( A későbbiekben még kiegészülhet egy - két dologgal ! )

   

 

SEREG MÉRETE :
NÉHÁNY 1 - 4
TÖBB 5 - 9
TUCAT 10 - 19
BANDÁNYI 20 - 49
SZÁMOS 50 - 99
CSOPORT 100 - 249
TÖBBSZÁZ 250 - 499
SEREG 500 - 999
LÉGIÓ 1000 - 2499
EZERNYI 2500 v. több




 


                                                           DÉMONIDÉZŐ VARÁZSLATOK :

A következő egyedi varázslatokat egyik varázsló céhben sem találod meg. Ahhoz, hogy
hősöd elnyerje ezeket a varázslatokat, a Természet Mágiát és a Halál Mágiát is ismernie kell.




 

Ördögfióka Idézés :

A varázsló szintjétől függően Ördög fiókákat idézhetünk meg, de a csata után az összes megidézett lény eltűnik. Alap Természet Mágia és Alap Démonológia képzettség szükséges hozzá.
 

Cerberus Idézés :

A varázsló szintjétől függően Cerberusokat idézhetünk meg, de a csata után az összes megidézett lény
eltűnik. Haladó Természet Mágia és Haladó Démonológia képzettség szükséges hozzá.

 

Jégdémon Idézés :

A varázsló szintjétől függően Jégdémonokat idézhetünk meg, de a csata után az összes megidézett lény eltűnik. Tapasztalt Természet Mágia és Tapasztalt Démonológia képzettség szükséges hozzá.
 

Méregivadék Idézés :

A varázsló szintjétől függően Méregivadékokat idézhetünk meg, de a csata után az összes megidézett lény eltűnik. Mester Természet Mágia és Mester Démonológia képzettség szükséges hozzá.
 

Ördög Idézés :

A varázsló szintjétől függően Ördögöket idézhetünk meg, de a csata után az összes megidézett lény eltűnik. Nagymester Természet Mágia és Nagymester Démonológia képzettség szükséges hozzá.
 

 


 

 


ÁLTALÁNOS :
F4 JÁTÉK ABLAKBAN / TELJES KÉPERNYŐS MÓDBAN
KALAND KÉPERNYŐ :
ALT + N ÚJ KÜLDETÉS
ALT + C ÚJ HADJÁRAT
ALT + L JÁTÉKÁLLÁS BETÖLTÉSE
ALT + S JÁTÉKÁLLÁS MENTÉSE
ALT + O OPCIÓK
ALT + M FŐMENŰ
ALT + R JÁTÉK ÚJRAKEZDÉSE
ESC KILÉPÉS
I KÜLDETÉS INFORMÁCIÓ
M PIAC
G TOLVAJ CÉH
P PUZZLE TÉRKÉP
K BIRODALOM ÁTTEKINTÉSE
HOME AZ AKTUÁLIS KIJELÖLÉST A KÉPERNYŐ KÖZEPÉRE HELYEZI
H KÖVETKEZŐ HŐS VÁLASZTÁSA
Z AKTUÁLIS HŐS PIHENTETÉSE
W AKTUÁLIS HŐS FELKELTÉSE
T KÖVETKEZŐ VÁROS VÁLASZTÁSA
ENTER SEREG MOZGATÁSA
C VARÁZSLAT HASZNÁLATA
D ÁSÁS
Q KUTATÁSI NAPLÓ
V JÁTÉKTÉR
U ALVILÁG / FELSZÍN VÁLTÁS
E KÖR VÉGE
KURZOR BILLENTYŰK KIVÁLASZTOTT SEREG MOZGATÁSA
CTRL + KURZOR BILLENTYŰK KALAND TÉRKÉP GÖRGETÉSE
PAGE UP / PAGE DOWN SEREG / VÁROS LISTA FEL - LE MOZGATÁSA
CSATA KÉPERNYŐ :
C VARÁZSLAT HASZNÁLATA
D VÉDEKEZÉS
W VÁRAKOZÁS
F5 KÖZELHARC
F6 MOZGÁS
F7 VARÁZSLAT HASZNÁLATA
F8 TÁVOLSÁGI HARC
A AUTOMATA HARC BE / KI
O CSATA OPCIÓK
R VISSZAVONULÁS
S MEGADÁS
VÁROS KÉPERNYŐ :
B ÉPÜLET ÉPÍTÉSE
H HŐS FELVÉTELE
C LÉNY TOBORZÁSA
M VARÁZSLÓ CÉH
S LÉNYEK SZÉTOSZTÁSA
L BIRODALOM
JOBB / BAL KURZOR HŐS / LÉNY VÁLASZTÁS SEREGBEN
PAGE UP / PAGE DOWN ELŐZŐ / KÖVETKEZŐ VÁROS
FEL KURZOR BETÉRŐ SEREG ÖSSZEVONÁSA
LE KURZOR HELYŐRSÉG ÖSSZEVONÁSA
SZÓKÖZ SEREGEK CSERÉJE
ENTER RENDBEN
SEREG KÉPERNYŐ :
C VARÁZSLAT HASZNÁLATA
D LÉNYEK ELBOCSÁTÁSA
S LÉNYEK SZÉTOSZTÁSA
L ZÁRT ALAKZAT
Q NÉGYSZÖG ALAKZAT
BAL / JOBB KURZOR HŐS / LÉNY VÁLASZTÁS SEREGBEN
PAGE UP / PAGE DOWN SEREG VÁLASZTÁS
SHIFT + PAGE UP / PAGE DOWN HÁTIZSÁK TARTALMA
FEL KURZOR BETÉRŐ SEREGEK ÖSSZEVONÁSA
LE KURZOR HELYŐRSÉG ÖSSZEVONÁSA
SZÓKÖZ HELYŐRSÉG / - BETÉRŐ SEREGEK CSERÉJE
ENTER ELFOGAD
VARÁZSKÖNYV :
BAL / JOBB KURZOR LAPOZÁS
PAGE UP / PAGE DOWN VARÁZSKÖNYV - JELZŐ
D SEBZÉS
S IDÉZÉS
U ÁTKOK
B ÁLDÁSOK
L ÖSSZES VARÁZSLAT
A KALAND
C CSATA
I JEGYZÉK
T VARÁZSTÁRGYAK




