Heroes of Might and Magic IV: Winds of War :

Szerző: Gerry | 2003.05.24.

Ha rendeznének egy versenyt arról, hogy melyik játékipari produktumhoz készítették a legtöbb kiegészítőt, akkor a döntőben alighanem a Sims és a HoMM sorozat jutna. Mindkét játékhoz (ill. ez utóbbi esetében sorozathoz) hihetetlen mennyiségű kiegészítőt jelentettek meg az elmúlt években. A közvélemény a kiegészítőkre általában egy olyan gyanús valamiként tekint, mely arra szolgál, hogy minimális innovációt adjon el jó pénzért. S míg a Sims esetében kapunk is valamit a pénzünkért (legalábbis ezt állítják azon, magukat humanoidnak tartó ismerőseim, akik élnek-halnak azért a borzalomért, amit Sims-nek neveznek, s amitől én mindig is távol tartottam magamat), a HoMM sorozat esetében érvényesül a klisé: abszolúte kevés energiával pénzt keresni.Ezzel a vidám bekezdéssel arra próbáltam rávezetni a jobb sorra érdemes olvasót, hogy azon add-on, melyről ezen cikk szól finoman szólva is hasonló cipőben jár, mi több elborzasztó mintapélda is lehetne a fent felvázolt pénzszerzési lehetőségre.

Pedig minden olyan jól kezdődött. A HoMM 4: The Gathering Storm übergagyi története után a Wind of War egy egészen pofásnak mondható sztorival áll elő: nem a népünket megvédeni készülő übermacsó hérosz (avagy ennek női kiadása) szerepében fogunk tetszelegni, hanem az offenzív hadműveleteket pártoló hadúr(ak)ként fogjuk irtani a népet. Történt ugyanis, hogy Von Tarkin, az élőholtak ura, Mongo, a barbár törzsek vezére, Erutan, az elfek fejedelme, Mysterio, Quassar királya, és Spazz, a boszorkánymester egyaránt Channon eddig békés országát nézte ki magának.

Adott is az össznépi haddelhadd, melyet hat hadjáraton keresztül fogunk megvívni. Jól hangzik, nemde? Hát nem az... Az öt hadjárat, melyben az egyes hadurakat kommandírozhatjuk, csak látszólag öt. Ugyanis valami hihetetlen módon hasonlítanak egymásra, változatosság, meglepetések csak helyenként, apró foltokban találhatók. Viszont azt elismerem, hogy a hatodik hadjárat igazán remekre sikeredett, feledteti az előző ötöt, csakhogy idáig kizárólag a legkitartóbbak fognak eljutni, a többiek 1-2 hadjárat után a polc legfelső fokára fogják száműzni a Winds of War-t.

Hogy tovább morgolódjak: összesen van 3 új lénytípus, (melyek nem hinném, hogy kedvencekké válnának), szintén 3 új lényképesség (ezek pedig a már meglévők kombinációi), s van még 47 új pálya, melyek tényleg nagyon jók, de remek pályából annyit lehet találni a neten, hogy az nagyon sok. :-) És hogy el ne felejtsem: kapunk még 1 azaz EGY egész darab zenebonát, azt is csak a főmenü alá. Siralmas.

Viszont az MI-n szemernyit sem változtattak, véletlenszerű térképgenerátor nuku, egyéb új zene nincs, s a grafikán sem változtattak semmit... S ezért még pénzt is kérnek. Más kiadók ezt ún. „Bonus Pack”-ek keretében szabadon letölthetővé teszik, de nem így a 3DO. S habár a HoMM fanok ezt is örömmel fogadják majd, nem biztos, hogy az átlagos vásárló hajlandó súlyos pénzeket kiadni ezért a „kiegészítőért”.