Heroes 1 - Kampányok


A KAMPÁNY

A Heroes of Might és Magic kampányában négy hadvezér küzd a hatalomért. Kiválaszthatod, hogy kinek a szerepében szeretnél játszani és mindig egy pozícióból indulhatsz a megfelelő várostípussal.
A kampány összesen 9 részből áll amikből te, mint hadvezér csak nyolcat kell, hogy játssz. Minél gyorsabban teljesíted a küldetéseket, annál magasabbra kerülsz a végén a ranglista táblázaton.

Átjáró (Gateway)

Az első jelenet nagyon rövid. Foglald el a várost a térkép közepén és máris nyertél. A kapuvárost csak egy sárkány védi. Építsd ki az első héten a városodat, vegyél a második héten csapatokat és addigra már elég erős kell, hogy legyél a város legyőzéséhez.


A szigetvilág (The Archipelago)

Itt minden játékosnak van egy szigete. Az a cél, hogy mindenkit legyőzz. Minden sziget távkapukkal (teleport gate) van egymással összekötve, hogy hova kerülsz az véletlen, ezért kell, hogy addig menj a kapukon keresztül, amíg egyszer csak arra a helyre kerülsz, ahová szerettél volna. Természetesen azzal is számolnod kell, hogy hajóval látogatót kapsz (ellenséges hősök képében).
A kezdővárak mellett minden szigeten van még két gazdátlan város, amiket a lehető leggyorsabban el kell foglalni. Egy kis trükk: addig menj a kapukon keresztül amíg ismét a saját szigetedre kerülsz. Hagyd a hősödet ezen a mezőn állni így a távkapu ezzel blokkolva lesz és senki se tud ezen az úton téged megtámadni.
A sivatagban délre a Barbár vártól található két csodalámpa. Amint elég erős vagy, hogy a szellemeket legyőzd (csak magasrendű teremtményeket hagyj ellenük harcolni!), a hadseregedet itt megerősítheted Dzsinnekkel.
A térkép közepén van még egy sárkány város, amelyik csak hajóval közelíthető meg. Ide csak akkor menj el, ha valamiért sürgősen több aranyra van szükséged, amit a vár elfoglalásával realizálhatsz.


A Megsebzett Föld (The Wounded Land)

Itt meg kell találni Goros szemét: azaz az Obeliszk kincsét. Természetesen el kell foglalni a városokat és az ellenfél hőseit is el kell űzni. Eközben sok obeliszket kell felkeresned. Amint megtaláltad a helyet, ahol a szemet elásták (X jelzi a pontos helyét a térképen), azonnal ásd ki, hogy tiéd lehessen a kincs. (Arra figyelj, hogy csak teljes lépésponttal tudsz ásni. Ha már léptél a hősöddel az adott napon, akkor a következő nap tudsz csak ásni!) Itt is vannak a kezdővárak közelében gazdátlan városok, amelyek típusa véletlen. Szép számban találhatóak városok ezen a térképen. A déli havas vidéken van egy hegyi város és két őrizetlen aranybánya is - amilyen gyorsan csak lehet, el kell foglalni.
Ha megvan a dimenzió kapu (Dimension Door) akkor a térkép közepére a sárkányhoz tudod magad teleportálni. Ha legyőzöd, meglepetésben lesz részed és varázstárgyakhoz is juthatsz.


Mindenki mindenki ellen (Free for all)

A remek forgatókönyvet elolvasva megyünk tovább a játékban, de ne hagyd magad becsapni a leírással - hamarosan kapsz egy látogatót az ellenségtől – a legjobb ha olyan gyorsan, ahogy csak lehet építesz egy viszonylag erős sereget, amivel legyőzheted az ellenfelet. Aztán harcra fel és lendülj magad támadásba. Az elfoglalt várakban még egy második sereget is fel tudsz majd állítani. Várak tömegével vannak a térképen, de most messzemenően ugyanolyan típusúak mint a közeli kezdővárak (nem véletlenszerűek, mint az előző térképen).
A távszállító térkapu a sivatagban a legészakabb havas vidékre vezet. Ott van egy aranybánya, az azt védő szörny sereg legyőzése nem egyszerű feladat. Mostantól egyedül kell, hogy fellépj az ellenséges hadvezérek ellen. Ehhez elég mindig a fővárukat elfoglalni, (melyek különben lényegesen erősebben védettek, mint a többiek). Ha folyamatosan csökkented az ellenfelek számát, előbb utóbb elfogynak és ez a győzelmedhez vezet.


Vasököl vár (Castle Ironfist)

Ez a térkép kettéosztott. Két városod van a folyó déli oldalán és további kettőt tudsz elfoglalni. A térkép ellenfélhez tartozó részén hat város található, következésképpen a gép több csapatot fog felállítani, mint te. Szerencsére túl buta ahhoz, hogy az összes csapatot ugyanannak a hősnek adja, így a seregeid - jó esetben - sok gyengébb sereggel fognak szemben állni. Hozz a fő seregednek rendszeresen utánpótlást, akkor nem lesz nagyobb problémád.
- Alapvetően a folyót kell követned, hogy a távszállító térkaput a másik oldalon megtaláld. A térkaput bár Paladinok őrzik, de ebben az időben elég csapatod kell legyen, hogy az ellenség földjét meg tudd támadni. Kövesd a hegyi városnál az elágazást dél felé és ott találsz egy aranybányát.
- Az egyetlen kikötő a kezdőváraddal szemben van. Vigyázat, az ellenség bizonyos körülmények között átjöhet hozzád és hátba támadhat!!!
Az utolsó vár mindentől távol északnyugaton fekszik és csak hajóval lehet elérni. Mivel a vár a külvilággal semmilyen kapcsolatban sincs, ott különösen sok csapat vár rád. Mindennek ellenére, mivel neked sok várad kell legyen addigra, természetesen emberfölényben leszel. Kövesd a folyót egészen a térkép nyugati végéig , ott még találhatsz egy pár varázstárgyat és obeliszket, melyek azonban már eközben szükségtelenek lehetnek.