 


SZINT : SZÜKSÉGES TAPASZTALATI PONTOK :
1 0
2 1 000
3 2 000
4 3 200
5 4 600
6 6 200
7 8 100
8 10 300
9 12 900
10 16 000
11 19 700
12 24 100
13 29 300
14 35 500
15 42 900
16 51 700
17 62 200
18 74 800
19 89 900
20 108 000
21 129 700
22 155 700
23 186 900
24 224 300
25 269 100
26 322 800
27 387 200
28 464 400
29 557 000
30 668 100
31 801 400
32 961 300
33 1 153 100
34 1 383 200
35 1 659 300
36 1 990 600
37 2 388 100
38 2 865 100
39 3 437 500
40 4 124 300
41 4 948 400
42 5 937 300
43 7 123 900
44 8 547 800
45 10 256 400
46 12 306 700
47 14 767 000
48 17 719 300
49 21 262 000
50 25 513 200
51 30 614 600
52 36 736 200
53 44 082 100
54 52 897 100
55 63 475 100
56 76 168 700
57 91 401 000
58 109 679 700
59 131 614 100
60 157 935 300
61 189 520 700
62 227 423 100
63 272 905 900
64 327 485 200
65 392 980 300
66 471 574 400
67 565 887 300
68 679 062 700
69 814 873 100
70 977 845 500


                                                                       SZERENCSE :
A Kézikönyv szerint :

" Értéke befolyásolja, hogy az adott egység a kapott támadástól mekkora sebzést kap "

Játékbeli infó :



                                                                          MORÁL :
A Kézikönyv szerint :

" Értéke a csatában való mozgás sorrendjére és az okozott sebzés nagyságára van
   befolyással. "

Játékbeli infó :

 

Valójában a kezdeményezőkészségre, és a SEBZÉSMÓDOSÍTÓ értékére van befolyással,
mégpedig ilyen formában :

 


 



                                                                Patch infó / javítások :
A seven m honlapjáról :

                                                    PATCH: 1.3 frissítés információk :

Ez a frissítés az angol nyelvű (UK) verzióhoz készült. Ha a Dynamic Systems Hungary –től vásároltad a játékot, akkor ezt kell letöltened. Ha külföldön, vagy nem tőlünk vásároltad, a frissítés valószínűleg nem fog működni a te verzióddal.
Általános javítások, finomítások:
Kijavítottuk a teljesítmény-visszaesési problémát, amely hosszabb ideig tartó játék közben jelentkezett.

Egy hős portréján duplán kattintva, ha az egy karaván tagjaként utazik, a játék nem lép ki.

