az utat délnek és újabb két parasztházat találsz három csatlakozni kívánó sereg mellett. Tőled északkeletre található a második ellenséges vár. Az ostrom előtt vedd fel a csapat Harci Griffet. Ha valamelyik csapatot ki kell raknod a seregedből, válaszd a Fegyvernököket.

Ezután menj vissza az elágazáshoz és menj most északnak. (4-es) Három újabb kunyhó és egy újabb megmenthető szövetséges csoportot lesz az út mentén. Menj északnyugatnak és támadd meg a C várost. Menj tovább keletnek és egy hidat találsz, mely északnak vezet. Egy boszorkánykunyhó található az 5-ös pontnál. Foglald el az utolsó várost is. (D) Még egy kunyhót találsz itt, mely felégetésre vár.

Végül menj át egy újabb hídon hogy megtaláld az utolsó kunyhókat. Miután felgyújtottad az utolsó házat, elsötétül az ég és egy démon sereg jelenik meg. Remélhetőleg maradt elég katonád a legyőzésükhöz.


Harmadik küldetés: Duncan

Méret: kicsi
Átvihető hős: Freyda
Szintkorlát: 21
Nehézség: 2/5
Elsődleges célok
- pusztítsd el a lázadó Stag Duchy mind a négy városát
- fogd el Duncant
- Freyda nem halhat meg


Kezdéskor válaszd a 15 Igazságosztót. Nagyon hasznosak, de nem a csatákban igazán.

Ez egy lineáris pálya, négy várost kell elfoglalnod. (rózsaszín betűk A-tól D-ig) Ha elfoglaltad az utolsót a pálya véget ér. A városokat tudod fejleszteni.

Az induló pontodtól azonnal menj az A város felé. Az R betűvel jelzett helyet látogasd meg. Minél hamarabb foglald el az A várost és kezd el építeni. Jutalmul egy kis csoport Renegát egységet kapsz. Foglald el a 3-as pontnál lévő Barakkot. Ez azért fontos, mert a türkiz játékos megpróbálja visszafoglalni a bányáidat. Ha legalább 10 Gyalogos katonát vagy annál erősebb egységet állítasz a bányákba őröknek, akkor nem fogja visszafoglalni őket.

Az egyik újdonság a kiegészítőben a Karaván. Ez ugyanúgy működik, mint a Heroes 4-ben. Érdemes használni, gyorsabb mint a csatárlánc. A külső dwellingekben a lények nem tűnnek ha nem veszed k őket, hanem összegyűlnek, így nem kell aggódnod ha elfelejted kivenni.

Próbáld meg minél hamarabb elfoglal a fa, kő és higany bányákat. (ne felejts el legalább 10 Gyalogost benne hagyni őrnek)

Az A várostól menj keletnek majd északnak, hogy elfoglalhasd a második városodat. Az útba eső bányákat foglald el egy kém hőssel. Miután bevetted a B várat, megint jutalmul kapsz pár Renegát egységet. Ezután menj le a föld alá az 5-ös lépcsőnél. Menj a köves úton délnek és találsz majd egy aranybányát. (6-os) Kövesd az utat délnek, és menj fel a 7-es lépcsőn. Közvetlenül a C vár mögött bukkansz fel. Közel a győzelmed. Sajnos a városaidat csak a harmadik szintű varázstoronyig építheted és a katonákat is csak a Lovagig tudod fejleszteni. Vedd fel az összes hiányzó értékadó helyeket. (kék R)

A helyőrség legyőzése után (G) nyugodtan megtámadhatod az utolsó várat. (D) Ha elfoglalod és legyőzöd Duncant akkor véget ér a pálya.
Az egyedi lovagképességnek köszönhetően nagyon nagy sereget tudsz toborozni, ha van kellő mennyiségű pénzed.

A végső csata Duncan ellen meglehetősen kemény Heroic fokozaton. A griffjei halálosak. Az íjász egységeidet érdemes többfelé szedni, nehogy egy ütéssel levegye őket. A csatában több íjászod van, mint Duncannek; a griffjeiddel könnyen leszedheted az ő íjászait. Freyda speciális képessége is sokat nyom a latban.