Mészáros Vár (Castle Slayer)

Egy nagy sivatag választ el a barbároktól. Amíg más hősök csak lassan tudnak áthaladni rajta, az ellenfeleidnek ezzel nincs problémájuk és meglátogathatnak téged (és nem csak egyszer). Tartsd távol őket és hozd el magadnak a nomád csizmát a második városodból, hogy gyorsabban tudj előrehaladni.
A sivatag szélén találhatsz különböző bányákat és más kincseket. A sivatag maga messzemenően üres, azonkívül, hogy van egy sárkányváros és két távszállító térkapu amikkel gyorsan nyugatról keletre és vissza tudsz utazni.
Az egyedüli obeliszkek ezen a térképen a hegységben vannak elrejtve. Hogy elérhesd őket, a dimenzió kapuval el kell hogy teleportáld magad a térkép nyugati széle mentén (ez egyébként csak sok tudásponttal lehetséges).
Ha délről jössz, akkor a varázslatot legalább tízszer kell használnod , hogy elérhesd az obeliszket és onnan visszajöhess.


Lamanda Vár (Castle Lamanda)

Ezt a térképet hasonlóan kell játszani, mint a Lord Ironfist (Castle Ironfist) ellenit (lásd fent). Különben az ellenségnek nincs lehetősége, hogy megtámadja a te részed a térképen, kivéve, ha ellopja a hajóidat. Harcold át magad a délnyugati városon, ott tudsz egy hajógyárat építeni. Vidd magaddal feltétlenül a közelben található mobilitás iránytű varázstárgyat is.
- Az "erdőlabirintus" nem egy igazi útvesztő, csak rögtön az elején több utat választhatsz ki és nem tudod hová vezetnek (hacsak nem egy megfelelő varázslat segítségével megmutattatod magadnak). A nyugati ösvények két városhoz vezetnek, a második keleten a többi négyhez. Ezek közül az utolsó a címet adó Lamanda Vár (Castle Lamanda), amelyikben nem lehet hősöket vásárolni (kocsma hiányában), de ennek megfelelően erősen védett.
- Az erdő nyugati részén, a térkép szélén megtalálhatod az obeliszkeket.
Ezek csak a dimenzió kapu varázslat segítségével érhetőek el.


Alamar Vára (Castle Alamar)

- Az utolsó kampányokkal ellentétben gyorsan fel tudod építeni a váraidat, hogyha a (nem őrzött) nyersanyagokat mihamarabb felszeded. Az első fűrészmalom a kezdő városodtól délnyugatra található, az ércbánya egy kicsivel délre a másodiktól. Minden további bánya a déli hegylánc lábánál található. Miután az első csapatot összetoboroztad elfoglalhatod a harmadik várost.
- Át kell hogy menj a mocsárlabirintuson, ami igazán méltó a nevéhez. Az utat a Gargoyle „seregek” jellemzik, de te gyorsabban célhoz érhetsz ha rögtön az elején a nyugati ösvényt választod. Az elágazások különböző obeliszkekhez és más kincsekhez vezetnek, úgy ahogy egyesek démon barlangokhoz és bányákhoz. A Barbárok itt különleges képességeik miatt lényeges előnyben vannak. Abban az esetben, ha te egy varázsló műhelyben dimenzió kaput kapsz, azzal később nagymértékben rövidíteni tudsz az utadon.
- A Warlock-oknak 5 városuk van, melyek, mint egy kockán helyezkednek el.
Alamar vára a legdélkeletibb.

A dombok királya (King of the Hill)

Ez a kampány utolsó része és a legnehezebb. A három ellenfeled még egyszer összeszedte magát és ellened szövetséget kötöttek. Következésképpen nem lesz nyugtod és ezért kell védekezően játszanod. Ahelyett, hogy az ellenség földjét megtámadnád, arra kell koncentrálj, hogy a rendszeresen megjelenő ellenfelet elűzd, a fontos bányákat megtartsd és egy rendes hadsereget felépíts. Amikor már elég erősnek érzed magad, hogy 20 sárkánnyal felvedd a harcot (esetleg egy az ellenség által már kiépített kikötőt elfoglalni és a csapatokat kombinálni), szerzel magadnak egy hajót és odavitorlázol a térkép közepén lévő szigethez (egy különös oknál fogva nem lehet az északi oldalon kikötni). Foglald el a sárkányvárost és a többi hadurak végleg feladják. Győzelmeddel most már vitathatatlanul Te vagy Enroth királya.

    ugrás a lap tetejére vissza az előző oldalra



Powered by Heroes Team