A Might Városok városképéről lekerült a varázslatok tanulása lehetőség.  
Egy helyőrségi, földalatti csata után megnyerve a pályát, a játék nem fagy ki.  
Egy olyan eseménynél, ahol az üzenet üres „Display Message Script” típusú, a fellépő hiba már normálisan kezelve van.
Ha mentes majd visszatöltesz egy játékállást egy félbehagyott földalatti csatánál, akkor a játék többé nem fagy ki.
A csataképernyőn ezentúl megtalálhatod a Grid-et illetve az Unit Movement Shadow-t, ezeket a Combat Settings képernyőn állíthatod be.
Kijavítottuk a zenei problémákat.
Kijavítottuk a hosszú "üresjárás" után bekövetkező belassulást.
A varázstárgyakat többé nem lehet "eltemetni" a temetőkben. A halott hősök ezentúl nem nyernek vissza HP-t a "fountain of vigor"-ból.
A karavánok már nem utaznak keresztül az ellenséges városokon. Az A.I. lények átadják tárgyaikat a hőseidnek, miután beléptek a seregedbe.
Javított A.I. kiértékelés az "Idol of Fortune" -nél.
A "Phantom Image" és "Create Illusion" varázslatok már egymás fölött vannak.
Már beírhatod a neved a Campaign High Score képernyőn.
Egy új csúcspontszám már nem írja felül az előző elért eredményedet.
kijavítottuk a lénygenerátort, így miután eldöntötted, hogy harcolsz egy csapat őr ellen, megadja az őrök pontos számát.
A csataképernyőn az Esc gomb már "mégsem" -ként üzemel.
Az Alt+M billentyűkombinációval legördítheted a megfelelő menüt. Az F4 gombbal válthatsz teljes képernyős/ablakos üzemmódok között a csata közben.
A játék betöltése képernyőn az [Esc], [Enter] és nyílgombok is használhatóak
Az [Esc] és [Enter] gombok működnek a View World képernyőn is.
Javítottunk a harc teljesítményén a mocsaras területeken. A Hárpiák (Harpies) többé nem látszanak varázslónak, ha egy várost támadnak.
A hősök életrajza nem vész el az A.I. által.
Kijavítottuk a szökőkút grafikáját a "Vampire Mansion" -ban.
Egy Creature Portal váltás már megfelelően frissíti a lények nevét.
Kijavítottuk a pillanatra megálló Campaign Map történet beállító képernyőt.
Ha nem tudsz kilépni egy portál másik felén, mert el van barikádozva, akkor kapsz egy üzenetet, hogy miért nem tudtál átkelni.
Ha egy túl közeli városba próbálsz visszamenekülni, a megfelelő üzenetet kapod. Letiltottuk a "Guarding Monsters" gombot mindenhol, kivéve a hadjárat első térképén.
Mostantól egy időben egyszerre csak egy példány futhat a játékból a gépeden.
A lényvásárló képernyőn kijavítottuk a számokat: mostantól nem vágja le a 10.000 feletti értékek végét.
A "Portal" dialógus ikonelrendezésén is finomítottunk.
A HighScore képernyőn a gördítősávra kattintva a lista egy oldalt ugrik föl/le.
Ha a játék csata közben ér véget, a zene nem lóg bele a prológusba.
A 10 feletti morál értékek is helyesen jelennek meg.
Kijavítottuk a "Destroy Altar" üzenetet.
Ha a játékos megpróbál visszavonulni egy vesztes csatából, úgy hogy nincs saját városa, már a megfelelő üzenetet kapja meg.
A "Combat Speed" opció jobb-klikk információja már elérhető.
A Load/Cancel gombok már rendelkeznek info üzenetekkel.
Javítva: levágott szövegvégek a puchase building dialógusban.
[...]


                                A 2.0 verzióval kapcsolatos információk :


                                                                      - Általános -

A Többjátékos módot lehetővé teszi. Lásd részletesen a "Többjátékos mód" c. fejezetben.

Javítva a [Space] gyorsbillentyű a Sereg info képernyőn és van hatása a csapatok mozgása közben is.
A 'H' and 'T' gyorsbillentyűk nem kívánatos mellékhatása javítva, a sereg 'megragadható és áthúzható'.

Javítva, hogy amikor egy hipnotizált mágus Várkaput varázsolt a csata közben a mágust éppen irányító seregére, a játék kifagyott, ha az eredeti tulajdonosának nem volt hová mennie.

A Teleportálás és Elmozdítás varázslat esetében érvényes az Antimágia mikor ellenséges lényre varázsolják.

A Pénzcsenő tárca már megfelelően csökkenti a seregek árát.

A Tűzgyűrű varázslat használható a saját egységek körül, beleértve a varázslót is.

A hősök már használhatják a Szenteltvizet magukon.