Negyedik küldetés: Egyezségek

Méret: normál
Átvihető hősök: Freyda
Szintkorlát: 27
Nehézség: 3/5
Elsődleges célok
- beszélj a törpe helyőrséggel
- teljesítsd a törpék kéréseit
- foglald el Tor Hrall
- menj el a törpék területéről
- Freyda nem halhat meg
- öld meg a farkasokat
Másodlagos célok
- öld meg a Hydrákat
- öld meg a lázadókat
- találd meg a törpék sisakját és lábszárvédőjét
- gyűjts elegendő nyersanyagokat a kapu kinyitásához


Nagyon sok hasznos varázstárgyat találsz majd a pályán, ezért javaslom hogy az elején a Bajnokokat válaszd.

A pályát két részre lehet osztani. Az első fele egy szabványos hódíts és építs rész. A második része egy magányos hős túrája.

Első rész: felkészülés a havas hegyekre
Freyda az egyes pontnál kezd és van egy várad. (A) A Haven vár fejlesztése rengeteg követ és fát emészt fel, ezért foglald el mihamarabb a két bányát. (sárga O és W) A pályán nem lesz másodlagos hős aki elvégezné a piszkos munkát, ezért Freydának kell mindent megoldania. A szintkorlátot nagyon hamar el fogod érni, ezért megválaszthatod, hogy melyik semleges lénnyel küzdesz meg.
Ebben a szakaszban az összes Renegát csatlakozik hozzád. Az erősebb lényeket vedd fel mihamarabb. Ha a fűrészteleptől északnyugatra mész, akkor találsz majd két újabb bányát és egy csapat Bukott Angyalt.

Mielőtt meglátogatnád a törpe helyőrséget a 2-es pontnál, menj keletnek hogy elfoglald a B várost. Útközben foglald el a bányákat. (sárga betűvel vannak jelölve a térképen)

Miután elfoglaltad a bányákat és meglátogattad a tulajdonságnövelő helyeket (kék R), menj a törpe helyőrséghez. A következő feltételekkel juthatsz át rajta:
- 15000 arany, 15 kristály, 15 kén, 10 drágakő
- A sereged pontosan a következőkből áll: 100 Fegyvernök, 80 Nyílpuskás, 50 Nehézgyalogos, 30 Birodalmi Griff, 15 Inkvizítor, 5 Paplovag

Pontosan ennyi katonával mehetsz át, többet és kevesebbet sem vihetsz. Ha megvan mindkét Haven várad a feltételek könnyen teljesíthetőek. A varázstornyaidat húzd fel egészen az 5. szintig. Nagyon hasznos varázslatokat kaphatsz: Feltámasztás, Őrjöngés, Bábjátékos.
Ha átlépsz a kapun nem fordulhatsz vissza utána. Menj egyenesen a törpék városa felé. (C város) A Piros kulcsár sátrát is megtalálhatod balra, légiónyi törpe egységek védik, ide majd később térj vissza. (piros K)

Második rész: A törpék üdvözlete
Mikor eléred a C várost egy kisfilmet látsz, és ennek hatására mindent elveszítesz a főváraidban és pénzed is elveszik. A feladatod hogy elmenekülj a törpék földjéről. Az egyetlen ésszerű út a 3-as portálon keresztül vezet. Mielőtt bemész rajta vedd fel a törpe varázstárgyat. (kék D1)
A pálya legészak- keletibb részén bukkansz fel. Tőled délre van még másik két törpe ereklye. (D2 és D3) Néha találkozhatsz csatlakozó törpe egységekkel. Gyűjts minél több ásványt és pénzt, a ládákból pénzt válassz mindenképpen. Idővel szükséged lesz kristályra, drágakövekre és pénzre; másodlagos küldetésekhez kellenek.

Ha elmész délnek láthatsz két kupac farkast az erdőben. (piros W) Végezz a farkasokkal, mivel később úgyis ezt kapod feladatul. A kalandod során összesen három kupac farkassal kell végezned. A 4-es pontnál törpék blokkolják az utadat, ha legyőzöd a farkasokat tovább mehetsz. A farkasoktól délkeletre egy nagyobb csoport főnix van. Nem szükséges megölnöd őket, mehetsz másfelé is. Kövesd az ösvényt délnyugatra, és megtalálod az utolsó törpe ereklyét (D4) és egy csoport Fegyvernök is kész hogy a seregedbe álljon. Menj tovább délnek és találsz egy istállót meg egy igen hasznos ereklyét: A Nyitott utak Csizmáját. Folytasd az utad keletnek és vedd be a seregedbe az útmentén álló Regrutákat és Griffeket.

Az 5-ös pontnál van egy Látnoki kunyhó. Nehogy odaadd neki a varázstárgyadat, nem mutat semmi érdekeset érte. Kövesd az utat északnak és láthatod, hogy kikerülted a főnixeket! Tőlük délkeletre van egy csoport íjász, akik csatlakoznak hozzád. A 7-es pontnál egy kupac hidrát találsz, akiket megölhetsz; ha megteszed, akkor egy törpe nagyon fog örülni neked amiért megmentetted a húgát tőlük. Ha legyőzöd a hidrákat megnyílik előtted a törpe barlang, ami tulajdonképpen egy teleport kapu. Ez egy rövidítés, mehetsz erre is, így hamar vége lesz a pályának és pár érdekes dolgot kihagysz útközben.

Ha nem szeretnél rövidíteni, akkor menj vissza a 6-os ponthoz, és menj délkeletnek majd délnyugatnak. Visszaértél a piros sátorhoz. (piros K) Most azonban az őrök sokkal gyengébbek, mint voltak régebben. A kulcshoz szükséged lesz 10 kristályra, 5 drágakőre és 5000 aranyra. A piros kaput keletre találod. (piros G) Menj oda, vedd fel az inkvizítorokat, látogasd meg a skill növelő helyeket, most visszamehetsz a 7' ponthoz. Menj tovább keletre, és egy csapat Árnyék Sárkányt találsz, akik egy ereklyét őriznek. Nagyon közel vagy a pálya végéhez. A pálya végi kijáratot egy csapat Magma Sárkány blokkolja. Ha nem érzed magad elég erősnek hozzájuk, akkor menj a 8-as pontnál lévő börtönhöz. Ott ha feláldozol két darabot a törpeereklyékből, kapsz egy sereg Paplovagot. A sárkányok mögött egy igen tápos skill növelőt találsz, amit néhány főnix véd. Érdemes leverni őket. Végül menj a lépcsőhöz, és utána a kapuhoz, ekkor véget ér ez a hosszú pálya!


Ötödik küldetés: Választások

Méret: Nagy
Átvihető hősök: Freyda, Duncan
Szintkorlát: 29
Nehézség: 3/5
Elsődleges célok
- szabadítsd fel Duncant
- pusztítsd el a kikötővárost és hajózz Talonguard irányába
- Freyda és Duncan nem halhat meg


A Haven kampány utolsó pályája egy hagyományos építs és hódíts típusú pálya, de van benne egy pár érdekes elem. Kezdéskor válaszd a 2 Bajnokot, pénzben nem fogsz hiányt szenvedni a pályán.
Miután megmenekültél a törpék hófödte hegyeiről újabb kalandok elé nézel. Az 1-es pontból indulsz Freydával, a Paplovagok az elején csatlakoznak hozzád. A közeledben találsz egy kisebb varázstárgyat, ha elindulsz felé kapsz egy figyelmeztetést, és ha továbbmész megtámad egy csapat elementál.
Menj keletnek egy picit, találsz majd egy elhagyatott bányát, foglald el és utána támadd meg az A várost. Utána menj a 2-es lépcső felé, ez levisz téged a föld alá. Kövesd az ösvényt délnek, és megtalálod a kijáratot. (3') Tőled északkeletre van egy elrejtett aranybánya, megéri a pár napos út, hogy elfoglald, a pálya kezdetén hasznos az extra bevétel.
A kijárat visszavisz a felszínre. (3-as) Miután feljutottál a felszínre az ellenség megtámad egy meglehetősen nevetséges sereggel. Nem messze délnek egy várost találsz. (B) Választhatsz hogy először beveszed a várost vagy kiszabadítod Duncant. (4-es) Duncant egy közepes méretű helyőrség védi. Ha eddig maximálisan fejlesztetted Freydát, akkor a kezdő serege is elegendő lehet, hogy bevedd a helyőrséget. Miután kiszabadítottad Duncant, az összes ellenséges város, hős és külső épület a tiéd lesz.