Ostrom esetében a fal már hátrányt ad a támadónak távolsági támadás esetén.

Ostrom esetén a védő falon kívüli célpontot is választhat a Tűzlabda és a Tűzgyűrű varázslatnak.

A Rejtőzködés Képzettségből adódó tapasztalati pont juttatást összehangolták a csatában kapott pontokkal.

Halott hősök nem szerezhetnek Rejtőzködés képzettséget.

Hipnotizált lényekre is lehet támadó varázslatot alkalmazni.

Hajón varázsolt Városkapu esetén már nem marad kikötött hajóként a hajód.

A Hadjárat legjobb eredményei képernyőn már helyes a szintekhez tartozó lények képe.

Tárgy és lény kihelyezés esetén már különbséget tesz a játék az emberi és gépi játékos között.

A Menedék varázslat hatása 6 körig tart, ugyanaz a hős csak elmúlta után 3 körrel varázsolhatja újra.

A játékosok többé nem nézhetik meg jobb klikkel a Lepel által fedett seregeket vagy egy rejtett hőst a Rejtőzködéssel.

A csata képernyőn a jobb klikkel a hősön helyesen látszik az Őrző Palástja.

Amikor megtanulsz egy egyetemi vagy papneveldei mágia képzettséget, vele egyidőben megkapod a mágia céh megfelelő varázslatait is.

Az Áldozás többé nem varázsolható az időlegesen hipnotizálás hatása alatt álló saját egységre.

A Vértanúság kapcsolat megszakad, ha a védő hipnotizálás hatása alá kerül, ill. kikerül alóla.

A Hipnotizálás és a Sellő hipnotizáló képessége meg tudja szakítani az adott pillanatban fennálló hipnózist.

Amikor egy ellenséges sereg elbájolást vagy megvesztegetést használ a játékos néhány lényénél, az üzenet ablakban megközelítő pontossággal leolvasható a várható veszteség.

Részletesebb tájékoztatás jelenik meg a Városkapu varázslat esetén, ha túl közeli a város és csak egy van a játékos tulajdonában.

Az Ai a csatában lehetővé teszi az utolsó lépés lejátszását akciója előtt.

Ha a város képernyőn új városra váltunk, az új város zenéjét fogjuk hallani.


                                                                 - Pálya adottsága -

Öt többjátékos módban játszható pályát találhatunk a "Többjátékos" alkönyvtárban.

Ezek a következők:

Barbárok Lentről
Az udvari bolond bosszúja
Átkelés a folyón
Hívatlan vendég
Balszerencse Kereke

Megjegyzés: néhány küldetés is játszható többjátékos módban két vagy több játékossal.

                                                         -A Kézikönyv kiegészítése -

A kézikönyvből kimaradt az erőd/citadella/fellegvár falai okozta sérülési módosító:

Erőd - 1.25
Citadella - 1.5
Fellegvár - 2.0

Közelharcban a lény által okozott sérülés szorzódik a módosító értékével, ha a támadás bentről kifelé, a fal mögül történik és osztódik, ha kintről befelé irányul.

Távolsági támadás (lövés) esetén a falak általában felezik a sérülést, bentről kifelé pedig nincs módosítás. Ezenkívül, ha lény vízben áll (pl. várárokban), a támadási szorzója 0.75, a védelmi 0.8 lesz.

A toronyban álló lények nagy hatótávolságra lőnek, semmi sem akadályozza távolsági támadásukat. Ráadásul közelharci és távolsági támadásuk és védelmük megduplázódik.

A "Varázsbéklyó" varázslat minden felhasznált varázspont után 10 életpontot sebez.

----------------------------------------------------------------------------

                                                                       Többjátékos mód :

Heroes(TM) IV többjátékos módja 6 játékos számára biztosítja az egyidejű játékot.

A szerver képes játékot indítani a helyi hálózat (LAN), az Internet, vagy a GameSpy(TM) igénybevételével. A többjátékos módú játék jelszóval védhető és lehetőség van a fordulók idejének meghatározására is.

                                                                                - LAN -

Amennyiben a többjátékos módú játék egy LAN (Helyi hálózat) igénybevételével valósul meg, szükséges az IPX vagy a TCP/IP hálózati protokollok valamelyikének telepítése.

A Microsoft® Windows® dokumentációja tartalmazza ezeknek a protokolloknak a részletes leírását.


                                                                      - Internetes Játék -

Ha a szerver a többjátékos módú játékot az Interneten hozza létre, válassza a "Direct TCP/IP" ("Közvetlen TCP/IP kapcsolat") opciót. "Direct TCP/IP" játék esetén a csatlakozóknak ismerniük kell a szerver IP címét. A szerver IP címe az üzeno ablak felső részén látható a gyülekezési zóna
képernyőn.
Egyes ADSL kapcsolatok esetében a rendszer nem a kapcsolódáshoz szükséges, valós IP címet detektálja. Ebben az esetben a Windows "ipconfig" programja megadja a helyes információt.

                                                                           - GameSpy -

A GameSpy szolgáltatása hozza össze a Heroes IV játékosokat.

Ha a GameSpy Arcade program még nincs telepítve, megtalálható a Heroes IV 2.cd-jén. Az"Extras" könyvtárban, dupla klikk a "GSA.exe"-n és kövesd a GameSpy Arcade telepíto-képernyő utasításait.

Amennyiben a legutóbbi GameSpy programot szeretnéd vagy kíváncsi vagy a GameSpy szolgáltatásaival kapcsolatos egyéb információkra, látogass el a következo weboldalra: www.gamespy.com

Miután telepítetted a programot, a Heroes IV Multiplayer->GameSpy opciót választva a"Heroes of Might and Magic IV" GameSpy gyülekezési zónájába kerülsz.

 Tűzfalak

Ha az Internet kapcsolat védett (Tuzfal), a szervernek meg kell adnia egy nyitott port számát a "Szerver játék" ("Host Game") képernyon. További információkért tanulmányozd a tűzfal program dokumentációját.

Jelszóval védett játékok

A "Csatlakozás egy játékhoz" képernyőn a jelszóval védett játékoknál megjelik egy "jelszó" mező a "Játékos neve" mező mellett.

A jelszó megerősítése érzékeny a kis- és nagybetűkre.

Például ha a jelszó "vendég", nem léphetsz be a "Vendég" jelszóval.

A gyülekezési zóna képernyője

Ezen a képernyőn választhatnak a játékosok indulási pozíciót, megváltoztathatják beállítottságukat, ha a pálya lehetővé teszi.

A fordulók időtartamát, a nehézségi szintet és az objektumokat őrző lények mozgását csak a szerver állíthatja be.

Minden játékosnak indulási pozíciót kell választania, és a "kész" mezőben jeleznie kell, mielott elindul a játék.

Üzenetek játék közben

Az F2 billentyu lenyomásával üzenhetsz más játékosoknak a kaland képernyőn.

A megnyíló üzenet ablakban mindenkinek szóló, vagy egy bizonyos játékos számára "bizalmas" üzeneteket küldhetsz.

Az ablak alapbeállítása a "Minden játékosnak".

Bizalmas üzenet küldéséhez klikkelj erre a feliratra az ablak alján, ekkor megjelenik a játékosok listája. Válaszd ki a játékost, és csak neki szól az elküldött üzenet. Ezt az ablakot bárhová helyezheted a képernyőn.

Ha neked szóló üzenet érkezik, hangjelzés figyelmeztet.

Az F2 lenyomásával megnyithatod az ablakot és megnézheted az üzenetet.

----------------------------------------------------------------------------
4. Gyakori kérdések :

Lassú fordulók:

Az 56k-s modemmel kapcsolódó játékosok részére a kis- és közepes méretű pályák ajánlottak.

Nagy pálya esetén a forduló hosszú ideig tart.

A gépi játékos fordulói:

Az AI fordulója az utolsó játékos gépén zajlik, ezért ajánlott, hogy ez egy erősebb gép legyen.

Nyelvi verziók támogatása:

Ha a Heroes of Might and Magic IV különböző nyelvi verziói kapcsolódnak össze egy többjátékos módú játék során, előfordulhat, hogy a más játékosok fordulója esetén más nyelvű feliratok jelennek meg, mivel a program nem fordít játék közben.

Eredeti Hereos of Might and Magic IV pályák:

Bár minden térkép játszható többjátékos módban, a Heroes 4 pályái eredetileg nem többjátékos módra készültek.

Ezeken a pályákon néhány játékos hátrányos induló pozícióból kezdi a játékot, míg mások előnyben vannak.



                                                              GRÁL ÉPÜLETEK BÓNUSZAI :
Miután megszereztük a Grált (A pálya készítőjétől függ, lett-e egyáltalán elhelyezve a térképen),
és bevittük a várunkba, felépíthetünk egy új épületet, amik elég komoly bónuszokat adnak.
Ezek :

REND  :

 

ÉLET  :


TERMÉSZET  :


KÁOSZ  :


HALÁL :


ERŐ :