Duncan 23. szintű, egy átlagos harcos hős képességeivel rendelkezik. Talán a Szerencse képesség nem ártott volna neki, de anélkül is jó képességekkel bír. Figyelj hogy kezdetben nem rendelkezik varázslatokkal. Képes megtanulni őket, rendelkezik Fény Mágiával.

Fejlesztd mindkét hősödet, de észre veszed majd, hogy mindkét hőssel nem tudod elérni a szintkorlátot, nincs elég tapasztalati pont a pályán. Most hogy minden türkiz vár a tiéd lett figyelj a következő dolgokra:
- a griffeket és lovagokat mindenképpen fejlesztd ki, ők alkotják majd a hadsereged gerincét; nem szükséges minden várban megépítened a fejlesztett lény toborzókat, használd a karavánt
- építs kastélyt hogy növekedjen a heti lényszaporulat
- foglalj el minden aranybányát amit csak látsz, a parasztokat vedd meg mindig, ők is hoznak pénzt; külön szerencse ha a kocsmában megjön Ellaine a paraszt speckós hős, aki növeli a napi bevételt
- ellenőrizd a kocsmát gyakran, hátha bejön egy korábban legyőzött ellenséges hős

Figyej nagyon Andreasra, ő egy piros hős. Szeret portyázni a területeden, megtámadja a gyengébb hőseidet és elfoglalja a bányáidat. Próbáld meg minél hamarabb legyőzni. A kezdőserege nem igazán erős, viszont ő maga igencsak erős képességekkel bír, a nyílvetője is halálos. Ne hagyd hogy visszatérjen a várába és feltöltse a seregét.

A következő feladatod hogy foglald el a maradék két piros várból az egyiket, amilyen hamar csak tudod. (E) Ha legyőzted már Andreast, akkor az E várost egy nagyon alacsony szintű Renegát hős védi: Lorenzo. Meg fogsz lepődni, hogy milyen könnyedén vered le az ötszörös túlerőben lévő seregét!
A várat az AI valószínűleg nagyon jól felépítette, megkaphatod a Lény Idézés és Vár Kapu varázslatokat. Ez a vár az egyetlen a pályán ahol Angyalokat toborozhatsz. A B város mellett van két angyal dwelling, és az 5-ös pontnál egy Dombi Erődöt találsz; a végére rengeteg Arkangyalod lesz!
Miután megvan mind az öt vár, nyugodtan építkezhetsz és tápolhatod a hőseidet. A skill növelők R betűvel vannak jelölve. Az AI nem fog kijönni a helyőrsége mögül. Mihelyst elég erősnek érzed magad, menj a Dombi Erőd mögötti lépcsőhöz. A föld alatt pár hasznos varázstárgyat találsz, melyet inferno egységek őriznek.

A 7-es lépcsőn ha lemész, egy kis földalatti barlangba jutsz, ahol megtalálod a zöld sátrat. (zöld K) Ha innen északra mész egy Relic tárgyat találhatsz!

A zöld sátor kell a földalatti kincstár kinyitásához. A piros (piros K) és kék (kék K) sátrak a további kulcsok. Ha megvan mindhárom kulcs menj a 3-as ponthoz, nyisd ki a kapukat és gyönyörködj a kincstárban! Egyébként semmi különösen érdekes nincs benne, csak szép a látvány. A 8' kapun át egy kis szigetre jutsz, ahol egy csapat Tűz Sárkány csatlakozik majd hozzád!

Miután felfedezted a térképet, vedd ki az összes egységedet, fejlesztd fel őket és irány a kikötőváros! (sárga P) Ehhez át kell jutnod az eddigi legkeményebb helyőrségen. A helyőrségben lévő katonák száma nem növekszik, úgyhogy van időd gyűjtögetni. Ezután a város védelme meglehetősen nevetséges lesz. Foglald el a várost, építs egy kikötőt és vegyél egy hajót. Mihelyt beszállsz a hajóba megjelenik Irina, aki közel ugyanolyan erős mint te. Szép számú katonával rendelkezik. Ha meglátogattál minden egyes skill növelő helyet, akkor nagyon gyors lesz a csata. Freyda speciális képességének köszönhetően az ellenséges lények szinte nem is tudnak majd lépni. Ha megnyerted a csatát nincs más dolgod mint megnézni a záró animációt!

    ugrás a lap tetejére vissza az előző oldalra


Powered by Heroes Team